Şimdi Ara

★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
5
Favori
23.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sürekli şehir içi kullanımın ortalama hızı...

    Mesela benim AT 28km ortama hız / 9.2lt benzin tüketim.
  • Benzin hesapları bugünden sonra alt üst olacak.
    95 oktan benzinin fiyatı 5.09 TL, 97 oktan ise 5.16 TL oldu.
    He motorin ve lpg'de zamlandı.
  • Zam durumlarını ciddiye almak ve zaman zaman toplu taşımaya yönelmekte fayda var.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    seneye bu zamanlar benzin 6,60 olduğunda cruzela yokuşları rampaları çıkmamakta fayda var (yada çıka-ma-mak-ta) ,,,,,,düz yolda boşa atıyoruz ,, cut off uyguluyoruz bi şekilde yakmıyor.... ama uzun rampalara dayanır mı bizim cepler litresi 6 küsürden ??? dayanmaz...

    ne olur?? ANTİ haklı çıkar sonunda,,, evet gitmiyor olduğu yere çakılıyor, kıpırdamıyor ,, Newton'un EYLEMSiZLİK yasasına boyun eğip durduğu yerde duruyor ..... işte gitmeyen CRUZE ,,,, O ZAMAN DA olursa gidiyor basıyor diyen,,,, allah daha bol kazanç versin!!!!!!


    tabi işin ilginç yanı benzin -motorin LİTRESİ 10 lirayı da GEÇSE bu ülkede yine bir marka var ki hep az yAKIYOR HEP AZ YAKIYOR YAKTIĞI HİÇ DEĞİŞMİYOR (BİZİM HEP 50 LİRALIK BENZİN ALIYORUM BANA FARKETMİYOR DİYEN LAZ'IN HİKAYESİ GİBİ) ,,, ALANA ZAMLAR HİÇ KOYMUYOR,,, BAYİLERİNDE YİNE 1 YIL SONRAYA SIRA VERİLİYOR... 2. ELİ HEP ARTIYOR ARTIYOR......
    İŞTE BEN BU VW DENEN ARABANIN SIRRINI ÇÖZEMEDİM........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joliva -- 30 Ağustos 2013; 1:05:52 >




  • arkadaşlar cruze almayı düşünüyorum ...cruze lar cok yakıyor malum....acaba -1.6 benzinli 124 beygirli ,154 torklu olup tüp takılmış olan mı? yoksa
    2.0 dizel olup 163 beygirlik 3600 torklu olan mı az yakar??? ...acaba hangisini alsam yakıttan tasarruf ederim?? ikisinden birini almayı düşünüyorum...cvplrnz için tşşklr...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    seneye bu zamanlar benzin 6,60 olduğunda cruzela yokuşları rampaları çıkmamakta fayda var (yada çıka-ma-mak-ta) ,,,,,,düz yolda boşa atıyoruz ,, cut off uyguluyoruz bi şekilde yakmıyor.... ama uzun rampalara dayanır mı bizim cepler litresi 6 küsürden ??? dayanmaz...

    ne olur?? ANTİ haklı çıkar sonunda,,, evet gitmiyor olduğu yere çakılıyor, kıpırdamıyor ,, Newton'un EYLEMSiZLİK yasasına boyun eğip durduğu yerde duruyor ..... işte gitmeyen CRUZE ,,,, O ZAMAN DA olursa gidiyor basıyor diyen,,,, allah daha bol kazanç versin!!!!!!


    tabi işin ilginç yanı benzin -motorin LİTRESİ 10 lirayı da GEÇSE bu ülkede yine bir marka var ki hep az yAKIYOR HEP AZ YAKIYOR YAKTIĞI HİÇ DEĞİŞMİYOR (BİZİM HEP 50 LİRALIK BENZİN ALIYORUM BANA FARKETMİYOR DİYEN LAZ'IN HİKAYESİ GİBİ) ,,, ALANA ZAMLAR HİÇ KOYMUYOR,,, BAYİLERİNDE YİNE 1 YIL SONRAYA SIRA VERİLİYOR... 2. ELİ HEP ARTIYOR ARTIYOR......
    İŞTE BEN BU VW DENEN ARABANIN SIRRINI ÇÖZEMEDİM........



    Benzin fiyatlarından dolayı millet gaza basamaz olduk. Artık gaza o kadar yumuşak basıyorum ki araba bile ARABA olduğunu unuttu,
    kendini elektirkli bisiklet sanmaya başladı.

