Şimdi Ara

DH FIAT DoBLo TeAm!! (79) ÜyE) (190. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.872
Cevap
9
Favori
401.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 188189190191192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende memnunum konforundan birde lastiklere hidrojen basılıyormuş yol tutuş filan artıyormuş bilgisi olan var mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yunus Kahraman


    quote:

    Orjinalden alıntı: sami947

    @yunus kahraman
    amortisör ayarları nasıl yaptırabiliriz.. benim şikayetim özellikle bozuk satıhlarda arkadaki kişi sırtını yaslamışsa ve konuşuyorsa sesi cep telefonlarındaki gibi geliyor bunun için faydası olur mu?


    Dediğim gibi amortisörlerini yumuşattırıcaksınız. Servis bunu yapıyor normalde. Ama her servis yapıyormu bilemem. Eğer haala arkada oturanın sesi konuşurken cep telefonundaki gibi çıkıyorsa arkada oturanı bir daha konuşturmazsanız sorun topyekün ortadan kalkmış olur :)
    Şaka bir yana, gerçekten yumuşatmadan sonra istediğiniz konforu elde edeceğinize inanıyorum.


    kesin çözüm böyle görünüyor
    zaten 120km/h fazla geçen biri değilim...




  • bende yumusattıracam buyuk ıhtımal
    fazLa sert amortisörLeri war
    yunus abi ön arkamı sadece arkamı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malitr69

    bende yumusattıracam buyuk ıhtımal
    fazLa sert amortisörLeri war
    yunus abi ön arkamı sadece arkamı


    ön arka 4 ü birden
  • o zmn daha qüzeL olur ıns :D
    bu arada yunus abi 0-100 14.8sn de çıkarttım
    kuru hawada :D
    tek basıma bos kımse yoktu 14.8 sn kronometre ole soluo walla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malitr69

    o zmn daha qüzeL olur ıns :D
    bu arada yunus abi 0-100 14.8sn de çıkarttım
    kuru hawada :D
    tek basıma bos kımse yoktu 14.8 sn kronometre ole soluo walla



    7.2 0-100 Team DOBLO' FIAT DOBLO' JTD =)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    bende memnunum konforundan birde lastiklere hidrojen basılıyormuş yol tutuş filan artıyormuş bilgisi olan var mı


    benin bildiklerim:

    -hidrojen daha geç ısındığı için kuru havaya göre faydalı(basınş oynamıyor)
    -hidrojen bastırırsan bundan sonra hava bastırmaman lazım
    -hidrojende su olmadığı için jant ve lastik ömrü artıyor
    4 lastik için 25 ytl falandı herhalde
    özet olarak kuru havaya göre avantajı var bana göre
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    bende memnunum konforundan birde lastiklere hidrojen basılıyormuş yol tutuş filan artıyormuş bilgisi olan var mı


    benin bildiklerim:

    -hidrojen daha geç ısındığı için kuru havaya göre faydalı(basınş oynamıyor)
    -hidrojen bastırırsan bundan sonra hava bastırmaman lazım
    -hidrojende su olmadığı için jant ve lastik ömrü artıyor
    4 lastik için 25 ytl falandı herhalde
    özet olarak kuru havaya göre avantajı var bana göre



    bilgiler için teşekkürler
  • arkadaşlar 1,4 benzinli doblom var.Servis için aradım kayseri özarlar ı20000km bakımına 250ytl dediler pahalı değil mi?yağ ,filtre ve hava filtresi değişecek.Garanti var diye soyuyorlar galiba.Son zamanlarda servise bakım yaptıran var mı?Ne kadar ödediniz?Cevaplarsanız sevinirim.
  • Buna göre;
    1. Azot (N2), oksijene (O2) göre daha büyük molekül büyüklüğüne sahip olduğundan zamanla kaçak yapması ihtimali daha azdır. Michelin kullanım kılavuzuna göre; azot ile dolu bir lastik oksijenle dolu lastiğe nazaran basıncını 3 kat daha yavaş kaybeder.
    2. Azot, nemsizdir. Dolayısıyla saf azotla dolu bir lastikde çelik kuşak ve kauçuk bozunması daha azdır. Sibop ve jant korozyonunu da azaltır.
    3. Azot, uzun lastik ömrünü sağlar. Goodyear kılavuzuna göre azot dolu lastikler daha soğuk kalırlar (fazla ısınmazlar) ve daha az bakım gerektirirler.
    4. Azot yanıcı değildir. Hava taşıtları, askeri araçlar ve yarış araçları teknolojisinde otuz yıldan bu yana kullanılırlar.

