Şimdi Ara

D4-D lere ChipTuning... (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
261
Cevap
1
Favori
30.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın Chiptunnin Uzmanı,

    Normal fiyatınız 500 TL idi ramazanda kampanya yapacam dediniz ve 500TL diyorsunuz, ramazan için promosyon olarak 1-Carbon clean, 2-Park Sensörü, 3-Bor maddesi vereceğinizi söylüyorsunuz ben bu işten hiç bir şey anlamadım benim bildiğim kampanyada fiyat kısa süreliğine iyice aşağıya çekilir ve sürümden kazanılır? Kampanya ile promosyon aynı şeyler değillerdir diye biliyorum ya sizce nasıl?

    Soru-1) Chip Tunning yapmadan önce aracı test edip Güç ve Tork değerlerini ve CO2 salınım değerlerini ölçüyormusunuz?
    Soru-2) Chip Tunning yaptıktan sonra aracı test edip Güç ve Tork değerlerini ve CO2 salınım değerlerini ölçüyormusunuz?
    Soru-3) Sizin yaptığınız chiptunningden dolayı aracın motorunda ve yürür aksamında hiçbir problem oluşmuyacağına dair yazılı garanti veriyormusunuz?
    Soru-4) Aracın ECU üzerinde bulunan orjinal yazılımını bir cd olarak araç sahibine veriyormusunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kbuyukkaya -- 27 Ağustos 2009; 13:28:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kbuyukkaya

    Sayın Chiptunnin Uzmanı,

    Normal fiyatınız 500 TL idi ramazanda kampanya yapacam dediniz ve 500TL diyorsunuz, ramazan için promosyon olarak 1-Carbon clean, 2-Park Sensörü, 3-Bor maddesi vereceğinizi söylüyorsunuz ben bu işten hiç bir şey anlamadım benim bildiğim kampanyada fiyat kısa süreliğine iyice aşağıya çekilir ve sürümden kazanılır? Kampanya ile promosyon aynı şeyler değillerdir diye biliyorum ya sizce nasıl?

    Soru-1) Chip Tunning yapmadan önce aracı test edip Güç ve Tork değerlerini ve CO2 salınım değerlerini ölçüyormusunuz?
    Soru-2) Chip Tunning yaptıktan sonra aracı test edip Güç ve Tork değerlerini ve CO2 salınım değerlerini ölçüyormusunuz?
    Soru-3) Sizin yaptığınız chiptunningden dolayı aracın motorunda ve yürür aksamında hiçbir problem oluşmuyacağına dair yazılı garanti veriyormusunuz?
    Soru-4) Aracın ECU üzerinde bulunan orjinal yazılımını bir cd olarak araç sahibine veriyormusunuz?



    güç testi yapabiliyoruz..Eksoz salınımı ölçülmüyor..

    İstediğiniz garanti sozleşmesini hazırlayıp gelin ben imzalarım..

    ARacınızın orjinal yazılımı okunur okunmaz tarafınızdan bildirilen mail adresine geçilmektedir..

    Ben Ramazan da bu atraksiyonu uygun gördüm..İnsanlara hediye vermek benim için bir kampanya..




  • Sayın Cchiptunning Uzmanı hediye yerine indirim istersek indirim yaparmısınız?
  • Gerekeni yaparız..
  • Selamlar

    Sonunda 07.09.2009 Cumartesi günü Mehmet Usta`ya uğrayıp aracımı chiplettim.

    Alt devirlerde şu an için çok bir değişiklik yok gibi.
    Ama üst devirlerde daha iyi gidiyor benim minik yaris.
    Daha rahat devirleniyor sanki.
    Henüz 60 km falan oldu, şöyle 500 falan olsun o zaman tam olarak oturacak dedi Mehmet Usta.

    Asıl değişim yakıt tüketiminde meydana geldi.
    Dönüşte biraz gaza gelip bastıkça bastım.
    (Basılabilecek yerlerde tabi, bir de son sürat olarak değil, ara hızlanmalar şeklinde. Kurallara uyalım, uymayanları uyaralım )
    Bir baktım giderken 5.6 olan tüketim (yaklaşık 500 km önce sıfırlamıştım) eve döndüğümde, o kısa mesafede (20-30 km falan sanırım) 5.8`e çıkarmışım.
    Mehmet Usta`nın söylediği gibi; çok basınca çok yakıyor

    Dün aracın deposunu fulledim.
    Bugün işe geldiğimde 5.2 gösteriyordu.
    Demekki normal kullanınca tüketim bayağı azalıyor.
    Çok sakin kullanan biri değilimdir bu arada.
    Çok basmam ama akıcı kullanmayı severim.

