|
Devrim niteliğindeki yeni pervane tasarımı hem ses hem de performans sorununu çözecek
-
-
GELİŞİM BUNDAN SONRA DÜNYADA DAHA HIZLI OLCAK
-
yeni insa edilen denizaltilarda pervane kisminin neden ortulup saklandigi anlasildi. belkide bu tasarimi yada yakin benzerini uzun senelerdir kullaniyorlardi.
-
Benimde anlayamadığım. Teknelerde yakıt ekonomisi için neden vites olmaz
-
quote:
geleneksel pervaneler 500 dolar civarına bulunabilirken Sharrow MX için istenen fiyat 5000 dolar.
Tasarım güzel, sessizlik, verim derken 10 kat fiyat çekmek de ne bileyim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk seride yapılan arge masrafları yükü vardır. Seri üretim ve satış rakamları arttıkça fiyat düşer. Burda haklısın 10kat fiyatta fazla.
-
Kaynak var mı acaba?
-
cunku vites kutusu en cok enerji kaybina neden olan verimliligi dusuren parcalardan bir tanesi. disli aktarim parcalari ciddi enerji kayiplari yaratiyor. kara araclarinda gerekli cunku icten yanmali motorlar dar bir devir araliginda istenen guc ve torku sagliyabiliyor, dusuk hizlardan yuksek hizlara geciste surekli degisen disli oranlari kullanmak gerek. deniz araclari icin boyle bir dusuk devir sorunu yok, deniz araci dusuk hizda olsa bile motor optimal devirlerinde pervaneyi cevirebilir, dusuk devirde cevirse bile yuksek tork ihtiyaci olmaz.
-
kaynak derken. askeri sir olan seylere kaynak gostermek biraz zor. ama yeni insa edilen denizaltilarin tersane fotorlarina bakarsaniz her zaman pervanenin gizlendigini gorursunuz. keza bir denizalti icin en onemli sey sessizlik ve en cok ses yaratan parcada pervanesi. boyle yeni nesil pervanelerden en cok fayda sagliyacak araclar denizaltilar, bu sebeble mevcut ticari urunlerden yillarca ilerde olduklarini tahmin etmek zor degil. ama su haberdeki pervaneyi gorene kadar bu kadar radikal farkli seyler olabilcegini dusunmuyordum, ufak hidrodinamik farklar vardir diyordum. simdi dusununce kim bilir ortunun altinda nasil bir sey var.
foto ingiltrenin yeni nesil astute sinifi nukleer denizaltisi.
-
benim anlamadığımda denizde neden yokuş yok.
-
Kaynak derken bunu kastetmiştim aslında, yani böyle pervanesi kapalı bir deniz taşıtı var mı, foto vs.
Eyw.
-
Suyun yoğunluk oranı belli ondan tek vites her şeyi çözüyor. Değişken hatveli pervaneler var ama sadece yük gemilerinde kullanılıyor...
-
Pervane uçlarında hızlı dönüşte su kaynadığı için baloncuklar oluşur. Bunu engellemek için örtüyorlar büyük ihtimalle.
Baloncukların patlama sesi denizaltıların bulunmasına sebep olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim bahsetmek istediğim o değil. Mesela teknelerde yüksek hıza çıktığınız zaman anormal derecede yakıt tüketir ve fazla bir hıza da çıkamaz çünkü tek viteste hızlı gidebilmek için yüksek devir çevirmek zorundalar
''İki zamanlı modeller saatte 27 ila 40 litre tüketir ve dört zamanlı modeller – saatte 10-130 litre aralığında. Tabloda 500 kilograma kadar olan, teknelerde kullanılması amaçlanan motorların gücüne bağlı olarak yakıt tüketimi gösterilmektedir.''
mesela araba 8 bin devirde 1.viteste 30 görüyorken aynı devirde 5. viteste 150 yi görüyor ama o devirde aynı yakıtı tüketiyor şöyle çok bir vitesli bir sistemleri olsa düşük devirde yüksek pervane çevirimi ile daha az yakıt daha yüksek verim sağlayamazlar mı diye düşünüyorum. Teknelerde bildiğim kadarıyla şanzıman sadece ileri ve geri şeklinde. Mesela bir cvt şanzıman hem küçük hem de verimli olabilir diye düşünüyorum.
