Şimdi Ara

120 km/s hızdan sonra titreme !!! yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
66.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2008 Ford Focus tdci 109 hp aracım düz yolda giderken 120 130 km/s hızlara ulaştığında araçta belirgin bir titreme oluşuyor önceleri 170 180km/s e çıktığımda böyle birşey yaşamamıştım ama son 2 3 aydır böyle bir durum var başımda servise gidecek çok zamanım olmuyor yardımcı olursanız sevinirim .



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    120 km/s Hızdan Sonra Titreme

    Yüksek hızlarda araba titremesi, yaygın ve rahatsız edici bir sorundur. 120 km/s'i geçtikten sonra aracınız titremeye başlıyorsa, dikkate alınması gereken bir dizi olası neden vardır.

    Yüksek Hızda Araba Titremesinin Olası Nedenleri

    • Tekerlek dengesi: Dengesiz tekerlekler, hız arttıkça titreşime neden olabilir.
    • Lastik aşınması: Aşınmış veya hasarlı lastikler, yol yüzeyi ile düzensiz temaslara neden olabilir ve titremeye yol açabilir.
    • Süspansiyon sorunları: Arızalı amortisörler, yaylar veya rot kolları, aracın stabilitesini bozabilir ve titremeye neden olabilir.
    • Tahrik mili sorunları: Dengesiz veya hasarlı bir tahrik mili de yüksek hızlarda titremeye neden olabilir.
    • Fren sorunları: Sürtünme veya bükülmüş fren diskleri, fren uygulandığında titreşime neden olabilir.

    120-140 km/s Arasında Titreme

    Bu belirli hız aralığında oluşan titreme, genellikle denge sorunlarını gösterir. Tekerlekler, lastikler veya tahrik mili dengesiz olabilir.

    Düz Yolda Belli Bir Hızdan Sonra Titreşimler

    Düz bir yolda belirli bir hızdan sonra oluşan titreşimler, genellikle süspansiyon sorunlarını veya tekerlek dengesizliğini gösterir.

    Arıza Tespiti ve Onarımı

    Yüksek hızda araba titremesi yaşarsanız, sorunu tespit etmek ve onarmak için bir otomobil tamircisine başvurmanız önemlidir. Sorunun nedenini belirlemek için aracınızı inceleyecekler ve gerekli onarımları önereceklerdir.

    Titreşimleri önlemek için düzenli tekerlek dengelemesi, lastik rotasyonu ve süspansiyon muayenesi yaptırmanız önerilir. Bu önleyici tedbirler, aracınızın yüksek hızlarda sorunsuz ve güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracın lastiklerini kontrol edin balans ayarı bozuk güvenliğiniz için balans yaptırın lastikleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    aracın lastiklerini kontrol edin balans ayarı bozuk güvenliğiniz için balans yaptırın lastikleri
    servise gidip sorununu söyle muhakkak balas ayarı veya ön takım lastikler vs. kontrol edilsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    servise gidip sorununu söyle muhakkak balas ayarı veya ön takım lastikler vs. kontrol edilsin

    Alıntıları Göster
    teşekkürler arkadaşler en yakın zamanda servise uğrayıp gösterecem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quartz01

    teşekkürler arkadaşler en yakın zamanda servise uğrayıp gösterecem

    Alıntıları Göster
    titreme direksiyonda mı yoksa aracın göğsü de titriyor mu?
    sallama gaza basarken veya ayağınızı gazdan çekince değişiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    titreme direksiyonda mı yoksa aracın göğsü de titriyor mu?
    sallama gaza basarken veya ayağınızı gazdan çekince değişiyor mu?

    Alıntıları Göster
    rot-balans ayarı yaptırıp bidaha deneyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    titreme direksiyonda mı yoksa aracın göğsü de titriyor mu?
    sallama gaza basarken veya ayağınızı gazdan çekince değişiyor mu?

    Alıntıları Göster
    hem direksiyon hemde göğüs bölümü olsun titreme yapıyor. gaza basınca ve gazdan ayağımı çekince ve 120 km/s hıza düşünceye kadar titreme devam ediyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quartz01

    hem direksiyon hemde göğüs bölümü olsun titreme yapıyor. gaza basınca ve gazdan ayağımı çekince ve 120 km/s hıza düşünceye kadar titreme devam ediyor.

