Şimdi Ara

debriyaj pedalı titriyor (+ekstralar) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
11.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e125527

    Bende sonradan farkettim TL yazdığını ama o hesapla da bu sefer 120-130 la 4 litre yakamaz diye düşündüm.
    Konu sahibinden açıklama bekliyoruz. Genç dizelciler husursuz

    140tl benzin attım. depo doldu. 15 lirası istanbul içi gitmişti. 3,9 birim civarındaydı depo. eve vardığımda 4 kademeli göstergede (yarım depoya 2.0 birim dersek) ibre şu an 1.7 civarında.

    yani toplam tüketim tüm yakıtın 0,625'i

    140x0,625=87tl

    8tl eksik söylemişim.
  • Hocam tamam da 140 TLlik mazot almadan önce depodaki mazotu hesaba katmayı unuttun galiba.
    Sonuçta aldığın 140 TL lik yakıtın değil bir deponun % 62,5 ini kullanmış oldun.
    Bu da 53 litre depoda 33,12 litre, yolu 500 km sayarsak 100 km de 6,6 litre yapar.
    120-130 la 6,6 litre normal. Genç dizelci rahat uyuyabilir.
  • quote:

    -daha önce hiç dizel araç sürmedim. kontağı kapatınca araba 3 sn sonra stop ediyor. bu normal mi. bu süreçte ayağımı debriyaj da mı tutayım?


    Dizel araçlarda değilde bendede 1 ay kadar 2010 focus vardı şirket aracı oda öleydi 3 5 sn sonra stop ediyo devam et gidiyodu araba ve araba sıfırdı

    focusların geneli böyle sanırım
  • 160 la giderken neden debriyaja basılır?günün sorusu
  • Arkadaslar bir focus kullanicisi olarak sunu söyleyeyim. Aracı stop etmeden kronometre acin ve kac salisede stop ettiğine bakın. Eğer dediğiniz gibi 3-4 saniye hala çalışıyorsa arac, hangi haptan attıysanız, yada ne ictiyseniz bende ondan istiyorum,,,,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    160 la giderken neden debriyaja basılır?günün sorusu


    10. vitese atmak için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_hamen -- 1 Kasım 2011; 9:48:34 >
  • Debriyaji kontrol etmek icin ayagi hafifce ustune koymak basmak demek degildir.
  • Ayağınızı hafif üstüne koyduğunuzda bile debriyaj dişlilerini yerseniz yavaş yavaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Ayağınızı hafif üstüne koyduğunuzda bile debriyaj dişlilerini yerseniz yavaş yavaş.

    Ohoo okumamissiniz bile. Araci yeni aldim. Pedallar yuksek hizda titriyor mu diye kontrol ediyorum. Surekli ayagimi neden debriyaja koyayim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Ayağınızı hafif üstüne koyduğunuzda bile debriyaj dişlilerini yerseniz yavaş yavaş.

    Hadi canım. Nasıl oluyor anlatır mısın?

    Bilmiyorsanız sallamayın komik duruma düşmeyin
  • Yakit tuketimini yeniden hesapladim. 105tl. Genc dizelciler oh cekebilir :)
  • baskı balatan bozulmuş değişmesi gerek. başka problem varmıydı?
  • arkadaşlar öncelikle bu sorun genellikle önden çekişli tüm araçlarda var otomatik vitesli araçlarda ise debriyaj pedal bağlantısı ve pedal olmadığı içinde bu sorun yok zannediliyor aslında onlarda da var sürtünme ile çalışan tüm devirli sistemlerde titreşim muhtemel ve normaldir zaten bunun içinde her araçta debriyaj titremesini almak için üzerlerinde tork lar mevcuttur ancak yinede birçok arabada bu da yetersiz kalıor nedenide şudur ;

    Pedal titreme sorunu olan araçların %9.99 u var olan sistemin hidrolik olması nedeni ile debriyaj bedalını siz kullandıkça aynen fren sistemi gibi debriyaj çatalını iten pistonun tamamen çatal ile arasında boşluğu kapatarak 0 mesafe kalması sonucu debriyaj sistemine bağlanmsıdır bunun sonucu olarak durum şu oluyor resmen ağzında tekerleği döndüren bir motorun çalışırken üzerine ayağınızı koyduğunuzu düşünün hissettiğiniz titreşim bu titreşimdir işte . bu titreşim büyük ölçüde normaldir sonuçta baskı balatayı tornaya sokma diye birşey tok vede kullanıldıkça aşınan ve balansı bozulan birşey ben bunu kendi yöntemimle çözdüm tofaşın farkında olmdan kullandığı mantığı biraz geliştirerek uyguladım ve çözüme ulaştım .

    Şimdi Öncelikle kendinize bir lastik şamyel ,kauçuk yada benzeri bir malzeme bulun daha sonra ise ;

    Motor Kaput kapağınızı açıp debriyajın üzerine baktığınızda debrijay çatalı ile çatalı iten pistonun birleştiği kısmı göreceksiniz öncelikle bu kısma odaklanın ve piston ile çatalı elinizle iterek birbirinden ayırın hidrolik olduğu için siz itince geri gidecektir ve açılan araya daha önceden makasla keserek hazırlamış olduğunuz bisiklet yada eski araba yada kamyon iç lastiği yane şamyelini yerleştirin yada buna benzer herhangi bir madde de olabilir mesela kauçuk gibi daha sonra aracın koltuğuna başka birini oturtarak pedalı pompalamasını söyleyin o bastıkça elinizle açtığınız hidrolik tekrar öne gelmeye başlayacaktır ve araya koyduğunuz cismi sıkıştıracaktır arada esnek bir madde olduğu içinde titremeyi alacak ve sizin ayağınıza ulaşamayacağı için sorun ortadan kalkmış olacaktır vede kolay kolay debriyaj pedalınızında sertleşmediğini göreceksiniz aksine daha da yumuşayacaktır .. denenmiş ve kullanılmaktadır Saygılar ..




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.