Şimdi Ara

Cruze 124Hp 113Hp (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
1
Favori
19.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: rmelihr

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Bilgisayardan bir form çıkardı 3 kopya olarak. Arabanın özellikleri yazıyor sonra altına imza attırdı.
    Şimdi ben arabayı almış mı oluyorum? Bu imzalar ne için?


    arabanızı direk galereyemmi okuttunz yoksa elden başka birinemi satış yaptınız satış yaparken güvenlik önlemleri nel oluyor mesela parayı bnankalkayamı yatııtıryosunuz ?

    Aracı internetten sattım.
    Alıcı paranın tamamını nakit getirmişti. Sadece saymak yeterli oldu.

    ya parala sahte ise hocam. hiç bu yönden düşündünüzmü bu işden korkuyorum sanırım arabayı satarken bankaya yatıttırıcam =)




  • Konuyu hortlatmak gibi olacak fakat herkes genel konuşmuş ben bu araçları almadan önce baya araştırdım , motorla ilgili teknik dökümanları yurtdışı sitelerden temin ettim, 113(113luk denem aslinda 109 hp olanlar)hp ve 124hp motor arasındaki fark sadece yazılımsal değil,
    motor yağlama sisteminde ve bazı parçalarda ufak tefek değişiklikler yapılmış 124hp motorların subapları farklı 113hp motorlara lpgli araçlar için şuan piyasaya sürülen subaplar 124hp araçların üzerindeki orjinal subaplar,
    ayrıca fark yok deniyor 113hp(109hp olan 109, 113, 117, 124 cesitleri, piyasada 113 zannedilenlerin bazıları 109hp) motor 3.8LT yağ alıyorken , 124hp motor 4.5 LT yağ alıyor sizce bu fazlalık niye gerekli olsun sadece beyine yükleme yapar geçerlerdi, niye sübaplar değişik yapılsın(daha dayanıklı), hatta bu aracın(2010 yılı sonunda 124hp ye ilişkin) ilk lansmanı yapılırken şöyle bir açıklamada dikkatimi çekti yurt dışında şanzuman üzerinde de bazı farklılıklar olduğunu belirtmişler....doğru mu bilmiyorum...
    kullananların düşük devirde fark görememesi gayet normal araç 6400dev. tam güç veriyor 1500 2000 devir bandında hiçbirşey anlamazsınız aşırı bir tork farkı yok hp farkı var ve bu durum devirli kullanmakla anlaşılır,(5000-6000 devir bandı... ayrıca 11hp dediğin atla deve değil öyle standart kullanımda anlaşılacak bişey olmuyor , 100hp ile 125hp araç arası fark bile pek belli olmuyor bu şekilde)
    Ayrıca bu motor opel grubunun orjinalde euro3 normlarını karşılayan motoru, sırf prestij olsun diye motorun hava emiş ve çıkış sistemlerinde kısıntılara gidip yazılımı da ona göre törpülemişler ve böyle bir motorla euro5 emisyon normunu yakalamışlar, sizce hp düşürmeden bunu kazanmak nasıl mümkün , çok kolay düşük devirlerde sizin gaz verilerinizi optimize ederek vermekle(hava çıkış ve emiş sistemindeki ufak değişikliklerde var tabi) doğal olarak basit tabirle 10 birimlik bir pedalda siz 5 birim verseniz dahi beyin 2 birim olarak iletiyor ve bu sorun çok basit bir şekilde çözülmüş , bir makine mühendisi arkadaşımız(cruze sahibi) peco chip diye birşey yapmış uygun fiyatlı , aracın sadece hava emiş sistemine takılıyor, 124hp için söylüyorum hantallık kesinlikle bitiyor, emisyon biraz artıyor tahminim motor emisyonunu euro4 e falan çekiyor, acayip derecede farkı hissediyorsunuz....
    Ayrıca bu araçların katalog ve ruhsat bilgilerindeki ağırlıklar teneke jantlı modellere ait , benim gördüğüm hiçbir cruze ölçüme girdiğinde 1500kg altında çıkmadı, kendi aracımda 1530kg boş... emsal araçlara bakacak olursak,
    Cruze 2011 kantarda 1530kg boş,
    Honda Civic 2010 model olanı ise kantarda! 1290kg geliyor ,
    Toyota Corolla 1.4 dizel kantarda 1320kg geliyor,
    Ford Focus 1.6 benzin 2009 model 1243 kg falan geliyor kantarda, (bizzat kendimin gördüğü, bir düğüne gittiğimizde öyle merakımızdan bir tanığın kantarında hepsini ölçtük, bu arada hepsinde çeyrek deponun altında yakıt vardı taş çatlasın 10-15 kg yakıt farkı olabilir herkes stepneleri falan söktü, araç içini boşalttı öyle tarttık),
    ----
    Ayrıca şunu da belirteyim turbo şarjlı arabalar ile atmosferik benzinli araçlar hp olarak kıyaslanmaz turbo çok fazla tork artışı sağlar, hp kıyaslaması son hızlarda ve yüksek devirlerde ölçülür... turbo dizel motor ağırlıkları her zaman benzinli motorlardan fazladır , turbo dizel motorlarda daha kalın ve dayanıklı materyaller kullanılmak zorunda olduğu için bazen aynı hacimli benzinli motordan dizel motorlar 300kg a kadar ağır olabilmekte(sadece motor ağırlığı) , dolayısıyla bir dizel aracın 1200 kg olması ile benzinli aracın aynı ağırlıkta olması bir değil, ve benzinli araç daha oranlı bir ağırlık dengesine sahip olacaktır, sonuçta dizel aracın ön ağırlığı 300kg a kadar fazla olduğu için arka tarafta biraz ağırlık az olmalı ki benzinli araçla aynı ağırlıkta olsun....
