Şimdi Ara

Değer kaybı başvurusunda bulundum süreci anlatıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
5
Favori
1.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba başımdan geçen süreci özet geçiyorum:

    1-Aracıma Şubat ayında 257 promil alkollü bir araç kırmızı ışıkta dururken arkadan çarptı, aracım opel astra sedan 2015 model ve kazasız. KM 73.000 bin. Polis tarafından tutulan tutanakta ve sonradan aldığım bilirkişi raporunda karşı taraf %100 kusurlu olarak belirlendi.

    2-Çarpma neticesinde aracımın arka tarafında hasar oluştu. Kasko teminatımın "yetkili servis" kapsaması nedeni ile aracımı çekici ile bulunduğum ilde "Yetkili" servise çektirdim.

    3-Aracımın tamiri sırasında bazı parçaların geç gelmesi (koronavirüs nedeni ile) üzerine iki buçuk ay sonra araç tarafıma teslim edildi. Yapılan ufak işlemler dışında büyük işlemler "Bagaj kapağı değişmesi, son arka çamurluk değişmesi, şase onarım, tampon değişmesi" şeklindedir. Toplam fatura ise 24.000 TL olarak kaskom tarafından ödendi.

    4-Aracımın iki buçuk ay serviste kalması sürecinde 7+7 olarak kaskomdan (yalvar yakar) iki kez ikame araç aldım. Bunun dışındaki süreçte ise araç kiralayarak faturasını aldım, ailevi ve sağlıksal problemler nedeni ile araç kiralamak durumunda kaldım.

    5-Araç değer kaybı başvurusu araştırmalarımda sigortacım öncelikle eksperden bir rapor almamı, akabinde karşı tarafın sigorta şirketine başvurmamın olumlu olacağını söyledi. Ben de önerilen eksperden "Benim talebim üzerine" bir rapor düzenlemesini istedim. Eksper ise mahkemeler ve sigorta firmalarında yürürlükte olan "Sigorta Şartnamesi" kapsamında hesaplama yöntemi ile 9.900 TL meblağında bir değer kaybı oluştuğunu, bunun üzerinde bir tutarı sigorta firmasının ödemeyi kabul etmeyeceğini söyledi. Ben de eksper tarafından hesaplanan bu raporu da ekleyerek sigorta şirketine kayıt açtırdım (Henüz yeni başvuru yaptım sonuçlanmadı)

    Sorularıma geçeyim:

    1-Ortalama 100 bin TL değerinde olan aracımda oluşan 24.000 TL hasar kaydı nedeni ile takribi 10 bin TL hesaplanan değer kaybı tutarı sizce makul bir tutar mı?

    2-Aracın iki buçuk ay kadar serviste kalması sonucunda mağduriyetimin oluşmaması adına araç kiraladığım (faturası mevcut) meblağı karşı taraftan dava yoluyla alma şansım nedir?

    3-Bu şekilde aracı satmam halinde sizce ikinci el fiyatında ne kadarlık bir düşüş olacaktır?

    Şimdiden okuyan/cevaplayan "bilgi sahibi" arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    Başkalarına da ışık olması bağlamında sürecin tamamını burada paylaşacağım.

    Sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-174C48E84 -- 14 Mayıs 2020; 16:19:29 >







  • şase tamiri ileride satmak isteyeceğiniz zaman aracın değerini piyasaya göre bayağı düşürür diye tahmin ediyorum .

    tüm evrakları resimleri özellikle varsa şasenin hasarlı fotosunu özenle saklayın ilerde aracı satarken yardımcı olabilir.

    herşeyin ötesinde büyük geçmiş olsun .
  • malesef far tampon gibi hasarlara değer kaybı ödenmiyor.
  • Öncelikle çok geçmiş olsun. Daha yeni değer kaybı tazminatı almış birisi olarak sorularınıza cevap vereyim:


    1-Ortalama 100 bin TL değerinde olan aracımda oluşan 24.000 TL hasar kaydı nedeni ile takribi 10 bin TL hesaplanan değer kaybı tutarı sizce makul bir tutar mı?

    - Aracınızın yaşı, kilometresi ve hasarsız olduğu dikkate alındığında 10 bin TL az görünüyor. Tahkime başvurmanızı tavsiye ederim. Tahkim sürecini tek başınıza yürütemezseniz, bir avukata danışmanızda fayda var. Ben öyle yaptım.

