Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.919
Cevap
124
Favori
930.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • daha 2 gun once arkadaşim yaptirdi muayenesini sanirim tuv yapti,sadece cam filmini söktürmeden muayeneye almamişlar onu soyledi onun dışında bi ariza cıkartmamişlar
  • Herkeze Selamlar uzun bir aradan sonra siteye ilk girişim.

    Palio cu arakadaşlara selamlar.
  • Merhaba,
    Ben dün Tüvtürk istasyonunda araç muayenesi yaptırdım, gidecek arkadaşlar için biraz bilgi vermek isterim.
    Öncelikle ben Gaziosmanpaşa Haraççı istasyonuna gittim ama aşırı bir kalabalık vardı, biraz bekledikten sonra bir kaç taksicinin peşine takılıp Çatalca istasyonuna gittim. Ha bu istasyonların çok uzaklarda, tarlalık içinde olduğunu da hatırlatayım, erken gitmekte fayda var:( Numaratörden sıra alarak kaydınızı yaptırıp parayı ödüyorsunuz. Ödenmemiş vergi veya cezanız yoksa, vergi dairesinden belge almanıza gerek yok, orada bilgisayarda çıkıyor zaten. Daha sonra kanallardan arabanızı içeri alıyorlar. Oldukça detaylı bir inceleme yapıyorlar. En başta ilk yardım çantanızda 13 kalem malzeme ve trafik setinde iki adet üçgen reflektörünüz olması gerekiyor. Tabi bu gibi şeyler küçük kusurlar ve muayeneden geçmenize engel teşki etmiyor. Sadece sonuç raporunuza kusur olarak not ediliyor. Büyük kusurlarda ise muayene tekrarı istiyorlar, mesela benim sol uzun far ayarsız çıktı, normalde büyük kusurmuş ve ayarını yaptırıp tekrar muayeneye gitmem gerekiyormuş. Ancak oradaki görevli arkadaş "arabanız çok temiz ve bakımlı olduğu için görmezden geliyorum, ama en kısa zamanda uzun far ayarınızı yaptırın" diyerek beni muayeneden geçirdi. Jant ve cam filmleri konusunda bilgim yok ama bende çıkan küçük kusurları size örnek olması açısından yazayım:
    -İlk yardım çantası ve bir reflektör eksik, el freni etkisi tek taraflı, kısa farlar ayarsız, sağ arka lastikte çivi var, motorda yağ kaçakları var.
    Tüvtürk'ün internet sitesinde de bazı bilgiler var.
    Sizlere kolay gelsin,
    Saygılar
  • selam,hocam bende de 1.4 palio var 99 model ve lpg li..Önceleri yani arabayı aldığım zaman olan 2005 yazından (93.000 km) 2007 kışına kadar arabamın yakıt tüketimi fevkalade güzeldi..uzun yolda 5.8 lt benzin,şehiriçinde 8.5-9 lt benzin tüketiyordu..arabamın yakıt tüketimi uzun yolda 6.5 lt ve ş.içinde 10.5 litre benzine çıkınca lpg taktırdım(2007 nisan)..İlk 1 yıl gayet düzgün çalışan sistemle ş.dışı 7.5-8.5 lt gaz ve ş.içi 10.5-11.5 lt gaz tüketiyordum..fakat lpg ile kullanmaya başladıktan sonra günden güne benzin tüketimi ve aracın benzinle çalışması değişti..şu an aracım benzin ile kullanıldığında 30 km de 10 lt benzin yakıyor..gaz tüketimim ş.içi 15 lt ve ş.dışı 10.5 lt..maslak sanayide pavel usta varmış ona gideceğim muhtemelen regülatörden ama benzin tüketiminin yüksekliği lambda sensöründen kaynaklanıyormuş..aracım siyah dumanla beraber kesik kesik çalışıyor..gaza alınca hiçbirşey yok fakat yakıt tüketimi çok yüksek..haliyle benzin tüketiminin yüksekliği aracın kötülüğünden değil lambda sensörünün hatalı veri göndermesi sonucu ecu nün aşırı besleme yapmasından kaynaklanıyor..birçok araç için kaçınılmaz son..dün yani 20kasım 2008 itibariyle servise soktuğum aracımın lambda değerleri 0,90 ile 1,03 araında olması gerekirken cihazın ekranında beliren sayı 10 ve cihaz kitleniyor..lambda o kadar bozuk..haliyle bana maliyeti katalizatör çatalı ile beraber 500 lira civarı olacakmış..yarın pavel ustaya gaz tertibatını kontrol ettirip gaz tüketimimin yüksekliğini giderebilirsem,sonrasında lambda sensörünü değiştirtip benzin tüketimini de düşürmek istiyorum..forumu takip edenler hatırlarsa ben aracımın ne kadar az yaktığını hep söylerdim paliolar çok yakıyor diyenlere 45 lite benzin ile 800 km civarı yol yapmışlığım var istanbul kırıkkale arası gidip gelirken..dolayısı ile tüketimin artması sadece lambda sensörünün bozulmasından kaynaklanıyor gibi..tüketimden şikayet edenlerin araçlarını iyi bir ustaya ya da servise göstermeleri lazım..yoksa ben de bujilerimi hava filtremi buji kablolarımı yakıt filtrelerimi hep zamanından önce değiştiriyorum..uzattım kusura bakmayın..
  • yanlış anlamadiysam katalizörünüz lambda sensoruyle beraber yenilenmiş olacak degil mi ? 93bin km katalizörünüzün dolmasi icin yeterli bi km zaten,bu dolma sonucu sensoru de bozmuş olabilir mi acaba ?
  • Meraba 48700km'de 99 model palio 1.6 arabam var.İleride dolacağı için arabanın katalitik konvektörünü çıkarttırmayı düşüyorum.Katalitiği dolmuş bir weekendi uzun zaman kullandım araba resmen ölü gibiydi çekiş hiç yoktu.Arabam şimdi de iyi gitmiyor motor iyi devirleniyor ama devirlenme hıza yansımıyor.Bana göre motor boşuna bağırıyor.Debriyajı orjinal onu da bir ara değiştirmeyi düşünüyorum.Katalitiği söktürünce arabanın performansı biraz artar diye düşünüyorum.Aklıma takılan bir soru var araba muayeneye girdiğinde katalitik söktürülmüşse muayeneden geçmez diye duydum bu konuda bilgisi olan var mı?
  • katalizör fenni muayenede ariza cikarmaz,cıkartirsa emisyon degerlerinden dolayi egsoz muayenesinde problem cıkartabilir belki