    ----
    arama motorlarından arayıp bu konuya ulaşanlar için.... en sık sorulara cevap olarak....
    Chevrolet 2015 yılında piyasadan çekiliyormuş, nereden parça bulacağız, cevap cruze modeli opel astra j ile insignia arasında bir model aynı fabrikada farklı bantta ortak birçok parça ile üretiliyor, bu nedenle chevrolet mühendislerinin motoru modifiye etmede kullandıkları bazı parçalar hariç hepsi opel astra j dendiğinde bulunabiliyor... yürüyen aksam %95 aynı , mekanik olarakta aynı şekilde,
    -gelelim iç aksesuarlara , içeriye girdiğinizde eğer opel astra j ve insigniaları incelemişseniz parçaların aynı olduğunu göreceksiniz bazıları sanki farklı gibi görünsede parça söküldüğünda arkasında GM kodu yazacak ve parçayı almaya gittiğinizde astra J yada İnsignia ile aynı olduğunu göreceksiniz, şekilleri farklı ise iç mekanizmasını değiştirmeniz yeterli plastik takılabiliyor....
    -ayrıca üretimden kalkması hiçbirşey ifade etmiyor , takribi 1998 yılında üretimden kalkan tempra parçasını bulamayan var mı... yok
    -ford escort parçası bulamayan var mı...yok
    -Ülkemizde ve dünyada birçok firmanın ürettiği bir araç için 10 yıl boyunca ne şartlarda olursa olsun parça temin etme yükümlülüğü de vardır ki bana göre etmese de olur, opel var sonuçta
    -Türkiye de satılmayan araçların parçaları bile bulunuyor, birçok araç bosch ve valeo gibi firmalardan aldıkları parçalardan resmen toplama araç yapıyorlar yani bazen fiat kalorifer valfinin sadece soketi değiştirilerek başka araca olduğu oluyor sonuçta ikisi de bosch marka ve içi entegre de dahil olmak üzere aynı sadece firmalar kendilerine özgü söketler ve tasarımlar yapmışlar vs...
    -Bizim bir Twingo vardı, parça alırken twingo dedinmi yok derlerdi , kango 1, clio1 dedin mi hem ucuz olurdu hemde bulunurdu...
    -Aracın yakıt tüketimi ve biraz emsallere göre ağır kalması aradaki yaklaşık 250-300kg farktan kaynaklanıyor... ki bu ağırlık bandında renault scenic2 , ford C-max(benzin), ford mondeo(1.6benzin) vs. örnekleri çoğaltabilirim araçlara bakarsanız bu araçların sahiplerin de de aynı şikayetler bulunmakta...
    -piyasadaki cruze sayısı azımsanmayacak kadar fazla doğal olarak , yansanayi işiyle uğraşan firmalar da boş duracak değildir, emin olun her türlü parçasını çok çok ucuza bulabileceğiz , şuan opel grubuna yan sanayi parça üreten bazı firmalar 2 yıl garanti bile veriyorlar , birde şöyle bir örnek vereyim....
    -opel astra ve cruze ateşleme bobini 600 TL civarı orjinal 2 yıl garantili(tüplü araçlarda yakan çok olur) , yan sanayi 175 TL pazarlığı da var 2 yıl garanti veriyor, orjinal olanın 2 yıl dayanmadığı ve garantiye girmediği çok sık karşılaşılıyor, yan sanayi de aynı şekilde ben ozaman neden orjinal alayım ki 4 tane yan sanayi alır bakarım dalgama...(ayrıca içsel olarak bakarsak teknik yeterliliğe sahip),
    -Tüplü araçlarda bobin çok sık yanıyormuş nasıl çözülür, şuan üreticinin(GM) de kabul ettiği bosch marka çift tırnak double platin kodunu şuan hatırlamıyorum bujiler var hatta 124hp ve 113hp ler için üretilenlerin kodları farklı yani ikisi için ayrı bujiler tasarlanmış , bu bujileri kullanan araçlarda bobin yakma kolay kolay olmuyor, bobin yanması tüplü araçlarda lpg nin yanmasının zor olması nedeniyle bobine aşırı yük binmesinden kaynaklanıyor(renault grubunda da renault tarafından orjinal olarak lpg li araçlar için çift tırnak bujiler öneriliyor ve bobin yakma bitiyor), bu tip bujiler daha kısa aralıklı ve yüksek olasılıklı olduklarından yanma daha kolay gerçekleştiği için bobine yük daha az biniyor (yurt dışı kaynaklarda okudum ve gayet mantıklı bir açıklama bana göre de böyle, zaten bu bujileri kullanıpta yılda birkez bobin yakanların yakmadıklarına ilişkin bir sürü yorum mevcut),
    -Düşük devirlerde daha canlı olmasını isteyenler için Cruze sahibi bir makine mühendisi arkadaşın tasarladığı pecochip diye bir olay var, 1000-2500devir bandında cansızlığı gideriyor, fiyatı da en son 180-250 TL aralığındaydı, (chip tuningi değildir motor verileriyle oynamaz hava emiş sistemini düzenliyor bir nevi avans ayarını yoluna sokuyor),
    en son öğrendiğim ise direkt beyne yükleme yaptığı ve aracın yakıt tüketimini düşürdüğü kullanan bir çok arkadaşta bu beyin yüklemesinden daha memnunlar(kesinlikle chip tuning tarzı değil, araca hiçbir ek yük verilmiyor yine emisyon standartlarını aşağıya çekip araç verimliliğini arttıran bir uygulama)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 20 Nisan 2014; 11:27:59 >




