Üstadlar 2015 corolla 1.33 life almaya karar verdim. Uzun soluklu araştırmalar sonucunda ihtiyaçlarımı karşılayacak bir f/p otomobili olduğuna karar verdim. Ancak aklıma takılan konu bu aracın ikinci el gideri olurmu? Yani 4 yıl sonra aracı satacak olsam beni üzer mi? Araç almadaki amaçlarımdan birisi de ileriye dönük ev için sermaye yapma planım. Arabayı alınca çok zarar etmek ya da aracın elimde patlamasını istemiyorum.
Kesinlikle zarar etmez.
Toyota ustune birde Corolla..
Fakat 1.33 motorda kesin kararlimisiniz?
4 yildir 1.33 motorlu Auris kullanıyorum.
Katlanilmiyacak seviyede değil fakat motor berbat onu belirteyim.
Her arac satılır, bu konuda konuda sıkıntı yok. 4 sene sonra en kotu ihtimal bugün alacağınız fiyatın uç bin lira altına satarsınız. İkinci elde fiyatlar pek düşmüyor.
Motor seri hızlanmaya ve tek şeritte sollamaya çıkmaya pek müsait değil gibi bana kalırsa tonton amcalara sağ şerit arabası
sifir fiyatının uygun olması da hep bu motordan
kampanya 57,950 den veriyor 2 ci elde ona göre değerlendirmek lazım. Ülkede hiç bir şeyin fiyatı düşmüyor zaten. Belki yakında 2 ci el getirmenin önü açılırsa avrupanın yeni hurdalığı biz oluruz ama fiyatlar da düşer.
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Antalya da yaşıyorum yani yaşadığım şehirde öyle dik rampalar yok. Belki yılda bir kez Antalya-Trabzon, bir kezde Antalya-Mersin seyahati yaparım. Aslında öyle emekli ton ton yaşlı amcada değilim ama bu fiyata bu kadar geniş, güvenli ve sorunsuz bir c segmenti daha yok sanırım. Bu benim ilk aracım olacak. Bir çocuklu bi aileyiz. Bagajı sadece çocuk arabası ile dolan bi B segmenti araçta istemiyorum açıkçası. Eskiden beri gönlümde cıvık fd6 kasa yatardı ama adamlar 2010 model boyalı araca 50-55 bin para istiyorlar. 6-7 yaşındaki araca o kadar parayı vermektense 1-2 yaşındaki henüz kasa değiştirmemiş aracı almak daha mantıklı geldi. Şimdi sağ şeride hapsolursunuz filan gibisinden tecrübelerde insana acaba dedirtmiyor değil hani
Ben Auris 1.33 u 2012 Ekim ayinda sifir pesin olarak 36.250 TL ye almistim. Aracım daha 30.000 KM de sifir sayilabilecek turden yani. İs yerindeki arkadasim illa sat bana dedi oyle bi planim vardi 44.000 TL verdi aracima :) Degistirecektim fakat planlar degisti devam dedim :)
Cok kullanmadigim icin 1.33 u tercih etmistim.
Su an sorsalar almam
Ha belirteyim.
19 KM ortalama hizim var son 1.000 KM de hep sehirici.
Tuketim su an ki kış mevsimine gore 8.1 litre.
Yazin 7.5-7.6 değişiyor.
Su anki benzin fiyatlarina gore 42 kurus tuketiyor sehir icinde.
Uzun yolda 110 km sabit hizla 6 litre civarı tuketimi var.
120-130 giderseniz devir 3.000 i geciyor bu sekilde 6.5-7 litre arasi tuketim oluyor. Bu aracta 6. Vites ne ise yariyor cozmek imkansiz. 2000 model Polo bile 5. Viteste 110 Km hizla 3000 devire gelmiyor.
Senede 10.000 KM veya alti yol yapıyorsanız hızla isim yok sehir icinde takilirim yeri geldiğinde yuketime ve motorun beni sinir etmesine katlanirim diyorsaniz 5 yasindaki arabalara 50.000 vermektense mantikli...