    ama aracin devirlenip çekiş olmamasi duşundugunuz gibi baski balatadan kaynaklanir,yuksek viteste duşuk devir 1500 2000 vs seyrederken dip gaz yaptiginiz zaman araba sadece devir yukseltiyor gitmiyorsa baski balata bitmeye yakin demektir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeLmIrA -- 22 Kasım 2008; 4:03:16 >
  • Bende baskı balatadan şüpheleniyorum.Araba eskiden deli giderdi gazladığım zaman yolda tutamazdım.Vitesler eskisi gibi rahat geçmiyor,şanzıman zaten kemikliydi vites geçişleri daha da zorlaştı.Geçen yıl tamirciye debriyaj pedalını biraz indirtmiştim.Sonra vitesler geçmeyince eski haline getirttim ve daha da yükselttim.Şimdi debriyaj bayağı yukarıdan kavrıyor.
  • evet yuksek ihtimal baski balatadan kaynaklaniyor problem,işin kötusu bu bitik haliyle şanzimana da zarar verebilir,zaman gecmeden,hepten yurumicek hale gelmesini beklemeden yenilemekte fayda var..

    benim debriyajim da oldukca yukarda kavriyor ama aldigimdan beri boyle,ki ben 14bin kmde almiştim,hatta o kadar ki,benden başka surmeye kalkan herkes genelde bi stop ettiriyor duzgunce kaldirmadan bi de ne kadar dogrudur bilemem ama yeni kasa paliolarin hidrolik debriyaji oldugunu ve bu yuzden herhangi bi ayarlama yapılamadigini okumuştum..
  • baskı balatanın eski ve yıpranmış olması hem vites geçişlerini zorlaştırır hemde yakıt tüketimini acaip artırır o yüzden bir an önce yaptır kardeş fazladan yaktığın yakıta vereceğin parayı tamiratına ver
  • Yeni kasa paliolarda diğer yeni arabalar gibi farklı bir teknolojiye sahip debrijayı eski paliolar gibi iki anahtarla ayarlanmıyor.Benim arabanın masrafı çok elime para geçtikçe yaptıracam.
    1-Baskı balata:9 yıllık balatanın artık bitmeye başladığını düşünüyorum.2 yıldır debrijayı yükselterek idare ediyorum
    2-Fren balataları:Geçenlerde fren hidroliğini değiştirdikten sonra frenler ötmeye başldı.Arabanın frenleri zaten iyi tutumuyordu kaliteli fren balatası alıcam.
    3-Yeni kaput ve ufak tefek doğrultma işlemleri:Geçen yıl kaza yaptıktan sonra kaput iyi doğrulmadı.İçime sinmedi yeni kaput alıp beyaza boyatıcam.Farlar biraz çıkık duruyor far yuvalarının orjinaline benzer şekilde doğrulması lazım.
    4-Far kapağı almam lazım:Kazadan sonra aldığım şeffaf ibrida farlara arkadaş beyaz ampul takarken arka kapağını kırdı.İşin kötü tarafı bu kapaklar tek satılmıyor yeni far almam lazım.Hurdacıları dolaşıp sağlam far kapağı arıyacam.
    5-Arabanın orjinal teybinin ömrü bitti:9 yıldır sorunsuz çalışan teybimin radyoları çekmez oldu.Herkesin teybinde çekmeyen radyoları sorunsuz ve cızırtısız bir şekilde dinlediğim teybim bir anda bozuldu.Anteni ve kabloları kontrol ettik sorun yok.Sanırım teybin ömrü doldu pioneer 4050 teyb ve önlere 16'lık kolon almayı düşünyorum.Tabi teybi takmak için teyb çerçevesi gerekiyor o da 20 lira civarında.
    6-Km teli titriyor:Yenisinin takılması lazım 60 lira kadar masrafı var.
    7-Yeni aldığım paspaslar adi çıktı:Özenerek aldığım krom paspaslar adi çıktı.Üzerindeki gri renk çıktıkça alttan sarı renk geliyor.Bir daha kara kauçuk paspastan şaşmam.
