Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.471
Cevap
59
Favori
319.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hala pazarlık payı olmakla birlikte full bir 1.9tid için 43 bin euro fiyat vermişlerdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Saab'ın satışlar kötü olduğundan kim olursan ol, peşin alacam dedin mi kafadan %10 düşüyorlar zaten. Ancak düşseler de full bir 9.3 tid yine de 50 bin Avro.
  • 1.9. tid 9.3 Sedan Vector'ün liste fiyatı benim bildiğim 46000 Avro, 6400 Avroluk da ek donanım mümkün = 52400 Avro. Bunu pazarlıklı 43000'e veriyorsalar, süper! Passat veya Vectra yerine tercih edilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    1.9. tid 9.3 Sedan Vector'ün liste fiyatı benim bildiğim 46000 Avro, 6400 Avroluk da ek donanım mümkün = 52400 Avro. Bunu pazarlıklı 43000'e veriyorsalar, süper! Passat veya Vectra yerine tercih edilir.


    geçengün bir gazete ilanı gördüm tid vector 9-3 saab'ın fiyatı 39 bin euroya düşmüş diye, ama internet sitesinde hala 44 bin civarında gözüküyordu. 39 binse liste fiyatı, full olanı pazarlıkla 43 bin euronun altına bile alınabilir.
  • http://www.trollhattansaab.net
    Saab sevenler için ilaç gibi bir site...
  • cok güzel ve pahalı araclar
  • Bende BMW 520 d kullanıcısıyım ...Fakat SAAB lara karşı özel bir ilgim var....520 d almasam belkı saab alırdım...Uçak kokpiti gibi kokpiti benim hosuma gıdıyor....Belkı babama bu arabadan almayı düşünebilirim...Tek sorun hala Ankara da bile bu arabanın 2. el piyasasının oluşmamış olmaması...Ama babama alsam herhalde 10 yıl sorunsuz biner...Hem sadece uzun yolda hemde çok titiz kullanır...Gercekten performansı dizaynı güvenliği çok hpş gibi duruyor....Şuan seat ıbıza 1,4 tdi kullanıyo..onu satıp 2, el az kullanılmış bir araba alınabılir..ılanlarda 2 tane cok guzel bır araba buldum..Pazarlıkla bıraz daha ındırım yaptırılabılır ama arabalar İstanbulda.....Sizce bu arabaların fıyatlarıda uygun değilmi.....Bana uygun gibi geldi...
    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=817456
    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=819562




  • Dolu olan bir sıfırını pazarlıkla dahi 80 milyarın altına alamazsın. O arabaların 2006 model oluşu ve pazarlıkla 55-56 bin civarında olması satan açısından üzücü ama alan için büyük avantaj.
    1.9 dizel saab hem motoruyla, hem oturaklılığıyla, hem yoltutuşuyla, hem de orta konsoluyla süper bir araç. Vectra 1.9 dizeli 3 gün kullanıp inip saab 1.9 dizeli kullanmıştım. Vectra da güzeldi ama saab çok farklı. Hemen satma gibi derdiniz olmayacaksa, alıp uzun süre kullanacaksanız kesinlikle öneriyorum.Ben golf gt aldım bütçem saab'a elvermediği için, ama aklım hala saab'ta. İlerde kesinlikle bir saab düşünüyorum.
    Bu arada saab çılar test sürüşü yaptırmak için çok hevesliler.Hangi şehirdesiniz bilmiyoryum ama ya bayiden yada saab vip line'dan test sürüşü randevusu alabilirsiniz. Aracı kullanın, dediklerimi anlayacaksınız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: efe01

    Bende BMW 520 d kullanıcısıyım ...Fakat SAAB lara karşı özel bir ilgim var....520 d almasam belkı saab alırdım...Uçak kokpiti gibi kokpiti benim hosuma gıdıyor....Belkı babama bu arabadan almayı düşünebilirim...Tek sorun hala Ankara da bile bu arabanın 2. el piyasasının oluşmamış olmaması...Ama babama alsam herhalde 10 yıl sorunsuz biner...Hem sadece uzun yolda hemde çok titiz kullanır...Gercekten performansı dizaynı güvenliği çok hpş gibi duruyor....Şuan seat ıbıza 1,4 tdi kullanıyo..onu satıp 2, el az kullanılmış bir araba alınabılir..ılanlarda 2 tane cok guzel bır araba buldum..Pazarlıkla bıraz daha ındırım yaptırılabılır ama arabalar İstanbulda.....Sizce bu arabaların fıyatlarıda uygun değilmi.....Bana uygun gibi geldi...
    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=817456
    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/detail.aspx?sid=819562




  • Neden Saab' ı seçmem gerektiği sorusuna nasıl cevap verirsiniz ?
  • Sağlam, güvenli, sportif ve uzun ömürlü bir araca sahip olmak istiyorsan ve bu araca sahip olan ender kişilerden biri olmak istiyorsan Saab Eğer motor gücü yüksek bir Saab alırsan da yolda seni küçümseyen BMWlere kendini tanıtma imkanın olur
  • Saab Aero X, tasarım ödülünü kazandı
    Son derece çekici bir otomobil olan Saab Aero X, ödül kazanmaya alışmış görünüyor. Konsept otomobil, bu yılın başlarında Cenevre Motor Show’da ilk kez boy gösterdiği zaman, ABD dergisi Autoweek tarafından herkesin imrendiği ‘Show’un En İyi Otomobili’ ödülü ile onurlandırılmıştı. Şimdi de, İngiltere’nin en köklü otomobil dergisi Autocar tarafından ‘Yılın Konsept Otomobili’ ödülüyle taçlandırılmış bulunuyor.