Benden size tavsiye birinden bulun bi sekilde sehirici, rampa vs kullanin.
Arac konforlu fakat, motor bu konforu torpuluyor. Konfor demek sadece kontuk pozisyonu, rahatlik vs demek olsaydi tamam derdim konforlu...
Ayrica motorun cok tiz bi sesi var bazen kulak tırmaliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Kesinlikle zarar etmez.
Toyota ustune birde Corolla..
Fakat 1.33 motorda kesin kararlimisiniz?
4 yildir 1.33 motorlu Auris kullanıyorum.
Katlanilmiyacak seviyede değil fakat motor berbat onu belirteyim.
Üstadım 1.33 ü fiyatının uygun olmasından tercih ettim. Tabi gönül ister 1.6 olsun ama arada ciddi fiyat farkı var.
Life donanım 2.eli 45 e bulursun
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Ha belirteyim.
19 KM ortalama hizim var son 1.000 KM de hep sehirici.
Tuketim su an ki kış mevsimine gore 8.1 litre.
Yazin 7.5-7.6 değişiyor.
Su anki benzin fiyatlarina gore 42 kurus tuketiyor sehir icinde.
Uzun yolda 110 km sabit hizla 6 litre civarı tuketimi var.
120-130 giderseniz devir 3.000 i geciyor bu sekilde 6.5-7 litre arasi tuketim oluyor. Bu aracta 6. Vites ne ise yariyor cozmek imkansiz. 2000 model Polo bile 5. Viteste 110 Km hizla 3000 devire gelmiyor.
Senede 10.000 KM veya alti yol yapıyorsanız hızla isim yok sehir icinde takilirim yeri geldiğinde yuketime ve motorun beni sinir etmesine katlanirim diyorsaniz 5 yasindaki arabalara 50.000 vermektense mantikli...
Benden size tavsiye birinden bulun bi sekilde sehirici, rampa vs kullanin.
Arac konforlu fakat, motor bu konforu torpuluyor. Konfor demek sadece kontuk pozisyonu, rahatlik vs demek olsaydi tamam derdim konforlu...
Ayrica motorun cok tiz bi sesi var bazen kulak tırmaliyor.
Bir 1.33 kullanıcısı olarak verdiğiniz samimi cevaplar için teşekkür ederim. Genelde insanlar kullanıcısı oldukları araçların fanatiği oluyorlar. Tecrübeleriniz kararımı yeniden gözden geçirmeme neden olacak sanırım.
Egeaya bakın hocam 1.3 dizeller sahibinden 55 e bulunuyor sıfırları üstelik sıfır faiz kampanyası da var
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Ha belirteyim.
19 KM ortalama hizim var son 1.000 KM de hep sehirici.
Tuketim su an ki kış mevsimine gore 8.1 litre.
Yazin 7.5-7.6 değişiyor.
Su anki benzin fiyatlarina gore 42 kurus tuketiyor sehir icinde.
Uzun yolda 110 km sabit hizla 6 litre civarı tuketimi var.
120-130 giderseniz devir 3.000 i geciyor bu sekilde 6.5-7 litre arasi tuketim oluyor. Bu aracta 6. Vites ne ise yariyor cozmek imkansiz. 2000 model Polo bile 5. Viteste 110 Km hizla 3000 devire gelmiyor.
Senede 10.000 KM veya alti yol yapıyorsanız hızla isim yok sehir icinde takilirim yeri geldiğinde yuketime ve motorun beni sinir etmesine katlanirim diyorsaniz 5 yasindaki arabalara 50.000 vermektense mantikli...
Benden size tavsiye birinden bulun bi sekilde sehirici, rampa vs kullanin.
Arac konforlu fakat, motor bu konforu torpuluyor. Konfor demek sadece kontuk pozisyonu, rahatlik vs demek olsaydi tamam derdim konforlu...
Ayrica motorun cok tiz bi sesi var bazen kulak tırmaliyor.
