Şimdi Ara

DIABLO 3 ABARTILIYOR DİYENLERİN KONUSU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
0
Favori
6.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Ha 4 sene mi? Bişey değilmiş canım. 4 senecik. Resmi lansman 4 sene olabilir de bildiğiniz gibi bir resmi lansman var bir de "böyle bişeye niyetlendik" gibisinden haber sızdırmaları var. Bu sızdırmaları da genellikle kasıtlı yapıyor firmalar. Bir nevi reklam olarak. Diablo iyi hoş ama bu kadar bekleteceksen bence konuda biraz değişiklik yapsalar daha iyi olurmuş. Korkarım yeni oyun çıktığında geçen süre içerisinde Baal çoluğa çocuğa karışmış, mefisto vefat etmiş, diablo dünürüyle birlikte çorbacı açmış bu kötü işleri bırakmış falan olacak. Bıraktığımız yerde otluyolarsa zaten manamı health'imi ve gençliğimin en güzel günlerini harcamaya deymez bu arkadaşlar. Maalesef sinema sektöründe senaryo işleri iyice yerden yere vurulmuşken, oyun sektöründe de gerileme görüyorum. Bazı oyunların (dragon age, elder scrolls, mass effect, vs) senaryoları fena sayılmaz. Fahrenheit, Heavy Rain gibi bazılarınınki ise mükemmel ötesi! Ancak diablo? Oyun Hak ve Salaş tarzında diye senaryoya özen göstermemek mi lazım yani? Yediler güzelim konuyu. PS için yaptıkları Dante's Inferno'da koskoca dünya klasiklerinden ilahi komedya'yı hiç ettiler resmen. Diablo da aynı olmuş. Zindan arşınlamaca... Yenilik var mı? İnovasyon var mı? Yok. Bekleme var, laf ebeliği var bolca. Başka da bir nane yok.

    EDİT NOT: Video incelemelerden doğru anlamışsam 5 demondan 2'sinin peşine düşülüyormuş bu oyunda. 10 sene sonra da kalan 3'ünün peşinden koşarsınız artık. (Aynı grafiklerin az bişey shader ve ambient light katılmış haliyle).

    O kadar mesajı saçma sapan konular açıp tartışma çıkararak yaptığın aşikar olarak gözüküyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Ha 4 sene mi? Bişey değilmiş canım. 4 senecik. Resmi lansman 4 sene olabilir de bildiğiniz gibi bir resmi lansman var bir de "böyle bişeye niyetlendik" gibisinden haber sızdırmaları var. Bu sızdırmaları da genellikle kasıtlı yapıyor firmalar. Bir nevi reklam olarak. Diablo iyi hoş ama bu kadar bekleteceksen bence konuda biraz değişiklik yapsalar daha iyi olurmuş. Korkarım yeni oyun çıktığında geçen süre içerisinde Baal çoluğa çocuğa karışmış, mefisto vefat etmiş, diablo dünürüyle birlikte çorbacı açmış bu kötü işleri bırakmış falan olacak. Bıraktığımız yerde otluyolarsa zaten manamı health'imi ve gençliğimin en güzel günlerini harcamaya deymez bu arkadaşlar. Maalesef sinema sektöründe senaryo işleri iyice yerden yere vurulmuşken, oyun sektöründe de gerileme görüyorum. Bazı oyunların (dragon age, elder scrolls, mass effect, vs) senaryoları fena sayılmaz. Fahrenheit, Heavy Rain gibi bazılarınınki ise mükemmel ötesi! Ancak diablo? Oyun Hak ve Salaş tarzında diye senaryoya özen göstermemek mi lazım yani? Yediler güzelim konuyu. PS için yaptıkları Dante's Inferno'da koskoca dünya klasiklerinden ilahi komedya'yı hiç ettiler resmen. Diablo da aynı olmuş. Zindan arşınlamaca... Yenilik var mı? İnovasyon var mı? Yok. Bekleme var, laf ebeliği var bolca. Başka da bir nane yok.

    EDİT NOT: Video incelemelerden doğru anlamışsam 5 demondan 2'sinin peşine düşülüyormuş bu oyunda. 10 sene sonra da kalan 3'ünün peşinden koşarsınız artık. (Aynı grafiklerin az bişey shader ve ambient light katılmış haliyle).

    O kadar mesajı saçma sapan konular açıp tartışma çıkararak yaptığın aşikar olarak gözüküyor.

    Senin o kadarcık mesaj sayın da zamanının büyük kısmını bu saçma sapan konularda harcadığından herhalde...




  • İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...
  • Aaa adam BioDrone çıktı.
  • Buna verilecek paraya yazık ama, görmenin başka yoluda yok.

    Not: Önceki oyunlardan çifter çifter orjinale sahibim efenim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imparatore -- 9 Mart 2012; 1:42:46 >
  •  DIABLO 3 ABARTILIYOR DİYENLERİN KONUSU
  • Diablo 3 betayı oynadım çok kötü ya yani bir oyunda bu kadar güzel atmosfer ve vuruş hissi olur mu kardeşim bizim gibi insanlara layık değil bunlar az düşürün şu standartları da kafamız rahat etsin.

























































































  • Fanboy olmanın alemi yok. Blizzard WoW TBC'den sonra benim bütün oyunculuk hayallerimin içine etti. Şahsen en büyük fanboy olan ben bile nefretle bakıyorum Blizzard'ın mevcut oyun-para siyasetine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...

