fiyat güzel ama daihatsu zaten az bilinen ve bu yüzden ikinci elde değer kaybı çok olan bir marka. cuore'de en minik modeli. bence elden çıkartması copen'den sonra en zor olanı budur. hele bir de düşük donanım seviyesi ve 3 kapı ise, satmaya kalkınca çok uğraşabilirsiniz.
bunun dışında da negatif bir yönü yok. cici, seri ve en önemlisi çok ekonomik bir araba.
ömürlük araba değil mi bu yaw ne satması :) daihatsu bozulmaz derlerdi...
fiyat güzel ama daihatsu zaten az bilinen ve bu yüzden ikinci elde değer kaybı çok olan bir marka. cuore'de en minik modeli. bence elden çıkartması copen'den sonra en zor olanı budur. hele bir de düşük donanım seviyesi ve 3 kapı ise, satmaya kalkınca çok uğraşabilirsiniz.
bunun dışında da negatif bir yönü yok. cici, seri ve en önemlisi çok ekonomik bir araba.
Geçen hafta içinde İzmir Kirazoğlundan 2 adet Daihatsu aldım.Bir adet 1000 motor yeni sirion ve 1 adet yeni terios 1.5 silver otomatik.Pazartesi günü araçları teslim alacağım.Uzun araştırmalardan sonra bu 2 modelde karar kıldım.Küçük olan kendim,4x4 eşim için. Siteye yeni üye oldum.Bundan sonra ara ara kullanıcı olrak yorumlarımı sizinle paylaşacağım.
quote:
Orjinalden alıntı: ehakant
Geçen hafta içinde İzmir Kirazoğlundan 2 adet Daihatsu aldım.Bir adet 1000 motor yeni sirion ve 1 adet yeni terios 1.5 silver otomatik.Pazartesi günü araçları teslim alacağım.Uzun araştırmalardan sonra bu 2 modelde karar kıldım.Küçük olan kendim,4x4 eşim için. Siteye yeni üye oldum.Bundan sonra ara ara kullanıcı olrak yorumlarımı sizinle paylaşacağım.
Araç alçaltılmış. Tasarımda biraz rötuşlar var. Arkadaki yedek lastik iptal edilmiş. İç mekan aracın rengine uyumlu olacak şekilde çift renk tasarlanmış. 1500 cc motor 128 beygir güç üretecek şekilde elden geçmiş. VSC (Vehicle Stability Control) eklenmiş.
Daha çok görüntüye yönelik değişiklikler. Arka kısmı güzel olmuş olsa, da önünü beğenmedim pek.
geçen yıl paris motor show da sergilenmişti hatırladığım kadarıyla. bir de sirion sport var o da güzel. işte:
Merhabalar arkadaşlar, Bu Sirion'u inceleyip duruyorum bi kaç gündür.2005 model eski kasa triptonic vitesli bu full donanım sport modelinden almak istiyorum.
Sorum şu: Triptonic vitesin hızlanması manuel e göre nası?Performansı oldukca iyi soylediğinize gore ama triptonicte farkediyo mu? Bide yakıt tüketimi gene farkediyo mu çok triptonicte.
Yalnız sirion'a bayıldım:)Kesin alcam:)
daihatsu canavar gibi bir araç terios dusunuyorum kaldı 2 sene....
quote:
Orjinalden alıntı: pascuu
Merhabalar arkadaşlar, Bu Sirion'u inceleyip duruyorum bi kaç gündür.2005 model eski kasa triptonic vitesli bu full donanım sport modelinden almak istiyorum.
Sorum şu: Triptonic vitesin hızlanması manuel e göre nası?Performansı oldukca iyi soylediğinize gore ama triptonicte farkediyo mu? Bide yakıt tüketimi gene farkediyo mu çok triptonicte.
Yalnız sirion'a bayıldım:)Kesin alcam:)
Selam pascuu,
Bir süredir sağlık sorunları nedeniyle girememiştim. Geç cevap için kusura bakma.
İlgilendiğin aracın aynısından bende var. Tiptronik vites.