    8-Kendi kendine silecek kolunun ucu fırladı:Silecek kolunun ucu fırlayınca fazla umursamadım.Bir ara takarım diye düşündüm baktım olmuyor.Tamirciye götürdüm o da takamadı.Parçacıya gittim tek satımazmış takım halinde 520 lira dedi.Almadım tabi tamirci parçayı yapıştırdı dönen parça artık dönmüyor bu durumdan rahatsızım.
    9-Sürücü koltuğunun altında su oluyor:Nerden girdiğini bilmiyorum ama paspasların altında su birikiyor.Arabanın tabanının çürümesinden korkuyorum.
    10-Klima,direksiyon ve vantilatör kayışlarının kontrol edilmesi lazım
    11-Ön ve alt takımın kontorl edilmesi lazım:Arabanın 10 yaşına gelmesi sebebiyle hayati önem taşıyan alt takım vidaları,somunlarının kontrol ettirip eskiyenleri değiştirmeyi düşünyorum.

    Gördüğünüz gibi arabamın ufak tefek! sorunları var.Hangi birini yaptıracağımı düşünyorum.
  • arabanın kendisi kadar masrafı varmış. geçmiş olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Yeni kasa paliolarda diğer yeni arabalar gibi farklı bir teknolojiye sahip debrijayı eski paliolar gibi iki anahtarla ayarlanmıyor.Benim arabanın masrafı çok elime para geçtikçe yaptıracam.
    1-Baskı balata:9 yıllık balatanın artık bitmeye başladığını düşünüyorum.2 yıldır debrijayı yükselterek idare ediyorum
    2-Fren balataları:Geçenlerde fren hidroliğini değiştirdikten sonra frenler ötmeye başldı.Arabanın frenleri zaten iyi tutumuyordu kaliteli fren balatası alıcam.
    3-Yeni kaput ve ufak tefek doğrultma işlemleri:Geçen yıl kaza yaptıktan sonra kaput iyi doğrulmadı.İçime sinmedi yeni kaput alıp beyaza boyatıcam.Farlar biraz çıkık duruyor far yuvalarının orjinaline benzer şekilde doğrulması lazım.
    4-Far kapağı almam lazım:Kazadan sonra aldığım şeffaf ibrida farlara arkadaş beyaz ampul takarken arka kapağını kırdı.İşin kötü tarafı bu kapaklar tek satılmıyor yeni far almam lazım.Hurdacıları dolaşıp sağlam far kapağı arıyacam.
    5-Arabanın orjinal teybinin ömrü bitti:9 yıldır sorunsuz çalışan teybimin radyoları çekmez oldu.Herkesin teybinde çekmeyen radyoları sorunsuz ve cızırtısız bir şekilde dinlediğim teybim bir anda bozuldu.Anteni ve kabloları kontrol ettik sorun yok.Sanırım teybin ömrü doldu pioneer 4050 teyb ve önlere 16'lık kolon almayı düşünyorum.Tabi teybi takmak için teyb çerçevesi gerekiyor o da 20 lira civarında.
    6-Km teli titriyor:Yenisinin takılması lazım 60 lira kadar masrafı var.
    7-Yeni aldığım paspaslar adi çıktı:Özenerek aldığım krom paspaslar adi çıktı.Üzerindeki gri renk çıktıkça alttan sarı renk geliyor.Bir daha kara kauçuk paspastan şaşmam.
    8-Kendi kendine silecek kolunun ucu fırladı:Silecek kolunun ucu fırlayınca fazla umursamadım.Bir ara takarım diye düşündüm baktım olmuyor.Tamirciye götürdüm o da takamadı.Parçacıya gittim tek satımazmış takım halinde 520 lira dedi.Almadım tabi tamirci parçayı yapıştırdı dönen parça artık dönmüyor bu durumdan rahatsızım.
    9-Sürücü koltuğunun altında su oluyor:Nerden girdiğini bilmiyorum ama paspasların altında su birikiyor.Arabanın tabanının çürümesinden korkuyorum.
    10-Klima,direksiyon ve vantilatör kayışlarının kontrol edilmesi lazım
    11-Ön ve alt takımın kontorl edilmesi lazım:Arabanın 10 yaşına gelmesi sebebiyle hayati önem taşıyan alt takım vidaları,somunlarının kontrol ettirip eskiyenleri değiştirmeyi düşünyorum.