  • Bu arada 1.5 ton edecek ne var bu arabada Cokmu saglam? E diger arabalarda saglam ama hafif. 1250 olsa 250 kg daha hafif. Epey bi fark olur heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla saç olarak öyle ağım şahım değil , iç taraftaki taşıcılar baya sağlam görünüyor, ama bence 250kg da çok fazla daha hafif olabilirdi ama tasarlarken neyi düşünmüşler bilmediğimiz için eleştiremiyorum da, tek gördüğüm yüksek hızlarda güzel oluyor ağırlık araç fiyat performans aracı bence iç mekan olarak mesela kapı kaplamaları kesinlikle bir honda civic yada bir 2011 model üzeri titanium focus kadar değil ama tasarım olarak çok hoş , fiyat bandında bakarsak bu fiyata honda city , clio symbol , linea tarzı araçlar var onların yanında da ultra lüks diyebilirim... döşeme kalitesinin düşüklüğü de giderilebilir aslında mesela sert plastik noktalara 1000-1500 TL verip deri kaplıyorlar hemde çok güzel yapan firmalar biliyorum...
    bu konu altında böyle uzun yazmamın sebebi aslında kendimde çok araştırma yaptım , türk forumlarında acayip bir bilgi kirliliği var emin olun cruze sadece dıştan görüp yorum yapan adam dolu, ben bizzat kötü diyen adama birkaç şey sordum anladım ki adam hayatında cruze kapısını bile açmamış , içinde ne olduğu hakkında hiçbir fikri yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 17 Nisan 2014; 11:03:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adrenaline-tr

    valla saç olarak öyle ağım şahım değil , iç taraftaki taşıcılar baya sağlam görünüyor, ama bence 250kg da çok fazla daha hafif olabilirdi ama tasarlarken neyi düşünmüşler bilmediğimiz için eleştiremiyorum da, tek gördüğüm yüksek hızlarda güzel oluyor ağırlık araç fiyat performans aracı bence iç mekan olarak mesela kapı kaplamaları kesinlikle bir honda civic yada bir 2011 model üzeri titanium focus kadar değil ama tasarım olarak çok hoş , fiyat bandında bakarsak bu fiyata honda city , clio symbol , linea tarzı araçlar var onların yanında da ultra lüks diyebilirim... döşeme kalitesinin düşüklüğü de giderilebilir aslında mesela sert plastik noktalara 1000-1500 TL verip deri kaplıyorlar hemde çok güzel yapan firmalar biliyorum...
    bu konu altında böyle uzun yazmamın sebebi aslında kendimde çok araştırma yaptım , türk forumlarında acayip bir bilgi kirliliği var emin olun cruze sadece dıştan görüp yorum yapan adam dolu, ben bizzat kötü diyen adama birkaç şey sordum anladım ki adam hayatında cruze kapısını bile açmamış , içinde ne olduğu hakkında hiçbir fikri yok...