    Alıntıları Göster
    aynı sorun bende de var. kaç kere balans yaptırtım, lastiklerin 2 tanesini garantiden değiştim ama sorun tam çözülmedi. en son benimle aynı araçla lastikleri jantları ile beraber değişip duruma bakacağız. titreme bende devam ederse araca, diğer araca geçerse lastik ve janta tekrar bakacağız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    aynı sorun bende de var. kaç kere balans yaptırtım, lastiklerin 2 tanesini garantiden değiştim ama sorun tam çözülmedi. en son benimle aynı araçla lastikleri jantları ile beraber değişip duruma bakacağız. titreme bende devam ederse araca, diğer araca geçerse lastik ve janta tekrar bakacağız.

    Alıntıları Göster
    yüzde 40 balanssızlıktan
    yüzde 25 lastikler özelliğini yitirmiş
    yüzde 20 jantlar eğik yamuk vs
    yüzde 15 diğer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    yüzde 40 balanssızlıktan
    yüzde 25 lastikler özelliğini yitirmiş
    yüzde 20 jantlar eğik yamuk vs
    yüzde 15 diğer


    bir çok kez balans yapıldı
    lastikler yeni (önceden de vardı ama yeni lastikle daha belirgin)
    jantlar da 2-3 kez kontrol edildi.
    diğer?
    benim işim diğere kalmış gibi.

    ama şunu da duydum: jantın içine biriken çamur kuruyup orda kalınca yine titreme yapabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    yüzde 40 balanssızlıktan
    yüzde 25 lastikler özelliğini yitirmiş
    yüzde 20 jantlar eğik yamuk vs
    yüzde 15 diğer


    bir çok kez balans yapıldı
    lastikler yeni (önceden de vardı ama yeni lastikle daha belirgin)
    jantlar da 2-3 kez kontrol edildi.
    diğer?
    benim işim diğere kalmış gibi.

    ama şunu da duydum: jantın içine biriken çamur kuruyup orda kalınca yine titreme yapabiliyor.

    aslında kısmen duyduğun doğru jantın içinde çamur yapışıyor binde bir titreme yapıyor dikkat edersen jantlara balans yaparken rot balansçılar once jantın içini güzelce tel fırçayla temizler en ufak çamur vs kalmasın diye
    diğer seçeneğinde bir sürü düşük ihtimaller var
    ön akslar bozuklukları
    direksiyon kutusu arızaları
    alakasız konmuş büyük yada küçük jant kapakları
    ön takımla alakalı problemler
    bunlar gibi düşük düşük ihtimaller




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    yüzde 40 balanssızlıktan
    yüzde 25 lastikler özelliğini yitirmiş
    yüzde 20 jantlar eğik yamuk vs
    yüzde 15 diğer


    bir çok kez balans yapıldı
    lastikler yeni (önceden de vardı ama yeni lastikle daha belirgin)
    jantlar da 2-3 kez kontrol edildi.
    diğer?
    benim işim diğere kalmış gibi.

    ama şunu da duydum: jantın içine biriken çamur kuruyup orda kalınca yine titreme yapabiliyor.

    aslında kısmen duyduğun doğru jantın içinde çamur yapışıyor binde bir titreme yapıyor dikkat edersen jantlara balans yaparken rot balansçılar once jantın içini güzelce tel fırçayla temizler en ufak çamur vs kalmasın diye
    diğer seçeneğinde bir sürü düşük ihtimaller var
    ön akslar bozuklukları
    direksiyon kutusu arızaları
    alakasız konmuş büyük yada küçük jant kapakları
    ön takımla alakalı problemler
    bunlar gibi düşük düşük ihtimaller

    Alıntıları Göster
    Yeni lastik olsa bile bazen böyle yapabliyor.Siz lastiği kontrol ettrin.Sonrasında balans ayarı yaptırın, Yine olmazsa jantları kontorl , enson rotları kontrol ettrin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Yeni lastik olsa bile bazen böyle yapabliyor.Siz lastiği kontrol ettrin.Sonrasında balans ayarı yaptırın, Yine olmazsa jantları kontorl , enson rotları kontrol ettrin.