    Yanlış görmüşsün dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...

    Yanlış görmüşsün dostum.

    http://www.youtube.com/watch?v=8zRLwo-wAvI

    buradan izledim. Bilmiyorum belki eski video ama vuruş hissi falan berbat mermi yiyen yaratıklar ölme haricinde hiç bir tepki vermiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...

    Yanlış görmüşsün dostum.

    http://www.youtube.com/watch?v=8zRLwo-wAvI

    buradan izledim. Bilmiyorum belki eski video ama vuruş hissi falan berbat mermi yiyen yaratıklar ölme haricinde hiç bir tepki vermiyor.

    Yaklaşık 20dk önce bitirdim oyunu ve şuan ağlamaklı bir haldeyim. Tadı damağımda kaldı. Damak şaklatıyorum. En son ne zaman bir oyun oynarken nabzım 130 atmıştı, ekranın yanını görmek için kafamı eğmiştim ya da oyun oynarken bacaklarımın kasıldığını farketmiştim hatırlamıyorum. Bunlar bu yaştaki bir oyuncu için sık tepkiler değil malum. Ama hikaye içine çekmeyi başarıyor. Heyecanlandırmayı da (zaman zaman). Karakter etkileşimleri ve RPG hissiyatı çok olmamakla birlikte var. Yaptığımız seçimlerin olay örgüsünü dramatik olarak değiştirmesi HALA başarılabilmiş bir şey değil. Bu da RPG'ler için hala gelişme olanakları olması açısından sevindirici. Ama allah aşkına söyle vurulunca ne olmalarını bekliyordun? Türk filmlerindeki gibi "HIAAAAAAAAA" diye havada iki takla atıp kendilerini yerden yere atmalarını mı? Cüneyt arkın filmlerinde mermi yemişçesine... Saklan ve vur bence mantıklı bir sistem. Gerçek hayatta bir çatışmada olsan yapman gereken ve yapacağın da budur zaten. (Yalnız bu oyundaki gibi mal gibi yarı beline kadar çıkıp ateş edilmez alnının ortasına yersin o ayrı). COD? Battlefield? MoH? Hangi oyunda mermi yiyen "ölmek dışında" bir tepki veriyor? Mermi yiyince küçük bir kız çocuğu gibi çaça yapan uzaylılar istemem şahsen

    Koş öldür koş ya da hack'n'slash bana daha bayağı geliyor. Uçsuz bucaksız bir katliam serisi ve olay örgüsünden tamamen kopmuş bir oynanış... Tamamen başka bir tür olmasına karşın senaryo akışıyla bağlantılı olma açısından şimdiye kadar en başarılı yapım bana göre "Fahrenheit" idi. İngilizcesi olanlara tavsiyemdir.

    EDİT: Şimdi aklıma geldi MA3'de bazı karakterler artistik ölüyor. Ölürken son bir çığlık atıp can çekişerek gidenler ya da patlayanlar falan.. Var yani aksiyon youtube'dan belli olmaz o.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunderwatcher -- 13 Mart 2012; 6:44:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...

    Yanlış görmüşsün dostum.

    http://www.youtube.com/watch?v=8zRLwo-wAvI

    buradan izledim. Bilmiyorum belki eski video ama vuruş hissi falan berbat mermi yiyen yaratıklar ölme haricinde hiç bir tepki vermiyor.

    Yaklaşık 20dk önce bitirdim oyunu ve şuan ağlamaklı bir haldeyim. Tadı damağımda kaldı. Damak şaklatıyorum. En son ne zaman bir oyun oynarken nabzım 130 atmıştı, ekranın yanını görmek için kafamı eğmiştim ya da oyun oynarken bacaklarımın kasıldığını farketmiştim hatırlamıyorum. Bunlar bu yaştaki bir oyuncu için sık tepkiler değil malum. Ama hikaye içine çekmeyi başarıyor. Heyecanlandırmayı da (zaman zaman). Karakter etkileşimleri ve RPG hissiyatı çok olmamakla birlikte var. Yaptığımız seçimlerin olay örgüsünü dramatik olarak değiştirmesi HALA başarılabilmiş bir şey değil. Bu da RPG'ler için hala gelişme olanakları olması açısından sevindirici. Ama allah aşkına söyle vurulunca ne olmalarını bekliyordun? Türk filmlerindeki gibi "HIAAAAAAAAA" diye havada iki takla atıp kendilerini yerden yere atmalarını mı? Cüneyt arkın filmlerinde mermi yemişçesine... Saklan ve vur bence mantıklı bir sistem. Gerçek hayatta bir çatışmada olsan yapman gereken ve yapacağın da budur zaten. (Yalnız bu oyundaki gibi mal gibi yarı beline kadar çıkıp ateş edilmez alnının ortasına yersin o ayrı). COD? Battlefield? MoH? Hangi oyunda mermi yiyen "ölmek dışında" bir tepki veriyor? Mermi yiyince küçük bir kız çocuğu gibi çaça yapan uzaylılar istemem şahsen

    Koş öldür koş ya da hack'n'slash bana daha bayağı geliyor. Uçsuz bucaksız bir katliam serisi ve olay örgüsünden tamamen kopmuş bir oynanış... Tamamen başka bir tür olmasına karşın senaryo akışıyla bağlantılı olma açısından şimdiye kadar en başarılı yapım bana göre "Fahrenheit" idi. İngilizcesi olanlara tavsiyemdir.