    Saab Aero X’in, Londra’daki ödül töreninde dinamik duruşundan övgüyle söz edildi. Tasarımcılar, kokpiti yanlara doğru saran ön camı, yukarı doğru açılan kubbe tarzı sürücü kabini ve türbin tekerlekleriyle havacılık mirasımıza atıf yapmışlardı.

    Ödülü verirken, Autocar editörü Chas Hallet şunları belirtti: “Aero X, Saab tasarım ruhunun modern mimariye dahil edilip, mantıklı bir biçimde nasıl 400 beygirlik bir süper-coupé’ye kadar yükseltilebileceğinin somut göstergesidir.”

    Aero X, sadece gelecek kuşak Saab’lara ilişkin tasarım özlemlerimizi yansıtmakla kalmıyor, aynı zamanda fosilsiz yakıtlarla otomobil kullanma taahhütümüze de hizmet ediyor. Aero X’in tamamen saf E100 biyoetanol yakıtla bile çalışabilen, 400 beygirlik turboşarjlı V6 BioPower motor sayesinde sunduğu benzersiz sürüş performansı da, otomobilin görünümüne uyum sağlıyor

    Kaynak: Saab Newsletter




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Sağlam, güvenli, sportif ve uzun ömürlü bir araca sahip olmak istiyorsan ve bu araca sahip olan ender kişilerden biri olmak istiyorsan Saab Eğer motor gücü yüksek bir Saab alırsan da yolda seni küçümseyen BMWlere kendini tanıtma imkanın olur



    keske bizdede saab olsa yaa..hastasiyim...




  • benide aranıza alırsanız sevinirim
  • Saab 9-5 2.0 SE LPT sahibiyim
    Kulübe alırsanız sevinirim...
  • İlk Saab otomobili, otomotiv dünyasına, 10 Haziran 1947 tarihinde Linköping’deki (İsveç) uçak şirketi merkezinin personel kantininde tanıtıldı. Bugün dünyanın 60 ülkesinde temsilciliği bulunan büyük bir uluslararası marka yaşama böyle mütevazi bir adımla başladı.


    Altmışıncı yıldönümü kutlamaları nedeniyle, 60 küçük keyifli bilgi notundan oluşan bir potpuri oluşturduk. Niyetimiz, Saab markasına ve bugün üretmekte olduğu ürünlerine hala ilham vermeyi sürdüren bir tutkuyu ve yenilikçi, bağımsız düşünce geleneğini ifade etmek.


    1. Ralli yaşamına 1929 yılında başlamış İsveç’li bir kadın, Greta Molander, Saab adına Monte Carlo Rallisinde ödül kazanan ilk sürücü olmuştur. Molander, Erik Carlsson’un iki Monte Carlo zaferinden ilkini kazandığı tarihten on yıl önce, 1952’de, Saab 92 ile Bayanlar Kupası’nı almıştır.


    2. Saab bir zamanlar tekne üretimine girmeyi düşünüyordu. Savaşın sonuna yaklaşıldığı 1944 yılında uçak yapımcısı olan Saab, barış yıllarında başka ürünler de üretmeyi planlamaktaydı. Pruvadaki bazı tekne kayak ünitelerini de içeren birçok alüminyum tekne inşa edilmiş, ancak sonuçta otomobil üretiminin daha iyi bir yatırım alanı olduğu düşünülmüştür.


    3. Saab’ın 1971 yılındaki buluşu olan ısıtmalı sürücü koltuğunun geliştirilmesine, bir Saab üst düzey yöneticisinin yaşadığı sırt ağrısı neden olmuştur. Ağrı, soğuk ve buzlu sabahlarda özellikle kötüleşiyordu ve iş arkadaşlarından biri bu rahatsızlığı en aza indirmek için sürücü koltuğunu ısıtmanın bir yolunu bulmuştu. Bu, öyle etkin ve popüler oldu ki, sonunda çözüm üretime yansıtıldı.


    4. Saab 92’nin ilk prototiplerinden birinin 1:10 ölçeğindeki modeli 1946 yılında rüzgar tünelinde test edildi. Bu test, o zamanın seri üretim otomobil üreticileri için son derece alışılmadık bir şey olsa da bir uçak üreticisi için çok normaldi. Son prototipin 0.32’lik sürtünme katsayısı o zamanın seri üretim otomobili için son derece düşüktü. Bu oran bugün bile rekabet edebilecek düzeydedir.


