< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Çözüldü : Donanım Haber Üyelerine N11'den Tüketiciyi Mağdur Etme Yöntemlerini Seçtim :) (2. sayfa)
-
-
Hwpsiburada çok mu iyi acaba? Her gün ona da konu açılıyordu, hatta iade sürecinin daha da zor olduğu söyleniyordu
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
İki gün önce bir elektrikli soba satın aldım Trendyoldan dün adam aradı iptal edin diye sudan sebeplerden dolayı ki ürün 90 TL den 170 TL ye çekilmiş fiyatı adam binbir dereden su getiriyor iptal etmem için :)
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
amazon geldi geleli n11, hepsiburada, gittigidiyor yüzüne bile bakmıyorum. Hatta n11'i ve gittigidiyor'u en son ne zaman kullandım hatırlamıyorum bile.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
N11'den uzak durduk diyelim. Aynı durum diğer e-ticaret sitelerinde yok mu? Hepsiburada konusuna girsek orada da mutlaka "HB'den uzak durun" yazmış olan biri vardır. Bu konudan çıkarılması gereken ders n11den uzak durulması gerektiği değildir bence. Zira bu işin sonu hukuk kurallarının daha caydırıcı olduğu bir ülkeye gitmekle son bulacak gibi.
Yıllardır n11 kullanan biri olarak 1 kez tatsız bir tecrübe yaşadım. Ojun haricinde alışverişlerimde bir sıkıntı çıkmadı çok şükür.
Burada asıl mevzu hiçbir zaman hiçbir markaya gözü kapalı güvenmememiz gerektiği. En azından içinde bulunduğumuz yıl ve ülke özelinde böyle söylenebilir.
Telefon için yedek parça alınacaksa internetin sağladığı tüm nimetleri kullanarak satıcı hakkında bilgi edineceğiz. Gerekirse haritalar servisini kullanıp dükkanın yerine ve tabelasında hangi fontun kullanıldığına bile bakacaksınız. Çünkü bunu tüketici olarak siz yapmazsanız sizin yerinize yapması gereken başta pazar yeri olan siteler ve sonrasında ilgili kurumlar yapmıyor gibi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
N11'den uzak durduk diyelim. Aynı durum diğer e-ticaret sitelerinde yok mu? Hepsiburada konusuna girsek orada da mutlaka "HB'den uzak durun" yazmış olan biri vardır. Bu konudan çıkarılması gereken ders n11den uzak durulması gerektiği değildir bence. Zira bu işin sonu hukuk kurallarının daha caydırıcı olduğu bir ülkeye gitmekle son bulacak gibi.
Yıllardır n11 kullanan biri olarak 1 kez tatsız bir tecrübe yaşadım. Ojun haricinde alışverişlerimde bir sıkıntı çıkmadı çok şükür.
Burada asıl mevzu hiçbir zaman hiçbir markaya gözü kapalı güvenmememiz gerektiği. En azından içinde bulunduğumuz yıl ve ülke özelinde böyle söylenebilir.
Telefon için yedek parça alınacaksa internetin sağladığı tüm nimetleri kullanarak satıcı hakkında bilgi edineceğiz. Gerekirse haritalar servisini kullanıp dükkanın yerine ve tabelasında hangi fontun kullanıldığına bile bakacaksınız. Çünkü bunu tüketici olarak siz yapmazsanız sizin yerinize yapması gereken başta pazar yeri olan siteler ve sonrasında ilgili kurumlar yapmıyor gibi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: zwanzig
N11'den uzak durduk diyelim. Aynı durum diğer e-ticaret sitelerinde yok mu? Hepsiburada konusuna girsek orada da mutlaka "HB'den uzak durun" yazmış olan biri vardır. Bu konudan çıkarılması gereken ders n11den uzak durulması gerektiği değildir bence. Zira bu işin sonu hukuk kurallarının daha caydırıcı olduğu bir ülkeye gitmekle son bulacak gibi.
Yıllardır n11 kullanan biri olarak 1 kez tatsız bir tecrübe yaşadım. Ojun haricinde alışverişlerimde bir sıkıntı çıkmadı çok şükür.
Burada asıl mevzu hiçbir zaman hiçbir markaya gözü kapalı güvenmememiz gerektiği. En azından içinde bulunduğumuz yıl ve ülke özelinde böyle söylenebilir.
