Şimdi Ara

Debriyaj ve frene basilinca stop etmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
69.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    99 golf 4 1.4 benzin araca sahibim. Bugun itibari ile aracimda debriyaf ve frene birlikte basildiginda devir gostergesi rolantide olmasi gereken devrin daha altina dusuyor, daha sert frenlerde ise stop ediyor. Bunun sebebi hakkinda fikri olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paugasol -- 10 Aralık 2009; 0:24:33 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    Arastirdigim kadariyla bu olay lpgli araclarda olabiliyormus, fakat benim gibi benzinli aracda basina gelen hickimseyi bulamadim

    Alıntıları Göster
    Cesitli sebebleri olabilir ditrubutor kapagi catlaktir,buji kablolari kaciriyordur, karbirator ayarsizdir ,benzin pompasi
    bozuk olabilir v.s fakat normal sartlarda duzgun calisiyor dediginizden yola cikarak buyuk bir ihtimal ,motor kaputunun
    altinda vestenhaus var frenpedalini yumusatan emme manifoltundan gelen vacum hortumu takili frenmerkezide ona
    baglidir hidrolik yagi koydugunuz yer, frene bastiginda manivolttan vakum emer icindeki diyaframi ceker ve freni yumusatir
    debriyaja bastiginda volanta +/_ 100 kilogram bir baski yapar buda normaldir,motor falsolu vacum emerse 100kg lik baski
    motorun devrini (rpm) dusurur ve stop ettirir,simdi geldik sorununa vestenhausen plastik hortumu var arasindada beyaz bir
    plastikten cekvalf var plastikten bu cekvalf bozuk olabilir veya hortum hehangi bir yerden hava emiyor, en kotu sartlardada
    vestenhuisun kendisinde bir vacum kacagi vardir.

    Cekvalf : vestenhuisen icerisinde vacumu hazir bekleten subap, araba stop etse dahi bir iki sefer frene yumusak basmana
    yardimci olur,sayet bozuksa frene bastiginda normal emmek istedigi ,kullanacagi benzini ememez cunki vestenhaus emis yapiyor o esnada.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Frene Basılınca Stop Etme Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    Araba kullanırken frene bastığında aracın stop etmesi yaygın bir sorundur. Bu sorun çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve günlük sürüş deneyimini önemli ölçüde etkileyebilir.

    Nedenleri:

    • Boşta Hava Akışı Sensörü (IACV) Arızası: IACV, rölantideyken motora hava akışını kontrol etmekten sorumludur. Arızalı bir IACV, rölanti hızında dengesizliklere neden olarak frene basıldığında stop etmeye neden olabilir.
    • Kirli Yakıt Enjektörleri: Kirli yakıt enjektörleri, motora düzensiz yakıt püskürtmesine neden olarak stop etme sorunlarına yol açabilir.
    • Hava Kaçağı: Emme manifoldu veya vakum hortumlarındaki hava kaçakları, motorun düzgün çalışmasını engelleyerek frene basıldığında stop etmesine neden olabilir.
    • Boğaz Kelebeği Vücudunun Kirlenmesi: Boğaz kelebeği vücudu, motora giren hava miktarını kontrol eder. Kirli bir boğaz kelebeği vücudu, rölanti hızında sorunlara neden olarak frene basıldığında stop etmesine yol açabilir.
    • Arızalı Rölanti Hız Sensörü: Rölanti hız sensörü, motorun rölanti hızını kontrol etmekten sorumludur. Arızalı bir rölanti hız sensörü, rölanti dengesizliklerine ve frene basıldığında stop etmesine neden olabilir.

    Çözümleri:

    Frene basıldığında stop etme sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • IACV'yi Kontrol Edin ve Temizleyin: IACV'yi kontrol edin ve kir veya birikinti olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse temizleyin veya değiştirin.
    • Yakıt Enjektörlerini Temizleyin: Yakıt enjektörlerini profesyonel bir tamirciye temizletin veya temizleme katkı maddeleri kullanın.
    • Hava Kaçaklarını Kontrol Edin ve Tamir Edin: Emme manifoldu ve vakum hortumlarını hava kaçağı açısından kontrol edin. Kaçakları bulun ve onarın.
    • Boğaz Kelebeği Vücudunu Temizleyin: Boğaz kelebeği vücudunu karbon birikintilerinden temizleyin.
    • Rölanti Hız Sensörünü Değiştirin: Arızalı bir rölanti hız sensörünü değiştirin.