İşten anlayan adam böyle oluyor işte:)
Motorsuz konfor mu olur. Şöyle her hızda sessiz sessiz süzülen ve hızlanan 3.8 V6 + tork konvertörlü aracın konforu nerede, motorun devamlı yük altında olup kabini huzursuz ettiği aracın konforu nerede:)
(3.8 V6 abartı oldu tabi ama 1.4 TSI DSG Golf bile o konforu sağlıyor)
quote:
Orijinalden alıntı: benoben_007
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Ha belirteyim.
19 KM ortalama hizim var son 1.000 KM de hep sehirici.
Tuketim su an ki kış mevsimine gore 8.1 litre.
Yazin 7.5-7.6 değişiyor.
Su anki benzin fiyatlarina gore 42 kurus tuketiyor sehir icinde.
Uzun yolda 110 km sabit hizla 6 litre civarı tuketimi var.
120-130 giderseniz devir 3.000 i geciyor bu sekilde 6.5-7 litre arasi tuketim oluyor. Bu aracta 6. Vites ne ise yariyor cozmek imkansiz. 2000 model Polo bile 5. Viteste 110 Km hizla 3000 devire gelmiyor.
Senede 10.000 KM veya alti yol yapıyorsanız hızla isim yok sehir icinde takilirim yeri geldiğinde yuketime ve motorun beni sinir etmesine katlanirim diyorsaniz 5 yasindaki arabalara 50.000 vermektense mantikli...
Benden size tavsiye birinden bulun bi sekilde sehirici, rampa vs kullanin.
Arac konforlu fakat, motor bu konforu torpuluyor. Konfor demek sadece kontuk pozisyonu, rahatlik vs demek olsaydi tamam derdim konforlu...
Ayrica motorun cok tiz bi sesi var bazen kulak tırmaliyor.
Bir 1.33 kullanıcısı olarak verdiğiniz samimi cevaplar için teşekkür ederim. Genelde insanlar kullanıcısı oldukları araçların fanatiği oluyorlar. Tecrübeleriniz kararımı yeniden gözden geçirmeme neden olacak sanırım.
Yani sonuçta benimle mezara girmeyecek :) Fanatiklige hic gerek yok.
Motorun mukemmel LPG uyumu var.
Fakat zaten kasaya agir gelen sürekli yük altında olan bir motora birde LPG uygulanirsa ne olur bilemiyorum :)
Dedigim gibi alali 4 yili gecti benim bugun itibariyle senede 7.500 KM yol yapmisim. Boyle bir durumunuz varsa alin cunku fiyati uygun e birde kasasida yeni sayilir makyajlandi ama olsun eski kasasi bile hala kapis kapış gidiyorken.
Kalkipta senede 15.000 km yaparim derseniz hem ocaginiza incir agaci diker, hemde sinir mekanizmanızin iflas ettiğini görürsünüz :)
Fakat aracın klimasi sanki motordan bagimsiz çalışıyor gibi.
Önceki aracimda (i30) AC dugmesine bastigimda devir saatinde bi hareketlenme hafiften bi gucten düşme yasardim.
Fakat bu araçta öyle birsey yasamiyorum. Ve klimasi inanilmaz sogutuyor. 42 derecelik Antalya sicaginda icersini gayet guzel sogutuyordu. Corolla da da eminim boyledir cunku yapi aynı kasa farkli.
Akliniza takilan baska soru olursa seve seve cevaplarım.
Saygilar.
quote:
Orijinalden alıntı: optiarc
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud Nine
Ha belirteyim.
19 KM ortalama hizim var son 1.000 KM de hep sehirici.
Tuketim su an ki kış mevsimine gore 8.1 litre.
Yazin 7.5-7.6 değişiyor.
Su anki benzin fiyatlarina gore 42 kurus tuketiyor sehir icinde.
Uzun yolda 110 km sabit hizla 6 litre civarı tuketimi var.
120-130 giderseniz devir 3.000 i geciyor bu sekilde 6.5-7 litre arasi tuketim oluyor. Bu aracta 6. Vites ne ise yariyor cozmek imkansiz. 2000 model Polo bile 5. Viteste 110 Km hizla 3000 devire gelmiyor.
