Şimdi Ara

Aracım 110 km hızı geçmiyor yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
13.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar herkese 5 gün kadar araç satın aldım Mercedes W168 kasa A170 aldım. Araç 1.7 motor 90 beygir, 180 torku var. Fakat 110 km hızı geçmiyor, yurtdışında yaşıyorum aracı 4 senedir kullanan yaşlı bir teyzeden aldım, trafiğin çok yoğun olduğu bir şehirdeyim açıkçası burada 60-70 e çıkmak yüksek hızlar oluyor. Bundan dolayı motorun sağırlaşma ihtimali var mıdır? Çünkü araç düşük hızlarda 5 bin devire kadar çeviriyor fakat yüksek hızlarda 3200-3300 devirin üstüne çıkmıyor vites küçültsem de, bakımlarını yaptırdım aracın dün bujilerden filtrelere her şey değişti herhangi bir sorunu mevcut değil kontrol edildi zaten aracın servis bakım kağıtları dahi duruyor. Araç 213 bin km de sizce sorun ne olabilir? Teşekkürler

    Ekleme olarak bakımda yaptırdıklarımı yazmak istedim;
    Yağ
    Filtreler(yakıt, yağ, hava, polen)
    Bujiler
    Egr ve maf sensörü temizliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scofield1 -- 10 Kasım 2019; 0:27:26 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracınız Belli Bir Hızı Geçmiyorsa Yapmanız Gerekenler

    Aracınızın hızlanması ile ilgili sorunlar yaşıyorsanız ve belli bir hızı geçmediğini fark ediyorsanız, bunun birkaç nedeni olabilir. İşte aracınızın hızlanma sorunlarına ilişkin olası nedenler:

    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası, filtre veya enjektörlerdeki sorunlar aracınızın yakıt almasını engelleyebilir.
    • Hava Akış Sensörü Arızası: Hava akış sensörü, aracın motoruna giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir hava akış sensörü, aracın hava-yakıt karışımını doğru şekilde ayarlamasını engelleyerek hızlanma sorunlarına neden olabilir.
    • Egzoz Sistemi Tıkanıklığı: Tıkanmış bir egzoz sistemi, egzoz gazlarının motordan düzgün bir şekilde atılmasını engelleyebilir. Bu, motor gücünü azaltabilir ve aracınızın hızlanmasını engelleyebilir.
    • Türbin Sorunları (Turboşarjlı Araçlar): Turboşarjlı araçlarda, türbin sorunları aracın hava girişini kısıtlayabilir ve hızlanmayı sınırlayabilir.
    • Elektriksel Sorunlar: Ateşleme bobini, buji kabloları veya diğer elektrikli bileşenlerdeki arızalar aracınızın motorunun düzgün çalışmasını engelleyebilir.
    • Şanzıman Sorunları: Şanzımanda kayma veya diğer sorunlar, aracın hızlanmasını engelleyebilir.

    Aracınızın belli bir hızı geçmediği durumlarda, sorunun kaynağını belirlemek için kalifiye bir tamirciye başvurmanız önerilir. Sorunun doğru şekilde teşhis edilmesi ve onarılması, aracınızın performansını geri kazanmanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hız limitleme yapılmış olabilir mi?
  • Ben de yukarıdaki arkadaş gibi düşündüm;
    eBay
    MERCEDES A CLASS W168 SPEED LIMITER CRUISE CONTROL SWITCH STALK 1685450424 | eBay
    https://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-A-CLASS-W168-SPEED-LIMITER-CRUISE-CONTROL-SWITCH-STALK-1685450424-/222415743252


    Araçta şu koldan varsa muhtemelen Teyze gaza bastığını unutup hızlanmasın diye limitlemiş olabilir.




  • Teyze motoru sağır bırakmış işin zoor zor açan motoru
  • Bu motorun sağırlaşması olayı Ecu'nun sizin gaza basma alışkanlıklarınıza göre kendini ayarlaması değil mi ? Eğer öyle ise, Ecu'yu resetlemek gibi bir seçenek var mı acaba ?
  • yukarda dedikleri gibi deyze kaza yapmasin diye limit koymuş olabilirler
  • Limitör vardır araçta. O modellerde var mı bilmiyorum fakat limitör özelliği varsa kendiniz açabilirsiniz. Yoksa da bi servise götürün oradan açarlar.
  • Hocam üzgünüm ama...