    EDİT: Şimdi aklıma geldi MA3'de bazı karakterler artistik ölüyor. Ölürken son bir çığlık atıp can çekişerek gidenler ya da patlayanlar falan.. Var yani aksiyon youtube'dan belli olmaz o.

    Fahrenheit ; kaç defa bitirdim bilmiyorum, her seferinde senaryo içine çekiyor. Neredeyse ezberledim ama ne zaman 2-3 gün boş zamanım olsa emektar PS2'mi kurar DVD'yi takıp kendimi senaryonun akışına bırakırım. Hem oynama tarzı hem senaryosu eşsiz güzelliktedir.

    Ama birşey sormak istiyorum, Mass Effect FPS, Diablo RPG-Hack'n'SLash ; bu iki oyunu kıyaslamak ne kadar mantıklı sizce ?

    Oyun bittikten sonra tadı damakta kalan çok oyun vardır. İngilizcesi sağlam olan arkadaşlara "Sanitarium" (yeni nesil PC leri çin de uyarlandı, TR çevirisi de yapıldı ama orjinali kadar iyi değil) şiddetle tavsiye ederim. Grafik rezil, bildiğin Adventure, ama 30 yaşındaki bir player'ın gözlerinin nemlenmesini sağlayacak kadar süper bir senaryosu var.

    Tadı damakta kalan oyunlar serisi yaparsak çok fazla hit oyun var bu piyasaya gelen ve giden....Önemli olan bu kadar kaygan bir zeminde (ki şu günlerde İOS ve Android platformlara neredeyse her programcı oyun geliştiriyor) uzun süreli var olabilmektir. Blizzard'a kapitalist olduğu için neden kızıyorsunuz ki ? Adamlar USA şirketi ve amaçları para kazanmak. Adamlar işlerini iyi yapıyorlar ve iyi paralar kazanıyorlar. Birçok USA şirketi şu anda hepimizden para kazanıyor, gıda, giyim, otomotiv, elektronik, yazılım, sağlık.....her sektörde USA şirketleri bizi zaten sömürüyorken, Blizzard'da aynı mantıkla hareket ettiği için hepimizin eleştirilerine maruz kalıyor.

    Adamlar mecbur mu Diablo3'ü yapmaya ??? HAYIR.
    Adamlar bize yeni birşey yapacak ve bu yeni şey %100 oyuncuları memnun edecek diyebilirmyiiz ???? HAYIR
    Blizzard oyuncularını sömürüyor, hepsine para kazanacak keriz muamelesi yapıyor >>>> Eeee ne olmuş ? Adamların müşterisiyiz, tabi bizden para kazanacaklar.
    Blizzard topu temeli 3 tanecik oyun üretti, niye bu kadar zengin bir şirket >>> Adamlar az ama öz oyunlar yaptılar. SC> Kore'nin Resmi oyunu :) WarCraft > Çocukluğumdan beri sürekli gelişti artık senaryonun bile cılkı çıktı Diablo > ilk tanıştığımda ortaokula gidiyodum.
    Bilizzar söyle Blizzard böyle >>>> eee ???? Neden hiç biriniz EA'yı tartışmıyorsunuz , neden BioWare tartışılmıyor, neden TaleWorks tartışılmıyor, dünyadaki tek oyun üreticisi Blizzard mı ???? Elbette değil, ama oyun çıkartıcam dediği anda milyonlarca adamın sabırsızlıkla beklediği, forumlarını takip ettiği, çıkacak oyunun her detayına müdahele ettiği başa oyun firması YOK. varsa söyleyin lütfen.

    @ thunderwatcher >>> Sizin mesajınız üstünden alıntı yaptım, alıntı konusu kısım ilk paragraftır. Geri kalan postun sizin mesajınıza alıntı niteliği yoktur, size yazılmış bir post değildir. Yanlış anlaşılma olmaması adına bu yazıyı yazmak istedim.

    DipNot: Blizzard senden nefret bile edemiyorum ama oyunlarına karşı koyamıyorum, zaafım var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keshberfo

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    İsteyen boş konuşmak diyebilir, her görüşe saygımız var. Ben kamuoyu oluşturmak demeyi tercih ederim. Mass Effect 3'ün çıktığı bu günlerde ilgim dağıldı sıkıldım diabloya laf etmekten. Bana müsade ben Mass Effect'e dalayım biraz da OYUN NASIL YAPILIRMIŞ TEKRAR HATIRLAYAYIM. BLIZZARD: İZLE VE ÖĞREN...