Telefon için yedek parça alınacaksa internetin sağladığı tüm nimetleri kullanarak satıcı hakkında bilgi edineceğiz. Gerekirse haritalar servisini kullanıp dükkanın yerine ve tabelasında hangi fontun kullanıldığına bile bakacaksınız. Çünkü bunu tüketici olarak siz yapmazsanız sizin yerinize yapması gereken başta pazar yeri olan siteler ve sonrasında ilgili kurumlar yapmıyor gibi.Katılıyorum. N11'de şuan bir iade sorunu da ben yaşıyorum ama mağaza geçmiş yorumlarında mağazanın iade kabul etmediğini okumadığım için bende de hata var.
N11 'in en taktir ettiğim tarafı olumsuz yorumları silmemesi. Hepsiburada siliyor mesela. Bıraktığım hiç bir olumsuz yorum yok Hepsiburada da.
O yüzden N11'den almadan önce bütün yorumları okuyun. 100 kişiden 5 kişi olumsuz yorum bıraktıysa almayın. En fazla %2-%3 olumsuz yorum olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
one cikardim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amazon'un tüketici koruması var, satıcı madur etse de Amazon madur etmemiştir, herkes paralarını almıştır diye düşünüyorum.
-
Hoca sen çok yanlış yerden bakıyorsun hadiseye yahu, N11'in müşteri hizmetleri çalışmıyor, satıcı ile yaşadığın ilk problemde mal gibi kalıyorsun. Sonra sosyal medyaya yazdığın zaman çözüm üretiyorlar, yoksa çözüm ürettikleri falan yok.
Tamam hepsiburada'yı gömüyoruz fakat, yiğidi öldürelim fakat hakkını yedirmeyelim. Hepsiburada, hata telafi eden bir kurum, özür diler, aradaki farkı hediye çeki verir, iade geçer. N11 kendi verdiği kuponlar, satıcı hatası yüzünden iptal olsa, iade yapmaz size...
Bak Hepsiburada ve N11'de aynı hadise başıma geldi. Bir ürün aldım, beğenmedim ve iki sitenin prosedürleri dahilinde iade gönderdim. Karşı tarafta satıcı kargoyu teslim almadı. İki olayda da kargo firmaları beni aradı haber verdi, bir hafta oldu kargonuzu geri göndereceğiz diye.
N11'de müşteri hizmetlerine telefon ettim, satıcı uyarılacaktır dediler, bugün tamam, çoğu gitti azı kaldı, diye diye bir hafta oyaladılar ve kargo bana geri geldi fakat teslim almadım. Aradım tekrar mağaza ile görüşün diyorlar. N11 müşteri hizmetleri hiç bir çözüm üretmeyince konu sahibi arkadaşın yaptığı gibi sosyal medya'da durumu ifşa ettim. Aman efendim, ertesi gün telefonlar telefonlar hemen çözüm üretiyoruz, şu bu derken kargoyu firma geri çekti, ürünleri teslim aldı, iademi yaptılar.
Hepsiburada'da ise ürün gitti, satıcı almadı, Hepsiburada müşteri hizmetlerini aradım, bekleyin ürün tekrar geri gelirse bizi arayın dediler. Ürün geri geldi, kargo'dan teslim almadım, müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım. Tamam hemen paranızı iade ediyoruz dediler ve iademi yaptılar. Hiç sosyal medyada şikayet edeyim falan durumu oluşmadı.
Güven camdan bir kaledir hoca, tek bir taş yeter yıkmaya. Ben şahsen güvenmiyorum N11'e ve alıcıyı değil satıcıyı koruyan bir sistem olarak bakıyorum. Hepsiburada'nin da günahları N11 kadar fakat en azından telafi etmeye çalışıyorlar.
Ayrıca N11'de ne kargoya ortak oluyor (her mağzaya ayrı kargo çıkıyor), ne müşteri hizmetleri veriyor (mağaza ile görüş diyor), e ne işe yarıyorsun arkadaş sen?
Haa bir de Amazon var ki, ondan dökülen kırıntıları bunlar toplasalar adam olurlar...
-
Hemen Amazon.com.tr ye gir. İade politikasına gir.
Ayrıca amazon orada yazılanları değil 10 katını yapmazsa gel buraya konu aç yerin dibine sokarım amazonu.
