Şimdi Ara

D Segment Araçlara Dair

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar genel olarak trafiğin gurbetçi sezonu hariç pek olmadığı aksaray'dayım. Bugün şehir merkezinde park ederken eziyet çeker gibi uğraşan D segment sürücülerini ( biri yeni mondeo diğeri ilk nesil insignia) görünce bilhassa Premium olmayan markaların modellerinin boyutlarının devasa olmaya başlamasını biraz gereksiz bulduğumu söylemek istedim..

    Şöyle örnekleyim bir önceki nesil W212 E-Class bile yeni İnsignia'dan daha kısa..Güncel mondeo devasa keza.

    bunlar da yeni modeller E segmentten çok yakınlar D segment araçlarıyla.

    D Segment Araçlara Dair

    D Segment Araçlara Dair

    Hali hazırda yollarda artan araç sayısıyla beraber trafikler cekilmez seviyede ve boyutları iri olan araçlar şehiriçinde eziyet noktasına geldiğini düşünüyorum park olsun bi yerlere giriş çıkış vs olsun.

    Boyutların böyle artıp gitmesinin genel olarak söylemek gerekirse senede birkaç defa şehirdışı arka tarafla yolculuk yapanlar hariç neye faydası var bilemiyorum.Çoğu zaman kullanılan şehiriçinde de bu araçlarda tek kişi oluyor bu da ayrı bi mevzu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 25 Mayıs 2017; 15:41:57 >







  • bu boyut işi nereye kadar gidecek ben de merak ediyorum. Yeni nesil C sınıfı sedanlar, bir önceki nesil D sınıfıyla hemen hemen aynı boyutta. Aynı şey E-D sınıflarında da var.
  • D segment evet boyutları itibari ile şehir içi kullanımda b-c sınıfı kadar pratik olmasa da eziyet falan da değil açıkçası. Park işinin segmentle çok alakası yok bence en fazla dar boşluklara değilde biraz daha geniş aralıklar aramak zorunda kalınabilir o kadar, bu segment araba kullanan biri zaten park edemeyecekse tercih etmesin bu sınıfı. Sürekli uzun yola çıkan veya arabaya iki kişiden daha fazla kişi biniyorsa sürekli rahatlık vs. açısında daha iyi oluyor. Fakat dediğiniz gibi sürekli şehir içinde tek kişi kullanıyorsa bu gereklilik değilde zevkten veya istekten dolayı oluyor buda bir tercih.
  • Bu konuda mondeo tam rezalet. Dış boyutlarına bakıyorsun devasa, iç mekana bakıyorsun sınıf standartında, bagaja bakıyorsun rezalet. Kendisinden 15 - 20cm kısa araçlarla neredeyse aynı iç mekan, daha küçük bagaj.

    Sedanlarda bagaja bakıyorsun, hacim olarak devasa, ama kullanımına bakıyorsun rezalet. 600litre bagaj hacmi diyor ama bebek arabasını zor atıyorsun. Biraz yüksek bir eşya olsa sığdıramıyorsun.

    D segmente olan rağbet dünya genelinde azalıyor, suv'lara kayıyor eğilim. Suv'ler d segmente göre çok avantajlı. Daha yüksek, daha kısa, daha kullanışlı. Park etmesi, sürmesi kolay, bagajı kullanışlı, alt sürtme derdi yok, kapı kaldırıma sürtecek derdi daha az. İnmesi, binmesi daha kolay.
  • Boyutları fazla ama dönüş çapları da o kadar kötü değil. Bu yüzden büyütüyorlar boyutları sürekli.
  • Bence c segmenti bir hb cekirdek aileye yeter.Cogunun israf oldugunu dusunuyorum
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    :))Aynen bir de o var dıştan devasa içten c segment gibi( mondeo,insignia)

    Suv da da katılıyorum daha fonksiyoneller kesinlikle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 25 Mayıs 2017; 18:22:36 >
  • İstanbul a gelde d segment araç kullan bide



    Ben kullanacam işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cazador1453

    Boyutları fazla ama dönüş çapları da o kadar kötü değil. Bu yüzden büyütüyorlar boyutları sürekli.

    Otoparktan çıkarken benim tek seferde çıktığım yerden d ve e segment araçlar genelde bir kere geri yaparak çıkabiliyor. Dönüş çapı iyi olsa bile boyutu kurtarmıyor. Boyut büyüdükçe de park edilebilecek yerler azalıyor. Büyük şehirlerde sıkıntı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: cazador1453

    Boyutları fazla ama dönüş çapları da o kadar kötü değil. Bu yüzden büyütüyorlar boyutları sürekli.

    Otoparktan çıkarken benim tek seferde çıktığım yerden d ve e segment araçlar genelde bir kere geri yaparak çıkabiliyor. Dönüş çapı iyi olsa bile boyutu kurtarmıyor. Boyut büyüdükçe de park edilebilecek yerler azalıyor. Büyük şehirlerde sıkıntı bence.

    O konuda haklısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bu konuda mondeo tam rezalet. Dış boyutlarına bakıyorsun devasa, iç mekana bakıyorsun sınıf standartında, bagaja bakıyorsun rezalet. Kendisinden 15 - 20cm kısa araçlarla neredeyse aynı iç mekan, daha küçük bagaj.

