Şimdi Ara

Daylux 12000 Sezonsal İnverter ( Beğendim) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
5
Favori
43.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Kardeş ciddi bir bilgi karmaşası oluşmuş sanırım...

    Daylux klimalar Daıkın'ın kendi markası ve üretimidir... Daha doğrusu Daıkın ürünlerini Çin'deki Gree fabrikasına ürettirir. Tabi belli kalite standartlarında.... Kumtelin bu olayın içindeki yeri ise Daıkın'ın "DAYLUX" markasının Türkiye'deki distribütörlüğünü almasıdır... Tüm servis işlemleri Daıkın'ın güvencesi altındadır....




    İçinden çıkan kitapçığı inceledim, kitapçık kumtel baskılı içinde yazan üretici firma GD Midea ..... İthalatcçı firma Daikin ısıtma vs vs yazmakta. Dün itibari ile montajı yapıldı ancak vakumlama yapacakmısınız dediğimde 5 metrenin altına vakumlama yapılmıyor, onun yerine süpürme işlemi yapıyoruz dediler. Montajdan sonra geçici bir elektrik kablosu takıp çalıştırdılar soğutuyor ancak öyle dışarda gördüğüm klimalar gibi buz esintisi yoktu 17 derecede, bazen marketlerde denk geliyorum altında duramıyorsunuz soğuktan bu durumdan pek hoşlanmadım aceba vakumlama ile ilgisi olabilirmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pakfg

    merhaba peki daylux bakır boruyla mı geliyor?

    12.000 lik aldım kutudan bakır boru çıktı, ayrıca elektriği dış üniteden alıyor bunu da belirteyim içerde kablo şalter vs görünmüyor.
  • akg58 A kullanıcısına yanıt
    Evet klimaları midea veya gree ye ürettiriyor bunda sıkıntı yok... Kumtel sadece distribütör...

    Vakumlama yapmak zorundalar... 3 metresi 5 metresi yok bu işin... süpürme dedikleri işlem kompresördeki gazı açarak borunun içindeki havayı tahliye edip, borunun sonundan gelen gazı görüp rekorları bağlamak demek... Bu da klimanın içindeki gazın eksilmesi demek... Eğer gazı fazlaca tahliye edip ciddi oranda eksilttiler ise performans sizinki gibi olur...

    Bence genel merkeze bu yazdıklarımı referans gösterin veya @ Ado sizi yönlendirsin değişim isteyin... Normalde vakumlama yapılmaması ölümcül bir hata değil ama, süpürme adı altında klima gazını orantısız bir şekilde eksiltmek ciddi bir hatadır...

    marketlerdeki klimaların btu değerleri yüksek olur ve metrekareye daha fazla ve yoğun hava verirler... Bunu emsal almayın... Önemli olan emiş sıcaklığı ile fan çıkış sıcaklığının olması gereken değerlerde olmasıdır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • janjarre kullanıcısına yanıt
    Durumu çağrı merkezine bildirdim, ses kaydı olarak aldılar, geri döneceklermiş bakalım ne cevap verecekler. Canım sıkıldı durduk yere.
  • Canınızı sıkmakta haklısınız... Bi tomar para verip kaliteli bir ürün alıyorsunuz, sonra işgüzar servis elemanları yüzünden mağdur oluyorsuniz... Her markanın bazı işgüzar servisleri bu haltı yapıyor...

    İşin peşini bırakmayın...Hem boru ve iç üniteyi vakumlamadılar, hemde orantısız bir şekilde klimanın gazını eksilttiler.. iade için geçerli bir sebeb... Eğer değişim yaparlarsa başka servis talep edin Aynı firma gelmesin... Yok mümkün değil derlerse ayıplı ve kusurlu ürün / hizmet mantığı ile iade edin sizin bölgenizde servisi kaliteli başka markalara bakın...