    http://www.getnitrogen.org/ adresinde de benzer şeyler yazıyor. Dolayısıyla yarış arabalarında kullanımının yasaklanması, bütün sürücüler arasında eşitliği sağlamak amacıyla yapılmış olabilir. Yani lastiklerin aşırı ısınması dolayısıyla parçalanmalarının önlenmesi, bazı sürücülere yarış esnasında avantaj sağlayabilir.
    Şimdi bu bilgiler ışığında günlük hayatta kullandığımız otomobillerde (özellikle de kışın!!!) azot kullanmak pek uygun değil gibi geliyor bana. Mesela Fethiye-Antalya-Mersin yöresinde araba kullananlar için belki ısınmayı minimuma indirgemek için daha uygun olabilir???




  • 1.3 ü 40.000km bakımına götürdük 320 lira civarı tuttu ama bence sakın arabayı srvise götürme ben hiç memnun değilim servisten en iyisi bildiğin güvendiğin usta ama tabi bu olay bütün servisler için geçerli değil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: öz66

    arkadaşlar 1,4 benzinli doblom var.Servis için aradım kayseri özarlar ı20000km bakımına 250ytl dediler pahalı değil mi?yağ ,filtre ve hava filtresi değişecek.Garanti var diye soyuyorlar galiba.Son zamanlarda servise bakım yaptıran var mı?Ne kadar ödediniz?Cevaplarsanız sevinirim.



    hoşgeldin arkadaşım hemen katıl aramıza bendede 1,4 var bendede
    20 bin bakımında değişecek ve kontrol edilecekler kitapçıkda mevcut eğer sende yoksa yarın yazayım garantin varsa mecburen gidecen
  • gremy bilgiler için tekrar teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diabate -- 30 Ocak 2008; 16:31:33 >
  • tübitak dan alıntı yapıyorum

    Hidrojen hafif bir gazdır, bunu arabanın lastiklerine koyarsak arabanın hafiflemesini sağlamış olabilir miyiz? Bir de arabanın lastikleri hangi gazla dolduruluyor? (Efe Kaya)

    Hidrojenin araba lastiğini şişirmek için kullanılmaması için birkaç neden sıralayabiliriz.

    Birincisi, hidrojen evrenin en büyük bileşeni olmasına karşın, Dünyamızın atmosferinde serbest olarak bulunmaz (çok hafif olduğu için, yerçekiminden kurtulup uzaya kaçmış). Dolayısıyla atmosferdeki, Dünya yüzeyindeki ve kabuk içindeki bileşiklerinden (su, metan gazi, metal tuzları vb.) ayırmak pahalı ve zahmetli bir iştir. Dolayısıyla bedava hava dururken, lastiği hidrojenle doldurmak mantıklı olmaz. Böylece, sorunuzun bir başka bölümüne de yanıt vermiş oluyoruz. Lastiği havayla, yani %78 azot, %21 oksijen ve toplam %1 oranında da başka birtakım gazlarla (hidrojenin bu toplamdaki payı çok çok çok azdır) doldurmak daha kolay ve daha ekonomiktir. Projeniz aleyhine ileri sürülebilecek bir başka argüman, hidrojenin iyi izolasyon gerektiren, hayli patlayıcı bir gaz olması. Ayrıca arabayı hafifletecek kadar hidrojen oldukça büyük hacimdedir ve yüksek basınç altında tutulması gerekir. Bu da sanırım aşılması gereken (ve maliyeti daha da yükselten) malzeme ve mühendislik sorunları ortaya çıkarır.