    Gördüğünüz gibi arabamın ufak tefek! sorunları var.Hangi birini yaptıracağımı düşünyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erhanbaba62

    arabanın kendisi kadar masrafı varmış. geçmiş olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Yeni kasa paliolarda diğer yeni arabalar gibi farklı bir teknolojiye sahip debrijayı eski paliolar gibi iki anahtarla ayarlanmıyor.Benim arabanın masrafı çok elime para geçtikçe yaptıracam.
    1-Baskı balata:9 yıllık balatanın artık bitmeye başladığını düşünüyorum.2 yıldır debrijayı yükselterek idare ediyorum
    2-Fren balataları:Geçenlerde fren hidroliğini değiştirdikten sonra frenler ötmeye başldı.Arabanın frenleri zaten iyi tutumuyordu kaliteli fren balatası alıcam.
    3-Yeni kaput ve ufak tefek doğrultma işlemleri:Geçen yıl kaza yaptıktan sonra kaput iyi doğrulmadı.İçime sinmedi yeni kaput alıp beyaza boyatıcam.Farlar biraz çıkık duruyor far yuvalarının orjinaline benzer şekilde doğrulması lazım.
    4-Far kapağı almam lazım:Kazadan sonra aldığım şeffaf ibrida farlara arkadaş beyaz ampul takarken arka kapağını kırdı.İşin kötü tarafı bu kapaklar tek satılmıyor yeni far almam lazım.Hurdacıları dolaşıp sağlam far kapağı arıyacam.
    5-Arabanın orjinal teybinin ömrü bitti:9 yıldır sorunsuz çalışan teybimin radyoları çekmez oldu.Herkesin teybinde çekmeyen radyoları sorunsuz ve cızırtısız bir şekilde dinlediğim teybim bir anda bozuldu.Anteni ve kabloları kontrol ettik sorun yok.Sanırım teybin ömrü doldu pioneer 4050 teyb ve önlere 16'lık kolon almayı düşünyorum.Tabi teybi takmak için teyb çerçevesi gerekiyor o da 20 lira civarında.
    6-Km teli titriyor:Yenisinin takılması lazım 60 lira kadar masrafı var.
    7-Yeni aldığım paspaslar adi çıktı:Özenerek aldığım krom paspaslar adi çıktı.Üzerindeki gri renk çıktıkça alttan sarı renk geliyor.Bir daha kara kauçuk paspastan şaşmam.
    8-Kendi kendine silecek kolunun ucu fırladı:Silecek kolunun ucu fırlayınca fazla umursamadım.Bir ara takarım diye düşündüm baktım olmuyor.Tamirciye götürdüm o da takamadı.Parçacıya gittim tek satımazmış takım halinde 520 lira dedi.Almadım tabi tamirci parçayı yapıştırdı dönen parça artık dönmüyor bu durumdan rahatsızım.
    9-Sürücü koltuğunun altında su oluyor:Nerden girdiğini bilmiyorum ama paspasların altında su birikiyor.Arabanın tabanının çürümesinden korkuyorum.
    10-Klima,direksiyon ve vantilatör kayışlarının kontrol edilmesi lazım
    11-Ön ve alt takımın kontorl edilmesi lazım:Arabanın 10 yaşına gelmesi sebebiyle hayati önem taşıyan alt takım vidaları,somunlarının kontrol ettirip eskiyenleri değiştirmeyi düşünyorum.

