Şimdi Ara

corolla vsc(esp) yi test eden oldumu ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
23.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    ESP aracı her çalıştırdığınızda devreye girer...Çalıştırma tuşu yoktur iptal etme tuşu vardır sadece....Benim kullandığım bütün araçlarda böyleydi....Sadece buzlu yolda 1 defa devreye girdi çok şükür başkada görmedim yandığını.......

    Hayır tuşa basınca açılıyor.
  • Toyotalarda esp--vcs...denilen şey tuşa basıncamı açılıyor gerçekten....Yani her arabaya binince ben açayım şunu veya biraz kapalı dursun mantığı mı var....??? Valla çok ilginç.Çok garip buldum....Ama yeni birşey öğrenmiş oldum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Toyotalarda esp--vcs...denilen şey tuşa basıncamı açılıyor gerçekten....Yani her arabaya binince ben açayım şunu veya biraz kapalı dursun mantığı mı var....??? Valla çok ilginç.Çok garip buldum....Ama yeni birşey öğrenmiş oldum....

    aynen abi öyle
    . basmassan kapalı duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    ESP aracı her çalıştırdığınızda devreye girer...Çalıştırma tuşu yoktur iptal etme tuşu vardır sadece....Benim kullandığım bütün araçlarda böyleydi....Sadece buzlu yolda 1 defa devreye girdi çok şükür başkada görmedim yandığını.......

    Hayır tuşa basınca açılıyor.

    Araç çalıştığında VSC-TRC devrede olur. VSC düğmesine kısa süre basarsanız, TRC devreden çıkar. Uzun süre basarsanız VSC de devreden çıkar. Kullandığım Auris (2012), Avensis(2012) ve dizel Corolla(2011)'da böyleydi. Gösterge panelinde "araç kayma" ışığı sürekli yanıyorsa devrede değildir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Firienholt -- 18 Eylül 2012; 18:02:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KızılejdeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    ESP aracı her çalıştırdığınızda devreye girer...Çalıştırma tuşu yoktur iptal etme tuşu vardır sadece....Benim kullandığım bütün araçlarda böyleydi....Sadece buzlu yolda 1 defa devreye girdi çok şükür başkada görmedim yandığını.......

    Hayır tuşa basınca açılıyor.

    Araç çalıştığında VSC-TRC devrede olur. VSC düğmesine kısa süre basarsanız, TRC devreden çıkar. Uzun süre basarsanız VSC de devreden çıkar. Kullandığım Auris (2012), Avensis(2012) ve dizel Corolla(2011)'da böyleydi. Gösterge panelinde "araç kayma" ışığı sürekli yanıyorsa devrede değildir

    yanlışınız var video çekip atıcam :)




  • VSC tuşuna 4-5sn basılı tuttuktan sonra ekranda "VSC OFF" yazısını görebilirsiniz
  • Videoyu atıcam . tuşa basınca sağda ışık yanıyor .
  • Tuşa basınca sistem devreden cıkar. Tuşa 4-5 saniye basılı tutunca hız göstergesinde VSC OFF yazıyor zaten.
    Aracı her çalıştırdığınızda sistem yine devreye girer.
  • Işık yanması devreden çıktığını gösterir (Kayma esnasında ışığın yanmasıyla karıştırmayın). Tuşa 4-5 saniye basarsanız ekranda "VSC OFF" yazısını görürsünüz. Kullanım kılavuzunu inceleyebilirsiniz.
  • kontağı açtığınızda yol bilgisayarında VSC OK yazar yani esp devreye girdiğini gösteriyo. her çalıştırmada otomatik giriyo devreye.
  • Evet kontak açınca VSC on yazıyor ama tuşa basınca off değil sadece ışık yakıyor..

