Şimdi Ara

Corsa D Kulubü (2007-2012+) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
6
Favori
21.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu arabadan o kadar dolanmasına rağmen grubunun bu kadar pasif olması beni gerçekten çok şaşırttı

    Bu pasiflikte belki hiç cevap alamayacağım ama ben yine de sorayım belki bir iki zombi opel corsa d kullanıcısı duruyordur grupta

    Şimdi Allah c.c. nasip kısmet etti ilk arabam bu araç oldu. Bütün pisliğimi çekecek, tontişe kıyamıyorum da ama ne yapalım alışana kadar birbirimizi idare edeceğiz. O mazot,yağ,su,ilgi isteyecek ben de ondan sabır ve çabuk bozulmama isteyeceğim

    Neyse efendim soruma geçiyorum. Araba hafif yokuşlardayken arabayı stop ettirmemek için 1.vitesteyken debriyajı yarılayıp freni hafiften bırakıyorum ki kayıyor mu kaymıyor mu diye. Kaymıyorsa debriyajı yarı tutup frenden ayağımı kökten çekiyorum (ortalama 5sn kadar arada kornalar çalıyor ), ışık yeşil yanınca gaz veriyorum araba kalkıyor. Kayıyorsa da frene basıyorum debriyaj arabayı tutana dek deniyorum ki stop etmesin diye. Şimdi gücü tamamen debriyajdan sağlamaya çalıştığıma göre acaba çok mu zarar veriyorum ? Tamam zararı oluyor ama çok büyük bir hata yapıyorsam nasıl kaldıracağımı bilmiyorum.

    Bu tontiş corsa d ler maşallah çok sevimli ve kullanışlı, arabamı sevdim. Allah c.c. nazarlardan belalardan kazalardan korusun herkesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 12 Temmuz 2017; 21:41:30 >




  • İyi günlerde kazasız belasız kullanın.

    Corsa d konusundan çok Corsa konusu aktiftir.

    Sorunuza gelirsek, en az 12 yıldır araç kullanıyorum. Usta şoför olduğumu düşünüyorum.

    Ama hala dik yokuşlarda el freni ile kalkarım. Hele hele klima açıksa araba iyice zorlanıyor. El freni şart oluyor.

    Dik yokuşta el frenini çekin, ayaklarınızı pedaldan çekip kırmızı ışığın tadını çıkarın.

    Işık yandığında hızlı kalkış yapıyormuş gibi hafif gaza yüklenip kalkışa başlayın, araba hareket için kasıldığında el frenini bırakın.

    Ne patinaj çeker, ne geri kaçar.

    Yarım debriyajda çok tutarsanız baskı balata zarar görür.

    Benim anlattığımı şimdiki donanımlı arabalar otomatik olarak yapıyor.

    Yokuşlarda geri kaçmasın diye el frenini kendisi aktif edip kalkış anında el frenini indiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 12 Temmuz 2017; 23:46:46 >




  • biuu kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim 😊 Şimdi anladigimi size anlatayim bakalim dogru mu anlamisim.



    Yokustayiz kirmizi yandi frene basip durdum tabi araba stop etmesin diye debriyaja basili duruyoruz cunku vites 1 de. El frenini cektip vitesi bosa aliyorum sonra pedallardan ayagimi cekip ayak terapisine basliyorum 😄 sonra sari yaninca sirkelenip yola konstre olma moduna geciyorum ve debriyaja basip 1 aliyorum,debriyaj yarim geldiginde senkronize bir sekilde gaza basip el frenini kaldiriyorum. Dogru mudur hocam ?
  • Aynen doğrudur. Yokuşun dikliğine göre gazı arttırırsınız.

    Ve yine yokuşun dikliğine göre el frenini birden bırakmayıp arabanın hareketine göre kademeli indirirsiniz.

    Ne kadar yazsak boş zamanla alışıyor insan.
  • biuu kullanıcısına yanıt
    Tamamdir hocam tekrar tesekkur ederim. Birde hazir sizi yakalamisken son sorum hiz sabitleyici ile ilgili olacak umarim zamaninizi calmiyorumdur. Simdiden ozur dilerim ama arabanin kitapcigini kaybetmisler. Hiz sabitleyici ile giderken durmak istesek frene basmamiz yeterli mi yoksa koldan ayar yapip gazi kendi kontrolumuze aldiktan sonra mi frenleme yapmamiz gerekiyor ?
  • Rica ederim istediğinizi sorun.

    Debriyaja basmak,frene basmak ve kolun uç tarafından içeri basmak sistemi devre dışı bırakır. Hangisi kolayınıza geliyorsa kullanabilirsiniz.

    Ayrıca sürücüyü takip ediyordunuz fazla yaklaştınız ve devre dışı bıraktınız diyelim. Müsait bir anda hız azaltma tarafına çevirirseniz eski hızı akılda kalır ve aracı o hıza çıkarır.

    Bu adresten kılavuzları indirebilirsiniz.
    www.opel.com.tr
    Üzgünüz! İstek, hatalı biçimlendirilmiş sözdiziminden dolayı sunucu tarafından anlaşılamadı - Opel Türkiye
    https://www.opel.com.tr/arac-sahipleri/el-kitaplari-su-anki.html?version=Desktop


    Açılan link opel adam için. Corsa d için sol taraftan seçim yapın.