    2-Aracın iki buçuk ay kadar serviste kalması sonucunda mağduriyetimin oluşmaması adına araç kiraladığım (faturası mevcut) meblağı karşı taraftan dava yoluyla alma şansım nedir?

    - Bunun için eksper raporuna bakmak gerek ama şansınızı icra yoluyla deneyin. Bunu karşı tarafın sigortasından değil doğrudan sürücüden tahsil ediyorlar.

    3-Bu şekilde aracı satmam halinde sizce ikinci el fiyatında ne kadarlık bir düşüş olacaktır?

    - Bu konuda sizi yanıltmak istemem keza uzman değilim.




  • Öncelikle : Sigorta şirketleri genellikle talebin %60 kadarını öder. Bu kendi hesap sistemlerinden ötürü baya az hesaplayacak bir hesap sistemleri var kendi aralarında, neyse kesin olarak tahkime başvuru yapacağın için hazılık olsun şimdiden sigorta tahkim sitesine gir dilekçe şartları vs araştır. Bu arada tahkim şu an covid-19 sebebiyle başvuru alıyor mu bilmiyorum. Bir güncel kararı varsa onuda oku...

    1-) Değer kaybında sigorta eksperleri ve sigorta hakemleri fatura miktarına değil arabadaki değişen boyalara bakar. Mesela sadece far çatladı senin bir farın 20.000tl ye değişti ise tramere aynen geçer değer kaybı sıfırdır. Tbk ya göre maddi zararın hesabı daha ayrıdır mahkemeden daha iyi sonuçlar gelebilir ama çok daha uzun sürer tahkimde itirazla birlikte 6-8 ayda sonuç gelir. Yargıda süreç doğru yürütülürse istinafla birlikte 2 yılı bulur.

    2-) Genelde eksper raporunda kiralık araç istemiyle ilgili raporda olur. Ben daha önce talep etmedim ancak kaskoda klozu var oradan talep edince karşı şirkete rücu ediyor sanırsam. Aynı dilekçede veya ayrıca talep edilebilir. Sonuçta hukukta zararın kapsamına mesela araba hasar aldı 1 hafta tamir edildi ise 1 haftalık otobüsle gidip gelmede girer. Yani sigortadan değer kaybı dışında oluşan zararlar kapsamında talep edilebilir.

    3-) Bu teknik soru onu eksper raporunda görmen lazım eksper genelde zmms1 e göre değer kaybı , sigorta derneği hesabı değer kaybı , otomotiv piyasasına göre değer kaybı diye raporda yazar. En basit hesap Tramer/2 dir şahsi kanaatim ancak far vs ise değer kaybı yoktur. Tramer önemsiz bir detay bana göre 24.000tl düşük bir rakam b sınıf araç için bile değerinin %30 u etmiyor. C-D için ise hiçbirşey mesela...




  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Tüm yorum yazan arkadaşlara teşekkür ediyorum ancak size ayrıca teşekkür ediyorum tamamen istediğim sorulara cevap niteliğinde olmuş bu noktada 2 ek sorum daha olacak.

    1-Benim rapor hazırlattığım eksper sadece ZMMS1'e göre hesap yaptı, ben de haliyle (çok da araştırmadığımdan) eksperin raporunda belirttiği rakam kadar talepte bulundum. Sigorta şirketi eksik ödeme yaparsa bu talebimin daha üstü bir rakam (otomotiv piyasasına göre) talep etme hakkım hâla var mı?

    2-Araç istemiyle ilgili ise kendi kasko klozumda herhangi bir ibare bulamadım. Ben bu talebi ilk aşamada karşının sigortasından mı yoksa kendi kaskomdan mı talep etmeliyim?

    Teşekkürler.
  • 1-) Talep edebilirsin ancak tahkimde delil sunduğun rapordan daha fazla bir miktara karar verilmez. Hatta şirket bilirkişiye giderse onun hesapladığı miktarı direkt karar olarak verir. Burada sorun ispat değer kaybının o kadar olduğunu nasıl ispatlarsın. Tahkim sahibinden ilanlarını dikkate almaz. Mahkeme piyasayı dikkate alır ama mahkeme daha uzun ve masraflı olur kişi genelde davayı kendisi yanlış yürütür sorun yaşar. Avukat ücretide dikkate alınmalıdır.

