Şimdi Ara

Curious Cat Games'in ilk oyunu Pass Bye yayınlandı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Geçen hafta ilk oyunumuzu marketlerde yayınladık.

     Curious Cat Games'in ilk oyunu Pass Bye yayınlandı.


    https://www.youtube.com/watch?v=1IpHTZrpNXg

    Basit, hızlı ve zor bir yapıda olan Pass Bye'da ekranın ortasındaki pırlantaları döndürüp, ekranın dışından gelen düşmanlardan kaçmaya çalışıyorsunuz. Yenildiğiniz zamna da oyunu geri alma özelliği sayesinde istediğiniz yerden tekrardan başlayabiliyorsunuz.


    https://itunes.apple.com/tr/app/pass-bye/id1098786749?mt=8

    www.curiouscatgames.com

    not: Oyun hakkında merak ettiğiniz her konuda (özellikle geliştirme süreci için) yardımcı olabilirim :)







  • Oyunu geliştirirken başıma gelenleri başka bir yerde paylaştım. Onu buraya da kopyalıyorum. Oyun yapmak isteyen ve/ya bilgisayar mühendisliği okumak isteyen okuyan arkadaşlar eğer bir sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışırım.

    ordur gerçekten oyun geliştirmek. Düşünmeniz gereken onlarca şey vardır ve hepsinin sonunda ortaya çıkan reklam sorunsalı, o zamana kadar uğraştığınız sorunlardan bile büyüktür. Sabırlı ve inançlı biri değilseniz çok da önerilmez yani.

    Güzel bir fikirle başladım aslında, bir gece ansızın aklıma gelen bir şeydi. Zor bir oyundu ama eğlenceli olur diye başladım geliştirmeye. Oyundaki amaç ortada bulunan objeleri döndürerek, dışarıdan gelen düşmanlardan kaçmaktı. Fakat ortadaki objeler bir sekizgenin üzerinde yer aldığından, düşmanla hem sekizgene girerken hem de sekizgenden çıkarken karşılaşıyordunuz ve bu bazen çok zor durumlar yaratıyordu.

    Tepkiler güzeldi, insanlar beğeniyordu. Ben de bunun gazına gelip deli gibi geliştirmeye başladım. Unity ile önce hiç bir grafik kullanmadan sadece renk ve şekiller ile (placeholder) oyunu geliştirdim. Yorumlar hala güzeldi ve istediğim gibi bir şey oluşmaya başlamıştı. O zamana kadar 3 tane oyunu silip çöpe attığımdan, bu bile büyük bir başarıydı. İşte tam bu noktada içimde bir güneş doğdu. Ya başarılı olursam. Küçüklüğümden beri hayalini kurduğum şeydi kendi oyunlarımı geliştirmek ve bunu profesyonel bir biçimde yapmak. İnternet cafelerde ultima online oynarken doğmuştu bu fikir bende. O heyecanla sadece oyunla ilgilenir oldum, uğraştım durdum. Sonra aklıma zamanı geri alma özelliğini eklemek geldi. Braid'de görmüş, aşık olmuştum. Düşmanla çarpıştıktan sonra zamanı geri alıp tekrar deneme hakkını oyunuma eklemek çok güzel olurdu. Bana ve arkadaşlarıma göre oldu da :)

    Bu kadar kısa sürede olmadı tabii bu olay. Hem tam zamanlı iş hem yüksek lisans derken 6 aya yakın süre oyunla uğraştım. Tabii bunun içinde tasarımı 3 kere değiştirdiğimi de eklemem gerekir. Çalıştığım freelancer grafikçi allahtan insaflı biriydi de yardım etti :)

    Herşey içime sindiğinde tamam dedim oldu bu iş. Artık dağıtımcı arayayım belki ilgilenirler. Ketchapp'tan Noodlecake'e, içime sinen dağıtımcılara yolladım oyunumu. Gururum vardı nedensiz yere, oyunum iyiydi ve en iyi dağıtımcılara layıktı.

    İlgilenmediler tabii, Noodlecake nezaketen bir cevap döndü sadece. Benim gururum un ufak oldu. Oyuna 2 ay dokunamadım bile.

    Sonra tekrar kıpırdanmaya başladı içimdeki özgür ruh (babazula :)). Tekrar başladım, düzelttim, diğer adıyla polished ettim ve son haline gelince reklamları ekleyeyim dedim. Demez olaydım ah o ne zor şeydi öyle. 2 haftamı yedi namussuz. Beklemediğim şeyler geldi compile etmez oldu. Deli etti kısaca ama onu da başardım.

    Bunların hepsi bende birer "achievement" oldu. iyiki de oldu.

    En son oyunu çıkarması kaldı. Başarısız olacağımı bile bile bastım o butonlara. ve galiba başarısız oldum. 2 hafta oluyor oyunum çıkalı ve indirenlerin sayısını paylaşıp ne kendimi üzmek ne de rezil etmek istemiyorum.

    Fakat herşeye rağmen yine de bir şeyler denedim, acısıyla tatlısıyla emeğimi insanlarla paylaştım. Bundan sonra da bırakmak gibi bir planım yok fakat hiçbir zaman profesyonel oyun geliştiricisi olamayacağımı yavaştan yavaştan kabul etmeye başladım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.