    15 dk gameplay izledim. Gördüğüm tek şey; saklan duvarın arkasına kaldır kafayı 1-2 yaratık vur tekrar saklan, tekrar çıkar kafayı 2 tane daha vur, tekrar saklan....


    İyi oyunlar...

    Yanlış görmüşsün dostum.

    http://www.youtube.com/watch?v=8zRLwo-wAvI

    buradan izledim. Bilmiyorum belki eski video ama vuruş hissi falan berbat mermi yiyen yaratıklar ölme haricinde hiç bir tepki vermiyor.

    Yaklaşık 20dk önce bitirdim oyunu ve şuan ağlamaklı bir haldeyim. Tadı damağımda kaldı. Damak şaklatıyorum. En son ne zaman bir oyun oynarken nabzım 130 atmıştı, ekranın yanını görmek için kafamı eğmiştim ya da oyun oynarken bacaklarımın kasıldığını farketmiştim hatırlamıyorum. Bunlar bu yaştaki bir oyuncu için sık tepkiler değil malum. Ama hikaye içine çekmeyi başarıyor. Heyecanlandırmayı da (zaman zaman). Karakter etkileşimleri ve RPG hissiyatı çok olmamakla birlikte var. Yaptığımız seçimlerin olay örgüsünü dramatik olarak değiştirmesi HALA başarılabilmiş bir şey değil. Bu da RPG'ler için hala gelişme olanakları olması açısından sevindirici. Ama allah aşkına söyle vurulunca ne olmalarını bekliyordun? Türk filmlerindeki gibi "HIAAAAAAAAA" diye havada iki takla atıp kendilerini yerden yere atmalarını mı? Cüneyt arkın filmlerinde mermi yemişçesine... Saklan ve vur bence mantıklı bir sistem. Gerçek hayatta bir çatışmada olsan yapman gereken ve yapacağın da budur zaten. (Yalnız bu oyundaki gibi mal gibi yarı beline kadar çıkıp ateş edilmez alnının ortasına yersin o ayrı). COD? Battlefield? MoH? Hangi oyunda mermi yiyen "ölmek dışında" bir tepki veriyor? Mermi yiyince küçük bir kız çocuğu gibi çaça yapan uzaylılar istemem şahsen

    Koş öldür koş ya da hack'n'slash bana daha bayağı geliyor. Uçsuz bucaksız bir katliam serisi ve olay örgüsünden tamamen kopmuş bir oynanış... Tamamen başka bir tür olmasına karşın senaryo akışıyla bağlantılı olma açısından şimdiye kadar en başarılı yapım bana göre "Fahrenheit" idi. İngilizcesi olanlara tavsiyemdir.

    EDİT: Şimdi aklıma geldi MA3'de bazı karakterler artistik ölüyor. Ölürken son bir çığlık atıp can çekişerek gidenler ya da patlayanlar falan.. Var yani aksiyon youtube'dan belli olmaz o.

    Fahrenheit ; kaç defa bitirdim bilmiyorum, her seferinde senaryo içine çekiyor. Neredeyse ezberledim ama ne zaman 2-3 gün boş zamanım olsa emektar PS2'mi kurar DVD'yi takıp kendimi senaryonun akışına bırakırım. Hem oynama tarzı hem senaryosu eşsiz güzelliktedir.

    Ama birşey sormak istiyorum, Mass Effect FPS, Diablo RPG-Hack'n'SLash ; bu iki oyunu kıyaslamak ne kadar mantıklı sizce ?

    Oyun bittikten sonra tadı damakta kalan çok oyun vardır. İngilizcesi sağlam olan arkadaşlara "Sanitarium" (yeni nesil PC leri çin de uyarlandı, TR çevirisi de yapıldı ama orjinali kadar iyi değil) şiddetle tavsiye ederim. Grafik rezil, bildiğin Adventure, ama 30 yaşındaki bir player'ın gözlerinin nemlenmesini sağlayacak kadar süper bir senaryosu var.

    Tadı damakta kalan oyunlar serisi yaparsak çok fazla hit oyun var bu piyasaya gelen ve giden....Önemli olan bu kadar kaygan bir zeminde (ki şu günlerde İOS ve Android platformlara neredeyse her programcı oyun geliştiriyor) uzun süreli var olabilmektir. Blizzard'a kapitalist olduğu için neden kızıyorsunuz ki ? Adamlar USA şirketi ve amaçları para kazanmak. Adamlar işlerini iyi yapıyorlar ve iyi paralar kazanıyorlar. Birçok USA şirketi şu anda hepimizden para kazanıyor, gıda, giyim, otomotiv, elektronik, yazılım, sağlık.....her sektörde USA şirketleri bizi zaten sömürüyorken, Blizzard'da aynı mantıkla hareket ettiği için hepimizin eleştirilerine maruz kalıyor.