Benim merak ettiğim bu
-
Şu dikkatimi çekiyor bütün bu teknoloji şirketlerinin başına son zamanlarda Hintli mühendisler CEO'lar gelmeye başladı ki bunların geçmişine baksanız çoğu belli ki bu ülkelere mülteci olarak gitmiş bile olabilir. Bizim ülkemizden yurt dışına giden üniversitelilerin çoğu ya dönerci, ya taksici veya kaportacı olup bir de kendilerine son model araba alınca kendilerini başarılı görmeleri veya görmemiz ne garip.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monacomen -- 30 Ocak 2023; 12:45:09 >
-
ortu suyun disindayken pervanenin gorunmesini teknolojinin sizmasini engellemek icin.
-
çünkü dünya düz.
-
GELSİN HEMEN. Kasa soğutucu işlemci fanı değiştirelim...az kulaklar rahat etsin
-
Şanzımanın kendisi ekstra maliyet ağırlık ve mekanik kayıp. Pervane hızı arttıkça kavitasyon ve sürtünme artıyor dolayısıyla verim düşüyor.
Bir diper konu tekne gövde tasarımı. Tekneler tasarlanırken optium hıza göre tasarlanır.
Araçlardaki şanzımanlar motorun değişik eğimlerde fonskiyonunu yerine getirebilmesi için var. Suda böyle bir problem pek yok.
Denizde suyun direnci sabit. Pervaneler zaten motor gücü devri ve aracın hızı göz önünde bulundurularak tasarlanıyor.
Bir diğer konu özellikle büyük dizel makineli tekne ve gemiler için değişen kanat geometrili pervaneler var pitch-controlled propeller diye aratabilirsiniz.
Bu tip ürünler daha çok leisure craft denilen tipteki tekneler için mantıklı görünüyor. Büyük çapta uygulaması yakın zamanda çok pratik olmayabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 30 Ocak 2023; 21:50:23 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Denizaltının pervanesi denizaltının parmak izi gibidir.
Açıkta kalırsa karşı taraf akustik ses analizi için bilgisayarda modelini oluşturup önceden denizaltının ses izini kaydederek dost/düşman tanımlaması yapabilir. O sebeple örtülür.
Uçaklar için RadarCrossSection neyse denizaltılar için pervane izi de odur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
yeni insa edilen denizaltilarda pervane kisminin neden ortulup saklandigi anlasildi. belkide bu tasarimi yada yakin benzerini uzun senelerdir kullaniyorlardi.
|
kaynak derken. askeri sir olan seylere kaynak gostermek biraz zor. ama yeni insa edilen denizaltilarin tersane fotorlarina bakarsaniz her zaman pervanenin gizlendigini gorursunuz. keza bir denizalti icin en onemli sey sessizlik ve en cok ses yaratan parcada pervanesi. boyle yeni nesil pervanelerden en cok fayda sagliyacak araclar denizaltilar, bu sebeble mevcut ticari urunlerden yillarca ilerde olduklarini tahmin etmek zor degil. ama su haberdeki pervaneyi gorene kadar bu kadar radikal farkli seyler olabilcegini dusunmuyordum, ufak hidrodinamik farklar vardir diyordum. simdi dusununce kim bilir ortunun altinda nasil bir sey var. foto ingiltrenin yeni nesil astute sinifi nukleer denizaltisi. |
GELİŞİM BUNDAN SONRA DÜNYADA DAHA HIZLI OLCAK
|
İlk seride yapılan arge masrafları yükü vardır. Seri üretim ve satış rakamları arttıkça fiyat düşer. Burda haklısın 10kat fiyatta fazla.
|
Pervane uçlarında hızlı dönüşte su kaynadığı için baloncuklar oluşur. Bunu engellemek için örtüyorlar büyük ihtimalle. Baloncukların patlama sesi denizaltıların bulunmasına sebep olur. |
Şu dikkatimi çekiyor bütün bu teknoloji şirketlerinin başına son zamanlarda Hintli mühendisler CEO'lar gelmeye başladı ki bunların geçmişine baksanız çoğu belli ki bu ülkelere mülteci olarak gitmiş bile olabilir. Bizim ülkemizden yurt dışına giden üniversitelilerin çoğu ya dönerci, ya taksici veya kaportacı olup bir de kendilerine son model araba alınca kendilerini başarılı görmeleri veya görmemiz ne garip.
|
Denizaltının pervanesi denizaltının parmak izi gibidir.
Açıkta kalırsa karşı taraf akustik ses analizi için bilgisayarda modelini oluşturup önceden denizaltının ses izini kaydederek dost/düşman tanımlaması yapabilir. O sebeple örtülür. Uçaklar için RadarCrossSection neyse denizaltılar için pervane izi de odur. |
Benzer içerikler
- whatsapp tek tık
- aşko kuşko priv isimleri
- tiktok keşfet saatleri
- whatsapp kendine mesaj atma
- spotify ne kadar internet yer
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X