    2-) İkame araç klozu senin varsa kaskonda olur, kiralama faturalarıyla bedelini kaskodan talep edebilirsin. Karşının sigortası temin eder mi bilmiyorum. Zmss de yok diye biliyorum. Sigortadan olmasa bile karşıdan tbk hükümlerinde dolaylı zararlar istenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    1-) Talep edebilirsin ancak tahkimde delil sunduğun rapordan daha fazla bir miktara karar verilmez. Hatta şirket bilirkişiye giderse onun hesapladığı miktarı direkt karar olarak verir. Burada sorun ispat değer kaybının o kadar olduğunu nasıl ispatlarsın. Tahkim sahibinden ilanlarını dikkate almaz. Mahkeme piyasayı dikkate alır ama mahkeme daha uzun ve masraflı olur kişi genelde davayı kendisi yanlış yürütür sorun yaşar. Avukat ücretide dikkate alınmalıdır.

    2-) İkame araç klozu senin varsa kaskonda olur, kiralama faturalarıyla bedelini kaskodan talep edebilirsin. Karşının sigortası temin eder mi bilmiyorum. Zmss de yok diye biliyorum. Sigortadan olmasa bile karşıdan tbk hükümlerinde dolaylı zararlar istenebilir.
    O zaman öncelikle sigortanın 15 günlük cevap süresini bekliyorum. Eksik ödeme yaparlarsa tahkimde yeniden değerlendirme yapılacağı için artık oranın bilirkişiden alacağı rapora razı olacağım bu tamam.

    2.sorumda da kiralık araçla ilgili avukat arkadaşımla görüşme yaptım o da bu tutarın araç sürücüsü (benim araçta sahibi farklı) ve araç sahibine açılacak "belirsiz alacak davası" şeklinde dava yolu ile alabileceğim söylendi. Ancak tahmini şu yönde aracın iki buçuk aylık (parça temini) beklemesini mahkeme dikkate almaz, normal şartlarda kaç günde tamir edilir atıyorum 10 gün ona göre ikame araç ödemesi yapar dedi. Bu aşamada düşük bir meblağdan davayı açacağım için sonucu da beraber göreceğiz.

    1.konuya gelirsek mahkeme yolu ile dava açma noktasında çok olumlu bakmıyorum zira 2 yıl sonra kazanacağım 15 bin TL bugünün 10 bin TL'sinden daha değerli olmayacak. Zira mahkemelerde faiz işletimi de kanuni faiz şeklinde olduğundan çok bir faiz de işletilmediğinden bu noktada tüm konuyu tahkimde çözmeye çalışacağım.

    Dediğim gibi gelişmeleri yazarım, teşekkür ederim, saygılar.




  • ben mahkemede çalışıyorum, bize değer kaybı ve araç mahrumiyet bedeli adı altında çok dava geliyor. kesin konuşmak istemiyorum fakat gözlemlerime göre sigortalar genelde hak edilen değer kaybını ödemiyor. alınan bilirkişi raporu doğrultusunda mahkeme kalan kısmın tarafınıza ödenmesine hükmediyor.

    araç kiraladığınızda aracı ticari amaçla vs kullanmanıza ya da bir sebep sunmanıza gerek yok. sonuçta sizin hatanız olmadan bir kaza olmuş ve o hata yüzünden aracınızdan mahrum kalıyorsunuz.

    aracınızın serviste kaldığı süre değil, makul onarım süresi hesaba katılıyor. yani sizin servisiniz işi salladığından aracınızı 2 ayda teslim ettiyse 2 ayın parasını alamazsınız. değerlendirmelere göre bilirkişi aracın verimlilikle 15 günde onarılacığı kanaatine varırsa 15 günün ikame araç bedelini alırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    ben mahkemede çalışıyorum, bize değer kaybı ve araç mahrumiyet bedeli adı altında çok dava geliyor. kesin konuşmak istemiyorum fakat gözlemlerime göre sigortalar genelde hak edilen değer kaybını ödemiyor. alınan bilirkişi raporu doğrultusunda mahkeme kalan kısmın tarafınıza ödenmesine hükmediyor.

    araç kiraladığınızda aracı ticari amaçla vs kullanmanıza ya da bir sebep sunmanıza gerek yok. sonuçta sizin hatanız olmadan bir kaza olmuş ve o hata yüzünden aracınızdan mahrum kalıyorsunuz.

    aracınızın serviste kaldığı süre değil, makul onarım süresi hesaba katılıyor. yani sizin servisiniz işi salladığından aracınızı 2 ayda teslim ettiyse 2 ayın parasını alamazsınız. değerlendirmelere göre bilirkişi aracın verimlilikle 15 günde onarılacığı kanaatine varırsa 15 günün ikame araç bedelini alırsınız.
    Peki son ve kritik soruyu sorayım size:

    Mahkemede değer kaybı ve araç mahrumiyet bedeli talebi davası kime açılır?