    5. İlk T-model Ford otomobilde olduğu gibi, ilk Saab 92 otomobilini de –tercihiniz şişe yeşili olduğu sürece – istediğiniz renkte alabiliyordunuz. Bu boya, savaştan kalan askeri malzemeler arasında bolca bulunuyordu. Saab 1952 yılına kadar renk seçimi olanağını sunmadı.


    6. Saab, 1993 yılında yeni Saab 900 modelinde, uçak kokpitlerinde yaygın olarak bulunan bir cihazı ve bilgi ışıklandırma özelliğini otomobile adapte etti. Bu yenilikçi ‘Gece Paneli’, dikkatin dağılması olasılığına karşı, hız göstergesi ve gerekli uyarı ışıkları dışındaki ana gösterge panelini kapatma olanağı sağlıyordu.


    7. Çoğu kişi tarafından seri üretim turbo fonksiyonunun babası olarak kabul edilen Saab motor ustası Dr. Per Gillbrand’ın kendini turboşarja adaması konusunda çok basit bir açıklaması var. “Tüm motorlarda bir yağ pompası, bir yakıt pompası ve bir su pompası var. Gerçekten bir turbo olması için gereken bir hava pompası neden olmasın? Aslına bakarsanız tüm motorlarda bir tane olmamasının garip olduğunu düşünüyorum!”


    8. Saab, 2000 yılında Saab 9-5 Aero Wagon otomobilini sunduğu zaman, muhtemelen dünyanın en yüksek rakımlı otomobil lansmanını yaptı. Gazeteciler, ABD’deki New Mexico kayak merkezine yakın bir uçak pistinde, Rocky Dağları’nın 2650 m (8,700 ft) yüksekliğinde, yeni Saab ve başlıca rakiplerinin hızlanma yarışını izlemeye çağrılmıştı. Sonuçlar, Saab Trionic motor yönetiminin yüksek irtifadaki ince hava katmanına rağmen turbo motor performansını koruyarak rakiplerini nasıl geride bıraktığını göstermişti.


    9. 1966 yılında, yeni Saab 99 otomobilinin gelişini gizli tutmak için, prototiplerin dayanıklılık testleri eski bir uçak hangarında yapılmıştır. Tahrik milinin dayanıklılığını test etmek amacıyla, prototipler üzerinde günlerce süren testler yapılmıştır.


    10. Tüm zamanların en iyi satan Saab otomobili, hâlâ ‘klasik’ 900 kuşağıdır. 1978 ile 1993 arasında 48.888’i Convertible olan toplam 908.817 otomobil üretilmiştir. Genellikle en karizmatik Saab olarak görülen bazı 900’ler, üretim durduktan 13 yıl sonra bile, hala yollardadır. Bugün bir kısmı koleksiyoncuların elinde bulunmakta, ama çoğu günlük ulaşımda kullanılmaktadır. Saab güvenilirliği ve dayanıklılığı bu otomobillerin öngörülenden fazla kilometre yapmalarını sağlamıştır.


    11. Lansmanından 20 yıl sonra, 2006’da Saab Convertible’ın toplam satışı çeyrek milyonu geçmiş ve Saab’ın Avrupa’nın birinci sınıf yumuşak tavan segmentindeki seçkin konumunu perçinlemiştir. Birçok pazarda, Saab convertible sınıfının en iyi satan modelidir.


    12. Kameralar “motor” deyip çekim başladığı zaman, çoğunlukla sahneyi alan Saab Convertible’dır. Jack Nicholson (As Good As It Gets), Matt Damon (The Bourne Supremacy), Richard Gere (Final Analysis), Paul Giamatti (Sideways), Jerry Seinfeld (Seinfeld TV show’u) ve Reese Witherspoon (Sweet Home Alabama) perdede bir Saab Convertible kullanırken görünmüşlerdir.


    13. Saab, daha 1952 yılında çarpışmaya karşı iyi bir koruma düzeyi ve iyi bir ağırlık dağılımı için, Saab 92’nin yakıt tankını alta, arka tekerlekler arasına indirerek yeni bir endüstri standardı oluşturmuştur.


    14. 1991 yılında, Saab başka bir endüstri tasarım standardı daha koymuş; yeni Saab 9000CS’deki ön koltuk minderlerinin kenarına ve bacağın alt kısmına pratik saklama cepleri yerleştirmiştir. Bu özellik, bugün başka üreticiler tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır.


    15. Saab 9-5’in bardaklığının düzgün ve yumuşak hareketi İngiliz Times’ın bir gazetecisini öyle etkilemiştir ki, onun hareketini bir Saab Gripen savaş uçağının iniş takımlarının gövdeden açılarak yere konmasını seyretmeye benzetmiştir.


    16. Saab mühendisleri turboşarjı tartışırken ‘tork konuşmaya’ bayılırlar ve motorun ‘devrini’ fazla yükseltmeksizin halihazırdaki çabasız ve gelgit dalgasını andıran çekiş gücünden söz ederler. Gerçekten de, tipik Saab turbo motorunun uzun ve düz tork ‘eğrisi’, genellikle Avustralya’daki Ayers Dağları’nın platoyu andıran profiline benzetilmiştir.