    Ürün ne kadar kaliteli olursa olsun servis kötü olunca bu işin tadı kaçıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz önce mail yolu ile ulaştım. Metni aynen kopyaladım bakalım ne cevap gelecek
    14/07/2016 tarihinde almış olduğum Kumtel Daylux TTXN35UV1B model klimanın montajı yapıldı. Montaj esnasında servis elemanlarına vakumlama yapılacak mı sorusunu yöneltince, 5 metrenin altına vakumlamaya gerek yok onun yerine süpürme işlemi yapılacak şeklinde cevap aldım. Ancak bugün kullanım kılavuzunu okuyunca Hava Alma başlığı altında aynen şu ifadeyi gördüm “Soğutucu akışkan devresinde hava veya yabancı maddeler bulunması basıncın anormal yükselmesine neden olabilir, bu da klimanızın arızalanmasına veriminin düşmesine neden olabilir. Soğutucu akışkan devresinde bulunan yoğuşmayan gazları ve rutubeti sistemden dışarı atmak için manifold göstergesi kullanarak soğutucu akışkan devresini boşaltın. Boşaltma işlemleri ilk kurulumdan sonra ve ünitenin yeri değiştirildiğinde yapılmalıdır.” Vakumlama işlemi sanırsam bu ayrıca şekilde de vakum pompası resmi mevcut kılavuzda. Bu işlemler yapılmadı bu birinci sorun, bunun yerine süpürme işlemi yapılacak denildi, yaptığım araştırmalar neticesinde süpürme işleminin de kompresördeki gazı açarak borunun içindeki havayı tahliye edip, borunun sonundan gelen gazı görüp rekorların bağlanması anlamına geldiğini… Bununda klimanın içindeki gazın eksilttiğini, eğer ki gazı fazlaca tahliye edip ciddi oranda eksilttiler ise verim düşüklüğü ve arızaya neden olacağını öğrendim buda ikinci sorunum. Servislerin çalışma şekli ve yöntemleri standart değimli, bir başka ilde vakumlama işlemi yapılırken benim montajımda neden işlem yapılmadı, neden müşteri şüphe ile yaşamak zorunda bırakılıyor. Hele ki sırf Daikin servis güvencesi altında diye güvenerek aldığım bir üründe. Sorunumun çözümü için gereğini yapılmasını talep ediyor iyi çalışmalar diliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Canınızı sıkmakta haklısınız... Bi tomar para verip kaliteli bir ürün alıyorsunuz, sonra işgüzar servis elemanları yüzünden mağdur oluyorsuniz... Her markanın bazı işgüzar servisleri bu haltı yapıyor...

    İşin peşini bırakmayın...Hem boru ve iç üniteyi vakumlamadılar, hemde orantısız bir şekilde klimanın gazını eksilttiler.. iade için geçerli bir sebeb... Eğer değişim yaparlarsa başka servis talep edin Aynı firma gelmesin... Yok mümkün değil derlerse ayıplı ve kusurlu ürün / hizmet mantığı ile iade edin sizin bölgenizde servisi kaliteli başka markalara bakın...

    Ürün ne kadar kaliteli olursa olsun servis kötü olunca bu işin tadı kaçıyor...

    Maalesef yaşadığım yerde başka servisi yok, ürünü almadan önce müşteri hizmetlerini arayıp servisi bulunup bulunmadığını sormuştum, var şeklinde cevap alınca ürünü aldım ancak daikin sitesinde tekrar girip baktığımda servis bilgilerine ulaşamadım ve mail atıp siparişimi iptal edeceğimi belirttim ancak geri dönüp bana servisin olduğunu söyleyince vazgeçip almış olduk. Verecekleri cevaba burada yayınlayıp ona göre hareket edeceğim.




  • Oldukça etkili bir şikayet maili göndermişsiniz tebrik ederim...

    Tekniker olmanın avantajı ile şimdiye kadar hiç bir servis işleminde mağdur olmadım... 12 yıl kadar önce yeni aldığım 18000 btu arçelik klimanın montajı için eve servis gelmişti. Tabi vakum pompası filan yok yanlarında. Hoşgeldiniz beş gittiniz şuraya takalım buraya çekelim muhabbetinden sonra bombayı patlattım...