    Frene basıldığında stop etme sorunu devam ediyorsa, daha ciddi bir sorun olabilir. Bu durumda, aracını bir tamirciye götürerek tanı konması ve onarılması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • rölant sensörü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    rölant sensörü
    evet rolantiyi bi kontrol ettir, tüplüyse ustaya da bi göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    evet rolantiyi bi kontrol ettir, tüplüyse ustaya da bi göster

    Alıntıları Göster
    araba benzin, rolantinin frenle alakasini anlayamadm sadece bilgi verebilcek olan var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    araba benzin, rolantinin frenle alakasini anlayamadm sadece bilgi verebilcek olan var mi?


    araban calisiktan sonra hic hareket etme ozaman devir sabitmi?
    yani ne fren ne debraj basili tut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    araba benzin, rolantinin frenle alakasini anlayamadm sadece bilgi verebilcek olan var mi?


    araban calisiktan sonra hic hareket etme ozaman devir sabitmi?
    yani ne fren ne debraj basili tut

    Alıntıları Göster
    araba sabit rolantide calisirken devirde hicbir sikinti yok, sabit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    araba sabit rolantide calisirken devirde hicbir sikinti yok, sabit

    Alıntıları Göster
    arkadaşım bende de aynı sıkıntı var.bir yılda bu üçüncü oldu.ilk ikisi kelebek temizlenerek yapıldı.bayramda göstereyim dedim düzgün ustalar açmamış.ustanın biri lpg ayarı dedi.bakalım hafta sonu proğram attıracağım.ama yine kelebekten gibi.yağ yakıyorsa yada lpg tıkıyorsa temizlenmesi gerekiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj_sisart

    arkadaşım bende de aynı sıkıntı var.bir yılda bu üçüncü oldu.ilk ikisi kelebek temizlenerek yapıldı.bayramda göstereyim dedim düzgün ustalar açmamış.ustanın biri lpg ayarı dedi.bakalım hafta sonu proğram attıracağım.ama yine kelebekten gibi.yağ yakıyorsa yada lpg tıkıyorsa temizlenmesi gerekiyormuş.

    Alıntıları Göster
    Arastirdigim kadariyla bu olay lpgli araclarda olabiliyormus, fakat benim gibi benzinli aracda basina gelen hickimseyi bulamadim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    Arastirdigim kadariyla bu olay lpgli araclarda olabiliyormus, fakat benim gibi benzinli aracda basina gelen hickimseyi bulamadim

    Alıntıları Göster
    Cesitli sebebleri olabilir ditrubutor kapagi catlaktir,buji kablolari kaciriyordur, karbirator ayarsizdir ,benzin pompasi
    bozuk olabilir v.s fakat normal sartlarda duzgun calisiyor dediginizden yola cikarak buyuk bir ihtimal ,motor kaputunun
    altinda vestenhaus var frenpedalini yumusatan emme manifoltundan gelen vacum hortumu takili frenmerkezide ona
    baglidir hidrolik yagi koydugunuz yer, frene bastiginda manivolttan vakum emer icindeki diyaframi ceker ve freni yumusatir
    debriyaja bastiginda volanta +/_ 100 kilogram bir baski yapar buda normaldir,motor falsolu vacum emerse 100kg lik baski
    motorun devrini (rpm) dusurur ve stop ettirir,simdi geldik sorununa vestenhausen plastik hortumu var arasindada beyaz bir
    plastikten cekvalf var plastikten bu cekvalf bozuk olabilir veya hortum hehangi bir yerden hava emiyor, en kotu sartlardada
    vestenhuisun kendisinde bir vacum kacagi vardir.