Ama konu n11 ise sipariş verdiğiniz zaman o ürünle baş başa kalacağınız bilerek sipariş verin. Satıcıların sorulara cevapları bile komik. N11 gittigidiyor ilk batacaklar arasında. Gitti gidiyor u ebay kurtarır belki ama n11 batsın kurtulsun ülke
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Anlayana sivrisinek saz,
Anlamayana sazı s'sansür'ksan az.
-
quote:
Orijinalden alıntı: zwanzig
N11'den uzak durduk diyelim. Aynı durum diğer e-ticaret sitelerinde yok mu? Hepsiburada konusuna girsek orada da mutlaka "HB'den uzak durun" yazmış olan biri vardır. Bu konudan çıkarılması gereken ders n11den uzak durulması gerektiği değildir bence. Zira bu işin sonu hukuk kurallarının daha caydırıcı olduğu bir ülkeye gitmekle son bulacak gibi.
Yıllardır n11 kullanan biri olarak 1 kez tatsız bir tecrübe yaşadım. Ojun haricinde alışverişlerimde bir sıkıntı çıkmadı çok şükür.
Burada asıl mevzu hiçbir zaman hiçbir markaya gözü kapalı güvenmememiz gerektiği. En azından içinde bulunduğumuz yıl ve ülke özelinde böyle söylenebilir.
Telefon için yedek parça alınacaksa internetin sağladığı tüm nimetleri kullanarak satıcı hakkında bilgi edineceğiz. Gerekirse haritalar servisini kullanıp dükkanın yerine ve tabelasında hangi fontun kullanıldığına bile bakacaksınız. Çünkü bunu tüketici olarak siz yapmazsanız sizin yerinize yapması gereken başta pazar yeri olan siteler ve sonrasında ilgili kurumlar yapmıyor gibi.5-6 sene önceydi. Adı lazım değil başka bir benzer sitede faaliyet gösteren ulusal çaplı bir mağazanın dükkanından tv satın aldım. Lojistik firması tarafından ürün teslim edildi. Servis geldi kutuyu açtı ve tv hasarlı çıktı tutanak tutuldu. Bu adı lazım olmayan sitenin mesaj bölümünden satıcıya mesaj attım oralı bile olmadı. Bu arada onay süresi işliyor. Satıcıya telefon ettim TV ithalatcısı ile bağlantıya geçin diye savuşturdu. Bu adı lazım olmayan sitenin müşteri hizmetleri ile temasa geçtim durumu anlattım. Anında onay süresi durdurulup ödediğim para süresiz bloke edildi ve satıcı ile bağlantıya geçeceklerini bildirdiler. Bir gün sonra belgeler servis hasar tutanağı filan talep edildi. Aynı akşam para iadesi geldi. Satıcı da tıpış tıpış o ürünü iade aldırdı. Bakın "höt!!!" dedikleri öyle abik gubik Abuziddinveledleri Ltd. gibi bir şirket değil. Siteleri üzerinden gayet volümlü satış yapan ulusal ( hatta global ) bir marka.
N11' e gelirsek ;
- Rakip sitelerin varsa olumsuz uygulamaları kendi olumsuz uygulamalarını normalleştirmez.
- Sizin problem yaşamamanız üst mesajlarda kapı gibi duran resmi kararları , sözlüğe oraya buraya taşan vukuatları örtemez. Kimse iş olsun diye tüketici hakem heyetleri ile sözlükle filan uğraşmaz. Ortada bir problem var ki insanlardan çatlak sesler çıkıyor.
- Yaşananler tek tük olağan ise N11 neden bu satıcılar hakkında aksiyon almıyor?
- Satıcı performans yüzdesi tüketiciyi yanıltacak şekilde yanlış aktarılmakta. Yukarıdaki örnekte IMEI klonlama sebebiyle adı çıkmış bir mağazanın performans notu halen %99 gözükmekte. Arkadaşın uğraştığı mağaza ise %97 lerde. N11 olumsuz yorum vermeyi onaylasa ne onaylamasa ne? Hadi bu forumdakiler deneyimli bilinçli kullanıcı. İnternetten ayda yılda bir alışveri yapan Teyze, Nine, Dayı, Enişte, yeni 18 yeğen ne yapsın. Dolandırılmama teknikleri üzerine kursa filan mı yazılsın?