    Sedanlarda bagaja bakıyorsun, hacim olarak devasa, ama kullanımına bakıyorsun rezalet. 600litre bagaj hacmi diyor ama bebek arabasını zor atıyorsun. Biraz yüksek bir eşya olsa sığdıramıyorsun.

    D segmente olan rağbet dünya genelinde azalıyor, suv'lara kayıyor eğilim. Suv'ler d segmente göre çok avantajlı. Daha yüksek, daha kısa, daha kullanışlı. Park etmesi, sürmesi kolay, bagajı kullanışlı, alt sürtme derdi yok, kapı kaldırıma sürtecek derdi daha az. İnmesi, binmesi daha kolay.

    kesinlikle katılıyorum hocam

    Nissan qashqai aracımla şehir içinde ne kadar rahat ediyorsam, bmw 3.20i aracımla o kadar eziyet çekiyorum

    yoldaki kasisler dert, çukurlar dert, park ettikten sonra kapıyı açarken yandaki kaldırım dert, önde yüksek araba varsa yolu okumak dert, u dönüşü yaparken dönüş çapı dert, bozuk yollara girmek dert.

    suv/crossover araçlar gerçekten çok rahat araçlar. rahatlığına alıştın mı diğer araçlar eziyet geliyor




  • En verimli kasa türü station wagondur arkadaş.



    Güzel tasarım

    Suv kadar büyük ve kullanışlı bagaj

    Sedan kadar iyi yol tutuş

    Suvdan daha az yakıt tüketimi



    Gibi özelliklere sahip fakat hakettiği değeri görmüyor neyazkki
  • Şahsen D segment araçların boyutundan dolayı dezavantajları hiç umrumda değil. Heybetli duruşu her şeye değer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efective

    D segment evet boyutları itibari ile şehir içi kullanımda b-c sınıfı kadar pratik olmasa da eziyet falan da değil açıkçası. Park işinin segmentle çok alakası yok bence en fazla dar boşluklara değilde biraz daha geniş aralıklar aramak zorunda kalınabilir o kadar, bu segment araba kullanan biri zaten park edemeyecekse tercih etmesin bu sınıfı. Sürekli uzun yola çıkan veya arabaya iki kişiden daha fazla kişi biniyorsa sürekli rahatlık vs. açısında daha iyi oluyor. Fakat dediğiniz gibi sürekli şehir içinde tek kişi kullanıyorsa bu gereklilik değilde zevkten veya istekten dolayı oluyor buda bir tercih.

    Dediklerinize katılıyorum hocam.

    Benim için D sınıfı kalite ve konfor, büyük motor da sürüş zevki demektir.

    E sınıfı araçlara ulaşabilsem onlarla dolaşacağım. Fluence gibi bir kütük sayesinde değil uzun yol, şehiriçindeki bozukluklardan bile tiksinir oldum.

    Beceremeyen adamın aracı değil D ve üst segment araçlar. Hatchback araçlara alışanlar için zaten ölüm gibi oluyor bizim segment :) Ben açıkçası şehiriçinde kullanırken zevk alıyorum. Park yeri sıkıntısı dışında bir problemim olmuyor. Dönemediğim yer sayısı çok az. O da nizami park edemeyen embesiller yüzünden.




  • http://www.sekizsilindir.com/2017/01/fiat-egea-dodge-neon.html

    okuyun bilgi, fikir edinin. Bu yeni bir konu değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    http://www.sekizsilindir.com/2017/01/fiat-egea-dodge-neon.html

    okuyun bilgi, fikir edinin. Bu yeni bir konu değil...

    Abd deki şehir merkezi planlaması cok farklı bizde merkez tıkış tıkış plansz yapılanma var.
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Fakat siz global sanayide herhangi bir etkisi olmayan türkiye üzerinden yorumluyorsunuz. Yazıda yeni olmayan bu konuyla ilgili global bir örneklik var. Güvenlik anlayışı ilgisinde ki değişimlerde o sitede başka yazılarda mevcut.
  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Benim yorumum şu açıdan da var salt araç boyutu olarak bakmıyorum olaya ; zaten plansız düzensiz şehir merkezi planlamamız var üstelik trafik almış başını gitmiş ve bunlara rağmen sedan cenneti olmamız.Hatta hiç ihtiyacı olmayan yılda 1 sefer tatil dışında tatile çıkmayan dahi alıyor D segmenti.Neyse saygı duymak lazım herne kadar mantıklı gelmese de..
  • Valla benim astra h kasa HB aracım var ve satıp insignia almayı düşünüyorum. İçinin rahatlığı, konforu bence yeterli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    bu boyut işi nereye kadar gidecek ben de merak ediyorum. Yeni nesil C sınıfı sedanlar, bir önceki nesil D sınıfıyla hemen hemen aynı boyutta. Aynı şey E-D sınıflarında da var.

    Bu olay özellikle 2000'lerin başında başladı. E36 - E46 kasalar, Vectra B-C kasalar bunun en güzel örnekleri aslında.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.