    17. Saab 92 projesinin lideri olan uçak mühendisi Gunnar Ljungström, emekliliğine kadarki uzun dönemde yenilikçi ruhunu korumuştur. Ljungström 80’li yaşlarında, evdeki yaşlı insanlar için, kolaylıkla merdivene dönüştürülebilen tahta bir sandalye tasarlamıştır. Bu, bir süre Saab’ın kenti olan Trollhättan’daki bir firma tarafından üretilmiştir.


    18. Saab otomobillerinde kontakt anahtarının, geleneksel olarak ön koltuklar arasına yerleştirilmesinin birçok nedeni vardır. Saab uçaklarının kokpit tasarımının mirası olan iyi ergonomi, el freni ile vites koluna yakın olan kullanımı kolay bir yeri işaret etmiştir. Bu pozisyon aynı zamanda bir çarpışma sonucu olabilecek diz yaralanması riskini azaltmaktadır. Orta konsolun, uçaklarda olduğu gibi, tüm göstergelerin bulunduğu yerde oluşu da rastlantı değildir.


    19. Yeşil enerjinin gündeme gelmesinden çok önce, daha 1985 yılında, Saab’ın ilk konsept otomobili olan EV-1 sıcak hava koşullarında park edildiğinde iç mekanı serin tutmak üzere havalandırma fanına güç sağlayacak tavan güneş hücrelerine sahipti. Otomobil; entegre, kendini onaran tamponlar ile ‘Gece Paneli’ özelliklerini de içermekteydi. Bu iki özellik de daha sonraki seri üretim otomobillerinde görülmüştür.


    20. Saab 9-5 SportCombi’lerdeki yenilikçi arka bagaj raylarının tasarımında yolcu uçağının kabin tabanlarında kullanılan koltuk montaj raylarından esinlenilmiştir. 1998 yılındaki bir basın lansmanında da gösterildiği gibi bu raylar; otomobil (sıvıları hariç) bütün ağırlığı ile raylarından bir vince asıldığında bile, aracın tümünü destekleyecek sağlamlıktadır.


    21. Çarpıcı konsept otomobil 2006 Aero X, ön cam sütunlarına ve hatta kapılara olan gereksinimi tamamen ortadan kaldırmak için uçak tarzı bir kanopi geliştirerek 180°‘lik geniş bir görüş alanı sunmaktadır. Saab’ın avcı jetlrenden esinlenilen bu tasarım, Cenevre’deki sunumu sırasında Amerikan Autoweek dergisinin ‘Show’un En İyisi’ ve İngiliz Autocar’ın ‘Yılın Konsept Otomobili’ ödüllerini kazanmıştır.


    22. ‘Saab’ marka adı, 1937 yılında kurulmuş olan Svenska Aeroplan Aktiebolaget (İsveç Havacılık Limited Şirketi) ifadesinin kısaltılmış biçimidir. İlk Saab otomobil amblemlerinin bir özelliği olan stilize uçak kanadı, Saab’ın benzersiz havacılık mirasına bağlılığının bir göstergesi olarak, hâlâ bugünkü otomobillerin ızgara tasarımında görülmektedir.


    23. Yaygın söylentiye göre, ilk Saab otomobilinin arkasındaki 16 güçlü proje ekibi üyesinin hiçbirinin sürücü ehliyeti yoktu. Bu tam olarak doğru olmamakla birlikte, başlangıçta uçak mühendisi olarak yetiştirilen bu ekip üyelerinin çoğunun gerçekten de ehliyetleri yoktu. Ama en azından proje lideri Gunnar Ljungström ile test sürücüsü Rolf Mellde’nin sürücü ehliyetlerinin bulunduğuna eminiz.


    24. ‘92’ model tasarımı ilk Saab otomobil model numarası olarak seçildi çünkü bu sayı, o zamana kadar gerçekleştirilen sivil havacılık projelerini izleyen ilk sayıydı.l Saab 91, iki-koltuklu bir eğitim uçağı ve Saab 90 da 24-koltuklu bir yolcu uçağıydı.


    25. Başlangıçtaki Saab otomobillerinden daha yenilikçi bir model olan 99 modeline kadar ilk Saab’ların tasarımcısı olan Sixten Sason, aynı zamanda Hasselblad fotoğraf makinelerinin, Husqvarna motosikletlerinin ve Electrolux ev ürünlerinin de tasarımını yapmıştır.


    26. Saab’ın memleketi olan Trollhättan’daki bir evin bodrum katının duvarlarında, Sixten Sason tarafından imzalanmış büyük bir Saab 92 çizimi de dahil olmak üzere, Kuzey ülkelerinden manzaralar bulunmaktadır. Duvar resimleri 1955 tarihini taşımaktadır ve evdeki bir parti sırasında Sason tarafından yapıldıklarına inanılmaktadır.