    Kullanan daha iyi bilir tabiki. Bence icini cok bilmem ama ici disi guzel arac. Hele birde beyazi cok alimli. Arac agir duruyor. Gercektende agir .. Fiyat olarakda iyi. Amma gel gelelim 1.5 ton cok agir yahu. Dedigim gibi soyle 1250 falan olsa en fazla tam alinacak arac. Ama olmuyor iste.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adrenaline-tr

    Konuyu hortlatmak gibi olacak fakat herkes genel konuşmuş ben bu araçları almadan önce baya araştırdım , motorla ilgili teknik dökümanları yurtdışı sitelerden temin ettim, 113hp ve 124hp motor arasındaki fark sadece yazılımsal değil,
    motor yağlama sisteminde ve bazı parçalarda ufak tefek değişiklikler yapılmış 124hp motorların subapları farklı 113hp motorlara lpgli araçlar için şuan piyasaya sürülen subaplar 124hp araçların üzerindeki orjinal subaplar,
    ayrıca fark yok deniyor 113hp motor 3.8LT yağ alıyorken , 124hp motor 4.5 LT yağ alıyor sizce bu fazlalık niye gerekli olsun sadece beyine yükleme yapar geçerlerdi, niye sübaplar değişik yapılsın(daha dayanıklı), hatta bu aracın(2010 yılı sonunda 124hp ye ilişkin) ilk lansmanı yapılırken şöyle bir açıklamada dikkatimi çekti yurt dışında şanzuman üzerinde de bazı farklılıklar olduğunu belirtmişler....doğru mu bilmiyorum...
    kullananların düşük devirde fark görememesi gayet normal araç 6400dev. tam güç veriyor 1500 2000 devir bandında hiçbirşey anlamazsınız aşırı bir tork farkı yok hp farkı var ve bu durum devirli kullanmakla anlaşılır,(5000-6000 devir bandı... ayrıca 11hp dediğin atla deve değil öyle standart kullanımda anlaşılacak bişey olmuyor , 100hp ile 125hp araç arası fark bile pek belli olmuyor bu şekilde)
    Ayrıca bu motor opel grubunun orjinalde euro3 normlarını karşılayan motoru, sırf prestij olsun diye motorun hava emiş ve çıkış sistemlerinde kısıntılara gidip yazılımı da ona göre törpülemişler ve böyle bir motorla euro5 emisyon normunu yakalamışlar, sizce hp düşürmeden bunu kazanmak nasıl mümkün , çok kolay düşük devirlerde sizin gaz verilerinizi optimize ederek vermekle(hava çıkış ve emiş sistemindeki ufak değişikliklerde var tabi) doğal olarak basit tabirle 10 birimlik bir pedalda siz 5 birim verseniz dahi beyin 2 birim olarak iletiyor ve bu sorun çok basit bir şekilde çözülmüş , bir makine mühendisi arkadaşımız(cruze sahibi) peco chip diye birşey yapmış uygun fiyatlı , aracın sadece hava emiş sistemine takılıyor, 124hp için söylüyorum hantallık kesinlikle bitiyor, emisyon biraz artıyor tahminim motor emisyonunu euro4 e falan çekiyor, acayip derecede farkı hissediyorsunuz....
    Ayrıca bu araçların katalog ve ruhsat bilgilerindeki ağırlıklar teneke jantlı modellere ait , benim gördüğüm hiçbir cruze ölçüme girdiğinde 1500kg altında çıkmadı, kendi aracımda 1530kg boş... emsal araçlara bakacak olursak,
    Cruze 2011 kantarda 1530kg boş,
    Honda Civic 2010 model olanı ise kantarda! 1290kg geliyor ,
    Toyota Corolla 1.4 dizel kantarda 1320kg geliyor,
    Ford Focus 1.6 benzin 2009 model 1243 kg falan geliyor kantarda, (bizzat kendimin gördüğü, bir düğüne gittiğimizde öyle merakımızdan bir tanığın kantarında hepsini ölçtük, bu arada hepsinde çeyrek deponun altında yakıt vardı taş çatlasın 10-15 kg yakıt farkı olabilir herkes stepneleri falan söktü, araç içini boşalttı öyle tarttık),
    ----
    Ayrıca şunu da belirteyim turbo şarjı arabalar ile atmosferik benzinli araçlar hp olarak kıyaslanmaz turbo çok fazla tork artışı sağlar, hp kıyaslaması son hızlarda ve yüksek devirlerde ölçülür... turbo dizel motor ağırlıkları her zaman benzinli motorlardan fazladır , turbo dizel motorlarda daha kalın ve dayanıklı materyaller kullanılmak zorunda olduğu için bazen aynı hacimli benzinli motordan dizel motorlar 300kg a kadar ağır olabilmekte(sadece motor ağırlığı) , dolayısıyla bir dizel aracın 1200 kg olması ile benzinli aracın aynı ağırlıkta olması bir değil, ve benzinli araç daha oranlı bir ağırlık dengesine sahip olacaktır, sonuçta dizel aracın ön ağırlığı 300kg a kadar fazla olduğu için arka tarafta biraz ağırlık az olmalı ki benzinli araçla aynı ağırlıkta olsun....
    ----
    arama motorlarından arayıp bu konuya ulaşanlar için.... en sık sorulara cevap olarak....
