< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silent Guardian -- 5 Haziran 2020; 17:53:28 > |
Dell Teknik Servis tecrübelerim ve önerilerim (Detaylı)
-
-
Yazınız çok faydalı oldu tşk.ler.Ben de dell marka notebook almayı düşünüyorum.Dell tavsiye eder misiniz ? yoksa asus veya lenovo gibi markalara mı yönelmeliyim ? asus ve lenovonun yetkili servisleri hakkında bilginiz var mı ? sorunları çözüyorlar mı ? yoksa uğraştırıyorlar mı ? -
Teknik servis konusunda yukarıdaki yazdıklarımı okuyup karar vermek size kalmış hocam. Yurtiçi kargo ile çalışmasalar bana göre kusursuz olacakmış. Adamlar 2 günde cihazın işlemlerini tamamladı, Yurtiçi hala kargoyu gönderecek. Keşke UPS tercih etselermiş.quote:
Orijinalden alıntı: apollo34
Yazınız çok faydalı oldu tşk.ler.Ben de dell marka notebook almayı düşünüyorum.Dell tavsiye eder misiniz ? yoksa asus veya lenovo gibi markalara mı yönelmeliyim ? asus ve lenovonun yetkili servisleri hakkında bilginiz var mı ? sorunları çözüyorlar mı ? yoksa uğraştırıyorlar mı ?
Teknik servis konusunda şöyle bir anektod: Bir arkadaşım cihazı yolladı (7577) kırık geldi sorun çözülmedi Allah kolaylık versin falan dedi ama benim 2 etkileşimim oldu, Bundan önceki bilgisayarım 7567’ydi bakım için yolladım Heatsink vs. değiştirip, bakımlarını yapıp kargo dahil 6 günde teslim ettiler. Şimdi Dell G5 5590 aldım, 2 günde değişim çıkarttılar ki sorun tamamen benim pinpirikli oluşum. Yine 7567 sahibi arkadaşım bakım için yolladı, sorunu yoktu pili vs. değiştirmişler, sorunsuz 4-5 günde geldi.
Teknik servis deneyimlerim bu şekilde genel olarak, ben hiç sorun yaşamadım.
Cihazlar konusuna gelince, ben 2011 civarı Casper almıştım sonra bilgisayara tekrar ihtiyacım olunca 2017’de Dell aldım. F/P ürünü olmasına rağmen gerçekten kaliteli üründü aldığım ürün. (7567) Şimdi G5 aldım kalitesi vs. gerçekten güzel. Ben Dell’i öneririm gerçekten ki piyasanın da geneli benimle hemfikir sanırım. MSI alsam, menteşe sorunu var, Asus alsam anakart sorunu çıkartan çok arkadaşım oldu, Monster’ı zaten katmıyorum bile. Şimdi Dell G5’ten para iadesi alacağım muhtemelen yine Dell G5 alırım. Açıkçası biraz para ekleme şansım olsa Dell XPS’ler çok hoşuma gidiyor ama yapacak bir şey yok.
Ekşisözlük başlıklarını da okumanızı tavsiye ederim, kararımı çok etkilemişti açıkçası:
ekşi sözlükdell vs lenovo vs monster vs asus vs hphttps://eksisozluk.com/dell-vs-lenovo-vs-monster-vs-asus-vs-hp--5878535
Bu arada teknik servis konusunda yerinde destek olan modelleri alırsanız evinizde tamir edip gidiyorlar. Inspiron serisinde bu destek yok, isterseniz 70$+KDV ile garantinizi uzatıp yerinde destek olarak değiştiriyorlar.
-
Dell yedek parça çok pahalı. Garanti bittiği an Ufak tefek parçalar bile yarı pc parası. anakart ise pc güncel fiyatının 2 katı.
Dell yedek parça adamı öldürür. sırf bu yüzden alınmaz.
Birde g serisi alan arkadaşlar öğrenciler kış günü hiç üşümeyeceksiniz. Kalorifer gibi çalışıyor.
Macun değiştir max 2 ayda yüne soba gibi yanıyor.
Sürekli cpu stop yiyor -
Peki ne alalım hocam ne önerirsinizquote:
Orijinalden alıntı: asadas74
Dell yedek parça çok pahalı. Garanti bittiği an Ufak tefek parçalar bile yarı pc parası. anakart ise pc güncel fiyatının 2 katı.
Dell yedek parça adamı öldürür. sırf bu yüzden alınmaz.
Birde g serisi alan arkadaşlar öğrenciler kış günü hiç üşümeyeceksiniz. Kalorifer gibi çalışıyor.
Macun değiştir max 2 ayda yüne soba gibi yanıyor.