    27. 2001 Frankfurt Motor Show’da sergilenen ‘dört-boyutlu’ Saab 9X konsepti, otomobil üreticileri, tasarım stüdyoları ve tedarikçilerin yer aldığı bir jüri tarafından verilen 2002 Avrupalı Otomotiv Tasarımı Ödülleri arasından, En İyi Konsept Otomobili dalında ödül almıştır. 9X’in yenilikçi tasarımı, çok yönlü tek bir mimari içerisinde coupé, roadster, wagon ve pick-up gövde seçenekleriyle sunulmuştur.


    28. Toppola Kamp Donanımı, hatchback Saab 99 ve ‘klasik’ 900 kullanıcıları arasında popüler olan olağanüstü bir aksesuardır. Bu aksesuar, otomobilleri hemen ocağa, ısıtıcıya, oturma odasına ve iki kişilik yatağa sahip bir ‘kamp aracına’ dönüştürmektedir. Bir ‘sırt çantasını’ andıran tüm modül, otomobilin bagaj kapısı çıkartılarak monte edilmektedir.


    29. İlk Saab prototipinin 1946’da yapılan çelik gövde panelleri, boya yerine parlak ve siyah ayakkabı cilasıyla kaplıydı.


    30. 94, 97 ve 98 numaralı ‘bilinmeyen’ Saab modellerinin tümünden otomobil projelerinde yararlanılmış ve bunlardan biri de ticari üretimde kullanılmıştır. ‘94’ numaralı proje olan ve 1956’da altı prototipi yapılan Sonnet 1, iki-koltuklu bir spor otomobildi. ‘97’ numarası sonraları 1966-1974 yılları arasında Sonett II ve III spor coupé otomobil modeline verilmişti. ‘98’ ise, 95 station wagonun hatchback versiyonunun prototipi olarak 1974 yılında tasarlanmıştır. Bunların beklenen satış hacimleri ticari bir üretim için yetersiz olarak kabul edilmiştir.


    31. Erik Carlsson, İsveç’teki ilk ralli serüvenlerinde ‘Damdaki’ lakabını kazandı. Bunda Astrid Lindgren çocuk kitaplarındaki ‘Damdaki’ Karlsson karakterinden de esinlenilmiştir. Carlsson bu lakabı başka bir Safari rallisinde yardımcı pilotu Gunnar Palm ile birlikte otomobillerini çamurdan çıkarmak için geliştirdiği orijinal ‘yuvarlama’ tekniğinden ötürü de kazanmış olabilir.


    32. Saab’ın 70’lerdeki Murahhas Üyesi olan Sten Wennlo, turbo motor gelişiminin bir numaralı destekçisiydi. Gece yapılan gizli bir test sürüşünden sonra, bir sandviç büfesinin önünde durup oradan mühendislik departmanına telefon ederek üretim için yeşil ışık yakmıştı. Büfenin sahibi daha sonra Saab’ın ilk turbo müşterisi olmuştu.


    33. 1957 yılında, Saab 93’ün çok yönlü ‘çekici’ niteliklerini gösteren bir basın reklam fotoğrafı İsveç’te tartışmaya neden olmuştu. Fotoğraf otomobilin içinde geceyi geçirmek üzere dümdüz katlanan koltuklara uzanan genç bir çifti göstermekteydi, ancak kadının alyansının olmadığı çok açık bir biçimde belliydi. Bu, kamuoyunda tepkilere neden olunca kadının parmağına alelacele bir alyans geçirilmişti.


    34. 1986 ve 1996 yıllarında, bir Saab filosu Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Talladega Yarış Pistinde fırtınalar estirmiş, standart üretim otomobillere ilişkin bir dizi hız ve dayanıklılık rekorlarını kırmıştı. 1986 yılında lider 9000 turbo sadece servis, yakıt, lastik ve sürücü değiştirme gibi nedenlerle duruş yapmak suretiyle ve ortalama 213 km/saat (132 mil/saat) hızla toplam 100.000 km (62,140 mil) yol kat etmiştir. Bundan on yıl sonra ise, en hızlı 900 turbo 226 km/saat (140 mil/saat) üzerinde bir ortalama hıza ulaşarak 40.000 km (24.800 mil) yol yapmıştır.


    35. ‘78 Saab’ bir başka ‘kayıp’ Saab tasarımı olmadı; Haziran 2005’te kurulmuş popüler bir Avustralyalı ‘soft rock’ grubunun da adıydı. Bu adı, grubun üyelerinden birinin sahip olduğu bir 1978 Saab nedeniyle koymuşlardı.


    36. 70’lerin başlarında Saab, genç İsveçli atletleri destekleme kararı alarak tenis oyuncusu Björn Borg ile kayakçı Ingemar Stenmark’ın uluslararası yıldızlar düzeyine erişmelerine yardımcı oldu. ‘SuperSwedes (Süper İsveçliler)’ olarak anılan bu iki sporcu, daha sonra Saab 99 Turbo’nun lansmanında destek verdiler..