    Chevrolet 2015 yılında piyasadan çekiliyormuş, nereden parça bulacağız, cevap cruze modeli opel astra j ile insignia arasında bir model aynı fabrikada farklı bantta ortak birçok parça ile üretiliyor, bu nedenle chevrolet mühendislerinin motoru modifiye etmede kullandıkları bazı parçalar hariç hepsi opel astra j dendiğinde bulunabiliyor... yürüyen aksam %95 aynı , mekanik olarakta aynı şekilde,
    -gelelim iç aksesuarlara , içeriye girdiğinizde eğer opel astra j ve insigniaları incelemişseniz parçaların aynı olduğunu göreceksiniz bazıları sanki farklı gibi görünsede parça söküldüğünda arkasında GM kodu yazacak ve parçayı almaya gittiğinizde astra J yada İnsignia ile aynı olduğunu göreceksiniz, şekilleri farklı ise iç mekanizmasını değiştirmeniz yeterli plastik takılabiliyor....
    -ayrıca üretimden kalkması hiçbirşey ifade etmiyor , takribi 1998 yılında üretimden kalkan tempra parçasını bulamayan var mı... yok
    -ford escort parçası bulamayan var mı...yok
    -Ülkemizde ve dünyada birçok firmanın ürettiği bir araç için 10 yıl boyunca ne şartlarda olursa olsun parça temin etme yükümlülüğü de vardır ki bana göre etmese de olur, opel var sonuçta
    -Türkiye de satılmayan araçların parçaları bile bulunuyor, birçok araç bosch ve valeo gibi firmalardan aldıkları parçalardan resmen toplama araç yapıyorlar yani bazen fiat kalorifer valfinin sadece soketi değiştirilerek başka araca olduğu oluyor sonuçta ikisi de bosch marka ve içi entegre de dahil olmak üzere aynı sadece firmalar kendilerine özgü söketler ve tasarımlar yapmışlar vs...
    -Bizim bir Twingo vardı, parça alırken twingo dedinmi yok derlerdi , kango 1, clio1 dedin mi hem ucuz olurdu hemde bulunurdu...
    -Aracın yakıt tüketimi ve biraz emsallere göre ağır kalması aradaki yaklaşık 250-300kg farktan kaynaklanıyor... ki bu ağırlık bandında renault scenic2 , ford C-max(benzin), ford mondeo(1.6benzin) vs. örnekleri çoğaltabilirim araçlara bakarsanız bu araçların sahiplerin de de aynı şikayetler bulunmakta...
    -piyasadaki cruze sayısı azımsanmayacak kadar fazla doğal olarak , yansanayi işiyle uğraşan firmalar da boş duracak değildir, emin olun her türlü parçasını çok çok ucuza bulabileceğiz , şuan opel grubuna yan sanayi parça üreten bazı firmalar 2 yıl garanti bile veriyorlar , birde şöyle bir örnek vereyim....
    -opel astra ve cruze ateşleme bobini 600 TL civarı orjinal 2 yıl garantili(tüplü araçlarda yakan çok olur) , yan sanayi 175 TL pazarlığı da var 2 yıl garanti veriyor, orjinal olanın 2 yıl dayanmadığı ve garantiye girmediği çok sık karşılaşılıyor, yan sanayi de aynı şekilde ben ozaman neden orjinal alayım ki 4 tane yan sanayi alır bakarım dalgama...(ayrıca içsel olarak bakarsak teknik yeterliliğe sahip),
    -Tüplü araçlarda bobin çok sık yanıyormuş nasıl çözülür, şuan üreticinin(GM) de kabul ettiği bosch marka çift tırnak double platin kodunu şuan hatırlamıyorum bujiler var hatta 124hp ve 113hp ler için üretilenlerin kodları farklı yani ikisi için ayrı bujiler tasarlanmış , bu bujileri kullanan araçlarda bobin yakma kolay kolay olmuyor, bobin yanması tüplü araçlarda lpg nin yanmasının zor olması nedeniyle bobine aşırı yük binmesinden kaynaklanıyor(renault grubunda da renault tarafından orjinal olarak lpg li araçlar için çift tırnak bujiler öneriliyor ve bobin yakma bitiyor), bu tip bujiler daha kısa aralıklı ve yüksek olasılıklı olduklarından yanma daha kolay gerçekleştiği için bobine yük daha az biniyor (yurt dışı kaynaklarda okudum ve gayet mantıklı bir açıklama bana göre de böyle, zaten bu bujileri kullanıpta yılda birkez bobin yakanların yakmadıklarına ilişkin bir sürü yorum mevcut),
    -Düşük devirlerde daha canlı olmasını isteyenler için Cruze sahibi bir makine mühendisi arkadaşın tasarladığı pecochip diye bir olay var, 1000-2500devir bandında cansızlığı gideriyor, fiyatı da en son 180-250 TL aralığındaydı, (chip tuningi değildir motor verileriyle oynamaz hava emiş sistemini düzenliyor bir nevi avans ayarını yoluna sokuyor),
    en son öğrendiğim ise direkt beyne yükleme yaptığı ve aracın yakıt tüketimini düşürdüğü kullanan bir çok arkadaşta bu beyin yüklemesinden daha memnunlar(kesinlikle chip tuning tarzı değil, araca hiçbir ek yük verilmiyor yine emisyon standartlarını aşağıya çekip araç verimliliğini arttıran bir uygulama)