    Sigorta şirketine mi, araç sahibi ve kullanana mı?

    Soruyu yanıtlamak için acele etmeyin isterseniz yarın mahkemeye gittiğinizde bakıp yazabilirsiniz.

    Teşekkür ederim.




  • aracı kullanan kişiye. eğer aracı kullanan kişi sahibi değilse, hem aracı kullanana, hem de aracın sahibine.

    ücreti aracı kullanan ve sahibinden müştereken ve müteselsilen tahsil edeceksiniz. yani tutarı ne oranda olursa olsun herhangi birinden tahsil edebilirsin diyor mahkeme. isterlerse onlar da davayı sigorta şirketlerine ihbar ederek sigorta şirketlerinden miktarı rücu edebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    aracı kullanan kişiye. eğer aracı kullanan kişi sahibi değilse, hem aracı kullanana, hem de aracın sahibine.

    ücreti aracı kullanan ve sahibinden müştereken ve müteselsilen tahsil edeceksiniz. yani tutarı ne oranda olursa olsun herhangi birinden tahsil edebilirsin diyor mahkeme. isterlerse onlar da davayı sigorta şirketlerine ihbar ederek sigorta şirketlerinden miktarı rücu edebilir.
    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    aracı kullanan kişiye. eğer aracı kullanan kişi sahibi değilse, hem aracı kullanana, hem de aracın sahibine.

    ücreti aracı kullanan ve sahibinden müştereken ve müteselsilen tahsil edeceksiniz. yani tutarı ne oranda olursa olsun herhangi birinden tahsil edebilirsin diyor mahkeme. isterlerse onlar da davayı sigorta şirketlerine ihbar ederek sigorta şirketlerinden miktarı rücu edebilir.
    Tekrar merhaba bilgilendirme amacıyla ve soru içerir bir güncelleme yapma gereği duydum.

    Özel eksper tarafından hesaplattığım raporu da ekleyerek dilekçe ile karşı tarafın sigortasından 10 bin TL değer kaybı talebime dönüş yapıldı, tutarı onaylamışlar. Yalnız burada bir şey aklıma takılmadı değil, benim talep dilekçemde 10 bin TL talep ettiğim için mi bu tutarı onayladılar, aslında değer kaybı daha mı fazlaydı bunu asla bilemeyeceğim. Zira hesaplattığım eksper sigorta sözleşmesindeki kıstaslara göre hesaplama yaptı, mevcut piyasa koşullarına göre bir hesaplama yapılmadı.

    Bu noktada karşı tarafa (araç sürücüsü ve ruhsat sahibi) ikame araç ile ilgili dava açacağım zaman + "bakiye değer kaybı" talebinde bulunursam sigortadan talebim gibi kabul edilmesi beni bağlar mı? Burada bir sorun yaşar mıyım?

    Teşekkür ederim.




  • üstad değer kaybını senin eksperin az hesaplamış bence ben de babamın aracı için başvurmuştum- karşı taraf yüzde yüz kusurlu- araç 2016 passat dizel yetkili serviste tamir edildi tramerde 2400 hasar kaydı çıkıyor- ancak eksperim 16 bin değer kaybı hesapladı, sigortala şirketine başvurduğumda büyük ihtimal vermezler filan diyordum ama 16 bini onayladırlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihkahve1234

    üstad değer kaybını senin eksperin az hesaplamış bence ben de babamın aracı için başvurmuştum- karşı taraf yüzde yüz kusurlu- araç 2016 passat dizel yetkili serviste tamir edildi tramerde 2400 hasar kaydı çıkıyor- ancak eksperim 16 bin değer kaybı hesapladı, sigortala şirketine başvurduğumda büyük ihtimal vermezler filan diyordum ama 16 bini onayladırlar :)
    Araç km kaçtı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-174C48E84 -- 22 Mayıs 2020; 23:31:59 >
  • Hocam bu olay 2017 de oldu araçta 8 bindeydi
  • Konuyla ilgili araştırırken şöyle bir şey buldum, hem soruma yanıt veriyor hem de ilerde bu forumu okuyanlar için yol gösterici olması nedeni ile paylaşıyorum.