    " Arkadaşlar bu arada vakum pompanızı göremiyorum herhalde vakumlama yapmadan gazı devreye salmayacaksınız değilmi" dedim... Aldığım cevap kısa ve çok netti

    " hayır vakumlama işlemi yapmıyoruz" dedi

    "Peki dedim, montaj işlemini iptal ediyorum, vazgeçtim, satın aldığım bayiye gerekçesini izah ederim" buyrun sizi geçireyim" dedim.adamları sepetledim... Tabi benim cevabımda net ciddi ve kararlı olunca hiç bir soru soramadan gittiler..

    Akabinde bayi arkadaşımı aradım ve bu rezilliği anlattım. Ya dedim bana başka servis gönder yada klimayı servis hizmeti alamadığım için iade edeceğim... Arkadaşlık ayrı alışveriş ayrı...


    Tamam kardeşim merkezi arar şikayet ederim, kendi kafalarına icat çıkarmışlar iyiki haber verdin dedi...

    yaklaşık 2 saat sonra servisten aradılar. Yarın müsaitseniz klima montajı için servis göndereceğiz dedi bir beyefendi :) Tabi ama lütfen bugün gelen arkadaşlar gelmesin, ben işgüzarlara iş yaptırmam dedim... Ertesi gün iki kişi geldi gayet temiz bir şekilde kurulumu yaptılar... Bende evsahibi olarak gerekli ikramları yaptım tabi, Börek yedik ,kola içtik, üstüne birde cüzi miktarda bahşiş sıkıştırdım.. Buda adettendir...

    Lafı çok uzattım ama herkes okusun ve böyle bir durumda nasıl davranması gerektiğini görsün istedim... Yani kalkarda nir servis elemanı size : vakuma gerek yok, yeni makine, 3 metre 5: metre ukalalığı yaparsa kesinlikle polemiğe girmeyin, montajı yaptırmayın .. Hemen bayiyi arayın ve rezilliği anlatın... Sonuçta verilmemiş bir servis hizmeti ve ürün iadesi var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün merkezden arandım ardından servis aradı gelip vakumlama işlemi yapacaklarmış ancak il dışında olduğum için haftaya kaldı işlem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akg58 A kullanıcısına yanıt
    Şimdi pişmiş aşa su katmak istemiyorum ama eğer klimanızın performansında bir sıkıntı yoksa artık vakum olayına girmeyin.... Bu saatten sonra yapılan vakum bir halta yaramaz.... Ben size değişim için bastırın dedim çünkü bu bir montaj hatasıdır...Gaz salındıktan sonra yapılacak vakum müşteri ile dalga geçmekten başka bir şey değildir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Şimdi pişmiş aşa su katmak istemiyorum ama eğer klimanızın performansında bir sıkıntı yoksa artık vakum olayına girmeyin.... Bu saatten sonra yapılan vakum bir halta yaramaz.... Ben size değişim için bastırın dedim çünkü bu bir montaj hatasıdır...Gaz salındıktan sonra yapılacak vakum müşteri ile dalga geçmekten başka bir şey değildir...




    Teknik kısmını anlamamda üstadım bu ev taşıyıpta klimasını da söküp götüren vatandaş da vakum yaptırıyor boşamı yapılıyor o halde. Kafam karıştı vakum yaptırayımmı yaptırmayayımmı. Performansına nasıl karar vereceğimi dahi bilmiyorum, bu taktırdığımız ilk klima.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akg58 A kullanıcısına yanıt
    Ev taşıyan adamın klimasının gazı kompresöre toplanıyor, yeni yerinde tesisatı yapılıyor, daha sonra yeni tesisat ve iç ünitenin vakumu yapılıyor, en sonunda gaz devreye veriliyor... Yani her montajda yapılması gereken işlem rutin olarak yapılıyor... Senin montajda bu işlem yapılmadığı için bundan sonrasını hakkıyla yaparlarmı diye tereddüte düştüm o yüzden değişim için asıl dedim...