    Alıntıları Göster
    söle söleyim ben aracımı 0 aldım sadece 300 km kullandım ilk defa 120 ve üstü hızlara çıkma imkanım oldu ve aynı sizinki gibi bir titreme gittim rot balans ayarı çekildi şimdi 180 ne kadar tıkırtı yok araçta 0 arabalar bile balans yapılmadan satılabiliyor bence kesinlikle iyi bir rot balanscıya gidip ayar çektirin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    söle söleyim ben aracımı 0 aldım sadece 300 km kullandım ilk defa 120 ve üstü hızlara çıkma imkanım oldu ve aynı sizinki gibi bir titreme gittim rot balans ayarı çekildi şimdi 180 ne kadar tıkırtı yok araçta 0 arabalar bile balans yapılmadan satılabiliyor bence kesinlikle iyi bir rot balanscıya gidip ayar çektirin

    Alıntıları Göster
    sorun balans ayarında
    rot başlarında(özellikle direksiyonda titreme varsa)
    lastiklerde ve jantlarda olabilir.jant ve lastiklerin yerlerini değiştirin mesela sağdakini sola soldakini sağa takın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weirdo

    sorun balans ayarında
    rot başlarında(özellikle direksiyonda titreme varsa)
    lastiklerde ve jantlarda olabilir.jant ve lastiklerin yerlerini değiştirin mesela sağdakini sola soldakini sağa takın

    Alıntıları Göster
    aynısı başıma geldi 100 e ulaşınca direksyon titreme yapıyordu
    Rot balans ayarı yapıldı sorun düzelmedi
    rot başları viraj lastikleri değişti sorun aynı lastikler sıfır michelindi
    ankara bursa sorunu çözemedik sonra kütahyada bir usta ön tekerleri söktü sol tekere 15-20 saniye baktı ve sadece bir kere büyük bir çekiçle şaseye vurdu sonra tamam al dedi ve gerçekten 170 te bile artık titreme olmadı. tahminim sorun aksaray konya arası yollarındaki düştüğüm çukurlardan kaynaklıydı . usta çok iyi bir ustaydı yani. bu sorunda oluşmuş olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 22 Haziran 2011; 14:11:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    aynısı başıma geldi 100 e ulaşınca direksyon titreme yapıyordu
    Rot balans ayarı yapıldı sorun düzelmedi
    rot başları viraj lastikleri değişti sorun aynı lastikler sıfır michelindi
    ankara bursa sorunu çözemedik sonra kütahyada bir usta ön tekerleri söktü sol tekere 15-20 saniye baktı ve sadece bir kere büyük bir çekiçle şaseye vurdu sonra tamam al dedi ve gerçekten 170 te bile artık titreme olmadı. tahminim sorun aksaray konya arası yollarındaki düştüğüm çukurlardan kaynaklıydı . usta çok iyi bir ustaydı yani. bu sorunda oluşmuş olabilir.

    Alıntıları Göster
    önce rot balans sonra diğerlerini araştırırsınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    önce rot balans sonra diğerlerini araştırırsınız...

    Alıntıları Göster
    aracı rot balansa sokun (lastiklerinizi söktürüp içine de baktırın(bu işlem çok önerilmez lastik ve jant ömrü için ancak mecbur)) sonra aracınızı deneyin 1 2 çukura düştükten sonra lastik tamamen yerine oturacaktır sonra lastiği söktürmeden birdaha balans ayarına gidin çünkü lastikler sökülüp takıldıktan sonra rayına oturması için biraz sürülmesi gerekmektedir aracın. muhtemelen kesecektir.




  • iyi akşamlar arkadaslar hyundai accent 2005 aracımda 90 km hızı geçtiğimde gaz pedalında direksiyonda titreme oluşuyor bunun için ustaya gittim rot balans ı yapıldı tekrar denedim sorun hala aynı lastiklerden olabileceğini söyledi kontrol ettirdim oda temiz çıktı şimdi aks ı kontrol ettirdim bu sefer de aks ın tamamen değişmesi gerektiğini söyledi bu sefer aks ı kontrol ederken bende yanında işlemi izledim aracı askıya aldığında aks ı çekiştirdiğin de aks ın iç ve dış başlığında tık tık ses yapıyor aşırılığı yok aks tan da olduğunu pek sanmıyorum açıkçası başka neden olabilir bu rotlar da kontrol edildi.lütfen bi fikir verin ne yapacağımı şasırmış durumdayım
  • weirdo kullanıcısına yanıt
    120 üzeri titreme benim araçtada var, masajlı koltuk gibi oluyor, lastiklerimde yeni, çözüm araştırırken bu konuya denk geldim.

    9 yıl önceki mesajımı okuyunca şaşırdım, zaman su gibi akıyor:(
  • Gaz pedalındaki titremeyi çözebilidiniz mi? 2000-2500 veya 3500-4000 rpm devir aralıklarında çok bariz oluyor bende. Aracım Peugeot 208.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.