    1) Sigorta şirketlerinin düzenleyip imzalattıkları “geniş kapsamlı” ibranameler, yalnızca sigorta güvencesi ile sınırlı olarak geçerli olup, zarar görenin, işleten ve sürücüden zararın kalan bölümünü isteme hakkını ortadan kaldırmaz.
    2) Sigorta şirketine verilen ibranamedeki irade açıklaması, hem sigortacı hem de tazminat borçlusu yönünden, ancak “sigorta kapsamı ile sınırlı olmak üzere” sonuç doğurur.
    3) Sigortadan para alırken ibraname veren davacının, zararın kalan bölümünü işletenden ve sürücüden isteme hakkı vardır. Tüm sorumluları ibra ettiği düşüncesi yanlıştır.
    4) Sigortadan alınan paranın yetersiz olup olmadığının, maddi zararın miktarı, niteliği, kusur oranlarına göre bilirkişi incelemesi yaptırılarak belirlenmesi gerekirken, ibranameye dayanılarak reddedilmesi doğru değildir.
    5) Sigorta şirketinin ödediği miktar ile ödenmesi gereken gerçek miktar arasında aşırı bir fark bulunup bulunmadığının, ödeme tarihindeki verilere göre belirlenmesi gerekir.
    6) Tazminat miktarına ilişkin olup da yetersiz ve fâhiş olduğu açıkça belli olan anlaşmalar veya uzlaşmalar, yapıldıkları tarihten itibaren iki yıl içinde iptal edilebilirler. Bunun için ayrıca iptal davası açılmasına gerek bulunmayıp, dava sırasında bu hususta irade açıklaması yeterlidir.
    7) Sigorta şirketince ödenen miktarın yetersiz olduğu saptanmışsa, ibranamenin iptali için ayrıca dava açılmasına gerek bulunmayıp, ödenen miktar düşüldükten sonra bakiyesine hükmedilmelidir.

    Kaynak:
    www.tazminathukuku.com
    SİGORTA ŞİRKETLERİNE VERİLEN İBRANAMELERİN KAPSAMI VE GEÇERLİĞİ - Tazminat Hukuku : Çelik Ahmet ÇELİK
    http://www.tazminathukuku.com/arastirma-yazilari/sigorta-sirketlerine-verilen-ibranamelerin-kapsami-ve-gecerligi.htm




  • Öncelikle geçmiş olsun, bu olay üzerinde önemli bir yanlış anlaşılma var toplumda, benzer araçlara benzer değer kaybı çıkar şeklinde ve her tramer kaydı için değer kaybı oluşur diye.

    Esas nokta şu; Araç değer kaybı aracın değişen parçalarına ödenir, tramer kaydına ödenmez. Her araç için farklı hesaplama formülü vardır. Sigorta şirketleri bu formülü genellikle kendine göre değiştirir, yani katsayılarla oynar kafasına göre bir rakam öder. Ezel dizisinde bir sahne vardı :) Kenan Birkan; 'Rakamlarla aram iyidir, biri iki yaparım bir bakarsınız cebinize giren para .... artar' diyordu... İşte sigorta şirketlerinin de olayı budur :)

    Velhasıl profesyonel bir yardım almadan bu tutarın yetip yetmeyeceğini bilemezsiniz.

    Ayrıca haklı olduğunuz kaza durumunda sadece değer kaybı tazminatı alınmaz.

    Eksperler için de bir açıklama getireyim; HATMER Yani hasar takip merkezi, sigortalı ve sigorta şirketi buradan hasarlara eksper atayabiliyor. Dosyaların %99'unda sigorta şirketi eksper atar, peki size soruyorum; yanında onlarca eleman çalıştıran ekspertiz şirketleri var, sizce bu şirketler bu kadar fazla sayıdaki dosyayı nasıl alıyor? Sigortalının haklarını savunan veya tarafsız bir anlayış sergileyen ekspertizler, Türkiye şartlarında sizce iş alabilir mi?

    Aynı şirketi düşünelim Allianz, dünyanın her yerinde sigortacılık yapıyor. Türkiyede oyunun kuralı sigortalıyı sömürmek. Amerikada sömürebilir mi? Eksperin sigortalının sömürülmesine müsade etmesi görevini ihmal suretiyle kötüye kullanması ve görevini kötüye kullanarak elde ettiği kar ise haksız kazanç, bu durumda hem sigorta şirketi hem de eksper büyük cezalar alır.