    37. Gizli ajan 007 James Bond, Bond karakterini yaratan Ian Fleming’in ölümünden sonra, 1981-85 arasında James Gardner tarafından yazılan ilk üç romanda bir Saab 900 Turbo kullandı. 007’nin ‘Silver Beast (Gümüş Canavar)’ adıyla anılan otomobilinin bir kopyası Saab tarafından promosyon amacıyla üretildi. Bu otomobil şu anda Saab Otomobil Müzesi’nde teşhir edilmektedir. Otomobilde, mesaj özelliği de bulunan bir mobil telefon ile göz yaşartıcı gaz kanalları bulunmaktadır.


    38. Erik Carlsson, ona 1965 Safari Rallisinde yardımcı pilot olarak eşlik etmiş olan GP efsanesi Sir Stirling Moss’un kayınbiraderidir. Yarışı kaybetmiş ve çekilmek zorunda kalmışlardı; ancak bu Stirling’in hatası değildi çünkü navigasyon donanımında hata vardı.


    39. Saab, 1980 yılında, tenis yıldızı Björn Borg ile ralli yıldızı Stig Blomqvist’in ‘birbirlerinin yerine geçtikleri’ yaratıcı bir promosyon filmi yaptı. Filmde Borg, Blomqvist’e teniste koçluk yaparken, Blomqvist de ona otomobili kontrol etme sanatının inceliklerini öğretiyordu. Bu deneyimin ardından, Björn bunun yaşadığı en sinir bozucu olay olduğunu söylemişti, ancak ralli sürüşünde Blomqvist’in tenis denemesinden çok daha iyiydi.


    40. Saab, 60’lı yıllarda, küçük bir karavan olan SAABO’yu sınırlı sayıda üretti. Küçük ve hafif, ancak son derece becerikli olan bu karavanların birçoğu hayatta kalmayı başarmıştır ve koleksiyoncular arasında değer kazanmıştır. SAABO’lar sıklıkla klasik Saab toplantılarında görülmekte; sahipleri arasındaki dostluk ruhuna katkıda bulunmakta ve onların otel masraflarından tasarruf etmelerine yardımcı olmaktadır.


    41. Üst düzey Saab yöneticileri halen, sürücünün nefesinden alınan örneğin yasal sınırların üzerinde alkol buharı içermesi durumunda otomobili kilitleyen ‘alkol kilidi’ özelliğine sahip Saab Alco Key cihazının kullanıcı testlerine katılmaktadırlar. Saab öncüleri, İsveç’te uygulanmakta olan 100 zorlu deneme programının bir parçasıdır. Cihaz, İsveç Otomobil Derneği’nin güvenlik ve çevre konularına ilişkin gelişmeler için verdiği 2006 ödülünü kazanmış bulunmaktadır.


    42. Saab’ın temel gerçek-yaşam güvenlik felsefesi, onun pilot ve personel güvenliğinin en üst düzeyde önemli olduğu havacılık mirasından doğmuştur. Saab’ın, Saab otomobilleri de dahil 6.100’ü aşkın gerçek yol kazasını içeren mevcut veritabanı, bir Saab test sürücüsünün kaza geçirdiği 1948 yılına kadar uzanmaktadır.



    43. Tüm zamanların en hızlı seri üretim otomobili, halen üretilen 250 hp gücündeki 2.8V6 turbo motorlu 9-3 Sport Sedan’dır ve bu versiyonun SportCombi ve Convertible gövde stilleri de mevcuttur. Bu sofistike motor, Saab’ın ilk 99 Turbo otomobilin lansmanından bu yana edindiği engin deneyimin kullanıldığı en son turbo teknolojisini temsil etmektedir.


    44. Saab, 1982 yılında asbestin yerine geçecek yeni malzemelerin avantajlarından yararlanan ve asbestsiz fren ve debriyaj balatalarını sunan ilk otomobil üreticisi olmuştur. 1991 yılında, otomobil-içi klima sistemlerinden CFC’lerin (Kloro-Floro-Karbon) kaldırılmasında da endüstrinin öncüsü olmuştur.


    45. 1996 yılında, Erik Carlsson Saab Müzesi’nden alınan bir Sonett 1 spor otomobille, (üretiminin üzerinden 40 yıl geçtikten sonra) 750 cc’lik bir yol otomobili için yeni bir rekor olan 159.4 km/saat (99 mil/saat) hıza ulaşmıştır. Üretilmiş olan altı Sonett 1’in tümü şu anda mevcut olup ikisi Saab Müzesi’nde bulunmaktadır.


    46. Sürücüye artırılmış motor gücü ve performansın yanı sıra daha düşük fosil CO2 emisyonu avantajları sunan Saab 9-5 BioPower, dünyanın tek biyo-etanol yakıtlı otomobilidir. Bunun nedeni, turboşarjlı motorun daha yüksek oktanlı E85 yakıtın kullanımına olanak tanımasıdır. Esnek yakıtlı bu otomobillerde, benzin ve/veya %85 biyo-etanol ve %15 benzinden oluşan E85 gibi yenilenebilir yakıtlar kullanılabilmektedir.