    Adamlar mecbur mu Diablo3'ü yapmaya ??? HAYIR.
    Adamlar bize yeni birşey yapacak ve bu yeni şey %100 oyuncuları memnun edecek diyebilirmyiiz ???? HAYIR
    Blizzard oyuncularını sömürüyor, hepsine para kazanacak keriz muamelesi yapıyor >>>> Eeee ne olmuş ? Adamların müşterisiyiz, tabi bizden para kazanacaklar.
    Blizzard topu temeli 3 tanecik oyun üretti, niye bu kadar zengin bir şirket >>> Adamlar az ama öz oyunlar yaptılar. SC> Kore'nin Resmi oyunu :) WarCraft > Çocukluğumdan beri sürekli gelişti artık senaryonun bile cılkı çıktı Diablo > ilk tanıştığımda ortaokula gidiyodum.
    Bilizzar söyle Blizzard böyle >>>> eee ???? Neden hiç biriniz EA'yı tartışmıyorsunuz , neden BioWare tartışılmıyor, neden TaleWorks tartışılmıyor, dünyadaki tek oyun üreticisi Blizzard mı ???? Elbette değil, ama oyun çıkartıcam dediği anda milyonlarca adamın sabırsızlıkla beklediği, forumlarını takip ettiği, çıkacak oyunun her detayına müdahele ettiği başa oyun firması YOK. varsa söyleyin lütfen.

    @ thunderwatcher >>> Sizin mesajınız üstünden alıntı yaptım, alıntı konusu kısım ilk paragraftır. Geri kalan postun sizin mesajınıza alıntı niteliği yoktur, size yazılmış bir post değildir. Yanlış anlaşılma olmaması adına bu yazıyı yazmak istedim.

    DipNot: Blizzard senden nefret bile edemiyorum ama oyunlarına karşı koyamıyorum, zaafım var

    Kardeş, mesele kapitalist olması değil. Biz burda "yaşasın tam bağımsız oyun sektörü!" diye bağırmıyoruz. Başkalarını bilmem ama şahsım adına Blizzard'dan nefret ediyorum. Neden? Şundan dolayı:

    Blizzard bugüne kadar birçok kaliteli yapıma imza attı. Bunlar arasında "senaryo"nun en ağır bastığı oyun ise Warcraft'tı. Warcraftın MMORPG olmayan oyunları senaryo bakımından gayet zengin ve başarılıydı. Ardından WoW geldi ve Blizzard efsaneleşti. MMORPG piyasasını tabiri caizse alt üst etti. TBC ek paketine kadar hem onlar çok para kazandı, hem de - birtakım şeylere kızılmasına rağmen - oyuncular verdikleri paranın yerini bulduğunu bildikleri için içleri rahattı. Fakat WOTLK geldikten sonra oyunun sadece gameplay kısmının değil, senaryo kısmının da müdavimi olan insanlar (ben de onlardan biriyim), eski pakette kalan hikayelerin tozlu raflara kaldırılmalarından dolayı oluşan hoşnutsuzluklarını dile getirdiler. Hatta eğer devam ederse, oyunun klasik bir MMORPG'den farkı olmayacağını söylediler. Tabii o zamanlar, oyuna sağdan soldan duydukları için sırf "Raid, Dungeon, Battleground" yapmaya gelen insanlar da vardı. Bu insanlar oyunun gameplayine hayran olup, tabiri caizse blizzard fanboy'luğu yaptılar ve Blizzard'ı ilerlediği yanlış yolda cesaretlendirdiler. Ben şahsen taa ICC çıktığı zaman bunu söylemiştim. Gerek Dalaran'a binlerce insanın doluşması, gerekse eski "Kalimdor" ve "Eastern Kingdoms"ta tek bir canlı varlığın bile bulunmaması, bu dengesizliği fark ettiriyordu.

    Cataclysm çıkmasına yakın Blizzard'ın söylediği "Oyunu Vanilla zamanına döndüreceğiz" vaatleriyle biraz umutlanan bu senaryo müdavimleri, Cataclysm gelince tamamen hayal-i sükuta uğradı. WOTLK'da Dalaran'a doluşan insanlar bu sefer Orgrimmar'a doluştular ve eski haritalar halen çöp durumundaydı. Üstelik bir önceki ek paketin kıtası olan "Northrend" de bu çöpe eklenmişti. Fakat kimse Blizzard'a yapılan bu eleştirileri dikkate almadı. Sonunda başka çare kalmadı ve olan oldu. Blizzard, Cataclysm henüz bitmemişken 600.000 subscriber oyuncusunu - ki subscriber demek, kredi kartı numarasından her ay parayı trink çektiren oluyor - kaybetti. Cataclysm sonunda herkes yeni bir umut bekliyordu, çünkü artık WoW'un kanadığını herkes görüyordu.

    Bu arada Blizzard'ın, "Mists of Pandaria" diye bir isim hakkı satın aldığı söylentileri dolanmaya başladı. Fakat kimse bunun ek paket olabileceğine ihtimal vermemişti, belki de inanmak istememişti. Blizzcon günü geldi çattı. Ben bile oyunu bırakmış biri olarak, bir umut belki bir ışık doğar diye online bilet aldım izlemek için. Chris Metzen çıktı, konuştu, bağırdı, çağırdı. Belli ki aldığı para ona yetmiyordu ki üstüne Alliance tişörtü, eline de bir horde çekici almış, milleti gaza getirmeye çalışıyordu. Nihayet o an geldi ve "İşte karşınızda yeni ek paketin tanıtım fragmanı" diyerek sahneden ayrıldı. Dünya üzerinde milyonlarca göz o bilgisayar ekranlarına kenetlendi.