    Cekvalf : vestenhuisen icerisinde vacumu hazir bekleten subap, araba stop etse dahi bir iki sefer frene yumusak basmana
    yardimci olur,sayet bozuksa frene bastiginda normal emmek istedigi ,kullanacagi benzini ememez cunki vestenhaus emis yapiyor o esnada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 10 Aralık 2009; 5:10:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Cesitli sebebleri olabilir ditrubutor kapagi catlaktir,buji kablolari kaciriyordur, karbirator ayarsizdir ,benzin pompasi
    bozuk olabilir v.s fakat normal sartlarda duzgun calisiyor dediginizden yola cikarak buyuk bir ihtimal ,motor kaputunun
    altinda vestenhaus var frenpedalini yumusatan emme manifoltundan gelen vacum hortumu takili frenmerkezide ona
    baglidir hidrolik yagi koydugunuz yer, frene bastiginda manivolttan vakum emer icindeki diyaframi ceker ve freni yumusatir
    debriyaja bastiginda volanta +/_ 100 kilogram bir baski yapar buda normaldir,motor falsolu vacum emerse 100kg lik baski
    motorun devrini (rpm) dusurur ve stop ettirir,simdi geldik sorununa vestenhausen plastik hortumu var arasindada beyaz bir
    plastikten cekvalf var plastikten bu cekvalf bozuk olabilir veya hortum hehangi bir yerden hava emiyor, en kotu sartlardada
    vestenhuisun kendisinde bir vacum kacagi vardir.

    Cekvalf : vestenhuisen icerisinde vacumu hazir bekleten subap, araba stop etse dahi bir iki sefer frene yumusak basmana
    yardimci olur,sayet bozuksa frene bastiginda normal emmek istedigi ,kullanacagi benzini ememez cunki vestenhaus emis yapiyor o esnada.

    Alıntıları Göster
    kelebek icin sensör varsa arabanda onun bozuk olmasi bu hataya sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Cesitli sebebleri olabilir ditrubutor kapagi catlaktir,buji kablolari kaciriyordur, karbirator ayarsizdir ,benzin pompasi
    bozuk olabilir v.s fakat normal sartlarda duzgun calisiyor dediginizden yola cikarak buyuk bir ihtimal ,motor kaputunun
    altinda vestenhaus var frenpedalini yumusatan emme manifoltundan gelen vacum hortumu takili frenmerkezide ona
    baglidir hidrolik yagi koydugunuz yer, frene bastiginda manivolttan vakum emer icindeki diyaframi ceker ve freni yumusatir
    debriyaja bastiginda volanta +/_ 100 kilogram bir baski yapar buda normaldir,motor falsolu vacum emerse 100kg lik baski
    motorun devrini (rpm) dusurur ve stop ettirir,simdi geldik sorununa vestenhausen plastik hortumu var arasindada beyaz bir
    plastikten cekvalf var plastikten bu cekvalf bozuk olabilir veya hortum hehangi bir yerden hava emiyor, en kotu sartlardada
    vestenhuisun kendisinde bir vacum kacagi vardir.

    Cekvalf : vestenhuisen icerisinde vacumu hazir bekleten subap, araba stop etse dahi bir iki sefer frene yumusak basmana
    yardimci olur,sayet bozuksa frene bastiginda normal emmek istedigi ,kullanacagi benzini ememez cunki vestenhaus emis yapiyor o esnada.


    bu konuya yoğunlaşın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Cesitli sebebleri olabilir ditrubutor kapagi catlaktir,buji kablolari kaciriyordur, karbirator ayarsizdir ,benzin pompasi
    bozuk olabilir v.s fakat normal sartlarda duzgun calisiyor dediginizden yola cikarak buyuk bir ihtimal ,motor kaputunun
    altinda vestenhaus var frenpedalini yumusatan emme manifoltundan gelen vacum hortumu takili frenmerkezide ona
    baglidir hidrolik yagi koydugunuz yer, frene bastiginda manivolttan vakum emer icindeki diyaframi ceker ve freni yumusatir
    debriyaja bastiginda volanta +/_ 100 kilogram bir baski yapar buda normaldir,motor falsolu vacum emerse 100kg lik baski
    motorun devrini (rpm) dusurur ve stop ettirir,simdi geldik sorununa vestenhausen plastik hortumu var arasindada beyaz bir
    plastikten cekvalf var plastikten bu cekvalf bozuk olabilir veya hortum hehangi bir yerden hava emiyor, en kotu sartlardada
    vestenhuisun kendisinde bir vacum kacagi vardir.

    Cekvalf : vestenhuisen icerisinde vacumu hazir bekleten subap, araba stop etse dahi bir iki sefer frene yumusak basmana
    yardimci olur,sayet bozuksa frene bastiginda normal emmek istedigi ,kullanacagi benzini ememez cunki vestenhaus emis yapiyor o esnada.


    bu konuya yoğunlaşın derim.

    Alıntıları Göster
    Motor bilgim hemen hemen yok diyebilirim fakat babama bir danisirsam bu bilgiler isiginda bir cozume ulasabiliriz sanirim cok tesekkur ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    Motor bilgim hemen hemen yok diyebilirim fakat babama bir danisirsam bu bilgiler isiginda bir cozume ulasabiliriz sanirim cok tesekkur ederim.

    Alıntıları Göster
    debriyaj balatasiyla ilgili bir sorun olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paugasol

    debriyaj balatasiyla ilgili bir sorun olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bende de var. Boğaz kelebeğini temizlettim.Bujileri ve kabloları yenilettim. Sorun geçmedi. Üstüne üstlük bir de gösterge gezinmeye başladı bakımdan sonra. Bu neden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Aynı sorun bende de var. Boğaz kelebeğini temizlettim.Bujileri ve kabloları yenilettim. Sorun geçmedi. Üstüne üstlük bir de gösterge gezinmeye başladı bakımdan sonra. Bu neden olabilir.

    Alıntıları Göster
    westinghouse sistemine baktırın düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    westinghouse sistemine baktırın düzelir.

    Alıntıları Göster
    2000 model Proton 1.6 aracımda benzer sorun var.
    Debriyaja basınca rolanti bayağı bir düşüyor ve titreme başlıyor.
    Wetinghouse da kaçak yok. Frene basınca rolanti bir kademe yükseliyor bu normal.
    Debriyaja basınca rolanti düşüyor.
    Ben baskı balatadan şüpheleniyorum.
    Ya da debriyaj hidroliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Aynı sorun bende de var. Boğaz kelebeğini temizlettim.Bujileri ve kabloları yenilettim. Sorun geçmedi. Üstüne üstlük bir de gösterge gezinmeye başladı bakımdan sonra. Bu neden olabilir.

    Aracin markasini belirtmemissiniz,hararet ve benzin gostergesi geziniyorsa KM gostergesinin arkasindaki uc bacakli transistor bozulmustur, yanlislikla bozuk olanla degistirlmis olabilir tansistor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 19 Aralık 2009; 3:52:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Aynı sorun bende de var. Boğaz kelebeğini temizlettim.Bujileri ve kabloları yenilettim. Sorun geçmedi. Üstüne üstlük bir de gösterge gezinmeye başladı bakımdan sonra. Bu neden olabilir.

    Aracin markasini belirtmemissiniz,hararet ve benzin gostergesi geziniyorsa KM gostergesinin arkasindaki uc bacakli transistor bozulmustur, yanlislikla bozuk olanla degistirlmis olabilir tansistor


    fiat brava. devir göstergesinde ibre geziniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    Aynı sorun bende de var. Boğaz kelebeğini temizlettim.Bujileri ve kabloları yenilettim. Sorun geçmedi. Üstüne üstlük bir de gösterge gezinmeye başladı bakımdan sonra. Bu neden olabilir.

    Aracin markasini belirtmemissiniz,hararet ve benzin gostergesi geziniyorsa KM gostergesinin arkasindaki uc bacakli transistor bozulmustur, yanlislikla bozuk olanla degistirlmis olabilir tansistor


    fiat brava. devir göstergesinde ibre geziniyor.

    Alıntıları Göster
    aynı sorundan bende de var boğaz kelebeği temizlendi.Buji,buji kablosu değişti ama sorun aynen devam debriyaj firen ardından stop geliyor.hem lpg de hem benzinde yapıyor.akü ışıgı hemen ardından yag göstergesi yanıyo araç stop etmiş oluyor. pc ye baglandı her hangi bir hata kodu kaydetmemiş araç.napacağım ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    aynı sorundan bende de var boğaz kelebeği temizlendi.Buji,buji kablosu değişti ama sorun aynen devam debriyaj firen ardından stop geliyor.hem lpg de hem benzinde yapıyor.akü ışıgı hemen ardından yag göstergesi yanıyo araç stop etmiş oluyor. pc ye baglandı her hangi bir hata kodu kaydetmemiş araç.napacağım ben

    Alıntıları Göster
    debriyaja basmak bizim eski şahinimizide şimdiki primeramızıda rahatlatıyor. mesela kışın soğukta debriyaja basarak arabanızı çalıştırın 5 saniye sonrada debriyajdan ayağını çekin devrin düştüğünü greöeceksiniz..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.