0-100 hızlanması 9.5 saniye. Tüm 1.3 ve 1.4 ler ve hatta çoğu 1.6 bile aynada kalıyor. Hesabını sen yap artık :) Bildiğim kadarıyla 1.3 veya 1.4 olup da bu arabayı fabrika çıkışı haliyle geçebilecek iki araç var. 1-Palio Sporting 2-YRV Turbo
Yakıt tüketimi konusunda her ortamda test ettiğim için net konuşabilirim.
Avcılar-Yenibosna metrobüs trafiğinde klima varken 7.2 litre yaktı. Bu parkurda klima yokken 6.8 yaktı. Metrobüs inşaatından önce aynı parkurda 6.3 yakıyordu. Uzun yolda ise 5.3 litre yakıyor.
Ki bu değerler bu segmentteki arabalar için oldukça düşük hatta Hyundai, Chevrolet gibi markalar için imkansız değerler. Umarım yeterince yardımcı olabilmişimdir.
Son olarak, bu araçta otomatik vites kullanmanın zevkini sonuna kadar alabilirsiniz. Çünkü şanzumanı son derece hızlı. Aracın gücünü hissetmek için yapmanızı önereceğim şey şu... 40 km ile sabit hızda giderken bir anda gazı kökleyin. Aracın yarım saniyede vitesi ufaltarak ürettiği ivmeye inanamayacaksınız.
Sirion gerçekten kullanımı zevkli, küçük, hızlı, şirin ve ekonomik bir araba.
Daha başka bilgiye ihtiyaç duyarsanız yazın lütfen.
Umut
Kozyatağındaki yetkili bayii aradım.
2000 model kia pride aracım var ilk sahibi benim. henüz 72bin'de.
Peşinata sayıp Sirion almak istediğimi belirttim. Olumlu karşıladılar.
Ay başı 2008 modeli gelicek şu an elimizde yok dedi.
Bakalım kısmet..
:)
Eğer olursa daihatsu için bir forum oluşturmayı kendime görev addettim:)
www.daihatsuaskina.com adresinde daihatsu forumu var. bir girip bakın isterseniz
quote:
Orjinalden alıntı: onk5
Kozyatağındaki yetkili bayii aradım.
2000 model kia pride aracım var ilk sahibi benim. henüz 72bin'de.
Peşinata sayıp Sirion almak istediğimi belirttim. Olumlu karşıladılar.
Ay başı 2008 modeli gelicek şu an elimizde yok dedi.
Bakalım kısmet..
:)
Eğer olursa daihatsu için bir forum oluşturmayı kendime görev addettim:)
Bir süredir bizim bıcır'ı en ekonomik şekliyle kullanmaya çalışıyorum. 102 beygir, 1300 cc motor, tiptronic şanzıman.
Şimdiye kadar elde ettiğim en düşük tüketim değeri 5.85 lt / 100 km oldu. Bu tüketim bir depoyu kapsıyor. Bu bir depoda gidilen yollarda bazen trafik vardı, bazen yağmur vardı. Bazen arabada yük bile vardı. Geçen seferki uzun yol denemesinde 5.3 litre tüketimi elde edebilmiştim. Tekrar denemek istiyorum. Amaç 5 litrenin altına inmek
arkadaşlar ben 2 senedir daihatsu feroza kullanıcısıyım .. Araç oldukça saglam kasalı ve diri görünümlü bir arazi aracıdır. Kısa kasası ve hafifligi sayesinde arazide oldukça başarılı bir performans çızmektedir. Daihatsu merkez yetkili servisinde her türlü yedek parçasını bulmanız mümkün. Ancak malesef geçenlerde aracın porya kilidini degiştirdim. Daha 5-6 ay önce dolar 1.45 ytl iken 200 dolar artı %18 kdv demişlerdi ve aldık. Sonra kilidi zorlayıp kırınca yenisini almak istedim ve yine aynı fiyat dediler. ancak dolar 1.20 nin altındaydı. Üzülerek sordum ve biz dolar olarak fiyat vermiyoruz diye açıklama yapmak istediler. ancak söyledikleri malesef dogru degildi. Daihatsunun yeni nesil teriosları standart şekliyle kilitli diferansiyelleri sayesinde suzukilere fark atacak kadar arazide başarılı araçlarıdır. Fakat kesinlikle pazarlamada inanılmayacak kadar zayıflar. Bu nedenle kimse arazi aracı derken daihatsu söylemiyor ve söylemeyecekte.