    47. Devrilmeye karşı iyi bir koruma sağlamak amacıyla, mevcut Saab 9-3 Convertible’daki ön cam kolonları ve tavan rayı, otomobilin ağırlığının iki katından fazla bir yükü destekleyecek şekilde geliştirilmiştir.


    48. Bir Saab otomobili, bir geyiğe çarptığınızda bile hayatta kalmanızı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Saab’ın 60’larin ortalarında geliştirdiği geyik çarpma simülasyon testleri, bir otomobilin 70 km/saat (43 mil/saat) hızla yola çıkan 350 kg (770 lb) ağırlığındaki bir geyiğe çarpma koşullarını içermektedir. Bu tür büyük hayvanlara çarpmak, İsveç’in taşra yollarında oldukça sık rastlanan bir durumdur ve bu dikkat gerektiren test Saab’ın gerçek-yaşam güvenlik yaklaşımının tipik bir örneğidir.


    49. Erik Carlsson, 1962 yılında İngiltere’de düzenlenen üçüncü RAC Rallisi’ni kazanmak için ralli otomobilinin kırılan bir parçasının yerine takmak üzere, park halindeki başka bir Saab 96 otomobilinin arka süspansiyonunu ‘çalarak’ otomobilin sahibinin küplere binmesine neden olmuştu. İkisi, sonradan iyi birer dost oldular.


    50. Saab 9-3 Sport Sedan’daki en ‘ekstrem’ gelişme, Per Eklund’un 550 bhp ile Avrupa Ralli-Kros Şampiyonasına girmesidir. Bu dört-çekişli otomobil, sıfırdan 100 km/saat (62 mil/saat) hıza 2,2 saniyede, bir Formula 1 otomobili kadar hızlı çıkabilmektedir.


    51. Saab’ın gerçek-yaşam güvenlik felsefesinin bir diğer örneği olarak, Saab 9-3 ve 9-5’teki benzersiz ‘sarkaç’ B-sütunu tasarımının geliştirilmesi gösterilebilir. Bu sütunun, yan çarpma kuvvetlerini yolcu bölmesinden uzaklaştırmada etkin olduğu deneylerle kanıtlanmıştır.


    52. Saab Aktif Kafalıklarını (SAHR) 1997 yılında 9-5 modeli üzerinde sunan Saab, otomotiv endüstrisinin; arkadan çarpmalarda boyun zedelenmesine karşı korumaya yardımcı sistemler geliştirmesinde öncü olmuştur. 2003 yılında Amerika Travma Dergisinde (US Journal of Trauma) yayımlanan bir Saab araştırmasında, SAHR donanımlı Saab otomobillerinin kaza performansının, bu sistemle donatılmamış eski Saab modellerine göre, ciddi boyun zedelenmelerinin yüzde 75 gibi önemli bir oranda azaldığı belirtilmektedir.


    53. Fosil yakıtı emisyonunu tamamen ortadan kaldıracak ilk hibrid araç da üretime hazırdır. 9-3 Convertible üzerinde geliştirien ve 2006 Stockholm Motor Show’da prömiyeri yapılan Saab BioPower Hybrid Concept, elektrik gücü üretimini %100 saflıkta etanol yakıtın kullanıldığı bir turbo motor ile birleştirmektedir. Bu, aynı zamanda, dünyanın yumuşak-tavanlı ilk çevre dostu hibrid modelidir.


    54. Saab, saf E100 yakıtını kullanan ve fosil-bazlı CO2 egzoz emisyonlarını tamamen ortadan kaldıran bir esnek-yakıt motoru da geliştirilmiş bulunmaktadır. Bu teknoloji, ödüllü 2006 Aero X konsept otomobilinin 400 hp gücündeki ikiz-turbo motorunda teşhir edilmiştir.


    55. Saab, E85 yakıtı (%85 etanol / %15 benzin) kullanan ve bir yılda ortalama 15.000 km yol yapan bir Saab 9-5 BioPower sürücüsünün 1.060 litre daha az benzin kullanacağını ve dolayısıyla fosil-bazlı CO2 emisyonlarını önemli ölçüde azaltacağını hesaplamaktadır.


    56. Milyarder işadamı Sir Richard Branson, yeşil yakıtlı otomobile olan saygısını göstermek için bir Saab 9-5 BioPower kullanmaktadır. Branson’a ait Virgin Grubu, biyo-etanol de dahil olmak üzere, ulaştırma amaçlı biyo-yakıtlara ilişkin araştırma ve geliştirme faaliyetlerine önümüzdeki 10 yıl içerisinde 1,6 milyar sterlinlik yatırım yapacaktır.


    57. Üretime yansımayan yenilikçi Saab konseptleri arasında, soğuk çalıştırma sırasında hızlı ısıtmayı sağlamak için motor sıcaklığını depolamak üzere tasarlanmış bir termo-akümülatör ile egzoz emisyonlarını bir egzoz gazı toplama torbasında toplayıp katalizör çalışma sıcaklığına geldiğinde tekrar devreye alan bir sistem de bulunmaktadır. Montaj ve ambalajlama konuları bunların ticari üretime yansımasını engellemiştir.