    Araba vazgeçilmez hale geldi. Benzin ne kadar olursa olsun, iyi kötü bir araç kapıda her zaman gerekli. Olacağı 2. el küçük hacimli araçlara
    yönelmek olur. O zaman da neden 2. el araç alacağım mevcut araca lpg uygular kafam rahat binerim, durumu ortaya çıkıyor.

    Son dönem döviz yükselişi ve tüm durumların tutarsızlığı düşünüldüğünde, mevcut araç ve bankadaki duran para durumu daha iyi bir
    seçenek olarak gözüküyor. Olmadı lpg takarız, yapılacak birşey yok.


    VAG grubu piyasa pompalayıcıları var, zaman zaman sıraya göre piyasaya arabaları pompalıyorlar.
    Bir ara passat, polo, sonra Golf, Eski Leon. Şimdi de yeni Leon konuları, A3 le aynı platform zaten! ibiza dsg ile Bmw zf keyfi yaşarsın! falan filan

    Nette dolaşan marka adamı olan çığırtanlar ve piyasa çoşturucular bu işi çok iyi yapıyor.

    Vw in taktiği; Az olan/sıra olan/pahalı olan/burnu büyüklük yapılan/alıcıya yüz verilmeyen vs. Türk halkı tarafından ilgi görür, taktiğindeler.
    Sağolsun bizim insanımız, faydadan ziyade işin havasında olduğu için, duruma destek olarak sürdürülmesini sağlıyorlar.

    Bu gidişle millet pancar motoru gibi çalışan 1.2TDI lara yönelecek.




  • 04.09.2013 tarihi itibariyle 2012 model 1.6 ov sport plus aracimiza landirenzo yaglamali sistem lpg taktirmis bulunuyoruz. Flashlube yaglama sistemi takildi. Kit fiyati 2.000 TL, ayrica 177 TL'ye 3 yil tüm kit ve motor parcalarini garanti altina aldirdim. Olgun lpgnin kayserideki merkezine taktirdim. % 40 tasarruf saglayacagimi söylediler ama ben % 30'a raziyim. Arac 4.200 km'de ve bu zamana kadar karisik olarak km'de 43 krs yakti. Ruhsata isleme ile birlikte bana toplam 2.500 TL'ye mal olmus olacak. Lpg ile km'de 30 krs yaksa km'de 13 krs tasarruftan 20.000 km'de amorti edecek. Lpg taktirdiktan sonra 80 km yol yaptim, herhangi bir performans kaybi hissetmedim, hatta biraz daha hizli gitti ama bunu nasil olsa lpgli diyerek benim farkinda olmadan daha performansli kullanmama bagliyorum.
    Pazar günü uzun yola cikacagim, yaklasik 2.000 km yol yapacagim, dönüste ortalama tüketim ve performans hakkinda bilgileri paylasirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlk sayfada excel tablosu var, amorti hesabını yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    04.09.2013 tarihi itibariyle 2012 model 1.6 ov sport plus aracimiza landirenzo yaglamali sistem lpg taktirmis bulunuyoruz. Flashlube yaglama sistemi takildi. Kit fiyati 2.000 TL, ayrica 177 TL'ye 3 yil tüm kit ve motor parcalarini garanti altina aldirdim. Olgun lpgnin kayserideki merkezine taktirdim. % 40 tasarruf saglayacagimi söylediler ama ben % 30'a raziyim. Arac 4.200 km'de ve bu zamana kadar karisik olarak km'de 43 krs yakti. Ruhsata isleme ile birlikte bana toplam 2.500 TL'ye mal olmus olacak. Lpg ile km'de 30 krs yaksa km'de 13 krs tasarruftan 20.000 km'de amorti edecek. Lpg taktirdiktan sonra 80 km yol yaptim, herhangi bir performans kaybi hissetmedim, hatta biraz daha hizli gitti ama bunu nasil olsa lpgli diyerek benim farkinda olmadan daha performansli kullanmama bagliyorum.
    Pazar günü uzun yola cikacagim, yaklasik 2.000 km yol yapacagim, dönüste ortalama tüketim ve performans hakkinda bilgileri paylasirim.

