Şimdi Ara

corolla vsc(esp) yi test eden oldumu ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
1
Favori
23.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ödemiş Bozdağdan (rakım:1200) Salihliye doğru inerken (rakım:100) kestirme bir yol var. Ancak dar ve virajlı. Eğimin yaklaşık 20-25 derece olduğu neredeyse 180 derecelik sola doğru dönüşü olan dar bir bir noktaya geldim. Yağmur yeni yağmaya başlamıştı. Asfalt yüzeyin en kaygan olduğu andır bilirsiniz. Virajın ortasına doğru arabanın daha fazla öne doğru yığılıp sol arka tekerleğin yol tutuşunu devreden çıkarmamak için freni bıraktım. O anda araba sizi telaşa sokmayacak oranda ama duyabileceğiniz kadar kuvvetli bir dinyal vermeye başladı. Ben kaymayı sonra hissttim. Direksiyonu yol istikametine, sağa doğru çevirirken araba kendiliğinden yola oturdu. Önceki tecrubelerime dayanarak, VSC sistemi devreye girmese idi kaza kaçınılmaz olurdu belkide şarampole uçardım. Çok faydalı bir sistem olduğunu yaşayarak gördüm. Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada aracım 2013 Toyota Coralla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 üretimlerde durum nasıl? Eskiye göre gelişme var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    Genelde pek cevap yazmadan ,okunanları takip ederim.Ama bu sefer müdahil olmaya karar verdim zira konuyla ilgili oldukça net bilgilerim mevcut.

    Toyota club ve servisleri dahil ,hatta yetkili dağıtıcısındaki üst düzey teknisyenleri dahil VSC olayına tam bir teknik açıklama getirmiyor ve bu konuya girmemekte bir yerde ustalaşmışlar.

    Zira genel kanı : ESP nin adının toyotada VSC olduğu gibi hoş bir imaj bütünleşmiştir marka ile .

    Ki tamamen YANLIŞ bir fikirdir ! ESP çalışma dinamikleri ve akıllı sistemi ile VSC nin alakası yoktur.

    Temelde ikisinin de denge stabilite aparatları olduğu gerçeğinin dışında da ortak bir paydaları yoktur.

    VSC yazıp google dahil her hangi bir motorda da aratsanız hiç bir teknik bilgiye ulaşamazsınız.

    Her iki sistemide çok çok uzun yıllar kullanmış biri olarak VSC ile temasım ,17 haziran 2011 günü solaklar

    kandıra yeni yol ,yuvam ışıklarda olmuştur.(KOCAELİ ikametli arkadaşlar çok net bilirler)

    Çok uzun yıllar ESP siz araç almayan ,kullanmayan ve bu konuda çok titiz biri olarak,2011 yılında auris top segment modelini aldım (Alırken bayiden de aynı şeyi defalarca sordum defalarca sadece ismi değişik bizde vsc dendi). Aracı kullanmaya başladıktan sonra bununla ilgili bir ZAMANLAMA sorunu olduğunu düşündüğümden servise 5-6 gidip devreye girmesi gereken zamanlarda girmiyor tarzı şikayetlerde bulundum,kontrol ettiler bir sıkıntı yok dediler.ESP nin dinamiğini devreye girdiği ve girmediği zamanları çok iyi kavrayan ve kullanan biri olarak durumu çok kabullenmedim ve genel merkezlerine girmesi gereken zamanlarda girmediğini gösteren videolar çekip yolladım .Yazışma süreci vs ; VSC nin dinamikte ESP ile uzaktan yakından bir alakası olmadığını , yaptıkları işin ismi dışında ortak bir paydalarının bulunmadığını anladım .

    17 haziran günü sabah 7:35 te (Kaza kaydı araç plakası vs trafikte kayıtlıdır) ıslak zeminde araç 5 ŞERİTLİ yolda kayarak en sağ şeride doğru giderken (Ki kayma işlemi düz bir yolda , arka komple atarak gerçekleşmiştir) saniyeler boyu süren durumda VSC çapma anından çok kısa süre önce devreye girmiş ,ondada yeterli toplamayı yapamamış bariyerlere çarpan araç 2 takla atarak yol dışına savrulmuştur.

    Vw Scirocco 1,4 tsı, volvo c 30 ,mazda 3 bu araçtan sonra şu ana kadar kullandığım (Volvo eşime ait)

    araçlar tamamında ESP var ve hepsi eskiden bildiğim ESP gibi çalışıyor.

    Benim kişisel tecrubelerim ve başıma gelenlerden derlediğim bir yazıdır.


    VSC= ESP diyen ,düşünen, bu şekilde anlatılanrı baz alan arkadaşlarıma çok ufak bir tavsiye (haddimize olmayarak affola)..

    Aynı yolda ve aynı şartlarda siz VSC li aracınızla gidin ,yanınıza da ESP li herhangi bir araç çağırın bir arkadaşınızdan tanıdığınızdan rica edip ,sadece düz yolda hiç bir tehlikeli hareket yapmadan, hızlı bir şekilde kalkın ve 80-100 km hızda kontra direksiyon hareketi yapın (sağ sol zig zag) bakınız orada ESP ile VSC aynı şeymidir değilmidir ?

    Ve son olarak ; bir çok forumda yazan " çok da gerekli değil ,olsa da olur olmasa da, ona niye 3-4 bin fark vereyim" gibi yorumlara kesinlikle itibar etmeyiniz.

    ESP insana ömründe 10 kere lazım olur olmaz (Benim gibi agresif bir kullanıcı iseniz bu rakam katlanarak hızla çoğalır) Ama şuna emin olun HAYAT KURTARAN bir teknoloji..Cam tavan ,deri koltuk aramak yerine ESP mantığı ile hareket etmeniz, bir gün sizin ve sevdiklerinizin çok zor bir durumdan kurtulmanıza yarayabilir.

    Saygıyla Kalın...



    hala forumdamısın bilmiyorum ama yılın gafını yapmışsın 3 sene önce tebrikler...




  • 2016 da durum nasıl Acaba?? VSC'de gelişme var mı??

    araştırırken alttaki testleri buldum...

    2013 Toyota Auris ESP Test Euro NCAP (VSC Test)www.youtube.com/watch?v=O4Y-kp-sso4

    Euro NCAP | Toyota Corolla | 2013 | ESC test www.youtube.com/watch?v=5CUkVwZ2dA4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gursuay -- 10 Kasım 2016; 0:23:47 >
  • gursuay kullanıcısına yanıt
    2015 Corolla sahibiyim arac 1 derece bile kaysa esp tutuyor hic izin vermiyor. Esp tamamen kapanmasa hiç eğlenemiyecez :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.