    Şu an için eşimi dinlemeyip aracımı chiplettiğim için memnunum.
    500 km sonra izlenimlerimi tekrar sizlerle paylaşırım.

    Eline sağlık Mehmet Usta, 500 km sonrasında bir dyno yaparız artık.




  • box ta turbo basıncı araç beyninin izin verdiği sınırlar içinde bir miktar artırılıyor,

    böylece tork ve beygirde bir miktar artış sağlanıyor.

    bu işlem sırasında, bu artırılan basınca enjektörler uygunmu yada ne kadar dayanabilir,

    bu artan tork ve güç, motor aksamları, şamzıman ve tüm aktarma organlarına ekstra bir yük getiricek,

    ayrıca turbo ve aksamlarına ekstra yük binicek turbo bu ekstra yüke uygunmu ve ne kadar dayanabilir,

    gibi bir takım sorular aklı hep kurcalicak.
  • toyota yeni corolla için 90 hp beygir motor gücünü sabit tutup 190 nm olan torku yaklaşık %8 gibi artırıp 205 nm çıkarttı.

    chiptuning yada box üretenler beygiri sabit tutup sadece torku değiştirebiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Selamlar

    Sonunda 07.09.2009 Cumartesi günü Mehmet Usta`ya uğrayıp aracımı chiplettim.

    Alt devirlerde şu an için çok bir değişiklik yok gibi.
    Ama üst devirlerde daha iyi gidiyor benim minik yaris.
    Daha rahat devirleniyor sanki.
    Henüz 60 km falan oldu, şöyle 500 falan olsun o zaman tam olarak oturacak dedi Mehmet Usta.

    Asıl değişim yakıt tüketiminde meydana geldi.
    Dönüşte biraz gaza gelip bastıkça bastım.
    (Basılabilecek yerlerde tabi, bir de son sürat olarak değil, ara hızlanmalar şeklinde. Kurallara uyalım, uymayanları uyaralım )
    Bir baktım giderken 5.6 olan tüketim (yaklaşık 500 km önce sıfırlamıştım) eve döndüğümde, o kısa mesafede (20-30 km falan sanırım) 5.8`e çıkarmışım.
    Mehmet Usta`nın söylediği gibi; çok basınca çok yakıyor

    Dün aracın deposunu fulledim.
    Bugün işe geldiğimde 5.2 gösteriyordu.
    Demekki normal kullanınca tüketim bayağı azalıyor.
    Çok sakin kullanan biri değilimdir bu arada.
    Çok basmam ama akıcı kullanmayı severim.

    Şu an için eşimi dinlemeyip aracımı chiplettiğim için memnunum.
    500 km sonra izlenimlerimi tekrar sizlerle paylaşırım.

    Eline sağlık Mehmet Usta, 500 km sonrasında bir dyno yaparız artık.



    güle güle kullanın...

    Görüşmek üzere..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
    güle güle kullanın...

    Görüşmek üzere..


    Teşekkürler üstat,

    Aracın asıl gücünü göstereceği zamanları sabırsızlıkla bekliyorum.

    Görüşmek üzere
  • Ben bu işten hiç bir şey anlamadım!!!!!!!!!!

    Satın Chiptunning Uzmanı aşağıdaki 5 soruyu cevaplamanızı rica edecem. Eğer burada sorularıma tam yanıt alıpta kafamda soru işereti kalmazsa aracıma bende chittunig yaptırmayı düşünüyorum.

    1-Sayın chiptunning uzmanı diyorki ''alt devirlerde tork artışı oluyor''ama chiptunning yaptıran Sayın AiQUiDiE ise ''gücü alt devirlerde hissetmediğini fakat üst devirlere çıkıldıkça asıl güç artışının hissettiğini'' belirtmiş bu bir tezat değilmidir?

    2-İkinci sorum ben aracımda vites değişimlerini 2000-2500 d/d arasında yapıyorum ve sakin bir kullanışım var yakıt tüketimim ise 4,5 ila 4,9 litre/100 km olarak değişmekte, gücü hissetmek için Sayın AiQUiDiE'nin dediğine göre ben vitesleri yaklaşık 3000-4000 d/d arasında değiştirmem gerekecek ve nasıl yakıt ekonomisi olacak?