    Mesajda bahsettigim uzun yolu yapmis bulunuyoruz. Nevsehir- aksaray - konya üzerinden alanya yaptik ve ayni güzergahla geri döndük. Toplam 1442 km yol yaptik ve toplam 140 lt lpg tükettik, yani ortalama 100 km'de 10 lt lpg tüketti, krs olarak km'de 27 krs yakti ama cok farkli fiyatlardan lpg aldim, lt'si 2.60 ila 2.89 arasinda degisen fiyatlarla. Aracta giderken 3 yetiskin bir bebek ve full bagaj, gelirken 4 yetiskin bir bebek ve yine full bagaj vardi, 1442 km'nin yaklasik 1200 km'sinde klima acikti. Lpg'yi petrol ofisinden aliyorum, cekiste fark olmadi ama bir seferinde bp'den aldim, arac hem po'ya göre cok yakti hem de cekisten düstü. 1442 km'de 185 tl tadarruf etmis oldum. Sonuc olarak simdilik lpg'den memnunum. 100 bin km civari subap degisimi yasamam bu tasarruf karsisinda hic sorun olmayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun yol için 10lt lpg, biraz fazla olmuş gibi.

    Benim AT araç tıkabasa dolu uzun yolda 6.5-7lt arası benzin tüketimi sergiliyor.
    Benim araçta Lpg olsa %20 fazla yakar hesabına göre 8.5-9lt lpg tüketirdi.

    Gerçi, 1400km lik yolda 40-50tl fark etmiş olur. Keyifli bir yolculuk için, o kadar da önemli değil. Diye düşünüyorum.

    Zaten Şehiriçi kullanım zamanı, amorti hesabını daha iyi kurtaracaktır.

    Kolay gelsin.
  • Aslinda uzun yol icin 10 lt cok görünüyor ama özellikle seydisehir - alanya arasi dag yollari ve asiri yük karsisinda normal geldi bana. Yol bilgisayarinda 9.2 olan ortalam tüketim de 8.9'a düstü bu arada. Ayrica arac daha 5.700 km'de, ilk bakimdan sonra biraz daha düsecektir. Asiri yük ve klima olmadan sehiricinde de 10-12 lt arasi yakacaktir. Zaten ben km'de 30 krs' a raziyim. Bu arada lpg'nin tasarruf orani % 32-33 arasi cikti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan.mustafa -- 15 Eylül 2013; 16:18:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi uzun yol deneyimlerine istinaden yorumlamıştım. O yolu ve şartları bilmediğimden dolayı sizin hesap doğruyu veriyordur.
  • 10lt benzin tüketimi olan bir aracı, ve %20 hesabını baz alırsak;

    12lt lpg x 2.80TL = 33-35kr
    10lt benzin x 4.85TL = 48-50krş yapar

    aradaki fark 15krş...

    50krş'a göre kar oranı %30 yapar...

    Her yıl kullanılacak -kabaca- 1 depo benzin ve bakım da göz önünde bulundurulduğunda oran %25-26'lı seviyelerde gerçekleşir.

    Tabi! bu seviyelere ulaşmak için LPG KİTİ + RUHSAT masraflarının eritilmesi gerekli.
    Yılda 15.000km yapan kullanıcı için (peşin ödenmiş olan paradan, düşüldüğü için) 1+ yıl(17-18.000km) gibi kar oranı %sel olarak 0'ı verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris355

    Sağolasın jediedi. Hayırlısı olur inşallah. Görüştüğümüz bayi dışarıdan 2300 e tüp tatırıyor. %40 tasuruf sağladığını söyledi. Ve araç da garantiden çıkmıyor. 1000 lirada 400 lira karım olacaksa neden olmasın . 6000 tl de kendini amarti edecek demek ki. Bu da yaklaşık, 20 bin km de kendini amorti edecek demektir. Benim için yaklaşık bir sene. Ama tabiki araçla uyumu da önemli.


    Garantiden çıkıyor, bazı lpg firmaları ücret karşılığı 2 yıl subapları garanti kapsamına alıyor. Bu süre zarfında fazla km yapan ve yapmayanın
    riskini almış oluyorlar %sel olarak sorun çıkmayan fazla olur ise maliyetten kurtarıyorlar. Hesap kitap işleri.....