    113'lük ile 124'lük aynı motordur. 113'lük ecotec motor, emme manifoldu gaz kelebeği, yazılım güncellemesi vs. ile 124 bg'e çıkartılmıştır.

    Her iki motorda da "sadece" güncelleme farkı olduğundan dolayı diğer durumlar fark yaratmaz. O yüzden her iki versiyon da 4.5lt yağ alır...

    Yukarıda bahsi geçen 3.8lt lik yağ alan motor, 1.6XE(yada 2012/13 kılavuzunda LXT) kodludur. Bu motor kodlu araç "80kW yani 109bg dir."
    Nerden çıktı bu 109bg'lk araç!!!; 2009 yılında ilk piyasaya çıktığında Kore piyasasında 1.6Lacetti motoru ile sundular(yapılan en büyük yanlış).
    Bir partide Türkiye ye geldi, alanlar oldu...Çoğu insan bunu bilmez bile. Az geldiği için de arada kaynadı gitti. İşte o "ecotec olmayan" motorlu araçlar 3.8lt yağ alır.

     Cruze 124Hp 113Hp  Cruze 124Hp 113Hp



    Opelin Ecotec motoruna sahip araçlar(113/124/117bg) 4.5lt yağ alır.

    1.6 XER kodlu araç 83kW (113bg)
     Cruze 124Hp 113Hp  Cruze 124Hp 113Hp

    1.6 LDE kodlu araç 91kW (124bg)
     Cruze 124Hp 113Hp  Cruze 124Hp 113Hp




    Bu ağırlık konusunda zahmete girip benzer araçlara ile kıyaslamak için kantara çıkmışsınız.
    Her aracın ağırlıklarını gösteren foto var mı?




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    üstad bazı konularda hepimizin kafasında çelişki var, birincisi firmanın yurt dışında yaptığı geçmiş yıllardaki açıklamalar(mesela aktarma organları yada motor zamanlamaları aynı ise 6400devirde birisi 113hp üretiyor diğeri 6400devirde 124hp üretiyor, az çok geçmişte motor modifikasyonu yaptırmış birisiyim , yazılım ile güç artışı sağladığımızda devir de daha yüksekte oluyor örneğin max 5800devirde 100hp veriyorsa 6100 devirde 109 hp veriyor gibi), diğeri ise bizzat kendim gördüm, subap alırken 124hp ile 113hp olanların sübap takımlarının kodları ve fiyatları farklı....parça katalogunda bujilerin bile farklı kodlar içerdiği görünüyor , yani farklı olmasa ikisine de aynı mal verilir, ve fiyat farkı olmazdı... kağıt üzerinde bakınca aynı görünüyor fakat az geldi dediğiniz 3.8 lt yağ alan araçlar da da ecotech yazıyor özel opel servisinde çok gördüm... bana göre markanın imajı fazlasıyla zedelenmiş durumda bu bahsi geçen bazı araçlar var, resmen güzelim arabanın imajını bitirmiş , belki genele göre sayısı az olabilir ama benim cruze almadan önce gördüğüm 10 araçtan 8 i bu motorlu araçlar bunlarda da ecotech yazıyor, yağ istesende 4.5 lt konmuyor çubukla usta arkadaşlar bakıyorlar çünkü...
    bu demek değilki bu 113 ile 124 arasında çok fark bana göre sakin kullanan adam hayatta farkını anlamaz bunun...
    -kardeşim inan hiç aklıma gelmedi kantar fotoları çekmek biz düğün konvoyundan çıktıktan sonra muhabbete tuttuştuk ve araçları tarttırdık bu şekilde olan bir olay... o an tanıdıkların araçları....
    üstadım kesinlikle yanlış anlama beni sanki 113hp ler kötüymüş gibi sonuç çıkaran arkadaşlar durumu yanlış yorumluyorlar , ufak farklılıklar olduğu düşüncesindeyim gördüğüm de bu yönde , polemik konusu olsun diye değil, insanların yanlış bildiğini düşündüğüm konulardaki fikrimi ve araştırmalarımı gördüklerimi paylaştım, herkes çeşitli düzeltmeler yapabilir, biz belki fark etmesekte bu yorumlara bakıp cruze çok kötüymüş diyen bir sürü insan var ve burada yorum yapanların hiç birisi cruze 1 günden fazla binmemiş ne yazıkki....bu arada 6400devir olayi dynometrede teknik verileri ne yazikki tutmadı normalde 6200 yazıyor bizde 6400de anca verdi, bizim kitapta 6200 yaziyor, gercekte6400 de veriyor, alim yaparken 113luk ve 124 liklerden soktugumuz oldu, sizin bahsettiğiniz motor olayı dogru olabilir banada bunlar denk gelmiş olabilir fakat eger 109hp ise bunlarda 113hp diye pazarlaniyor olması da düşündürücü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 17 Nisan 2014; 12:58:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adrenaline-tr