    3-Üçüncü sorum ise chiptunning sonrası egzost emisyon oranı arttığını söylüyorlar, egzost emisyonunun artması demek aracımın daha fazla yakıt tüketmesi anlamına gelmez mi?

    4-Dördüncü sorum ise Sayın chiptunning uzmanı nasıl oluyorda aracım alt devirlerde chiptunning sonrası daha yüksek tork elde edebiliyor? (Vereceğiniz cevabı biliyorum enjektör ayarlarıyla oynuyorum diyeceksizin) Ben makine Mühendisiyim bana lütfen anlıyabileceğim şekilde teknik terimlerle bu konuyu anlatmanızı rica ederim.

    5-Sayın Chiptunning uzmanı ECU yazılımını değiştirip chiptunning işlemizi gerçekleştiriyorsunuz, anlıyamadığım neden 500 km sonra aracın yazılımı tam olarak oturuyor bu sorumuda teknik terimlerle cevaplarsanız sevinirim.


    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kbuyukkaya -- 10 Eylül 2009; 16:52:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kbuyukkaya
    1-Sayın chiptunning uzmanı diyorki ''alt devirlerde tork artışı oluyor''ama chiptunning yaptıran Sayın AiQUiDiE ise ''gücü alt devirlerde hissetmediğini fakat üst devirlere çıkıldıkça asıl güç artışının hissettiğini'' belirtmiş bu bir tezat değilmidir?

    2-İkinci sorum ben aracımda vites değişimlerini 2000-2500 d/d arasında yapıyorum ve sakin bir kullanışım var yakıt tüketimim ise 4,5 ila 4,9 litre/100 km olarak değişmekte, gücü hissetmek için Sayın AiQUiDiE'nin dediğine göre ben vitesleri yaklaşık 3000-4000 d/d arasında değiştirmem gerekecek ve nasıl yakıt ekonomisi olacak?

    3-Üçüncü sorum ise chiptunning sonrası egzost emisyon oranı arttığını söylüyorlar, egzost emisyonunun artması demek aracımın daha fazla yakıt tüketmesi anlamına gelmez mi?

    4-Dördüncü sorum ise Sayın chiptunning uzmanı nasıl oluyorda aracım alt devirlerde chiptunning sonrası daha yüksek tork elde edebiliyor? (Vereceğiniz cevabı biliyorum enjektör ayarlarıyla oynuyorum diyeceksizin) Ben makine Mühendisiyim bana lütfen anlıyabileceğim şekilde teknik terimlerle bu konuyu anlatmanızı rica ederim.

    5-Sayın Chiptunning uzmanı ECU yazılımını değiştirip chiptunning işlemizi gerçekleştiriyorsunuz, anlıyamadığım neden 500 km sonra aracın yazılımı tam olarak oturuyor bu sorumuda teknik terimlerle cevaplarsanız sevinirim.


    1- Ne kadar alt devirlerden bahsedildiği önemli..Belli bir devirin altında zaten yapılacak çok şey yok..turbonun harekete geçebilmesi için eksoz gazı debisinin yeterli miktara ulaşması gerekir, buda belli bir motor devri üzerinde gerçekleşir..Hiç artış olmadı denmiyor, beklenti karşılanmamış olabilir ama mutlaka bütün devir bandında aynı oranda güç ve tork yükselir..Motor 1500 devirde iken tekerleğin asfalta uyguladığı tork misalen 80 Nm kadardır, %20 arttırıldığında 96 nm ye yükselir ve 18 Nm lik artış hissedilebilirlik düzeyinde bazen müşterilerimizi tatmin etmeyebilir..ama max torka ulaşılmaya başlandığında elde edilen extra tork çok daha yüksek rakamlara çıkar ve bariz hissedilir..

    2- 3000-4000 rpm arası genelde performans odaklı kullanımlarda kullanılır..Mevcut sürüş stiliniz ekonomi yapmaya müsait bence uygulama sonrası hiç değiştirmeden kullanabilirsiniz..

    3- Eksoz emisyonu ile yakıt tüketimini paralel olarak düşünmek yanlış olur..Güçlü motor daha az gaza bastırır ve daha az tüketir..