Arkadaşlar yeni sirion çok hoşuma gitti,bu arabaların parça durumu nasıl pahalımı alırsam uzun zaman kullanmayı düşünüyorum satmanın anlamı yok küçük araba ş.içinde malum benzin fiyatları pahalı ne yakar bu araba..özellikle parçaları nasıl fiyatları..Teşekkürler
merhaba ben ankarada daihatsu servisi işletiyorum. daihatsu yu sevmiyorum... niçin ! parçaları bozulmuyor para kazanamıyoruz. arıza yapıp yolda kalmıyor para kazanamıyoruz. bakım aralıkları 7.500 km fakat 22.500 kmde bir servise geliyorlar o yüzden para kazanamıyoruz. bunun gibi bir sürü nedenler. daihatsu yu çok seviyorum !!!!! müşterilerimiz çok güzel insanlar, ya çok iyi eğitimliler yada görmüş geçirmişler. çevreciler , tutumlular , bilinçliler anlaşmakta hiç zorlanmazsınız . çok rahat dostluk kurabilirsiniz. kısacası daihatsu ya seçilmişlerin otomobili diyebiliriz.
Merhaba
şu ara araba alıcam. Daihatsu sirion ile Piat punto arasında kararsız kaldım.
sorunum şu kozyatağındaki bayi bana araç için 23500 fiyat verdi. takasa giricez benim aracımı 7.000 sayiyor.(buna lafım yok)
lakin 1.4 piat punto 22.700'e kadar düştü..
karşılaştırınca 2. el 1000 kat daha iyidir sirion'a göre..
yine de sirion alayım diyorum amaa..
23.500 cok değilmi yahu?
daihatsu bayisi bilen, araç hakkında netfiyat bilgisi olan lütfen bilgi geçsin bana.
Birşey söylemek zor. İki aracı tüm detayları ile karşılaştırıp tercihinizi ona göre yapmanızı öneririm.
Daihatsu'nun ikinci elinin az olduğu doğru ama ikinci el araç almak isterseniz bu sizin için bir avantaja dönüşebilir. 23500 fiyat aldığınız modelin daha birkaç bin km'de olanlarını ikinci elde 17-18.000 'e bulabilirsiniz.
Bendede sirion 2005 vardı takla attım bu araba için yok efendim parçası yok servisi pahalı kıl tüy.Gibi şeylere inanmayın bu araç tam bir japon makinesi 1.3 102 beygir gücü ancak 3.16 bmw lere kalkışta çakınca anlarsınız.Bu arada arabayla 2 takla attım hala yaşadığıma göre buda arabanın sağlamlığının kanıtıdır.Ve tekrar ya sirion yada yrv turbo almayı düşünüyorum.sorularınızada üşenmedden cevaplarım saygılar.Bide parçası pahalı diyenlere soruyorum kaç kere sirion sahibi olmuşlarda neye göre sölüyolar ben 2.5 sene bindim sadece yaptığım masraf yağ,su (oda beleş),benzin (onuda kokluyo).
fiat albea 1.2 benzinli kullanıyorum, arada sırada dağa bayıra gidiyorum, arabanın altı yüksek olduğu için yazın bir yere kadar gidiyor . kışın yada yolu izi olmayan yerlere de gidebilmek için terios almayı düşünüyorum. eski kasa mı yeni kasa mı derken dün aklım iyice karıştı. yeni kasaya eski motoru koymuşlar . 32.900 e 1.3 motorlusu . buna mı müşteri olsam yoksa 1.5 motorlunun 2. eline mi baksam kararsızım . kasa ağırlaşmış , 1.3 motor yetersiz kalır mı acaba , sıfır alıp pişman olmak büyük maddi kayıp demek. önerilerinizi bekliyorum