    üstad bazı konularda hepimizin kafasında çelişki var, birincisi firmanın yurt dışında yaptığı geçmiş yıllardaki açıklamalar(mesela aktarma organları yada motor zamanlamaları aynı ise 6500devirde birisi 113hp üretiyor diğeri 6500devirde 124hp üretiyor, az çok geçmişte motor modifikasyonu yaptırmış birisiyim , yazılım ile güç artışı sağladığımızda devir de daha yüksekte oluyor örneğin max 5800devirde 100hp veriyorsa 6100 devirde 109 hp veriyor gibi), diğeri ise bizzat kendim gördüm, subap alırken 124hp ile 113hp olanların sübap takımlarının kodları ve fiyatları farklı....parça katalogunda bujilerin bile farklı kodlar içerdiği görünüyor , yani farklı olmasa ikisine de aynı mal verilir, ve fiyat farkı olmazdı... kağıt üzerinde bakınca aynı görünüyor fakat az geldi dediğiniz 3.8 lt yağ alan araçlar da da ecotech yazıyor özel opel servisinde çok gördüm... bana göre markanın imajı fazlasıyla zedelenmiş durumda bu bahsi geçen bazı araçlar var, resmen güzelim arabanın imajını bitirmiş , belki genele göre sayısı az olabilir ama benim cruze almadan önce gördüğüm 10 araçtan 8 i bu motorlu araçlar bunlarda da ecotech yazıyor, yağ istesende 4.5 lt konmuyor çubukla usta arkadaşlar bakıyorlar çünkü...
    bu demek değilki bu 113 ile 124 arasında çok fark bana göre sakin kullanan adam hayatta farkını anlamaz bunun...
    -kardeşim inan hiç aklıma gelmedi kantar fotoları çekmek biz düğün konvoyundan çıktıktan sonra muhabbete tuttuştuk ve araçları tarttırdık bu şekilde olan bir olay... o an tanıdıkların araçları....
    üstadım kesinlikle yanlış anlama beni sanki 113hp ler kötüymüş gibi sonuç çıkaran arkadaşlar durumu yanlış yorumluyorlar , ufak farklılıklar olduğu düşüncesindeyim gördüğüm de bu yönde , polemik konusu olsun diye değil, insanların yanlış bildiğini düşündüğüm konulardaki fikrimi ve araştırmalarımı gördüklerimi paylaştım, herkes çeşitli düzeltmeler yapabilir, biz belki fark etmesekte bu yorumlara bakıp cruze çok kötüymüş diyen bir sürü insan var ve burada yorum yapanların hiç birisi cruze 1 günden fazla binmemiş ne yazıkki....

    Ben ilk aracımı 2009 Eylül ayında aldım, 3 yıl kullandım; 2010LS NB AT/6 PLUS(113bg). Yağ filtre değişimi sonunda 4.5lt yağ alırdı.
    Şimdiki aracım 2012LT HB WTCC AT SR(124bg). Yağ filtre değişimi sonunda 4.5lt yağ alıyor.

    Ben 2009 dan beri Cruze forumuna takılırım. Daha çıkıp "3.8lt yağ alıyor benim araç" diyen bir kullanıcıya rastlamadım(ben rastlamadım).
    Sahip olduğum 2 araç da 4.5lt yağ alıyordu/alıyor. Kullanım kılavuzlarının teknik bölümünde, her 2 versiyon için de 4.5lt yazıyor.

    Subapları bilmem, görmedim ama 124'lükler manifold ve yazılım güncellemesi geçirdikten sonra, ateşleme bujilerininde değişim göstermesi normal.
    109bg'lik olan motor da GM in olduğun/sayıldığına göre, elindeki motorların üst kapaklarına GM menşeili olduğunun göstergesi olarak "ecotec" ibaresi koyabilir.