    %40 tasarruf eskiden oluyordu(o da tam değil) şimdi benzin, lpg fiyatları ve yürütme maliyetleri farklılaştı, ama onların hesabı hep aynı.
    Malesef tüketiciyi teşvik etmek ve yönlendirmek için aynı kalmak da zorunda.....Lpg şirketleri benzin/lpg arasındaki farkı göstererek kar
    oranı veriyor. Doğru % oranı için tam maliyet hesabı şart.

    Mesela google'a lpg hesabı yazıyorum ve şuraya tıklıyorum -Gerçi bunlar dan önce bu konu daha önce gözüküyor-.
    http://www.lpgtasarruf.com/

    Düz hesap olsun diye, şehir içi 10lt yakan araç hesabı yapalım.

    Sonuç bu çıkıyor;
    ★ CRUZE Benzin/Lpg TL HESABI ★ (HESAP TABLOSU)

    Kısaca bu hesabı incelersek;

    * 10lt benzin tüketen araç lpg de 10.8lt tüketmiş. O da %8 fazla yakar hesabına denk gelir -ki genelde %20 fazla(duruma, şartlara
    göre +-1-2 değişebilir) hesabı yapılır. Burada %38 kar gözüken hesabı şişirmek için yapılan bir durum var. Böyle gösterilmez ise gözüken
    18krş farkdüşecek ve 14-15krş gözükecek. O zaman da kullanıcı aradaki azalan farktan dolayı, düşünme durumunu gözden geçirecek
    yada vazgeçecek...

    * Bu araç Hiç benzin tüketmiyor (kabaca yıllık 1 depo gibi yapar). Bunun için direkt lpg ile çalışan kit olması lazım -ki brc'nin yeni yazılımlarında
    belli devirden sonra soğutma amaçlı benzin püskürtme durumu mevcut. Buna göre bile hiç benzin tüketmiyor diyemeyiz.

    * Bu araç hiç lpg bakımına girmiyor mu?

    * Lpg kiti, muayene ve ruhsat masrafları sanki hiç yokmuş gibi! Öyle bir gösteriliyor ki gören de direkt kar'a geçiyor sanır...


    Evet! lpg den kar edilir ama gösterildiği % oranlarında mümkün değil.
    Evet! lpg uzun dönem kullanıcısı ve çok km yapan için gerekli bir durum.

    Zaman zaman DH konuları içinde görüyorum; "Oh bee ilk depo da şu kadar kar ettim"
    Evet! pompa da az para ödeyen için, psikolojik olarak rahatlama söz konusu......



    Konunun ilk mesajında excel tablosu var. İsteyen istediği yeri değiştirsin ve hesap etsin %98-99 doğruyu verir. %1-2'lik pay kullanıma
    duruma göre değişen şartlar için ayrılmış paydır (%20 fazla yakar yerine duruma, şartlara, kullanıma göre %18 yada %21 olur gibi).




  • Herkese İyi Akşamlar
    Ben açıkçası böyle bir hesaba bile gerek duymadan aracım ne olursa olsun lpg taktırırdım. Yok yılda şu kadardan az kullanıyorsak gerekli mi sorulara da karşıyım. Aracı az kullanıyorsanız kapıda durması saçma bir kere çünkü araç için yıllık sabit masraflardan dolayı(kasko, sigorta, bakım, muayene, vergi, boya koruma, kuaför, yaktığı yakıt, otopark parası, arada bir kullandığın halde yediğin cezalar, aracın durduğu yerde değer kaybetmesi ya da aynı para ediyorsa da enflasyon dolayısıyla tl nin değer kaybetmesi vb.) zaten heryere taksi ile gitseniz dahi daha ucuza gelir tatile gitmek için de istediğiniz aracı kiralamanız mümkün olur. Ha çok kullanacaksanız bana lpg siz araca binmek saçma gibi geliyor. O yaptığınız hesaplar tutmaz, benzinin araçtan nasıl uçup gittiğini ve yok olduğunu lpg li araç kullananlar bilir. Bazen lpg bitiyor yolda giderken ve aman birşey olmaz benzinle devam edeyim dediğimde benzin çizgisinin oynaklığı asenayı geçiyor :)

    Yine de bir hesap yapacaksak 2011 otomatik vites 124 hp lpg li cruze aracım için;

    Yol bilgisayarı ortalaması 9.8 gösteriyor benzin için yani 100km de 4.85x9.8=47.53 TL 10.000 km de 4753 TL yapar.