    58. Aralık 1949’da ticari üretimin başladığı günden bu yana dört milyonu aşkın Saab otomobili üretilmiştir. Dört milyonuncu otomobil olan Saab 9-3 SportCombi üretim hattını Haziran 2005’te terk etmiş olup şu anda Saab Müzesi’nde teşhir edilmektedir. Üretimin kilometre taşları artan bir düzenlilikle aşılmıştır. Bir Saab 99 Combi Coupé olan bir milyonuncu otomobil Ocak 1976’da, bir Saab 9000 Turbo olan iki milyonuncu otomobil Mart 1987’de ve bir Saab 9-5 Sedan olan üç milyonuncu otomobil ise Ekim 1997’de üretilmiştir.


    59. Amerika Birleşik Devletleri’nde bir 1989 Saab Turbo 1 milyon milin (1.61 milyon km) üzerinde yol yapmış olup bu mesafe dünyanın çevresindeki 40 tura eşittir. Otomobilin sahibi Peter Gilbert otomobili emekliye ayırarak yerel bir Wisconsin otomobil müzesine vermeyi planlamaktadır.


    60. Saab altmışıncı yılına küresel çapta rekor satış düzeylerine koşarak girmektedir. 2006 yılında, 80.000’den fazlası Avrupa’da olmak üzere, tüm dünyada 130.000’i aşkın otomobil satılmıştır. Saab Aero X ve Saab BioPower Hybrid gibi yenilikçi konseptler, marka için parlak bir geleceği işaret etmektedir. Yeni pazar segmentlerinde sunulacak olan yeni ürünlerle, önümüzdeki 60 yılın Saab için daha da olaylarla dolu geçeceği muhakkaktır.

    Kaynak




  • bmw 1.16i sportla bir saab değiştirebilirim aklıma yatarsa.. çok ciddiyim ..pm den mesaj atabilirsiniz..
    düzceded e evim var garajlı mersindede .. illaki periferde binmek gerekmiyor ki .. zaten bmw yi getirdiğimede pişman oldum bu atarabası muhitine ..bugün gittim sanayiye şu angellar parklar neden yanmıyor bakın dedim ..kaputu açıyorlar himm güzel motoru var diyorlar sonra abi biz anlamayız deyip kapatıyorlar .. bu mesajı uzun vadeli yazdım ..saab a binerim gibi geliyor bana ..ki öyle olacak ..illaki bugün değişecem
    saab güzel araba .. artı bu kadar hızlı yanıt geleceğini sanmıyordum .. alf rone .. mesaj gönder seçeneği çıkmadıgı için mesajı değiştirerek yazıyorum ..

    benim arabada en önemli aradığım kriter sağlamlık ve tokluk hissi ..saab ta bu fazlası ile var sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 23 Nisan 2007; 19:29:55 >
  • Sen daha yeni almadın mı bmw'yi? Saab çok güzel ancak periferde servis bulamazsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bmw 1.16i sportla bir saab değiştirebilirim aklıma yatarsa.. çok ciddiyim ..pm den mesaj atabilirsiniz..
  • Arabam Eskimesin, Yıpranmasın, Saglam ve güvenli olsun diyosanız ve alım gücünüz varsa SAAB
    Bu arabalar inanın kolay kolay eskimiyo çünkü arkadaşlar SAAB harika bir marka. söylendiği gibi gerçekten İsveç'in İNCİSİ
  • Tracksinin dediginin ayakli kanitiyim... Aracim saab 900 turbo... 282.000 km'de 1994 model. Arac 1994 yilinda babam tarafindan 9000km de iken satin alindi. Ilk sahibi idi fakat arac saab istanbul'un test araci idi... Babam araci 10 sene kullandi... 250.000 km'ye kadar!! Abime verdi sonra arabayi abim de kullandi uzunca bir sure... Bunun disinda iki yeni aracimiz oldugu icin uzun yollar onlarla yapilir oldu, bu arac sehir arabasi oldu... Arac 270.000 km'de bana gecti... Ben de cocuguma verecegim araci!!

    Bu sure zarfinda arac bir kere kaza yapti, onu da babam otobanda 140'la giderken bir kopege carparak yapti... Aracin sadece bir fari, panjuru ve tampon kemerinin askilarindan biri kirildi... Allah bozmasin assagi yukari 10 yillik kazasizlik indirimi var aracin!!!




  • Ekim 2007'de 1.9 TTID geliyormuş. çift turbolu bu motor 180 hp ve 400 nm üretecekmiş. 2 litreye kadar olan dizellerin içinde sanırım en iyisi olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avdr -- 6 Temmuz 2007; 13:23:53 >
  •  ____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____


    Saab firması, İsveç Hava Kuvvetleri'ne hizmet etmek için 1937 yılında kuruldu. İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesiyle, şirket otomobil üretmeye başaladı. Şirketin ilk otomobili Saab 92 olarak isimlendirildi, çünkü şirketin 92. tasarımıydı. Daha önce yapılmış olan 91 tasarımın tamamı da uçaklardı.

    Kaynak: Milliyet, 20.02.2008
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.