- Ben yok google mapten yok bilmem nereden dedektifçilik oynayacaksam çok daha basit yolu var. Satıcıyı araştırırım. Güvenlirise N11 den ürünün sepetime eklerim ve satın alma aşamasına kadar gelip mesafeli satış sözleşmesinden iletişim bilgilerini alırım. Oradan bağlantıya geçip N11 komisyonunu düşüp parayı havale edip ürünü alırım. Allah aşkına ben N11' i neden araya sokuyorum? Ne aldıysam onun için ödediğim parayı güvenceye alması için. Satıcıya ürün iade etmeye çalışırsın yarım saat sonra iade talebin reddedilir ses yok. Ürünü iade alır orasına burasına hasar verip sizi suçlar bir de o ürünün üzerine oturur ses yok. Yaşanan problemde ödeme yaptığınız para bloke edilmeyip otomatik onay ile satıcıya gider ses yok. Allah aşkına N11 orada ne iş yapar?
- N11 komple tü kaka satıcılardan oluşuyor demedim. Tü kaka satıcıların yaptıklarına sessiz kalıyor dedim. Neden olumsuz yorumları %30-40 lara çıkmış ya da son bir haftada onlarca olumsuz yorum almış satıcıların satış yapmasına halen müsaade ediliyor?
-
Ülkemizde faaliyet gösteren n11 dahil olmak üzere pazaryeri mantığıyla çalışan hiçbir e-ticaret sitesine güvenmiyorum. Zaten hiçbir zaman internetten alışveriş yaparken güvende hissetmiyorum. Bu siteler kötü kullanıcı yorumlarını yayınlamaz/siler. Kötü satıcıların puanlarını düşürmez. Çok büyük bir rezalet yaşanıp bu sosyal medyada ses getirirse dükkanı kapatır aksi halde hiç oralı olmaz. Ha peki alışveriş yapmaya devam ediyor muyum? Evet ama almadan önce satıcının elde edebildiğim tüm bilgilerine ulaşıyor iyice araştırıyorum. Doğrudan satıcıyı muhattap alıyorum. Zaten iadeyi onaylayacak kişi de satıcı. n11 böyle bir durumda yardımcı olmuyor ki, sizi satıcı ile baş başa bırakıyor. Hatta siz n11'e yazıyorsunuz sonra n11 o mesajı satıcıya iletiyor. Boş yere zaman kaybı yaşıyorsunuz.
quote:
Teyze, Nine, Dayı, Enişte, yeni 18 yeğen ne yapsın. Dolandırılmama teknikleri üzerine kursa filan mı yazılsın?
• Ben yok google mapten yok bilmem nereden dedektifçilik oynayacaksam çok daha basit yolu var. Satıcıyı araştırırım. Güvenlirise N11 den ürünün sepetime eklerim ve satın alma aşamasına kadar gelip mesafeli satış sözleşmesinden iletişim bilgilerini alırım. Oradan bağlantıya geçip N11 komisyonunu düşüp parayı havale edip ürünü alırım. Allah aşkına ben N11' i neden araya sokuyorum?
Evet kursa yazılsın.
Zaten satıcıyı araştırmalısınız. Satıcının kendi sitesi varsa ürünü oradan almalısınız. Ben bunu özellikle elektronik komponent, devre kartı vb. alışverişlerimde sıklıkla uyguluyorum.
Ben mümkün mertebe n11'i araya sokmuyorum, soksa da beni koruyacakları gibi bir beklentiye girmiyorum. En kötü durum için tüketici hakem heyetine güveniyorum.
Pazaryeri mantığıyla çalışan sitelerin bizi korumasını ve iade vb. konularda yardımcı olmasını beklememiz çok normal çünkü bu sitelerin mantığı bu. Fakat ülkemizde bugün itibariyle mevcut durum yazdığımız şekilde. Günün sonunda mağdur olan siz olacaksınız. Bu nedenle olması gerekenleri yazıp isyan etmek yerine alışveriş yaparken 40 kere düşünüp ona göre hareket edin derim.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
Konu sahibi avukat mi ? Birde n11 sevdigim.olay geri iade kargo.parasi almiyorlar. Bende urun aldim 2 defa apple sarj aleti ve kulaklik cakma olunca kutuyu acmadan iade etmistim :)Avukat değilim ama dostlarım ve vekalet verdiğim avukatım var. Şu aşamaya kadar vekaleti dosyaya ekleyemezdim vekaletle temsil edilemiyorsunuz zaten gerek yok. Hakem heyetine e-devlet üzerinden başvurdum. Kararı oradan takip ettim. Karar çıktı ve sonraki aşamalara geçtim. İcra takibi ya da mahkeme aşamasında vekaletname dosyaya ekleniyor ve vekaletle temsil ediliyorum. Eh bir zahmet avukatlık ücretini de artık ne uygun görülürse ödüyorlar. Aslına bakılırsa ödemeleri beklenmeden rica etmeden onun için de direkt icra takibi açılıyor yani konu sarmala giriyor. Zaten umarım kararı bozmak için Tüketici Mahkemesine filan giderler Zira konu mahkemeye giderse eğer tüketici hakem heyetinin yaptırdığı bilirkişi incelemesi zaten hali hazırda varsa ikinci bir incelemeye çok çok ekstra bir durum yoksa gerek görülmüyor. Karar mevcut bilirkişi incelemesi üzerinden kuruluyor.