    4- Düşük devirlerde yakıt basıncının daha erken yükselmesini sağlıyor ve buna bağlı olarak da enjektörlerin açık kalma sürelerini ayarlıyoruz..Netice olarak daha etkili bir yanma oluşuyor ve yanma sonrası eksozdan çıkan gazın miktarı artıyor..Buda turbonun daha erken devirlenmesini sağlıyor...

    5- Kontrol ünitesinin işletme tablosundaki parametreleri değiştiriyoruz..ünite bu parametreleri referans alarak motordaki elektrohidrolik ve Elektropnomatik komponenleri işletir..işin elektronik kısmı yeni sinyallere hemen cevap verir fakat, bu komponentlerin mekanik kısımları sürtünerek, ileri geri hareket ederek, açılıp kapanarak çalışırlar ve yeni hareket komutunun gerektirdiği stroğu bir anda sağlıyamazlar..Misalen Değişken geometrili Turbonun geometrisini değiştiren kanatçıklar eksoz gazı içinde çalışırlar ve döndükleri alanı süpürerek temiz tutarlar , biz bu kanaçıklardan biraz daha fazla açıda dönmelerini istiyoruz ve süpürdükleri temiz alanın dışına çıkmak istiyorlar fakat bu alan kurumlu olduğundan o bölgeyi temizleyip orda rahat çalışmaya başlaması biraz zaman alıyor..Aynı durum enjektörler ve vakum selenoidleri içinde geçerli..




  • benzinli araçlara uygulayabiliyor musunuz? 1.6 vvtl-i var bende corolla sport 2005 model
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myd

    benzinli araçlara uygulayabiliyor musunuz? 1.6 vvtl-i var bende corolla sport 2005 model


    Malesef henuz uygulayamıyoruz..

    Hayırlı Bayramlar Arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: myd

    benzinli araçlara uygulayabiliyor musunuz? 1.6 vvtl-i var bende corolla sport 2005 model


    Malesef henuz uygulayamıyoruz..

    Hayırlı Bayramlar Arkadaşlar.


    Hayırlı Bayramlar
  • Chip tuning işleminden sonra yaklaşık 600 km yol gitmiş bulunmaktayım.

    Bir kere mazot aldım ve hesapladığımda 5.2 küsür tüketmiş olduğumu gördüm.
    İşin ilginci yol bilgisayarı da aynı değeri gösteriyordu
    İnsan biraz dikkat etse bayağı aşağı düşecek tüketim.
    Ama elinizde güç varken, aralarda hızlanma denemeleri yapasınız geliyor, yapacak birşey yok
    Alt devirlerde çok fazla değişim yokmuş gibi gelmesine rağmen, çok düşük devirlerde bile aracın zorlanmadan gittiğini farkettim.
    Yani düz yolda 1200-1300 devir arasında, çok hafif gaz vererek, çok hızlı gitmezseniz rekorlar kırabilirsiniz.
    Ah bir de aracım 6 ileri vitesli olaydı süper olacaktı.
    Bir zamanlar sanırım Pug 307 ile ortalama 67 km hızla, 3.7 lt tutturmuşlardı.
    Onların ortalama hızında giderek daha az bile tüketmek mümkün gibi geldi bana.
    Ciddi bir sabır lazım tabi
    Bir de alt devirlerde biraz daha iyi hızlanıyor gibi geldi.

    Kısmetse bir ara Mehmet Usta`ya gidip dyno yaptıracağım ama ah bu işler...




  • AiQUiDiE,

    Henüz çok fazla yol ve performans denemeleri yapmamışsın ancak şu ana kadar chip tuning sonucunun beklentilerinin altında kaldığı izlenimine kapıldım.

    Sayısal değerlerden çok başka bir dizel Yaris ile hızlanma ve tüketim denemeleri yapabilme imkanın olsa keşke. Bir de son hızda değişiklik olacak mı merak ediyorum.

    Bizleri yorumsuz bırakma, benim gibi bu konuda çekingen davranan birçok kişiyi aydınlatma görevi sana kaldı
  • Bir de duman atma durumu nasıl? Gazı köklediğinde belirgin bir atış oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35
    AiQUiDiE,

    Henüz çok fazla yol ve performans denemeleri yapmamışsın ancak şu ana kadar chip tuning sonucunun beklentilerinin altında kaldığı izlenimine kapıldım.