    Performans olayını en basit şu şekilde gözlemleyebilirsin... Klimanın bulunduğu odaya bir termometre koy, tercihen klimadan biraz uzakta olsun klima fanı direkt üstüne gelmesin... Klimayı belli bir değerde aç, mesela 24 veya 26 derece, sonra bak bakalım oda kaç dakikada ayarladığın set değerine gelecek... Sonucu paylaşırsın, eğer şüphe duyarsak o zaman klimanın üst menfezi yani hava emiş sıcaklığı ile alt menfezi yani hava çıkış sıcaklığını ve ortam sıcaklığını karşılaştırırız.... Böylece performans kendini belli eder...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Ev taşıyan adamın klimasının gazı kompresöre toplanıyor, yeni yerinde tesisatı yapılıyor, daha sonra yeni tesisat ve iç ünitenin vakumu yapılıyor, en sonunda gaz devreye veriliyor... Yani her montajda yapılması gereken işlem rutin olarak yapılıyor... Senin montajda bu işlem yapılmadığı için bundan sonrasını hakkıyla yaparlarmı diye tereddüte düştüm o yüzden değişim için asıl dedim...

    Performans olayını en basit şu şekilde gözlemleyebilirsin... Klimanın bulunduğu odaya bir termometre koy, tercihen klimadan biraz uzakta olsun klima fanı direkt üstüne gelmesin... Klimayı belli bir değerde aç, mesela 24 veya 26 derece, sonra bak bakalım oda kaç dakikada ayarladığın set değerine gelecek... Sonucu paylaşırsın, eğer şüphe duyarsak o zaman klimanın üst menfezi yani hava emiş sıcaklığı ile alt menfezi yani hava çıkış sıcaklığını ve ortam sıcaklığını karşılaştırırız.... Böylece performans kendini belli eder...



    Tamam üstad deneyip sonucu bildiririm.




  • @janjarre Üstad 90 dakika boyunca 17 derecede sabit çalışırken oda sıcaklığı 26 dereceden 21 dereceye kadar düştü. Sizce iyimidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akg58 A kullanıcısına yanıt
    Şöyle bir düzeltme yapıyorum;

    5 derecelik ısı farkını ben 40 dakika gibi sürede düşürüyorum... Dolayısı ile sizin 90 dakikalık süre kafamı karıştırdı...Klimanın bulunduğu oda'nın m2'si nedir bu arada ??? Oda kapısı açıkmıydı bunuda sorayım...ve fan hızı hangi konumda çalışıyor... İlk başta bana anormal gelen süre sizin ortamda normal olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janjarre -- 26 Temmuz 2016; 8:52:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Şöyle bir düzeltme yapıyorum;

    5 derecelik ısı farkını ben 40 dakika gibi sürede düşürüyorum... Dolayısı ile sizin 90 dakikalık süre kafamı karıştırdı...Klimanın bulunduğu oda'nın m2'si nedir bu arada ??? Oda kapısı açıkmıydı bunuda sorayım...ve fan hızı hangi konumda çalışıyor... İlk başta bana anormal gelen süre sizin ortamda normal olabilir...

    26 metrekarelik salonda kapı kapalı halde idi, süreyi kronometre ile ölçtüm evdeki işleri bitirdikten sonra kontrol ettim açıkçası yani 1 saat içinde de o dereceye düşmüş olabilir ısı. Fan hızını da otomatiğe almıştım manuelde değildi. Olmazsa bugün tekrar bir deneme yapayım fanı son ayara dereceyi 17 ye getirip 1 saat çalıştırayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akg58 -- 26 Temmuz 2016; 10:15:34 >
  • gittigidiyorda %10 indirimim var 1372 tl ye geliyor 100 de kart puan veriyor artık almalıyım sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barut78

    gittigidiyorda %10 indirimim var 1372 tl ye geliyor 100 de kart puan veriyor artık almalıyım sanırım

    Siz şanslısınız (%10 indirim)
  • %10 indirim banada gelmedi. %10 indirimim olsaydı DAYLUX DS09-0941/SINV modelini bende alacaktım.
  • Arkadaşlar klimalarda iç ve dış ünite vakumlama olayı neidr ve nasıl yapılması gerekir? Vakumlama cihazı nasıl bir şeydir? Baymak inverter klima aldık ve ne yazık ki bu işlemler bizde yapılmadı. Yardımlarınızı bekliyorum ona göre şikayet oluşturacağım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.