    Lpg için ise en son hesaplamam depo boşken litresi 2.49 dan 93 liralık gaz aldım 353 km gitti km de 26,3 krş yapar 100 kmde 26,30 lira yapar her 100 km de de 5 lira benzin tüketse oldu mu 31,30 bu da 10.000 km de 3130 lira yapar

    Sonuç olarak her 10.000 Km için 4753-3130=1623 lira tasarruf sağlar oran olarak ise 4753/1623=2,92 yani yaklaşık %30 tasarruf sağlar.

    Forumda yeniyim başka bir konu için üye oldum merak ettim kullanıcısı olarak cruze konusuna bakayım dedim forumlardaki yalan yanlış, taraflı olmayı geçtim fanatikçe yapılan yorumları okudukça çıldırdım ve objektif bilgiler vererek bir faydam olsun diye yazmaya başladım. SAYGILAR




  • 100km/9.8lt yakan bir araç, %20(+-%2) fazla lpg tüketir hesabına göre 11.8lt lpg tüketir.


    2.49 dan alınan lpg ile 26.3krş yaktığı belirtilmiş. Bu durumda bu araç 10.5lt lpg tüketmiş gözüküyor.
    Bu da benzine göre lpg'nn %7 fazla yaktığı anlamına gelir -ki böyle bir oran yazan daha görmedim.

    Hesabı %20(+-%2) olarak düzelterek yapsak, aradaki oran %30 dan aşağıya düşer. Yılda 10.000km hesabına göre yapılmış
    bir işleme göre amorti süresi 17-18.000km gibi olacağı için, kabaca 2 yıl boyunca %30 bile görmek pek mümkün olmaz.

    Yılda 8-10.000km yapan ve 3-4 yılda bir araç değiştiren kullanıcı için lpg dönüşümü gerekmez...
    Diğer daha yüksek km'li kullanımlar ve uzun süreli beraberlikler için, özellikle bu tüketimdeki araçlar için lpg bir zorunluluk.


    Mesela yakıttan şikayetçi olanlar civicHB i-shift yada Lancer MT alabilir.
    Bu araçlar, Cruze'un 10lt yaktığı yerde 7.5-8lt yakar -ki 10.000km de 1.200tl fark yapar. Bu durum karşısında lpg ile uğraşmaya değmez....




  • hocam bır sorum var 0 km 1.6 sport sedan cruze 3 ocakta aldım bayı garantı vererek tartarini marka tup taktırdı ruhsata işletti ve muayenesini yaptırdı.aracın motorunu benzınlemı acıyım lpg ilemi devam ediyim bir soru daha motor nasıl açılır arabanın sağır kalmasını istemıyorum.şuanna kadar lpg ile kullanmadım şehir içi 13 lt. gosteriyor tupe nezaman geçmem lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: camur80

    hocam bır sorum var 0 km 1.6 sport sedan cruze 3 ocakta aldım bayı garantı vererek tartarini marka tup taktırdı ruhsata işletti ve muayenesini yaptırdı.aracın motorunu benzınlemı acıyım lpg ilemi devam ediyim bir soru daha motor nasıl açılır arabanın sağır kalmasını istemıyorum.şuanna kadar lpg ile kullanmadım şehir içi 13 lt. gosteriyor tupe nezaman geçmem lazım

    Bayi ne garantisi verdi?
    Belge verdi mi? Yani! garantilediğini gösterir belge...

    Bir dönem satış yapabilmek için "bayi garantili lpg" diye bir zımbırtı çıkatmışlardı. Lpg montajından sonra iki taraflı(lpg'ci ve bayi) sorun yaşama durumları gelişti.
    Sonradan genel merkez yazı yollayarak bu durumun sonlandırılmasını istemiş.


    Lpg işleminden sonra motor garantiden çıkıp, lpg firmasının garantisine girer. Tabi! buda belgelenmiş ise...
    Mesela brc ek siğorta poliçesi ile 100 küsür TL karşılığında 2 yıllık siğorta yapıyor duu.




    Artık motor açma durumu ortadan kalktı. Zaten ona da motor açma değil, motor alıştırma demek daha doğru olur.
    Çoğu motor fabrikadan rodajlı geliyor. Rodajlı motorlar için, 1.000km kadar sakin kullanım, sonra "bas gitsin".....