    Sayısal değerlerden çok başka bir dizel Yaris ile hızlanma ve tüketim denemeleri yapabilme imkanın olsa keşke. Bir de son hızda değişiklik olacak mı merak ediyorum.

    Bizleri yorumsuz bırakma, benim gibi bu konuda çekingen davranan birçok kişiyi aydınlatma görevi sana kaldı

    Bir de duman atma durumu nasıl? Gazı köklediğinde belirgin bir atış oluyor mu?


    Ben alt devirler çok canavar olur diyordum ama Mehmet Usta`nın dediği gibi kişiden kişiye değişen bir durum.
    Düşük devirde hiç zorlanmadan gidiyor yalnız, buradan hareketle alt devirlerin güçlendiği sonucuna varıyorum

    Performans değerleri olarak kıyaslama imkanım yok malesef.
    Stok bir Yaris lazım bunun için.

    Aslına ben 0-100 denemesi yapmayı çok istemiyorum, debriyajı vs erkenden bitirmeyelim di mi?
    Malum tork arttı ve yüksek devirle kalkış hoş olmayabilir.
    Yalnız geçen gün aşırı modifiyeli (tiskinç bir görsel modifiye yapmıştı. Muhtemelen motorda da bişiler vardır) apaçi bir dizel Megane`ı feci geçtim.
    Cıstak cıstak duruyordu ışıklarda yanımda, cayykkk diye kalktı, ben normal kalkış yapıp, devirli kullanıp rahatça arkasından yaklaşıp geçtim

    Son hız konusunda da malesef yardımcı olamayacağım, kurallara uyan ve genelde hız limitlerini çok aşmayan ya da azcık aşan biriyimdir.
    Hız felakettir.

    Sadece dikkat etmeyince bir anda 140`a çıktığımı görüyorum ve yavaşlıyorum.
    Eğer belli bir devirdeyseniz çok hoş gidiyor benim ufaklık.
    Yüksek devirlerde farkı hissedebiliyorum.
    Devir arttıkça nefesi kesilmiyor diyebilirim.
    Bastıkça gidiyor

    Duman attığımı görmedim ancak asıl cevabı vermek için birinin arkamdan gelip bakması lazım.
    Özellikle duman atıyor mu diye dikkat etmedim, ama sanırım atsaydı belli olurdu dikizden diye düşünüyorum.




  • Duman atıp atmadığını en iyi gece arkanda bir araç varken gazı köklediğinde anlayabilirsin. Arkadaki aracın ışığıyla egzosttan çıkanlar çok daha belirgin oluyor

    Yüksek hız konusunda haklısın, özellikle dingil ve aks mesafesi kısa HB araçlar yüksek hızlarda daha çok tedirgin ediyor.

    Hızlanma konusundan kastım kalkış değil, ben de kalkıştan kaçınırım genelde. Benim merak ettiğim daha çok 5. vites 100km'den sonraki hızlanmada oluşabilecek farklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35
    Duman atıp atmadığını en iyi gece arkanda bir araç varken gazı köklediğinde anlayabilirsin. Arkadaki aracın ışığıyla egzosttan çıkanlar çok daha belirgin oluyor

    Yüksek hız konusunda haklısın, özellikle dingil ve aks mesafesi kısa HB araçlar yüksek hızlarda daha çok tedirgin ediyor.

    Hızlanma konusundan kastım kalkış değil, ben de kalkıştan kaçınırım genelde. Benim merak ettiğim daha çok 5. vites 100km'den sonraki hızlanmada oluşabilecek farklar.

    Hımm mantıklı aslında, gece ışıklarda bir dip gaz yapıp bakayım

    100 civarı giderken güzel hızlanıyor araç.
    Dediğim gibi kısa sürede 140`a falan çıkabiliyor.
    Aslında eskiden ilk hızlanma performansından memnundum, ancak 100 den sonra, 100 e kadar ki hızlanma açılığının eksikliğini hissediyordum.
    Artık güzel gidiyor ve benim gittiğim süratlerde aracımdan çok memnunum.
    Tabi 140 km sonrası için çok yorum yapamayacağım.
    Benim fikrim son süratin de şöyle rahat 10*15 km oynamış olabileceği yönünde.
    Rahatlamış bir şekilde gidiyor çünkü.
    Siz yine hızlı gitmeyin tabi




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.