-
Hocam kişisel tecrübeleri konuşacaksak benim açımdan ikisi de aynı şeyin laciverti. Bugüne kadar yaşadığım alışveriş deneyimleri sonucunda en azından bana yapılan muameleye baktığımda aralarında pek fark yok gibi. Ha siz farklı düşünürsünüz, listede birini diğerinin üstüne koyarsınız saygı duyarım. Fakat bu pazaryeri siteleri konusunda hiçbir siteye güvenmiyorum. Gözüm kapalı alışveriş yapamıyorum.
Amazon konusuna gelince daha hakkında konuşabilecek kadar bir alışveriş tecrübem olmadı. Fakat okuduklarım doğruysa mevcut siteler içerisinde en iyisiymiş. Zaten globalde memnuniyet oldukça yüksek aynı şekilde ülkemizde de faaliyet gösterirlerse faydamıza olur.
Fakat bence amazon.com.tr de ürün çeşidi az. Her ihtiyacıma cevap veremiyor. Zaten her aradığımı rekabetçi fiyatlara bulabiliyor olsam başka e ticaret sitelerine hiç bulaşmadan tüm alışverişlerimi amazon.com.tr ye kaydıracağım. Adamlar bir de prime sistemi uyguluyor. Üstelik fiyatı da göz önüne alındığında gayet alınası bir hizmet.
Neyse çok uzadı. Bir önceki mesajımı da okuyabilirsiniz. O mesaja da yazdım benxer şeyleri. Belki kızacak belki hak vereceksiniz ama ülkemizde e-ticaret tam da ülkenin işleyişine göre ülke insanının kalitesine göre işliyor. Keşke daha iyi olsa.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürdün. Bundan sonra kötü yorumları yayınlamazlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
GG 'forever'. 50 ürün aldım sıfır sıkıntı. eBay
-
Hoca bak sen de elektronik malzeme alıyorsun madem, bak ben N11’deki sıkıntıyı Hatfon Elektronik ile yaşadım. Kesinlikle tavsiye etmiyorum, aman dikkat et.
edit: de ayrı yazılır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakan -- 8 Ekim 2020; 14:49:49 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
THH'ye başvururken satın aldığınız pazar yerini de mutlaka muhatap alın. Firmayla ilgili dedektiflik oynamayın. Pazaryeri her zaman eş zamanlı sorumludur. Sen pazaryerinden ürünü satın alıyorsun, ona komisyon ödüyorsun.
Ben öyle yaptım ve kanunlar önünde haklı çıktım. İki tane pazaryeri ile alakalı olumsuz deneyimim oldu ve cevapları bizi ilgilendirmez mağazaya söyleyin; mağaza ürünü tedarik edemiyormuş ne yapalım? Bizi bağlamaz. Sözleşmemizde açıkça taraf olmadığımız yazıyor gibi cevaplar aldım. THH kararım olduğunu ve uygulamaları gerektiğini söyledim. Tamam ilgileniyoruz dediler ama ilgilenen olmadı maalesef. Üzücü bir şekilde pazaryerini icra mahkemesine verdim.
Gerek var mıydı bu tatsızlığa diye insan merak ediyor? Hayırlısı olsun. Pazaryerinin suçu müşterisinin biz değil mağazaların olduğunu düşünmesi. Halbuki müşterisi biziz. Biz olmazsak o mağaza oraya dükkan açmaz. Bunu inşallah öğrenirler. İnşallah bu hizmet kalitesi artar, müşteri memnuniyetinin önemli olduğunu bir gün anlarlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X