    Malum motor parçaları yeni, lastikler yeni. Alışma döneminden sonra aracı uzun yolda mevcut tork'u ve gücü yeteri kadar kullanarak
    yavaş yavaş, tatlı tatlı sıkıştırmak yeterli gelir.




    *2. aldığım Cruze da nette okuduklarımı deneyeyim dedim; 1.000km kadar fazla devirli kullanmadan sakin sakin kullandım.
    Sonra ilk uzun yolda en müsait yerde uygun devir ile, uygun yüksek hıza çıktım. Hızı koruyup bir süre gittim..
    Sonra sırası ile her vites de(3-4-5-6) yüksek devir çevirdim(2şer dakika gibi) o kadar...


    1. Cruze'u aldığımın ertesi günü uzun yola gittim. Bastım geçtim....
    2. Cruze ile yukarıdaki işleri yaptık...

    Sonuç; Pek fark yok...




    Sürekli düşük devirde araç kullanmak, zaman içinde seğmanlar da kurumlanmaya yol açar. Bu yüzden basınç kaybı oluşur, güç düşer.
    Bunu önlemek yada yok etmek için motor sıcakken uygun olduğunda zaman zaman yüksek devir çevirerek(motor inletilerek), kurumlar atılır...

    İşte dediğimiz sağır motordan kasıt, kurumlanma; sağır motor- sağır olmayan motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 14 Ocak 2014; 13:03:21 >




  • 12 bin km de brc marka lpg takılmış oldugunu söyledikleri 2011 hyundai marka i 20 model bir şirket aracına biniyorum;bu aracı 43 bin km de teslim aldım.43 bin km den bu yana aralıksız olarak bu aracı ben kullanmaktayım ve araç 117 bin km de.

    şu ana dek lpg ile ilgili herhangi bir sorunla karşılaşmadım,umarım karşılaşmam da.servis bakım periyodları dışında aracın bakım maliyeti olmadı.buraya yazmaktaki maksadım önceki konuşulan konular lpg hesap tablonuz ve lpg kullanıldıgında sübapların aşınması ile ilgili.yaklaşık 75 bin km dir bu aracı kullanıyorum ve sübap problemi yaşamadım.aracın performansını görenler bu aracın motoru 1250 cc dediğimde inanmıyorlar;bir de üstüne sıralı sistem lpg var dediğimde hadi canım diyiveriyorlar refleks olarak.

    aylık ortalama 6000 km yapıyorum,performans olarak lpg den memnunum;ki zaman zaman devirli kullanımları seven biriyimdir,hatta bir defasında latitude 1.5 dci ile yaklasık 50 km bir yolu arkalı önlü takip şeklinde alarak kullanıcısını bir hayli sinirlendirdim.bu takip esnasında lpg ile 180 km hızı gördüm kadranda.aklıma benzine çevirip daha da zorlamak gelmedi.bugun kendime araç alıyor olsam kesinlikle dizele dönüp bakmam.traktör gibi sesini çekemem dizelin ki önceki şirket aracım sümbül 1.5 dci idi.

    şu an bulunduğum il'de en son dün 3.06 ya fulledim lpg yi ve 102 tl ye doldu.sırf şehir içi 400 ile 450 km arası yol yapıyorum kullanıma bağlı olarak.en son uzun yolda denememde 3 tl ye aldıgım gaz ile 0.18 kuruş yakıt tüketti km de,yakıtı düşürmek kullanıcının elinde basarsanız yakıyor siz gaz pedalına nazik davranırsanız sonuç olarak daha uzun yol yapıyorsunuz.

    ve son olarak aracınızın ekonomik olmasını bekliyorsanız hava filtreniz temiz,bujilerininizin bakımlı,lastik havalarınızın fabrikanın önerdiği seviyede olmasına dikkat edin.lpg mi bence kesinlikle tasarruflu ve iyiki var.yoksa bu ülkede benzinli araca binmek bu fiyatlarla hayal olurdu.araçlarınıza çok yakıyor demeyin 1.59 a rafine edilen mazot ve benzin 5 tl seviyelerine satılıyorsa kabahat araçlarda yada üreticisinde değil.vergiyi akaryakıta yükleyen hükümette.yoksa suyla çalışan araç çıkarsalar bu hükümet varken emin olun suyun litresini bile 5 tl yaparlar.




  • janti1907 J kullanıcısına yanıt
    Paylaşım için teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.