yeni nesil araçlarda yokuş aşagı giderken vitesde inildiginde araç yakıtı kestigini biliyorum merak ettigim ;
1-bu olay yokuş aşagı giderken bazen az eğimli yollarda en yüksek vitese aldıgımızda devir epey bir düşüyor örnegin 1500 gibi yinede geçerli mi??? yani bu yakıt kesme durumu her türlü devir vites için geçerliligi var mı
2- ayrıca düz yolda giderken ''gaza basmadan'' 1. vitesdeyiz araç yavaş ilerliyor devir 800-1000 arası oluyor bu durum 2. 3. 4... viteslerdede olsa devir saati aynı 800-1000 cıvarında tabi üst viteslerde hızımız daha fazla alt viteslere nazaran, tabi gaza basılmadıgı için araç stop etmemek için hangi viteste olursak olalım rölanti devrinde calışıyor sanırım benim merak ettigim düz yolda gaza basmadan ilerledigimizde hangi vitesde daha az yakıt sarfetmiş oluruz ****???(bence hepsinde tüketim aynı olur fakat yüksek viteste hızmız en düşüge göre daha hızlı olmuş olur diye düşünüyorum) ayrıca bu tür kulanmak cok aşırı yakıt tüketimimi meydana getiriri???????????
şimdiden cvplar için teşekkürler .....
1- 1500 devirin biraz altına inice 1300 1400 devir civarı gaz vermeye başlıyor stop etmemek için.
2- az benzin yakıcam diye düşük devirde kullanarak motora çok daha fazla zarar verilir. Devir düşük, yağlama az ve motor daki baskı fazla direk metal metala sürtecek nerdeyse. Motor stop etmemek için gaz vericek motordaki baskıyı artıracak
cvp için tşk ancak 2. soruyu az yakıt tüketmek amacıyla degilde bazen sahilde felan yolun en sagından agır agır gidiyoruz o amaçla sordum hiç gaza basmadan 1. 2. 3. 4. ... viteslerin hangisine atmalı saten aracın hızı en fazla 15-20 oluyor tam gezinti modunda ilerliyor ,ben genellikle 4.vitese atıyorum hiç gaza basmadan devir 800-1000 lerde oluyor hız15-20 oluyor . yani budurumda alt vites mi yoksa üst vitesler mi fazla yakıt tüketimine sebeb olur benim görüşüm hiç gaza basmadan bu tarz sürüşte hangi vitesde olursak olalım aynı yakıtı yakar çünkü devir hangi vitesde olursak olalım aynı rölanti devrinde çalışıyor avantajımız üst viteslerde araç biraz daha hızlı gitmesi diye düşünüyorum tabi bu hız enfazla dedigim gibi 15 -20 oluyor buta tam gezinti için ideal cokta yavaş degil sagdansagdan ilerler diye düşünüyorum bilmiyorum dogrumu ???
arkadaşım 2 ve 3 üncü vites normal o hızda giderken aslında 3 te fazla ama 4 üncü viteste araç baygın gider ve çok yakar 4 üncü vitesle gideceksen eğer biraz daha gaza dokunman gerekir :) eğer 4 le baygın gidersen motora zarar verebilirsin mesela sübap iteceğine eksantirik milne ve motor yatağı gibi parçalara
ben 15-20 km hızla giderken mümkün mertebe 2.viteste kullanmaya çalışırım. bence araç gaza hafif dokunma ile hangi hızda gidiyorsa motor için en idealdir. motor devri benzinli araclarda ikibinin altına düşürülmemeli.
quote:
Orjinalden alıntı: maradona83
cvp için tşk ancak 2. soruyu az yakıt tüketmek amacıyla degilde bazen sahilde felan yolun en sagından agır agır gidiyoruz o amaçla sordum hiç gaza basmadan 1. 2. 3. 4. ... viteslerin hangisine atmalı saten aracın hızı en fazla 15-20 oluyor tam gezinti modunda ilerliyor ,ben genellikle 4.vitese atıyorum hiç gaza basmadan devir 800-1000 lerde oluyor hız15-20 oluyor . yani budurumda alt vites mi yoksa üst vitesler mi fazla yakıt tüketimine sebeb olur benim görüşüm hiç gaza basmadan bu tarz sürüşte hangi vitesde olursak olalım aynı yakıtı yakar çünkü devir hangi vitesde olursak olalım aynı rölanti devrinde çalışıyor avantajımız üst viteslerde araç biraz daha hızlı gitmesi diye düşünüyorum tabi bu hız enfazla dedigim gibi 15 -20 oluyor buta tam gezinti için ideal cokta yavaş degil sagdansagdan ilerler diye düşünüyorum bilmiyorum dogrumu ???
Yakıt sarfiyatı tam olarak devirle değilde gaz pedalının pas pasa olan mesafesi daha etkilidir. Aynı devirde faklı yol koşullarında tüketim farklıdır. Rampa çıkarken hızını korumak için gaz verdiğiniz tüketim artıcaktır fakat düz yolda hızını korumak için rampa çıktığınız kadar tüketiminiz olmayacakdır.
Gaz vermeden vitesde giderken sürtünme ve farklı direçler arabayı durdurmaya çalışıcak, motorda stop etmemek ve rolanti devirini korumak için gaz vericek . Boşda duran motorla, vitesdeki motor aynı miktarda yakıt tüketmeyecek.
arkadaşın 2. seçenekte bahsettiği olay aslında eski karbüratörlü sistemlerde geçerli olabilir yani rolantide gaza basmadan hangi vitese takarsanız takın araç yine rolanti kadar yakıt harcar ancak bu yakıt üst viteslerde yeterli gelmeyeceği için motor silkelemeye başlar. gelelim yeni nesil enjeksiyonlulara, rolanti ayarını ECU yaptığı için aslında siz gaza basmasanız da vites yükselttikçe araç motoru rahatlatmak ve stop etmemek adına sizden habersiz yakıt püskürtmeye başlayacaktır, bu durumda araç 3 ve 4. viteste bile bir miktar hızlanma eğilimi gösterecektir.
ancak arkadaşların da dediği gibi bu motor ömrü için oldukça yıkıcı bir durumdur. tavsiye edilmez...