Senede 10.000 KM veya alti yol yapıyorsanız hızla isim yok sehir icinde takilirim yeri geldiğinde yuketime ve motorun beni sinir etmesine katlanirim diyorsaniz 5 yasindaki arabalara 50.000 vermektense mantikli...
Benden size tavsiye birinden bulun bi sekilde sehirici, rampa vs kullanin.
Arac konforlu fakat, motor bu konforu torpuluyor. Konfor demek sadece kontuk pozisyonu, rahatlik vs demek olsaydi tamam derdim konforlu...
Ayrica motorun cok tiz bi sesi var bazen kulak tırmaliyor.
İşten anlayan adam böyle oluyor işte:)
Motorsuz konfor mu olur. Şöyle her hızda sessiz sessiz süzülen ve hızlanan 3.8 V6 + tork konvertörlü aracın konforu nerede, motorun devamlı yük altında olup kabini huzursuz ettiği aracın konforu nerede:)
(3.8 V6 abartı oldu tabi ama 1.4 TSI DSG Golf bile o konforu sağlıyor)
3.8 V6 bir ironik olmus :)
KM de 2 lira yakan arac bizi oldurur :)
Sanzuman araliklari iyi olan gaz pedalina basinca nazlanmiyacak bir araç olsun yeterli bana gore.
Mesela 120 Km hizda son viteste soyle 1900-2000 devir bandinda seyretsin sessiz sedasiz yakit ekonomisi ile.
Golf 7 1.6 TDI manuel ile seyahat ettigimde bu sevki almistim.
Egeaya bakın hocam 1.3 dizeller sahibinden 55 e bulunuyor sıfırları üstelik sıfır faiz kampanyası da var
quote:
Orijinalden alıntı: fatihkahve1234
Egeaya bakın hocam 1.3 dizeller sahibinden 55 e bulunuyor sıfırları üstelik sıfır faiz kampanyası da var
Hocam niyeyse Egea'nın kasasına hiç ısınamadım yaa. Sanırım biraz eskimiş olmasını gözardı edip cıvık fd6 ya yönelecek gibiyim yine. Aslında corollanın kasası güvenlik donanımı çok hoşuma gitmişti ama ani sollama ihtiyaçlarını karşılayamayacak olması soğutacak beni. Sonuçta bu durum güvenlik tehlikeside yaratabilir.
benoben_007B
kullanıcısına yanıt
Hocam 2014 1.6 adcance ya da touch lara bakın. Çok rahat 55-58 aralığında bulunabiliyor. Hele ki touch 53 e bile bulunur gibi(gerekirse 2013 alın) 1.33 yerine birkaç model alt ama 1.6 motor tercih edilir
2.el piyasası yönünden 1.33de sıkıntı yok. Peynir ekmek gibi gidiyor. Corollanın temizi asla satışta sıkıntı yaratmaz zaten. Tek sorun çekişiyle ilgili. O da sizin araçtan beklentinize göre değişir.
Klima açık hız sabitleme 90a sabit Kocaeli - Safranbolu 5lt yakıt ortalamasıyla gittim ben. Dönüşte trafik vardı 6.1lt yaktı. Neredeyse turbo benzinli gibi az yakıyor sakin sürüşte.
Forumdaki corolla konusunu takip etmenizi öneririm.
Egeaya bakın hocam 1.3 dizeller sahibinden 55 e bulunuyor sıfırları üstelik sıfır faiz kampanyası da var
Hocam niyeyse Egea'nın kasasına hiç ısınamadım yaa. Sanırım biraz eskimiş olmasını gözardı edip cıvık fd6 ya yönelecek gibiyim yine. Aslında corollanın kasası güvenlik donanımı çok hoşuma gitmişti ama ani sollama ihtiyaçlarını karşılayamayacak olması soğutacak beni. Sonuçta bu durum güvenlik tehlikeside yaratabilir.
Araca alışırsanız güvenlik tehlikesi yaşamazsınız. Tutup 1.6 180 hp ile ucu ucuna sollayacağınız aracı bu araç ile sollamamanız gerektiğini biliyorsunuz.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme