Şimdi Ara

Debriyaja basmadan vites değiştirmek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
9.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • buraya girebildiğine göre araç kullanmak diye yazsan çıkıyor videolar..

    haydar dümene sorulan sorular gibi oldu senin sorun

    yada her sene sorulan klasik şu orucu bozarmı durumu..yok değişmiyor her sene aynı geçerli..
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    900-4500 devir (benzinli ise daha fazla) aralığında onu başarabileceğiniz sadece 1 devir var;
    ama vites kutusunu dağıtabileceğiniz 3399 adet devir değeri var.

    teoride bile kolay değil, pratikte imkansız.
  • Vitesi zorlayarak takıp çıkarmadıysan bir şey olmaz kardeşim.

    Bu tarz şeylerde babana haber ver, neyin nasıl yapılacağını öğretsin sana. Hem doğrusunu öğrenmiş olursun hem de izinli iş yapmayı öğrenmiş olursun.

    Şöyle düşün; arabada farketmeden bir hata yaptın diyelim, aniden evde birisi rahatsızlansa ve araba lazım olsa, araçta bir şeyi bozduğun için acil durumda kullanamazsın.

    Bu yüzden babanla iletişim halinde doğrusunu öğrenerek oyna, onlar da sana güvenmeyi öğrenirler.
  • korkma araba zaten bostadır yoksa ilk başta vites geçmez debriyaja basınca motora gitmiyor güç o kadar debriyajın matıgıda o zaten ama öyle dşye debriyajıda kullannmamazlık yapma adamlar boşuna yapmamış
    not:Baban anlamasın diye arabanın vitesi boştaysa boşa bırak vitesteysede vitese bırak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Çok güzel geçer ya bu mühendisler hiç birşey bilmiyor. Ne gerek var oraya debriyaj pedal koymaya sekansiyel sanziman gibi cek artsin vur düşsün.

    Araç çalışmaz durumda tahrik olmadığı için geçer.

    Burada yazanlara inanip denemeyin, senkromecleri ve dolayısı ile şanzımanı elinize alırsınız.
    Bal gibi de geçer. Sadece kullanması ustalık gerektirir. Debriyaj pedalının esas görevi araç durur halden kalkış yaparken, kalkışı mümkün kılmaktır.

    Eski senkromençsiz araçlarda da debriyaj vardı ancak vitesi geçirebilmek için ara gazı vermek gerekirdi. Üstelik ara gazı vermek için debriyajı da bırakmak gerekirdi. "Çift debriyaj" derler bu tekniğe hatta.

    Debriyajsız vites geçişi mümkündür, hatta doğru uygulandığında tamamen sarsıntısız bir geçiş sağlar. Ancak en ufak hata affetmez, devri tutturamaz ya da kaçırırsanız, vites kolunu yerine itmede tereddüt ederseniz şanzımandan cartlama sesleri gelir. İşte bu kullanımı kolay kılmak için debriyaj vardır. Basarsınız debriyaja, istediğiniz gibi değiştirirsiniz vitesi, sonra bırakırsınız debriyajı.

    Ha denememe konusuna katılıyorum. Aracı çok iyi tanımıyorsanız denemeyin. Sadece gün olur da debriyaj pedalınız çalışmaz hale gelirse, sanayiye gidene kadar kullanabilirsiniz.







  • Eski arabamda üst merkezde oluşan sıkıntı ile yolda kaldım. Kış günü havada kararmak üzere gözümü karatıp 1 e taktım bastım marşa silkeliyerek tıpkı acemi söförün araba kaldırması gibi hareket ettirdim arabayı. Sağdan sağdan giderken debriyajsız aldım ikiye devam baktım yol boşaldı bir vites daha derken vardım sanayiye ama bir yandanda ecel terleri döktüm çünkü ışığa denk gelsen baştan aynı macerayı yaşayacaktık artı olarak debriyaj arızasına muhtemel bir marş motoru arızasına da ekleyecektik ama şükür Kayseri de hava kararınca kimse kalmıyordu sokakta da sıkıntısız getirdim arabayı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Geçer geçer, ters bir harakette iş işten çok güzel geçer.

    Sonra 150.000km'de şanzıman bitiyor yeaaaa.

    Çocuk babamin haberi yok diyor, sen ustalık diyorsun...

    Sence bu şanzımanın nasil çalıştığını bilmeyen birine yazilacak bir şey mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 25 Mayıs 2020; 14:35:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    900-4500 devir (benzinli ise daha fazla) aralığında onu başarabileceğiniz sadece 1 devir var;
    ama vites kutusunu dağıtabileceğiniz 3399 adet devir değeri var.

    teoride bile kolay değil, pratikte imkansız.
    nesi imkansız, çoğu servis şoförü yağ gibi debriyaja basmadan geçirir. 1 devir yok aralık yeteri kadar geniş. elbette zararı var ve kimse gidip denesin demiyorum ama zor bir şey değil. aracı tanıyıp devir/sürat/vites bilgisini ezberlemek yeterli. okuyan yapsın diye değil imkansız dediğiniz için açıklama gereği duydum.




  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    2 dislinin de aynı hızda olduğu sadece 1 devir vardır.
    Aralık diye birşey yok.
    Geçtiğini sandığınızda aslında senkromecleri yiyorsunuz.
    Ama siz yine bildiğinizi yapın, sanayii esnafı sayenizde ayakta duruyor.
    İyi gunler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Geçer geçer, ters bir harakette iş işten çok güzel geçer.

    Sonra 150.000km'de şanzıman bitiyor yeaaaa.

    Çocuk babamin haberi yok diyor, sen ustalık diyorsun...

    Sence bu şanzımanın nasil çalıştığını bilmeyen birine yazilacak bir şey mi ?
    Ben zaten o kişiye hitaben yazmadım. Ayrıca yapılmaması gerektiğini de yazdım. Sadece teknik olarak imkansız olmadığını, bal gibi geçtiğini ifade ettim. Mesela yarın öbür gün debriyajınız bozulursa, kavramayı ayırmazsa bu şekilde tamirciye kadar gidebilirsiniz. Ya da uzun yolda başınıza gelirse yolda kalmaktan kurtulursunuz.
  • @a3l4i blok için teşekkür ederim, size de iyi günler.
  • Kolay kolay bir şey olmaz kafana takma ama bir daha debriyaja basıp vitesleri geçir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bal gibi geçmez çünkü Herkes geçirEmez.. Ben de bunu demek istedim.

    Baskı balatam bozulsa şanzımanı dağıtma riskini alir miyim ? Ben almam, çağırır çekiciyi beklerim. tavsiye etmediğimi de yazmam. Bir şanzımanın yenisini almam 10.000TL , belli belirsiz bir ustaya güvenip revizyona sokmam 3000TL, çekici çağırmak max 300TL.

    Çünkü baski balatada kronik bir sorun olabilir bozulur garantiden değişir, ama şanzımanı bozarsa onu garanti kapsamaz,araba bozuldu ama yolda kalmamak için sürdüm bahanesi garantilerde gecerli değil. (Hele ülkemizde asla)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 25 Mayıs 2020; 20:4:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalışmayan araçta birşey olmaz,eğer sorun olsaydı bayilerin sattığı bütün manuel araçların şanzımanları çöp olmuştu.O sıfır araçların içine her binen geçişler nasıl diye paso vites değiştiriyor 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Bal gibi geçmez çünkü Herkes geçirEmez.. Ben de bunu demek istedim.

    Baskı balatam bozulsa şanzımanı dağıtma riskini alir miyim ? Ben almam, çağırır çekiciyi beklerim. tavsiye etmediğimi de yazmam. Bir şanzımanın yenisini almam 10.000TL , belli belirsiz bir ustaya güvenip revizyona sokmam 3000TL, çekici çağırmak max 300TL.

    Çünkü baski balatada kronik bir sorun olabilir bozulur garantiden değişir, ama şanzımanı bozarsa onu garanti kapsamaz,araba bozuldu ama yolda kalmamak için sürdüm bahanesi garantilerde gecerli değil. (Hele ülkemizde asla)
    Bakın ben de zaten arabayı tanımadan geçmeyeceğini söylüyorum. Ancak hem teknik olarak hem de pratikte gayet de mümkün diyorum size. Kendim de bizzat denedim ve yaptım. Hatta şöyle söyleyeyim, vites kolunu itmek istediğimde lokum gibi geçiyor, geçmezse zorlamıyorum belli ki geçmeyecek.

    Şunda hemfikir olalım; ikimiz de tavsiye etmiyoruz ancak ben teknik ve pratik olarak gayet mümkün olduğunu anlatmak istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    herhalde yanlış anladınız, motor çalışmıyorken oynamış işte vitesle, bir şey olmaz.

    ayrıca seyir halindeyken motor ve şanzıman devrini tam olarak eşitlemeyi başarırsanız debriyaja basmadan sanki basmış gibi yağ gibi geçer vites. mutlaka bir hesaplaması vardır

    Alıntıları Göster
    Ben bir keresinde 3.viteste giderken debriyaja basmadan 4'e atmıştım.
    Doğru deviri yakalayınca gerçekten geçiyor ama riskli iş şanzımanı dağıtma ihtimali var.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ben aksini savunmuyorum ki mutabik olalim.

    Haklısınız gecer gecmez degil ama nasil desem belki(sallıyorum) 1 ile 0.7sn araliginda vitesi değiştirirseniz geçer.

    Düşünelim; ivmelenme esnasinda öyle bir vites degisiyoruz ki vites değişme hizimizi ayarlamamiz gereken süre hesaplamak gerekir, benzinli bir aracta 2.vites 50km/h olsun motor devri 3000d/dk olsun, ayağınızı gazdan çekip motor yükünü kaldirip vites değişime basladiginizda, 3.vitese cektiginiz esnada motorun 2300-2100d/dk civarina düştüğü ana denk getirmeniz gerekir. Eğer cok hizli ya da cok yavas votes geçişi yaparsaniz senkron match sesi duyarsiniz.

    Yavaslarken de bu sefer gaz destegi gerekebilir ilgili hizinizda hedef dişli oranına gore bir devir tahmin edip yapmaniz gerekir.

    Bu teknik ve pratik olarak mümkün ama bunu yapan kişi cesareti ve sorumluluğu almasi gerekir.

    Kısacası hayat debriyaj ile daha kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 25 Mayıs 2020; 21:24:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Bal gibi geçmez çünkü Herkes geçirEmez.. Ben de bunu demek istedim.

    Baskı balatam bozulsa şanzımanı dağıtma riskini alir miyim ? Ben almam, çağırır çekiciyi beklerim. tavsiye etmediğimi de yazmam. Bir şanzımanın yenisini almam 10.000TL , belli belirsiz bir ustaya güvenip revizyona sokmam 3000TL, çekici çağırmak max 300TL.

    Çünkü baski balatada kronik bir sorun olabilir bozulur garantiden değişir, ama şanzımanı bozarsa onu garanti kapsamaz,araba bozuldu ama yolda kalmamak için sürdüm bahanesi garantilerde gecerli değil. (Hele ülkemizde asla)
    bunu idrak etmek lazım

    10 bin ve 300 lira arasındaki farkı
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.