Sürekli cpu stop yiyor -
Msi alın. Gerisi yalan. Titan serisi geniş kasa -
G5 5590 yok diye MSI GL serisi aldım hocam, gelmesini bekliyorum.quote:
Orijinalden alıntı: asadas74
Msi alın. Gerisi yalan. Titan serisi geniş kasa -
5590 var satılık :D Değişim cihazi rtx 2060 16gb 9750h beğenmezsen kutuyu açmadan takas edek :D -
İade ettim MSI’ı, 5590 yine stoklara girmiş sizinki kapalı kutu mu hocamquote:
Orijinalden alıntı: asadas74
5590 var satılık :D Değişim cihazi rtx 2060 16gb 9750h beğenmezsen kutuyu açmadan takas edek :D -
Eet kapalı kutu. -
Stoklara yeniden girdi hocam, iade karta yattığı gibi alacağım inşallahquote:
Orijinalden alıntı: asadas74
Eet kapalı kutu. -
Ben de yakın zamanda Dell ve KoçSistem ile irtibata geçtim servis ile alakalı. Dell Türkiye'nin KoçSistem üzerinde yarattığı sorunları bizzat bir KoçSistem yetkilisinden duyduktan sonra internette okuduğum sorunların hepsi anlaşılır hale geldi. Bana kalırsa kesinlikle KoçSistem tercih edilmeli. Çünkü Dell Türkiye tarafından sorunum 3 ayda ancak çözüldü ve her seferinde de farklı sorunlar ile karşılaştım. İşin Koçsistem tarafında yapılacak en hızlı işlemler ile yardımcı oldular. Kendilerinin servis hizmeti konusunda Dell Türkiye tarafından haklarının yenilmesini istemem. Benim cihazın hem Dell Türkiye hem de KoçSistem garantisi var. Bu nedenle ikisi adına da yorum yapmak istedim. -
Ocak 2016'da Mediamarkt'tan DELL Insp. 5558 satın almıştım. Açık söylemem gerekirse, alırken marka ve model bilincim yoktu, bir yakınımın tavsiyesi ile ezbere almıştım. Zaten bu işlerden pek de anlamam...
Temmuz 2016'da cihazın açma-kapama düğmesi sıkışmış. Ben evde yokken Bizim velet, ucu sivri bir şeyi düğmenin altına sokup kanırtmak suretiyle düğmeyi kurtarmaya çalışmış ama başaramamış. Bu arada düğmeyi iyice sıkıştırdığı gibi bir de düğmenin üzerinde hasar bırakmış.
Şimdi nasıl ulaştığımı hatırlamıyorum ama bir şekilde yetkili servise telefonla ulaştım. Yeri Gaziemir'deymiş (İzmir'de yaşıyorum), cihazı kendim götürdüm. Genç bir görevli yarı ilgili/yarı ilgisiz karşıladı Beni, şikayetimi dinledi. Düğmenin üzerindeki hasarı görünce de "Siz buna müdahale etmişsiniz galiba... Garanti dışı kalabilir" dedi.
Çocuğun yediği haltı izah etmeye çalıştım, O da "Açar bakarız, alttaki sisteme veya kasanın içinde başka bir yere zarar vermediyse, sadece düğmenin kendisine yapısal hasar verdiyse bir yolunu bulmaya çalışırız" dedi. Teslimat evrakları falan düzenledi, cihazı teslim aldı. İçerik kaybından sorumlu olmayacakları vs. konularını da belirtti tabii...
İki-üç gün sonra arayarak işlemin tamamlandığını bildirdiler. Gittiğimde cihazın eski düğmesinin takılı olduğunu ama rahatlıkla açılıp kapandığını gördüm (o günden bu yana da bir daha sıkışmadı). Sorunu garanti çerçevesinde hallettiklerini söylediler ve herhangi bir ücret istemediler. Hatta, bahse konu görevli "Abi, cihaz biraz ağır çalışıyor, beş-on dakika vaktin varsa buna bazı ayarlar yapayım, Sen sonra uğraşma" dedi (BIOS falan bir şeyler daha dedi ama anlamadım).
Bir yandan Benimle sohbet ederken bir yandan da bilgisayara bir şeyler yaptı, teslim ederken de "bunların bazı basit ayarları vardır, hıza ve performansa az-çok etki eder. Sizin pek anlamadığınız belli, cihaz satın aldığınız gibi duruyor" dedi. Ücret falan da istemedi... (Kötü niyetli olsa cihaz zaten oradaydı, Bana sormadan da yapardı herhalde ama belki de Bana zarf atmıştır, bilemedim?!?)
Neyse, o gün bugündür başka derdim olmadı, cihaz işimi rahatlıkla görecek kadar (belki de daha fazlasıyla) çalışıyor. Bu arada Ben de sağdan soldan birkaç "acar bilgisayarcı" numarası öğrendim tabii, cihaza uyguladım.. (Gerçi fark eden pek bir şey olmadı galiba ama olsun kendimi iyi hissettim :) )
Şu günlerde yeni bir laptop daha almaya karar verdim. "Elimde zaten bir adet Dell var, bu seferki başka bir marka olsun" diye düşünerek Asus ve Lenovo üzerinde durmaya başladım. Araştırmalarım esnasında her iki markanın (bilhassa Lenovo'nun) servis şikayetlerine ilişkin çok sayıda görüşe ve yoruma denk geldim. İnternette okuduğum hemen her şeye biraz mesafeli bakmam gerektiğinin tabii ki bilincindeyim; bu nedenle adı geçen iki markanın servis imkanlarını kendim araştırmaya başladım. Ben mi bulmayı beceremedim bilmiyorum ama gördüm ki her iki markanın da Ülkemizdeki servis sistemine ilişkin kendi sitelerinde bile doyurucu bilgi yok. Bırakın doyuruculuğu aksine tedirginlik veya en azından belirsizlik uyandırıcı nitelikte Bence...