    Fragman bitti, odamdaki bilgisayarın başında duran ben dahil 5 kişi derin bir sessizliğe gömüldü. Herkes birbirine bakıyordu, bir anlam vermeye çalışıyordu. Ne yani, yanlızca bir ek paket olan TBC'de, iki yeni ırk, bir koskoca gezegen ve birsürü yenilik varken bile ek paketin ismi "Revenge of the Blood Elves" veya "Return of the Dranei" değildi. Bir koca ek paketi sadece "Panda" üzerine yapmış olamazlardı. Olaya bir açıklık getirmek için Blizzcon forumlarına girdim ve karşılaştığım manzara görülmeye değerdi... Blizzcon forumu baştan aşağı küfürlerle dolu mesaj kaynıyordu. Kimisi "Neden kızıyorsunuz, bence çok güzel bir haber" derken kimisi "lan manyakmısınız, hikayenin minnacık biryerinde panda geçiyor diye koskoca ek paketi pandayla ilgili mi yapacaklar" diyordu. Ve elbette ki o gün Blizzard en büyük darbesini aldı. Darbe sessiz geldi çünkü Cataclysm sonlarına doğru, yeni ek pakette devam etmek üzere hesaplarını donduran insanlar, bir daha açmamak üzere Blizzard sayfasını kapattılar...

    Şu anda benim hayatımı verdiğim oyun, tamamen "Aa, oyun güzelmiş lan dur bi oynayalım" diye gelen, hikayeyle zerre kadar alakası olmayan, bir kere bile "dur bakayım şu Lich King'in ötesi berisi neymiş" die wowwiki'yi açmayan insanlarla doldu. Gerçek oyuncularını bir çırpıda silip atan, sözlerine zerre kadar kulak asmayan bir oyun firmasıdır Blizzard. Güzelim Warcraft hikayesinin de içine etmiştir kendisi. WoW'u resmen ilerlemeli, geçtiğin bölümün arkanda kaldığı ve birdaha karşına çıkmadığı bir oyun haline getirmiştir ve tek derdi paradır artık.

    İşte kapitalist derken bundan bahsediyorum...




  • Tartışmanın temeli oyuncular arasındaki kuşak farkı. Kabul etmek lazım biz eskidik.
    Bu türden tartışmalar, müzik için, sinema için edebiyat için vs.. sürekli yapılıyor. Bana göre sinema eğer 5. sanat ise bu sektörde 6.sı.
    Bu böyle sürecek, eskiler "aaaah ah, bizim zamanımızda....." diye başlayacak, yeniler o malum bit pazarı esprisini yapacaklar.
    Şimdiye kadar kazanan hep yeni nesil oldu. Zamanında biz kazanmıştık, şimdi sıra gençlerde onların kazanma zamanı.
    Bitmez bu tartışma... Hiç bitmedi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    Tartışmanın temeli oyuncular arasındaki kuşak farkı. Kabul etmek lazım biz eskidik.
    Bu türden tartışmalar, müzik için, sinema için edebiyat için vs.. sürekli yapılıyor. Bana göre sinema eğer 5. sanat ise bu sektörde 6.sı.
    Bu böyle sürecek, eskiler "aaaah ah, bizim zamanımızda....." diye başlayacak, yeniler o malum bit pazarı esprisini yapacaklar.
    Şimdiye kadar kazanan hep yeni nesil oldu. Zamanında biz kazanmıştık, şimdi sıra gençlerde onların kazanma zamanı.
    Bitmez bu tartışma... Hiç bitmedi ki.

    Usta ben 18 yaşındayım. Destur bismillah yani. 12 yaşındaki oyunculara göre mi yapıyorlar oyunları?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    Kardeş, mesele kapitalist olması değil. Biz burda "yaşasın tam bağımsız oyun sektörü!" diye bağırmıyoruz. Başkalarını bilmem ama şahsım adına Blizzard'dan nefret ediyorum. Neden? Şundan dolayı:

    Blizzard bugüne kadar birçok kaliteli yapıma imza attı. Bunlar arasında "senaryo"nun en ağır bastığı oyun ise Warcraft'tı. Warcraftın MMORPG olmayan oyunları senaryo bakımından gayet zengin ve başarılıydı. Ardından WoW geldi ve Blizzard efsaneleşti. MMORPG piyasasını tabiri caizse alt üst etti. TBC ek paketine kadar hem onlar çok para kazandı, hem de - birtakım şeylere kızılmasına rağmen - oyuncular verdikleri paranın yerini bulduğunu bildikleri için içleri rahattı. Fakat WOTLK geldikten sonra oyunun sadece gameplay kısmının değil, senaryo kısmının da müdavimi olan insanlar (ben de onlardan biriyim), eski pakette kalan hikayelerin tozlu raflara kaldırılmalarından dolayı oluşan hoşnutsuzluklarını dile getirdiler. Hatta eğer devam ederse, oyunun klasik bir MMORPG'den farkı olmayacağını söylediler. Tabii o zamanlar, oyuna sağdan soldan duydukları için sırf "Raid, Dungeon, Battleground" yapmaya gelen insanlar da vardı. Bu insanlar oyunun gameplayine hayran olup, tabiri caizse blizzard fanboy'luğu yaptılar ve Blizzard'ı ilerlediği yanlış yolda cesaretlendirdiler. Ben şahsen taa ICC çıktığı zaman bunu söylemiştim. Gerek Dalaran'a binlerce insanın doluşması, gerekse eski "Kalimdor" ve "Eastern Kingdoms"ta tek bir canlı varlığın bile bulunmaması, bu dengesizliği fark ettiriyordu.

