Şimdi Ara

Çözülemeyen frene basinca titreme. Uzman arkadaşlar lütfen yardım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
3
Favori
36.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Disk aynasını ate marka takın düzelir.yan sanayi disklerde alaşım kaliteli değil.geri dönüşüm metal kullanılıyor.isi dayanımı düşük.bu nedenle çabuk eğiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de aynı problem mevcuttu. herkes diskte sıkıntı var bariz dedi. orjinal disk bulamadığımdan uzun süredir erteledim değişimi. arka travers takozundan ses geliyor o sıra arka bilyalarda bozuldu. 15 gün önce arka bilya ve arka travers takozlarını değiştirdim. ilginç bir şekilde 15 gündür frene basınca titreme yok araçta. belki bir fikir verir size, geçmiş olsun.
  • nissan qashqaimde buna benzer bir sorun vardı ancak balansa benzer bir titreme de veriyordu. kaliperin içindeki piston frene bastıktan sonra geri yerine dönmüyormuş. yüksek süratte sürtünmeden dolayı balata alev almış yangın tüpü ile söndürmüştüm. sizinkine benzer midir bilmiyorum ama bu başıma gelene kadar titreme sorunu diye gittiğim hiçbir usta sorunu bulamamıştı.
  • Aynı sorun bendeki 2001 model Toledo da var. Bende kafayı yiyecem. Arabayı ilk aldık uzun süre sorun yoktu sonra fren ustasına görürdük bir kontrol ettirelim diyerek balatalarin çok iyi ama diskler yarıya gelmiş değiştirelim dedi. Orijinal diskleri söküp değiştirdik ondan sonra araba titremeye başladı. Frenciye gittim rot balans ayarında sorun vardır dedi. Rot balans ayarı yapıldı rot başı değişti gene devam etti. Sonra baska ustaya gittim arabayi disk sicakken yikamissindir yamulmustur dedi. Tornaya verdik aradan 1 ay geçti gene aynı. Başka bi usta ikinci kez disk değiştirdi yine 1 ay oldu gene devam etti. Yine torna yine 1 ay sonra aynı. Yok arabayı sicakken yikadin yok suya girdin gibi sacma sözlerden biktim. Ama ne olduysa üzerindeki orijinal diski değiştirdikten sonra oldu. Sizde son durum ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurtkadir

    Aynı sorun bendeki 2001 model Toledo da var. Bende kafayı yiyecem. Arabayı ilk aldık uzun süre sorun yoktu sonra fren ustasına görürdük bir kontrol ettirelim diyerek balatalarin çok iyi ama diskler yarıya gelmiş değiştirelim dedi. Orijinal diskleri söküp değiştirdik ondan sonra araba titremeye başladı. Frenciye gittim rot balans ayarında sorun vardır dedi. Rot balans ayarı yapıldı rot başı değişti gene devam etti. Sonra baska ustaya gittim arabayi disk sicakken yikamissindir yamulmustur dedi. Tornaya verdik aradan 1 ay geçti gene aynı. Başka bi usta ikinci kez disk değiştirdi yine 1 ay oldu gene devam etti. Yine torna yine 1 ay sonra aynı. Yok arabayı sicakken yikadin yok suya girdin gibi sacma sözlerden biktim. Ama ne olduysa üzerindeki orijinal diski değiştirdikten sonra oldu. Sizde son durum ne?
    Öncelikle herkese cevaplarından dolayı teşekkür ediyorum

    hocam bende ki son durum şu: baktım olacak gibi değil. kendi işime kendim baktım. mikrometre aldım. söktüm ön iki tekeri cihazla baktım ve sağ ön poryanın yalpa yaptığını gördüm. bilya değil poryanın kendisi. frem diski ile bijonların deliklerinin olduğu parça. sonra sağ poryayı değiştim. sonra tekrar sıfır disk sıfır veka marka balata aldım. aman ya rabbi frenler tutmuyor neredeyse. yok alışır dedik ama nafile bir hafta sonra gittim geri verdim balataları bosch marka balata aldım. frenleme normalleşti. 2 hafta kadar kullandım sonra frene basınca sağ ön tekerden tak diye ses gelmeye başlıyor. sağ cam açık giderken duvar hizasında sesi çok net duyuyorum. frene basınca tak diye ses geliyor. çok çok hafif basıyorum frene hemen tak sesi yine geliyor. titreme sıkıntısı şu an yok ama bu seferde ses çıktı başımıza. bu fren işinden bir yüzüm gülmedi. Hocam sen poryana baktır yamuk mu değil mi




  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    sayın abim size bunu nasıl çözeceğinizi detaylı olarak anlatırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    çok uzun yazamıyorum kusurabakmayın size yardımcı olmak isterim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özkan Motor

    sayın abim size bunu nasıl çözeceğinizi detaylı olarak anlatırım
    muhtemelen ses gelmesinin sebebi balataların öne arkaya oynamasından sebep. ya balatalar orjinal boyutundan 1 2 mm daha kısa ya da balataların oturdugu taşıyıcı aşındığından boşluk yapıyor. bazı marka araçlarda balataların oturduğu taşıyıcı da küçük bir sac dan bir parça var. diyorum ki kendim sacdan bir parça yapayım oraya ya da balataların kenarlarını çekiçle döverek genişlemesini sağlayayım. arkalarda balala ile taşıyıcı arasında sac parça var ama wag grubu sağolsun öne böyle birşey yapmamış.
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    Poryaya da baktırdım daha önce ondada bir sorun çıkmadı. Halen aynı iyice soğudum arabadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurtkadir

    Poryaya da baktırdım daha önce ondada bir sorun çıkmadı. Halen aynı iyice soğudum arabadan
    Hocam şehir olarak nerdesin. Giresun ordu samsun civarindaysan gelirim yanına. Beraber söker bakarız. Benim hala titreme yok. Parçaları değiştik ten sonra üzerine 2 bin km den fazla yol yaptım. İlk defa bu km lerde kadar titreme yapmadı. Şoktayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özkan Motor Ö kullanıcısına yanıt
    Buyur ustam benim titreme yine başladı. Allah aşkına nedir bunun çaresi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir keresinde bir yerde şöyle birşey okumuştum. Normalde somunların bir sıkma torku vardır. Bizim sanayi ustasında torklu anahtar olsa da tork değerini bilmez tabi ki. Allah ne versiyse de anahtarla abanınca diskte zorlanma oluyor.
    Mesela sesli düşüneceğim; frenlemeyle açığa çıkan yüksek sıcaklık malzemenin akma dayanımını düşürür. Bu esnada aşırı torklama ile ön gerilme altında olan disk kalıcı şekil değiştiriyor olabilir.
    Belki de servis manuellerinde geçen tork değerlerini bulup maksimum okadar uygulamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Bir keresinde bir yerde şöyle birşey okumuştum. Normalde somunların bir sıkma torku vardır. Bizim sanayi ustasında torklu anahtar olsa da tork değerini bilmez tabi ki. Allah ne versiyse de anahtarla abanınca diskte zorlanma oluyor.
    Mesela sesli düşüneceğim; frenlemeyle açığa çıkan yüksek sıcaklık malzemenin akma dayanımını düşürür. Bu esnada aşırı torklama ile ön gerilme altında olan disk kalıcı şekil değiştiriyor olabilir.
    Belki de servis manuellerinde geçen tork değerlerini bulup maksimum okadar uygulamak lazım.
    Hocam bende bir yerde okumuştum bu dediğinizi. Fizikten mantıklı, Lakin kimse tork anahtarı kullanmıyor ki ustalardan. Kimsede böyle bir sorun yok. Bende niye var anlamış değilim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • poyraz5561 kullanıcısına yanıt
    Selamın aleyküm 2011 yılında 100 binde aldığım boramda son üç senedir disk yamultma problemi bendede var birçok kez torna değişim yaptım ama çözüm olmadı bir usta bu modellerde bazen oluyo çözülemiyo bu şekilde kullanacaksın dedi bende sizin gibi ön takıma akslar porya rot hepsine bakıma girecem Ankaradayım bunun çözümünü bulalım arabamı çok seviyorum bu sistemin en başı neresi ise ordan başlayalım değiştirmeye sizi en iyi ben anlıyorum bende bıktım sıcakken suya girmişsindir gibi sözlerden, burayı takip edeceğim.
  • Allah kolaylık versin. Benim kullandığım araçta da -muhtemelen kullanımdan kaynaklı- diskte hafif bir eğilme vardı, baktım ki iyicene aşınmış değiştirdim. 2000-3000km sonra yine hafif bir eğrilik oluştu amaçok rahatsız edici değil. Eğer balata hafiften öterse ve frene çok çok az basarsam kesik kesik balata sesi geliyor ama bence çok da sorun değil.

    Hocam sizin diskteki eğilme ne kadar? Tornacı diski taşlarken kaç mm talaş alıyor? Şundan dolayı soruyorum diskin çok çok küçük 0.5-1mm gibi yamulması normal sayılabilir çünkü sürekli ısınan ve soğuyan metal bir parça bu. Fren balata tertibatı da bunu kompanse edecek şekilde yapılmış zaten:

    ChrisFixyoutube
    How to Change Front and rear Brake Pads and Rotors (Complete Guide)
    https://www.youtube.com/watch?v=lU6OKQxSg8U


    10:13 ( Slider guide pins/Kayt mili ni çıkarı yağlıyor)




  • Merhabalar öncelikle geçmiş olsun, sorunun aynısını tarif eden insanlar gördüğüme üzülsem mi sevinsem mi bilemedim🙂 aracım 2005 model Honda jazz, farklı kalitelerde üç defa disk değişimi, poryaların tornalanması, rot balans kontrolleri, aks kontrolleri yapılmasına rağmen, zaman içinde geri gelen titreme ve diskte yamulma sorunu 2yıla yakındır benim de başıma bela olmuş durumda, işini beğenmediğim ustalar habire disk değiştirelim, sıcakken yıkakama falan filan v.s deyince en son işine güvenilen bir Honda ustasına götürdüm poryalar tornalandı ve diskler tekrar değişti, ama frende gacırtı sesi halen var ve yüksek süratlerde ufaktan titreme hissettirmeye tekrar başladı, ustamla bugün görüştüm, buluruz ama çok çile çekeriz diyor, sizin aracınızda son durum nedir, çözüme ulaştıysanız bir tavsiyeniz var mıdır? Teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Probleminiz cozuldu mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hasan Çatakçın H kullanıcısına yanıt

    Probleminiz cozuldu mu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serar1453 kullanıcısına yanıt

    Mrb hocam; malesef bende de aynı sorun vardır. Bunun çözümü nedir acaba? Yardımcı olursanız sevinirim.

  • serar1453 kullanıcısına yanıt

    Lütfen yardım ediniz!!!

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.