    Yorumlanırken çok görüyorum; 124lük olanı alın, aman haaa 113lük olanı almayın.
    Her zaman yazarım; 113'lük ile 124'lük arasındaki farkı ancak uzun dönem kullanıcısı anlayabilir. Devir çevirmediği sürece normal kullanıcının da anlaması zordur.

    113'lük ile 124'lük de bgli araçlar aynı devirde aynı güçü veriyordu ama aralarında 1Nm tork farkı vardı. Aynı devir saısının olması bundan kaynaklı olmasın?
    Zaten! bu 124'lük versiyon güncellemesi, alt devir/viteslerdeki hantallığı azaltmak için değilmiydi? O yüzden güncellemenin ana kaynağı alt devirler.
    Yazılımda doğru orantılı olarak buna göre verildi. Bu sebepten dolayı maksimum gücü verdiği devir ve tork aynı kaldı...

    Her araba kendine göre iyidir. Kullanıcının beklentilerini karşılıyor ise sorun yoktur.
    Önemli olan, aracın ne verdiği/verebileceği biliniyor ve kullanıcı da bunu alıyor ise o zaman doğrudur.

    Beklenti, ihtiyaç ve cüzdandan çıkan para doğru orantılı ise; Sorun orantıyı tutturamayanlarda dır...

    Onlarda hiç kusura bakmasın;
    Araçların teknik verilerini karşılaştırmak, kullanıcı yorumlarını okumak, test etmek, 4 işlemi yapıp hesap etmek ve bunların doğrultusunda kendine uygun olanın
    kararını vermek/verebilmek "aklı azcık çalışan her insanın yapabileceği bir iş"...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 17 Nisan 2014; 12:58:51 >




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Arac almadan önce forumdan sizi talip etmisligim var, yorumlarınıza katılmamak elde degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adrenaline-tr kullanıcısına yanıt
    İyi forumlar.




    Yukarıdaki mesajımda atlamışım ek yapayım;

    2009 yılında 1-2 parti gelen ve "bir daha gelmeyen" 109 bg'lik araçlar hiç 113'diye satılıp pazarlanmadılar. Bu araçlar sadece BAZ versiyonda vardı
    diğer LS araçların hepsi 113'bg'lik di...

    Haaa! şimdi halen kullanımda olanlar 2. el piyasasında 109'luk olduğu söylenmeden/belirtilmeden 113'lük gibi el değiştiriyor ise, onu bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 17 Nisan 2014; 13:14:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    İyi forumlar.




    Yukarıdaki mesajımda atlamışım ek yapayım;

    2009 yılında 1-2 parti gelen ve "bir daha gelmeyen" 109 bg'lik araçlar hiç 113'diye satılıp pazarlanmadılar. Bu araçlar sadece BAZ versiyonda vardı
    diğer LS araçların hepsi 113'bg'lik di...

    Haaa! şimdi halen kullanımda olanlar 2. el piyasasında 109'luk olduğu söylenmeden/belirtilmeden 113'lük gibi el değiştiriyor ise, onu bilemiyorum.


    telefondan yazdığım için eksiklik olabilir , bahsettiğim konu 2. el satışları için kardeşim, yanlış anlamayın eski kullanıcısınız, biz daha yeniyiz , fakat çeşit olarak 15-16 model araç kullanmışlığım var, şunun neden olduğu hakkında bir fikriniz var mı , özellikle 2009 model ve 2010 yılının ilk 3-4 ayında kayıtlı cruzelar benim takıldığım servise geldiğinde gördüğüm 3.8 litre muhabbeti hatta bir kişi aracı 2. el olarak yeni almış yağ olarak ısrar etti diye usta arkadaş koyduğunda çubuğun max değer üzerine çıktığını gördük araç 2010 model hiç unutmuyorum daha 1 yıllık mevzu(ruhsatta ne yazıyor bilmiyorum adama sormak abes kaçardı) , ve dynometre de bazı araçların 105hp(2 araç) bile veremediğini gördük, ki birisinin kmsi daha 34 binlerdeydi,(bunda kullanım faktörleri bakımların durumu falan önemli hani uzun oluyor ayrıntıya girmeyeyim) , ama 124lüklerden soktuğumuz hiçbir araç(4 tane) , 120hp altına inmedi, opel grubunu oldum olası sevmem fakat cruze sahibiyiz , aracı kullandıkça çok iyi yapmışım , iyi ki bundan almışım dediğim oluyor, zaten biraz araç eskisin düşündüğüm bazı değişiklikler var, egzos sistemi, hava emiş sistemi ve ateşlemesi gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 17 Nisan 2014; 13:28:37 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.