    Cayır cayırda patinaj atıyor ışık kapalıyken..
  • Sanırım toyota ve honda bu işlerde biraz geride. Rent a car işi yapan bir arkadaşım var onda lancer-cruze-civic-leon-focus ve civic var hepsindede bu esp denilen sistem mevcut çogu kez merak için denemişizdir düz yolda da ve döner kavşaklarda yolun boş oldugu gece saatlerinde. Bu incelemelerimiz sonucunda başı Focus cekiyo gercekten aracı yoldan cıkarmak biraz zor gibi (abs sistemide çok farklı sanki civiliyo digerlerine göre) ondan sonrada lancer geliyo ve çok hassas ondaki sistem en ufak hareketde devreye giriyor digerleri ortada kalırken honda biyerden sonra salıyor kendisini. Japonlar bu işin biraz gerisinde gibi mitsubishi istisna gibi...

    Arabasında esp olup olmadıgını test etmek isteyen arkadaşlar içinde en kolay yöntem direksiyonu saga sola cevirmek veya aracla el freni cekmekip drift diye tabir edilen artislik hareket yapmaya kesinlikle izin vermiyor, uyarıda ekranıda bazı araçlarda kaygan zemin talebası gibi bazılarında ise üçgen içinde ünlem işareti olarak beliriyor.

    Jettayı corolla karşısında öven arkadaşlar vardı şöyle bi video var incelemelerini isterim.



    corolla,mazda,jetta,cruze test

    Herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpera_18 -- 8 Ekim 2012; 2:17:27 >




  • bendede corolla var 2010 model 1.6 elegant a/t vsc yok diye biliyorum ama ben corolla kadar iyi yol tutuşu sağlayan bir araç görmedim 120 ile viraja giriyorum araç benle dalga geçiyor resmen bende altımda corolla var deyip gazlayıp giriyorum viraja bir kere 140 la viraja girdim o zaman savurdu ama 140 hangi araba savrulmuyor ki ? birde avensisi test ettimgeçen o daha harika viraja girdiğimi anlamadım bile çok güvenli bir araç sınıfına göre testleri daha iyiymiş öyle söyledi satış elemanı...
  • Bu tarz sistemler iyice zora girince devreye giriyor. C4 te vardı toprak yolda hızla kırınca devreye giriyordu. Asfaltta hiç girmedi.
  • 2005 Avensis aracımda mevcut olan VSC'yi bolca test etme imkanım oldu.

    Toyota üzerinde bulunan VSC sistemi virajlara hızlı girildiğinde değil "araç dengesini kaybettiğinde" devreye giriyor.

    Diğer markalarda bulunan ESP ise ufak bir kayma olduğu zaman bile devreye giriveriyor hemen.

    Bunu bir çok araçta test ettim, bizzat hissederek şahit oldum.
  • bende bir esp(vsc) deneyimi yaşadım
    Yol sola viraj ve hagig aşağı doğru her zaman 60 70 ile alırım o virajı çok keskin virajda degil ama tatlı viraj dediğimizdende değil. gene 60 70 arası viraja girdim gaza basmıyorum tam viraja girdim teker ya boşluğa düştü yada bişey oldu o anda arabanın ön taraf viraj yönüne değilde direk gitmeye başladı yani yoldan çıkmaya saliselik olayda esp devreye girdi ve araba bir sağa bir sola atmaya başladı 4-5 kere aynısı oldu ben direksiyonu çevirmeye kalmadan öbür tarafa dönüyo araba yani arabanın burnu bi sağa bir sola bakıyo. sonra hız düştü yola oturdu araba. şimdi benim sormak istediğim esp nin böyle çalışması doğalmı yoksa toyotanın esp olayımı böyle. umarım anlatabilmişimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    bende bir esp(vsc) deneyimi yaşadım
    Yol sola viraj ve hagig aşağı doğru her zaman 60 70 ile alırım o virajı çok keskin virajda degil ama tatlı viraj dediğimizdende değil. gene 60 70 arası viraja girdim gaza basmıyorum tam viraja girdim teker ya boşluğa düştü yada bişey oldu o anda arabanın ön taraf viraj yönüne değilde direk gitmeye başladı yani yoldan çıkmaya saliselik olayda esp devreye girdi ve araba bir sağa bir sola atmaya başladı 4-5 kere aynısı oldu ben direksiyonu çevirmeye kalmadan öbür tarafa dönüyo araba yani arabanın burnu bi sağa bir sola bakıyo. sonra hız düştü yola oturdu araba. şimdi benim sormak istediğim esp nin böyle çalışması doğalmı yoksa toyotanın esp olayımı böyle. umarım anlatabilmişimdir.