DELL'in servis sistemini araştırırken de bu başlığa denk geldim. Geçmişte Benim de bir DELL servis tecrübem olduğu için hem burada onu paylaşayım hem de gerek DELL gerekse yukarıda adını saydığım diğer iki markanın servis sistemleri hakkında güncel durumu sorayım diye bu yazıyı yazdım.
Ancak, yazmadan önce, kendi aldığım servis hizmetine ilişkin evrakları bulup inceledim. Cihazıma Koç Sistem tarafından servis hizmeti verilmiş. Ayrıca, cihazın orijinal kutusunun içinden de çok detaylı bir servis kitapçığı ile şehirlerdeki yetkili servislerin adres ve telefonlarını içeren bir liste çıkmış...
Yukarıda dediğim gibi, Ben bu işlerden pek anlayan biri değilim... Başka bir deyişle, bu tür işlerde kendi söküğümü kendim dikemeyebilirim. Bu nedenle; kolay ulaşılabilir, güvenilir ve gereğinde ücret karşılığı hizmet alınacaksa dahi kantarın topuzunu kaçırmayacak bir servis sisteminin mevcut olduğunu bilmek isterim!
Bu doğrultuda;
Her ne kadar orta sınıf bir cihaz düşünüyor ve Asus ile Lenovo'da DELL'e göre daha ekonomik seçeneklere rastlıyor olsam da servis konusu nedeniyle "yeni bir DELL daha mı alsam?" diye düşünmeye başladım.
Doğru mu düşünüyorum acaba?..
-
Bende yakin zamanda koc sisteme bakim icin vermeyi dusunuyorum. Bakim yaparken bakir boruyu mu degistiriyorlar, Ben termal macun icin verecegim. 7567 var bendede. Sanirim birde ariza tespiti yapiyorlar, oda 225 TL. Bakimla beraber ne kadar tutar acaba. -
2017de aldığım 7567 i7 7700hq gtx1050ti model bilgisayarım ilk seneden sonra şarj tutmamaya,bi süre sonra bataryası touchpad içinden şişmeye başladı ve bataryayı çıkarttım çünkü toucpad bombeleşip yukarı kasayı kaldıtmıştı, bu arada garantisi de bitmişti, 3. senesinde ise power tuşuna basıldıktan 5dk-10dk süre sonra kilitleniyor uyarısı verip kapanmaya başladı. Tekrar power tuşuna basınca sanki uykudaymış gibi bütün programları kaldığı yerden devam ettiriyordu. Birkaç ay bu sorunlarla devam ettim en sonunda sıradan bir günde power tuşuna basınca tuş üstündeki ışık bir kez yanıp söndüğünü ancak hiç açılmadığını gördüm, servis dışı yere verdim ancak istanbula gitmesi gerektiğini ve işlemcinin değişmesi gerektiği söylendi onay verdim işlemci değişti fakat bilgisayar açılıyor 1 saat sonra yine kendiliğinden kapanıyor diyorlar, artık son çare anakart mı değiştirmeliyim, ne yapmalıyım, aynı sorunu yaşayan bir allahın kulu yok mu? Dell servisine göndermedim henüz serviste 7567 anakartı mevcut mudur? Nereyi aramalıyım?
-
Hocam merhaba;
Dell 7567 bilgisayarınıza olanları okurken gerçekten aynı şeyleri yaşamışız. Aynı sorunları ben de yaşadım. Bugün power tuşuna bastım fakat 1 -2 sn sonra kendiliğinden ışık sönüyor bilgisayar açılmıyor. Siz son olarak ne yaptınız Dell servisine gönderdiniz mi acaba ? -
quote:
Orijinalden alıntı: Arniseo
Hocam merhaba;
Dell 7567 bilgisayarınıza olanları okurken gerçekten aynı şeyleri yaşamışız. Aynı sorunları ben de yaşadım. Bugün power tuşuna bastım fakat 1 -2 sn sonra kendiliğinden ışık sönüyor bilgisayar açılmıyor. Siz son olarak ne yaptınız Dell servisine gönderdiniz mi acaba ?Hocam servis dışı verdiğim yerden dün geldi bilgisayar ama yine aynı sorunu yaşadım, dell'i aradım direkt koçsistem operatörüne bağlanıyor artık, bugün koçsisteme kargoladım, sorun büyük ihtimalle anakartta hocam, garantisi de yok uygun anakart var mıdır bilemiyorum ya da ne kadar fiyat biçecekler merakla bekliyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X