Şimdi Ara

Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
1
Favori
89.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla bence bir alakası yoktur. Sadece hangisinde daha rahat ediyorsanız onda daha iyi kullanacağınız için belki ömrü uzayabilir ama tabi tahmin bu gerçek değil.

    Ben kendim ışıklarda beklerken fln basılı bekliyorum. 2 kere basmak daha fazla yorar gibime geliyor. Şu anda 150000 de ve debriyaj kaçırmadığına göre de haklı olma olasılığım yüksek ama %100 bildiğim bişey değil tabi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: bm34
    Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

    Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.

    Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.

    Eyvallah hocam sağolun bilgi için




  • Mantık olarak aşağıda kavrar ise tecrübesiz kişiler her halde 1 günde bitirir baskı balatayı. Ama orta ayarda olması gerekir bence. Bundan daha önemlisi gaz pedalı. Kimisi geç tepki veriyor kimisi anında. Geç tepki verenleri hiç sevmiyorum. Yani kavrama kıvamını ayarlıyorsun ama gaz geç tepki verdiği için biraz daha fazla basıyorsun yokuşlarda vs.. Bu da bağırtıyor aracı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 8 Ekim 2012; 22:27:36 >
  • Hangisinde daha uzun ömürlü bilmiyorum ama Latitude yukarıda kavrıyor ve çoğu zaman titreterek kaldırıyorum aracı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    netice:
    dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

    Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

    Arkadaşım kavrama noktasını kavradıktan sonra isterse fizandan kavrasın debriyaj, ne alaka sarsıntı v.s.? o zaman çoğu reno megane taa en tepede kavrar, arabanın içindeki herkes rock yapıyor gibi olur. kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Ekim 2012; 0:29:47 >




  • Yorumları okumadım ne kanıya varıldı bilmiyorum ancak bu konuda ki bilgimi paylaşayım.

    Baskı balata volant ve şanzumanın çalışma prensibini bilen herkes debriyaj ile ilişkinin ne kadar kısa sürede tamamlanırsa baskı balatanın ömrünün o kadar uzun olacağını bilir. Burdan yola çıkarsak debriyajın; vites geçişlerinde senkromejleri yormayarak mümkün olan en aşağı seviyede kavrama yapması baskının sağlığı uzun ömrü evlenip çoluk çocuğa kavuşması o kadar garantilenmiş olur. Yukarıda kavrayan bir debriyaj ile kavrama başlayana kadar kısa sürelide olsa aşağıda kavrayan debriyaja göre fazladan sürtünme gerçekleşecektir bir spatulayla değilde bir kürdanla kazıdığınızı düşünün. Fark çok büyük ancak uzun vadede debriyaj balatasının çocuklarını yetim bırakabilirsiniz oysaki daha torunlarını görebilirdi.

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DcD-Semih -- 9 Ekim 2012; 0:49:23 >
  • Bilgiler için teşekkürler. Konuyu manuel vites otomobil kullanan bir arkadaşa gönderdim.Aynı soruların cevabını arıyodu. Düz araba kullanmayalı epey uzun zaman olmuştur. Teferruatı bayağı fazlaymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    ...kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.

    Yok öyle bir Dünya. Ancak debriyaja yarım basarak dediğinizi tam olarak yapabilirsiniz. Zaten aracın içindekileri sarsılacağı kadar büyük bir sarsıntıdan bahsetmiyorum. Göreceli olarak dipten kavrayana göre daha sarsıntılı olan ve sürücünün sol ayağı ile rahatça hissedeceği bir sarsıntıya neden olan kavramadan bahsediyorum. Kısaca kavrama daha sert oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 9 Ekim 2012; 8:42:55 >
  • Eski fordlarda debriyaj pedalının bağlantı yerinde plastikten dişli olurdu, cırcır derlerdi. balata eskidikçe aradaki boşluğu kapatıp her zaman aynı yükseklikte kavramasını sağlardı. Bu tip araçlarda ayar yoktur, genelde ortanın biraz altında kavrama yapardı ve konfor açısından çok rahattır. Ben 90000 km de değişim yaptığımı hatırlarım. Daha yeni modellerde baskı çapı daha geniş olduğu için onlar benimkinden daha fazla km yapıyordu.
  • Yeni nesil hidrolik debriyajlara ayar yapılmaz.
  • Ortanın biraz altındaki kavrama ideal olanı sanırım
  • debriyaj ömrü balatanın sertliği yumuşaklığı torkun fazla olup olmaması ile alakalı olarak kıslır veya uzar. Gerisi için tüm anlatılanlara katılıyorum.