    Raşit Gürdilek




  • yauw peki bu lastik havaları için hidrojen kullanan ya da artıları veya eksileri hakkında bilgisi olan var mı?_birden bi hidrojen modası cıktı yabancı kaldım olaya :confused: _
    o söylediğin hidrojen değil nitrojen
    Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
    Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
    Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
    Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
    Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır

    Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi
    “Oksijen ve nem – lastik katilleri”
    Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.
    Düşman OKSİTLENME !
    Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.
    Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.
    Lastik bünyesindeki:
    a- Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)
    b- Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)
    c- Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar
    vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.
    Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).
    Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.
    Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.
    Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.
    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
    Çevreye hiçbir zararı yok.


    sanırım fikir sahibi olmuşsundur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: öz66

    arkadaşlar 1,4 benzinli doblom var.Servis için aradım kayseri özarlar ı20000km bakımına 250ytl dediler pahalı değil mi?yağ ,filtre ve hava filtresi değişecek.Garanti var diye soyuyorlar galiba.Son zamanlarda servise bakım yaptıran var mı?Ne kadar ödediniz?Cevaplarsanız sevinirim.


    Garanti den düşmediysen mecbur götüreceksin .
    Piyasaya göre
    çok işçilik alıyorlar..Mecbursunya!
    (1.3 20000 bakımı birmot yetkili servis 225 ytl civarı)
    Benzinlinin bakım ücreti biraz farklı olabilir..
    250ytl pahalı bence sanayide iyi bir usta aynı iş ve işlemlere 150 ytl yi geçmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DobloDoblo -- 30 Ocak 2008; 16:44:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: öz66

    arkadaşlar 1,4 benzinli doblom var.Servis için aradım kayseri özarlar ı20000km bakımına 250ytl dediler pahalı değil mi?yağ ,filtre ve hava filtresi değişecek.Garanti var diye soyuyorlar galiba.Son zamanlarda servise bakım yaptıran var mı?Ne kadar ödediniz?Cevaplarsanız sevinirim.




    KARDEŞ ÖNCELİKLE HOŞGELDİN ARAMIZA BENİMDE ARACIM 1.4 BENİMKİNİNDE 20.000 BAKIM ZAMANI GELDİ BENDE Bİ SORAYIM SERVİSE NE FİYAT VERİYOLAR PAYLASIMLARI VE ARACIN FOTOLARINI BEKLİYORUZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    yauw peki bu lastik havaları için hidrojen kullanan ya da artıları veya eksileri hakkında bilgisi olan var mı?_birden bi hidrojen modası cıktı yabancı kaldım olaya :confused: _
    o söylediğin hidrojen değil nitrojen
    Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
    Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
    Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
    Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
    Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır

    Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi
    “Oksijen ve nem – lastik katilleri”
    Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.
    Düşman OKSİTLENME !
    Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.
    Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.
    Lastik bünyesindeki:
    a- Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)
    b- Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)
    c- Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar
    vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.
    Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).
    Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.
    Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.
    Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.
    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
    Çevreye hiçbir zararı yok.


    sanırım fikir sahibi olmuşsundur.

    teşekkürler bence biz normal hava ile devam edelim




  • Direksiyon şoförü olanlar, kaliteli güvenilir bir ustası olmayanlar ve arabanın teknık detaylarından anlamayanlar için kesinlikle yetkili servisleri tavsiye ederim 50,,100 fazla olur ama servis servistir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DobloDoblo -- 30 Ocak 2008; 17:26:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: öz66

    arkadaşlar 1,4 benzinli doblom var.Servis için aradım kayseri özarlar ı20000km bakımına 250ytl dediler pahalı değil mi?yağ ,filtre ve hava filtresi değişecek.Garanti var diye soyuyorlar galiba.Son zamanlarda servise bakım yaptıran var mı?Ne kadar ödediniz?Cevaplarsanız sevinirim.



    Arabanızı servislere götürmeye çalışın. Garanti içi kalmasına özen gösterin. Yarın bir gün bir parçasına bişey olur aracın, garanti kitapçığında bakım görünmediği için garanti dışı yaparlar.
  • 
Sayfa: önceki 188189190191192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.