    Hız sabitleme sistemi...

     Corsa D Kulubü (2007-2012+) Corsa D Kulubü (2007-2012+)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 13 Temmuz 2017; 23:25:47 >




  • biuu kullanıcısına yanıt
    Hocam çok çok teşekkür ederim :)



    Pdf olarak indirdim artik yavas yavas neyin ne oldugunu anlayabilirim. Hepsi sizin sayenizde.



    Iyi günler diliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khytr89

    Hocam çok çok teşekkür ederim :)



    Pdf olarak indirdim artik yavas yavas neyin ne oldugunu anlayabilirim. Hepsi sizin sayenizde.



    Iyi günler diliyorum

    Rica ederim. Kazasız sürüşler. Takıldığınız yer olursa çekinmeden sorabilirsiniz.
  • biuu kullanıcısına yanıt
    Amin hocam cümlemize kazasız belasız sürüşler.



    Aklıma takılan bir şey olursa yazarım :) Tekrar teşekkürler :)
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Aranıza yeni katıldım ve bi soru sormak istiyorum..

    Aracım sabahları P konumundan diğer konumlara biraz zor geçiyor,ama bazen de çok basit geçiyor, yani belirli bir zaman ya da konumdan bağımsız bazen P den çıkarken daha sert oluyor. Bir de araç hareket halindeyken frene bastığımda değil de, ayağımı frenden çekinde vites kutusunun olduğu yerden tık tık diye ses geliyor. Bunlar normal midir? Aracım 2011 1.4 100 B otomatik vites Corsa. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • Maddas07 M kullanıcısına yanıt
    Bu yaşadığınız sorun yokuşa park ederken oluyordur. Bunu önlemek için önce boşa alın vitesi sonra el freni çekin sonra ayağınızı frenden çekin (araç kendini biraz salar frene yük biner) sonra vitesi p konumuna getirin. Bu şekilde yapmazsanız yokuşta dururken yük şanzimana biner. Şanzimana yük binmesi iyi değildir ve şanzimana yük binerse p den diğer viterslere geçerken hem zor geçer hem de tık diye ses gelir
  • arkadaşlar herkese merhaba konuyu cortlattığım için kusura bakmayın. 2010 1.3 cdti essentia corsam var yeni aldım sorum yağ değişimi ile ilgili yağ değişim zamanı gelince kendisi bizi uyarıyor mu acaba ışık yakarak falan? yoksa kendimiz 10.000km mi sayacağız. deneyimli arkadaşlardan cvp bekliyorum
    şimdiden tşkler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Endymion1961

    arkadaşlar herkese merhaba konuyu cortlattığım için kusura bakmayın. 2010 1.3 cdti essentia corsam var yeni aldım sorum yağ değişimi ile ilgili yağ değişim zamanı gelince kendisi bizi uyarıyor mu acaba ışık yakarak falan? yoksa kendimiz 10.000km mi sayacağız. deneyimli arkadaşlardan cvp bekliyorum
    şimdiden tşkler

    Merhabalar.



    2012 aracımda bakım süreci 15bin km.



    Bakım zamanı yaklaştığında ki 10bin km sonra uyarı verir.



    Kontağı çevirdiğinizde km sayacının üzerinde insp yazar. Bu bakım anlamına gelir. İnsp nin yanında rakam varsa bazı arızalara işarettir.



    Yukarıda (13 Temmuz tarihinde) kullanım kılavuzu linki paylaşmıştım. Müsait zamanda okursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 22 Ağustos 2017; 20:36:25 >
  • selam millet
  • Selamlar corsacılar, aracım 2010 corsa 1.3 dizel 75hp. Aracı sıfır aldığımda bır kaç kez dizel partikül filtresi ışığı yandı ,pek önemsemedim.Şimdi farkettim ki bu ışık yıllardır yanmıyor.Yanmaması sorun mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: man utd

    Selamlar corsacılar, aracım 2010 corsa 1.3 dizel 75hp. Aracı sıfır aldığımda bır kaç kez dizel partikül filtresi ışığı yandı ,pek önemsemedim.Şimdi farkettim ki bu ışık yıllardır yanmıyor.Yanmaması sorun mudur?
    2010 model araçta dpf yoktu ki hocam , kızdırma bujisi sorunu olmasın sabah çalışırken marş da zorlanma oluyor mu ?
  • 2010 model 1.3 corsam (yaklaşık 60k km de)bir haftadır düz yolda kalkışta, ayağımı debriyajdan çektiğim anda gaz pedalına basarken böyle sanki gaz pedalına "tık tık" birisi ters yönde dokunuyor gibi.Sadece kalkarken... 2. ve diğer viteslerde bu durum yok.Sorun ne olabilir? İlk aklıma baskı balata geliyor ama sizin düşündüğünüz başka bir sıkıntı var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi man utd -- 23 Kasım 2018; 23:59:18 >
  • Motor suyu sıcaklıgınız kaç derece? Gizli menüden hiç takip ediyor musunuz?
  • Arkadaşlar opel corsa D 2010 benzinli aracının ön döşündeki aydınlatmalar sönüyor sonradan kendi kendine geliyor acil yardım lazım
  • Arkadaşlar opel corsa D 2010 benzinli aracının ön döşündeki aydınlatmalar sönüyor sonradan kendi kendine geliyor acil yardım lazım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.