    Cataclysm çıkmasına yakın Blizzard'ın söylediği "Oyunu Vanilla zamanına döndüreceğiz" vaatleriyle biraz umutlanan bu senaryo müdavimleri, Cataclysm gelince tamamen hayal-i sükuta uğradı. WOTLK'da Dalaran'a doluşan insanlar bu sefer Orgrimmar'a doluştular ve eski haritalar halen çöp durumundaydı. Üstelik bir önceki ek paketin kıtası olan "Northrend" de bu çöpe eklenmişti. Fakat kimse Blizzard'a yapılan bu eleştirileri dikkate almadı. Sonunda başka çare kalmadı ve olan oldu. Blizzard, Cataclysm henüz bitmemişken 600.000 subscriber oyuncusunu - ki subscriber demek, kredi kartı numarasından her ay parayı trink çektiren oluyor - kaybetti. Cataclysm sonunda herkes yeni bir umut bekliyordu, çünkü artık WoW'un kanadığını herkes görüyordu.

    Bu arada Blizzard'ın, "Mists of Pandaria" diye bir isim hakkı satın aldığı söylentileri dolanmaya başladı. Fakat kimse bunun ek paket olabileceğine ihtimal vermemişti, belki de inanmak istememişti. Blizzcon günü geldi çattı. Ben bile oyunu bırakmış biri olarak, bir umut belki bir ışık doğar diye online bilet aldım izlemek için. Chris Metzen çıktı, konuştu, bağırdı, çağırdı. Belli ki aldığı para ona yetmiyordu ki üstüne Alliance tişörtü, eline de bir horde çekici almış, milleti gaza getirmeye çalışıyordu. Nihayet o an geldi ve "İşte karşınızda yeni ek paketin tanıtım fragmanı" diyerek sahneden ayrıldı. Dünya üzerinde milyonlarca göz o bilgisayar ekranlarına kenetlendi.

    Fragman bitti, odamdaki bilgisayarın başında duran ben dahil 5 kişi derin bir sessizliğe gömüldü. Herkes birbirine bakıyordu, bir anlam vermeye çalışıyordu. Ne yani, yanlızca bir ek paket olan TBC'de, iki yeni ırk, bir koskoca gezegen ve birsürü yenilik varken bile ek paketin ismi "Revenge of the Blood Elves" veya "Return of the Dranei" değildi. Bir koca ek paketi sadece "Panda" üzerine yapmış olamazlardı. Olaya bir açıklık getirmek için Blizzcon forumlarına girdim ve karşılaştığım manzara görülmeye değerdi... Blizzcon forumu baştan aşağı küfürlerle dolu mesaj kaynıyordu. Kimisi "Neden kızıyorsunuz, bence çok güzel bir haber" derken kimisi "lan manyakmısınız, hikayenin minnacık biryerinde panda geçiyor diye koskoca ek paketi pandayla ilgili mi yapacaklar" diyordu. Ve elbette ki o gün Blizzard en büyük darbesini aldı. Darbe sessiz geldi çünkü Cataclysm sonlarına doğru, yeni ek pakette devam etmek üzere hesaplarını donduran insanlar, bir daha açmamak üzere Blizzard sayfasını kapattılar...

    Şu anda benim hayatımı verdiğim oyun, tamamen "Aa, oyun güzelmiş lan dur bi oynayalım" diye gelen, hikayeyle zerre kadar alakası olmayan, bir kere bile "dur bakayım şu Lich King'in ötesi berisi neymiş" die wowwiki'yi açmayan insanlarla doldu. Gerçek oyuncularını bir çırpıda silip atan, sözlerine zerre kadar kulak asmayan bir oyun firmasıdır Blizzard. Güzelim Warcraft hikayesinin de içine etmiştir kendisi. WoW'u resmen ilerlemeli, geçtiğin bölümün arkanda kaldığı ve birdaha karşına çıkmadığı bir oyun haline getirmiştir ve tek derdi paradır artık.

    İşte kapitalist derken bundan bahsediyorum...