  • Boğaz kelebeğini, map sensörünü temizletin. Emme manifoldunun durumuna göre onunda temizlenmesi gerekebilir. Eğer 16 valf ise emme manifoldunun subaplara bağlanan kısmında kelebekler var onlar kurumdan kilitlenmiş olabilir. Her silindirde 2 emme subap oluyor kelebek düşük devirlerde 1 subaba hava girişini kapatıyor. Onlar kapali kaldıysa yeterli hava giremeyeceği için güç düşük kalır, yüksek hızlara cikamazsınız. Bilgisayara bağlanıp hata kodu var mı diye bakılmalı, sensör değerleri doğru mu kontrol edilmeli. Değişmesi gereken bir sensörde olabilir. Katalizörde tıkanmış olabilir. Bir uzmana gösterip nokta atışı sorunu buldurmaniz daha doğru olacaktır.
  • dpf?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Boğaz kelebeğini, map sensörünü temizletin. Emme manifoldunun durumuna göre onunda temizlenmesi gerekebilir. Eğer 16 valf ise emme manifoldunun subaplara bağlanan kısmında kelebekler var onlar kurumdan kilitlenmiş olabilir. Her silindirde 2 emme subap oluyor kelebek düşük devirlerde 1 subaba hava girişini kapatıyor. Onlar kapali kaldıysa yeterli hava giremeyeceği için güç düşük kalır, yüksek hızlara cikamazsınız. Bilgisayara bağlanıp hata kodu var mı diye bakılmalı, sensör değerleri doğru mu kontrol edilmeli. Değişmesi gereken bir sensörde olabilir. Katalizörde tıkanmış olabilir. Bir uzmana gösterip nokta atışı sorunu buldurmaniz daha doğru olacaktır.
    Teşekkürler hocam sağolun bilgisayara bakımda kontrolde bağlandı herhangi bir hata çıkmamıştı, sensör ve kelebeklerin temizlenmesi mantıklı olacak. Mekanik bir arıza olduğunu sanmıyorum haftasonu 660 km yol yaptım toplam herhangi bir sıkıntı yoktu, araç 100 ü geçmiyordu yolun yarısında 110 u geçmeye başladı dönüşte 125 fakat daha fazlası yine olmadı bir şey tıkalı olduğu kesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    yukarda dedikleri gibi deyze kaza yapmasin diye limit koymuş olabilirler
    Yok hocam 3000 devir de kalıyor özellikle
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Öyle olduğunu da düşünmüyor değilim uzun yol yaptım haftasonu 660 km kadar dönüşte 120-125 e çıkmaya başladı..
  • Scofield1 kullanıcısına yanıt
    Tamam keşke deviri yazsaydın başta başkalarına da olmuş zaten

    https://www.benzworld.org/threads/170-cdi-power-loss.1355133/

    Biraz sensör temizliği cart curt lazım
  • ben de aracı kaça aldığınızı merak ettim, konu hakkında bilgim yok.
  • havanın filtreden girişinden emme manifoldunun sonuna kadar bir bakın. hava kaçağı olabilir. Emma Teyzeden muhtemelen 2.000 euroya aldığınız araç şimdi tamiri derken size daha tuzluya gelebilir.
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    3000 devirde kalıyor araç bende araştırdım sanırım güzel bir temizlik lazım havanın geçtiği yerlere
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    1200 euroya aldım ayıptır söylemesi en pahalı piyasası 1500-1600 civarlarında, pazarlıkla 100-200 düşüyor hepsi. Bu da 1400 diyordu, 213 bin km de araç düşük bir km bence bu araç için, ayrıca koltuk ısıtma ve panoramik tavana kadar var araçta insan üzülüyor. Yazık bize gerçekten
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    650 km kadar uzun yol yaptım hocam bir sorun yaşamadım umarım öyle olmaz diyelim burada muayeneler çok sert oluyor açıkcası bu tarz araçlar hurdaya gitsin diye bırakmak için her şey yapılıyor burada muayeneden geçmiş bir araç iyi anlamına geliyor. Zaten 2-3 sene sonra ne olursa olsun emisyondan dolayı hurdaya çıkacak hepsi devlet teşvikler veriyor sıfır araç alımı için vs.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.