    Gördüğünüz gibi arabamın ufak tefek! sorunları var.Hangi birini yaptıracağımı düşünyorum.



    Araba eskidikçe böyle sorunlar çıkıyor.Geçen yıl bu arabadan çekmediğim kalmadı.Bir ara vites 5'e geçmez oldu kendiliğinden düzeldi,sonra bujileri paslanmış çalıştıramadık yeni akü aldım olmadı.Kendi kendine silecek kolu fırladı 520 liralık masraf açtı.Ben bıktım açıkçası toparlayıp satıcam çünkü bu araba bitmeyen bir borç gibi ben bu işin altından kalkamayacam.Lpg bile taktıramıyorum 1200 lira ona lazım değmez bu arabaya.Benden size tavsiye almak istediğiniz arabanın geçmişte en ufak kazası bile olmasın.Ne kadar iyi tamir edilse bile kesinlikle eskisi gibi olmuyor.
  • Hocam geçmiş olsun. Daha önceden de okuyordum sizin aracınız hakındaki sorunları ama gerçekten, benim aracım şuan 115000 km devirdi, hiçbir sorunu yok Allaha şükür. Sizin aracınızda fabrikasyon olarak bir hata olabilir mi acaba.
  • aslinda ufak tefek problemler gerçekten de,ancak böle 11 kalem problem birikince hakkaten adami arabadan sogutur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Hocam geçmiş olsun. Daha önceden de okuyordum sizin aracınız hakındaki sorunları ama gerçekten, benim aracım şuan 115000 km devirdi, hiçbir sorunu yok Allaha şükür. Sizin aracınızda fabrikasyon olarak bir hata olabilir mi acaba.

    Yok be abicim bu araba 9 yıldır bizde hiç kullanılmadı 48500 kmde.Zamanında sıfır alırken palionun en donanımlısını almıştık sunroof,klima,abs ıvır zıvırı var.İlk 5 yılda sorun çıkarmadı sonra çok çektik bu arabadan.Kalorifer peteğini 3 kere patlattı yollarda kaldık,kış soğuğunda bujileri paslandı sokak sokak vurdurmak için ittirdik bunlar sadece hatırlayabildiklerim.3 yıldır araba bende babam bana verdi kurtuldu.Bu arabayı birgün bile rahat kullanamadım her binişimde neresinden ses gelecek diye bekliyorum,freni tutmaz,yolu tutmaz,2500 devirde gazı kesip tekrar verince silkeler.Bir ara elime geçeni arabaya veriyordum sonra baktım ben yemiyorum araba yiyor.Burada yazdığım 11 tane sorunu doğaçlama yazdım daha birçok sorun var aklıma gelmedi hepsini yaptırsam 2000 lira eder.Soğudum arabadan toplayıp satıcam doğru dürüst kullanmadım hergün kullanıyor olsaydık elimizde dökülüp kalırdı.Arabayı satınca broadway veya flash alıp dağ tepe kullanıcam o arabalardan anlayan tamirci çok en azından 250 lira triger kayışı masrafı yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 25 Kasım 2008; 6:32:12 >
  • usta bence de sizin arabanin bi bahtsizligi var,halbuki paliolar çok sorunsuz arabalardi,ben 3 senedir neler ettim hiçbiyeri gik demedi valla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DeLmIrA

    usta bence de sizin arabanin bi bahtsizligi var,halbuki paliolar çok sorunsuz arabalardi,ben 3 senedir neler ettim hiçbiyeri gik demedi valla

    Senin araban mk2.Yani 2. kasa palio bizim palio 1. kasa.Mk2 paliolar 1.kasa paliolarının birçok kronik sorununun çözülmüş haliyle piyasaya sürüldü.Bana göre az sorun yaşaman normal ayrıca araba kullanılmasa bile durduğu yerde eskiyor.
  • mk2 ve mk1 ne oluyor? 2001 sonrası hangisine giriyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhyen

    mk2 ve mk1 ne oluyor? 2001 sonrası hangisine giriyor?

    1998-2001 mk1
    2002-2005 mk2
    2006-... mk3

    Senin incelediğin araç mk1
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.