    Boyle bir durumda yol ne tarafa dogru ise direksiyonu o tarafa dogru anlik kirip sonra duzleyiniz arac haliyle yolun nereye dondugunu bilemez siz benim dedigimi yaptiginizda anlar ve kendini o yone dogru yonlendirip duzler.
    Gecmiz olsun iyi surusler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel


    quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    bende bir esp(vsc) deneyimi yaşadım
    Yol sola viraj ve hagig aşağı doğru her zaman 60 70 ile alırım o virajı çok keskin virajda degil ama tatlı viraj dediğimizdende değil. gene 60 70 arası viraja girdim gaza basmıyorum tam viraja girdim teker ya boşluğa düştü yada bişey oldu o anda arabanın ön taraf viraj yönüne değilde direk gitmeye başladı yani yoldan çıkmaya saliselik olayda esp devreye girdi ve araba bir sağa bir sola atmaya başladı 4-5 kere aynısı oldu ben direksiyonu çevirmeye kalmadan öbür tarafa dönüyo araba yani arabanın burnu bi sağa bir sola bakıyo. sonra hız düştü yola oturdu araba. şimdi benim sormak istediğim esp nin böyle çalışması doğalmı yoksa toyotanın esp olayımı böyle. umarım anlatabilmişimdir.

    Boyle bir durumda yol ne tarafa dogru ise direksiyonu o tarafa dogru anlik kirip sonra duzleyiniz arac haliyle yolun nereye dondugunu bilemez siz benim dedigimi yaptiginizda anlar ve kendini o yone dogru yonlendirip duzler.
    Gecmiz olsun iyi surusler.

    araç nereye döndüğümü bilir heralde ben sola doğru dönüyosan hangi tekere fren uygulayacagını da bilir yani. ben zaten direksyonu sola çevirmişim viraja girmişim öncen hafif kopma oldugunda esp aniden devreye girdi ne yapcagımı şaşırdım yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Evet kontak açınca VSC on yazıyor ama tuşa basınca off değil sadece ışık yakıyor..

    Cayır cayırda patinaj atıyor ışık kapalıyken..



    Çok yanlış biliyorsun..
    VSC ve TRC aracı çalıştığın andan itibaren aktiftir.
    Sürekli çalışır ve sensörlerden gelen veriyi izler.
    Ancak off tuşuna bastığında kapatırsın.
    Bir arkadaş yazmır burada off tuşuna basıp bıraktığında TRC devreden çıkar, ki bu işlemi çamura saplandığında vs TRC'nin üstüne bir de lastiklere fren uygulamaması için yaparsın.
    VSC'yi devreden çıkaran tuş da aynı tuş, ancak bir arkadaşın söylediği gibi, sinyal sesi gelene kadar basılı tuttuğunda VSC devreden çıkar. Bu çok gerekli bir işlem değildir ama zevk olsun, agresif süreyim hakimiyet bende olsun el freni ile döneyim falan dediğin zamanlarda VSC'yi devreden çıkarabilirsin.

    Yani sen bugüne kadar arabanda hemen hemen her zaman TRC devre dışındayken yola çıkmışsın :)
    İstersen kullanım klavuzunu açıp bak, söylediklerim yazar.

    http://turkiye.toyota.com.tr/Kilavuz/Kilavuz/COROLLA/COROLLA_OM12D39T_01-12.pdf


    Bunlara ek olarak bazı arkadaşların VSC'den yana yakındıklarını gördüm.
    Evet bence de biraz geç devreye giriyor araç yolda biraz gezinmiyor diyemem :) ama hiç olmamasından yeğdir.




  • xpirto X kullanıcısına yanıt
    Isik yaniyorken sarmayan arac kapaliyken cokta guzel sariyor.zaten belli bi hizdan sonra kapatsanda devrede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.