    Fren balatası ömrü için geçerli olan prensipler genel itibarıyle baskı balata için de geçerlidir. BAlatanın kavrama noktasının bu konu ile ilişkisi süreden kaynaklanmaktadır
    Yukarıda kavrayan durum için süre daha uzundur moro devirlenmek için daha fazla zaman bulur , tork artar ve aşınma fazlalaşır. Ancak tabiiki bilinçli kullnıcı ile araç kaçırmasın diye gaza aniden yüklenmek gibi bir sürü alt detay olayı tetikler.

    Debriyaja basma sıklığı da balata yüzey ısısını artıracağı için aşınmayı tetikler aynen fren balatalarında olduğu gibi.Bunu çeşitlendirmek mümkündüğrdış hava scıak ve sıkışık trafik var ise debriyaja ne kadar çok basıldığı ile alakalı (araç hareket etmek kaydıyla) balata yüzey ısınacak ve aşınma artacaktır.




  • iyi forumlar debriyajla ilgili benimde bir sıkıntım var.Bilgisi olan arkadaşlar varsa yorumlarını almak istedim.
    Aracım ford focus 1.0lt ecoboost alalı 1 ay oldu 1200 km de,rampada kalıkşta sadece ve sadece 1. vitesde balata ısınınca bir ugultu sesi geliyo (vvvvut) gibi bi ses bi anlık 1 2 ssaniye kadar diger viteslerde yapmıyo ve sadece balata ısınınca yapıyo 3 4 kez rampada dur kalk yapınca,düz yolda veya başka bir yerde bi sorun yok kalkıştada performansında bi sorun yok ama bu ses neyin nesidir çözemedim,servisdeki ve bazı forumlardaki akradaşlar balata ısınınca ve anlık sadece 1. vites de yapıyosa normaldir dediler.Birde sizin yorumlarınızı almak istedim.
  • Herkese selamlar. Ben debriyaj kavrama noktasının alışılabilir bir özellik olduğunu gördüm , farklı araçları kullandığımda , debriyaj kavrama noktası kiminde çok aşağıda kiminde çok yukarıda olmasına rağmen çok kısa bir kullanımda bile hemen alışmışımdır. Ben debriyajla ilgili özellikle debriyajın yumuşaklığının önemli olduğunu düşünüyorum. Hidrolik debriyajlarda yumuşak oluyor deniyor, ancak İstanbul trafiğinde bu yumuşak debriyajlar bile belli bir süre kullanılınca yorabiliyor. Ben de Laguna 2 var , sanırım debriyajı hidrolik olan cinsten, ancak benim sorum bunu daha yumuşak hale getirmek için bir modifikasyon yapılıp yapılamacağını bilen var mı?

    Teşekkürler,

    Saygılar
  • Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

    dizel mi aracınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

    dizel mi aracınız ?

    Evet dizel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

    dizel mi aracınız ?

    Evet dizel.

    dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
    ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

    dizel mi aracınız ?

    Evet dizel.

    dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
    ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.

    O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

    dizel mi aracınız ?

    Evet dizel.

    dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
    ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.

    O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.

    fakat baskı balatının erken bitmesine sebep oluyormuş ne derece doğru bilemem




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.