    Ezcümle, sigorta eksperlerine çok güvenmeyin, rakamlarla parçalarla 1-2 oynamayla sigortanın tazminat ödemelerini %25 dolaylarında aşağı çekiyorlar. İşin içinden ve sigortalı vekili birisi olarak bunları aktarmaya çalıştım size, geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lifeblood6 -- 22 Mayıs 2020; 23:49:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeblood6

    Öncelikle geçmiş olsun, bu olay üzerinde önemli bir yanlış anlaşılma var toplumda, benzer araçlara benzer değer kaybı çıkar şeklinde ve her tramer kaydı için değer kaybı oluşur diye.

    Esas nokta şu; Araç değer kaybı aracın değişen parçalarına ödenir, tramer kaydına ödenmez. Her araç için farklı hesaplama formülü vardır. Sigorta şirketleri bu formülü genellikle kendine göre değiştirir, yani katsayılarla oynar kafasına göre bir rakam öder. Ezel dizisinde bir sahne vardı :) Kenan Birkan; 'Rakamlarla aram iyidir, biri iki yaparım bir bakarsınız cebinize giren para .... artar' diyordu... İşte sigorta şirketlerinin de olayı budur :)

    Velhasıl profesyonel bir yardım almadan bu tutarın yetip yetmeyeceğini bilemezsiniz.

    Ayrıca haklı olduğunuz kaza durumunda sadece değer kaybı tazminatı alınmaz.

    Eksperler için de bir açıklama getireyim; HATMER Yani hasar takip merkezi, sigortalı ve sigorta şirketi buradan hasarlara eksper atayabiliyor. Dosyaların %99'unda sigorta şirketi eksper atar, peki size soruyorum; yanında onlarca eleman çalıştıran ekspertiz şirketleri var, sizce bu şirketler bu kadar fazla sayıdaki dosyayı nasıl alıyor? Sigortalının haklarını savunan veya tarafsız bir anlayış sergileyen ekspertizler, Türkiye şartlarında sizce iş alabilir mi?

    Aynı şirketi düşünelim Allianz, dünyanın her yerinde sigortacılık yapıyor. Türkiyede oyunun kuralı sigortalıyı sömürmek. Amerikada sömürebilir mi? Eksperin sigortalının sömürülmesine müsade etmesi görevini ihmal suretiyle kötüye kullanması ve görevini kötüye kullanarak elde ettiği kar ise haksız kazanç, bu durumda hem sigorta şirketi hem de eksper büyük cezalar alır.

    Ezcümle, sigorta eksperlerine çok güvenmeyin, rakamlarla parçalarla 1-2 oynamayla sigortanın tazminat ödemelerini %25 dolaylarında aşağı çekiyorlar. İşin içinden ve sigortalı vekili birisi olarak bunları aktarmaya çalıştım size, geçmiş olsun.
    Evet haklısınız değer kaybı konusu aracın kilometresine, değişen, boyanan parçaların niteliğine, bir çok etkene bağlı olarak değişiklik gösteriyor.

    Yalnız en son cümlenizi biraz açar mısınız, haklı olduğumuz kaza durumunda sadece değer kaybı tazminatı alınmaz demişsiniz onu anlayamadım.




  • tutanakla ilgili bir sorum var. 2 olay yaşadım. İkisi de vurkaç kaza (maddi hasar var)
    Arkadaşlar 1.olayın tutanağında kusurum yok. Tanığım da var. Aracı dışarıda yaptırmıştım ama memnun kalmadığım 1,2 nokta oldu. Boyasız göçük düzeltme işlemi yaptırmıştım.

    Şimdi olayın üzerinden epey zaman geçti. Geçtiğimiz Ekim ayındaydı sanırım. Kasko firmam da değişti ama ben bu 1.olayı da sigortadan yaptırıp çarpıp kaçan minibüsçüye değer kaybı davası açabilir miyim? Elimde sadece tanık, polis tutanağı ve plaka var.

    2.olayı ise geçen hafta yaşadım. Elimde rapor, plaka, karşı aracın da olduğu fotoğraf var. Polis tutanakta beyana göre kusur dağıtımı yapılamamıştır yazmış. Hasar sadece arka tamponda boyada çatlak var. Çizikler mevcut.

    Ayrıca tampon değer kaybı davasına konu edilemiyor mu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.