Şimdi Ara

DCI egr boğaz kelebeği motor stop ederken çalışıyor mu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
1
Favori
994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,bu konuda bayağı bir araştırma yaptım ama kıyaslama yapabileceğim başka bir araç olmadığı için sormam gerekiyor.dizel egr sistemlerinde egr nin düşük devirlerde etkili olması için elektronik boğaz kelebeği mevcut.bu kelebeği direkt aracın ECU su kontrol ediyor.elektromekanik sistem pwm frekans sinyali ile çalışıyor ve sinyal frekansına bağlı olarak kelebeğin pozisyonunu ayarlıyor.benim 1.5 DCI 110 HP Laguna k9k780 tıp motorda valeo marka boğaz kelebeği mevcut ve arızalı.ben de fişini çektim yani egr kısmen iptal oldu.bu kelebeğin bir görevi motora giren hava miktarını kısarak egr için vakum sağlamak,ama diğer bir görevi de motor stop ederken hava girişini kapatmak olabilir mi bu konuda bilgi almam gerekiyor.acaba tecrübesi olan veya deneme imkanı olan var mıdır,dizel boğaz kelebeği araç stop edince kapalı mı kalıyor veya kısa bir süre kapanıp motor stop ettikten sonra tekrar açılıyor mu benimki çalışmıyor ama test etmek için pwm generator yapmam gerekiyor veya çalışan bir kelebek bulup denemem gerekiyor.yenisi 1500 TL ve deneme için almak istemiyorum.esasen egr nin çalışması çok önemli değil ama motor stop etmede bir görevi varsa cihazı elektronik Tamir için uğraşacağım.muhtemelen arızalı bir kapasitör var
    Yardımcı olabilecek biri varsa rica ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz daha araştırıp cevabı kendim buldum.Hayir egr boğaz kelebeği sadece egr sisteminin bir parçası DCI motor larda.hatta eski DCI motorlarda yok zaten,valeo sonradan geliştirmiş egr performansini arttırmak için.calismamasi benim için daha iyi.bu kadar kurum yapan bir sistem çalışmasın daha iyi.guc veya yakıt tüketimi ne bir etkisini görmedim.egzosttan gelen kükürt kokusu dışında bir zararı yok.ulkemizdeki emisyon kuralları da izin verdiğine göre böyle kullanmak daha iyi.fisini çekince gostergede herhangi bir uyarı vermedi.simdi bir de egr valfinin fişini çekeceğim.o da uyarı vermezse onu da öyle kullanmayı düşünüyorum, zaten temizlenmeden önce kapalı kalmış sıkışmış ti.yine kapalı kalsın motora direk temiz hava girsin.hava emis kanalları temiz kalsın.azot oksit eksozdan çıkıp gitsin.kamyon değil sonuçta havayı o kadar kirletmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.