    Kardeş sen çok bile dayanmışsın, ben TBC'nin sonuna geldikten sonra baktım ki ne PvP nin ne de PVE'n,in bir anlamı kalmamaya başladı. (Karazhan EU Server, TrollHunter, nick Venomancer) Zaten TBC gelmeden önce aylarca sadece PvP yaptık durduk, itemler için. Sonra ne oldu ? Kapılar açıldı yeni evren ayaklarımızın altına serildi, hatırlarsın oraları, kapıdan geç yolun hemen sağındaki MOB'larla ilk TBC MOB kesme operasyonu başlasın, ana o da ne ilk drop aylarca uğraşıp düşürdüğüm Armorumun neredeyse 1.5 katı daha iyi, sonra Questlerden verilen giftler, aylarca item yapalım TBC de rahat ilerleriz lafları 2 günde yalan oldu. Bütün setler çöp oldu çıktı. TBC'nin sonuna kadar geldik, hep aynı şeyleri yapmaktan sıkıntı bastı, Blizzard ilk kan kaybını bu dönemde yaşadı, benim aktif olarak oynadığım dönemde 4,5milyon aktif oyuncusu vardı. Bizim oyunu bıraktığımız dönemde blizzardın 3,8 milyon aktif oyuncusu kalmıştı.
    Ben de Blizzard'ı sevmiyorum. Ama yaptığı oyunlar her seferinde kült olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Bu da malesef bir gerçektir.

    Blizz FAN BOY değilim, yaş 30, daha önce de yazmıştım ilk Warcraft'ı oynadığımda daha ilkokula gidiyordum. İlk Diablo'mu ortaokuldayken oynadım, 12-15 yaş civarlarındaydım Blizzard denen adamların oyunlarıyla tanıştığımda. Şundan da gayet eminim bu gün 30 yaşında bir adamım Blizzard oyunu bekliyorum, 50 yaşıma geldiğimde de yeni bir blizzard oyununu bekleyeceğim. Benim oğlum da Blizzard oyunu oynayacak.




  • İşte şimdi kendimi yeniden forum ahalisine dahil hissediyorum. Yaşılılık belasından eski oyuncu nesli mevzularına varana kadar benim de içime dert olmuş pek çok şeyi dile getirip daha da arttırdınız kederimi. Biri çıktı sanitarium dedi biri WoW dedi biri de H.P.Lovecraft dese iron maiden dese skidrow falan dese thunderwatcher gözyaşlarına boğulucak anlaşılan... Neyse "sulandırmayayım" iyisi mi ama ilk starcraft'ı ilk gördüğünde "OBAAAAAAREEEYYYY!!!" diyen bir nesil için Starcraft 2 şaka gibiydi. Aynı şey diablo için de geçerli. Şahsen benim için (buna katılmayanlara saygım sonsuz) warcraft'ın online boyutu komple şaka gibiydi. Hiçbir zaman mmo adamı olamadım zaten. Amaç ararım. Senaryo ararım. Hikaye örgüsü isterim oyunumda. Blizzard ve ortaya koydukları işlere yönelik tepkilerimizi çok güzel özetlemişsiniz zaten. "Kendi kitlesini daha dinlemeyen, umursamayan bir firma" gayet güzel özetliyor. Elbette her zaman bir kısım beğenir, bir kısım da beğenmez. Bu doğaldır. Ancaaaak: İşini severek yapan bir adam için satış rakamları tek başına bir başarı göstergesi değildir. Buna inanmak pis kapitalistliktir. Ben bir insanın yaptığı işe değer katması, onu daha iyi yapmaya çalışması gerekliliğine inanırım. Blizzard'da böyle bir çaba görmüyorum. Çok tutmuş bir seriye yaslanıp, insanları oyalaya oyalaya (dansöz gibi oynaya oynata) pazar büyütüp, abuk sabuk güvenlik önlemleriyle yazılım korumaya çalışıp (internetim yoksa neden oyun oynayamıyorum çok ilginç...) türlü şaklabanlıklarla ilgi odağı olmaya çalışan, ruhsal ve psikolojik gelişimini tamamlayamamış tipler geliyor gözümün önüne. Bir bioware ciddiyeti görmüyorum. Bu yorum size biraz "desteksiz atış" gibi geldiyse buyrun görsel içerik analizi uygulayalım. Bir resim 1000 kelime anlatırmış:

    BLIZZARD OFİS

    BIOWARE OFİS

    Bu kıyaslama neden önemli? Şu sebepten: Ofislerin ya da genel anlamda çalışma alanlarının mümkün olduğunca sade, "minimal" olmasının bir sebebi vardır. Pek çokları için bu bir anlam ifade etmeyebilir ama eğitimli bir göz bunu hemen anlayacaktır. Kasvetli devlet dairelerine işi düşenler ordaki memurların da biraz mezar kazıcı kılıklı olduklarını -genelde- bilirler. Bu tesadüf değildir asla. Kendinizi mitlerle, başarı hikayeleriyle, hayallerle, ödüllerle, plaketlerle, ıvır zıvırla ne kadar sarmalarsanız, gerçeklikten o kadar uzaklaşırsınız. "Bunlar hayal üretip hayal satan adamlar, neden gerçekçi olsunlar ki?" diye düşünüyorsanız cümlenin içindeki "satmak" kelimesine dikkatinizi çekerim. Tüketicinin de hakları vardır. Çok sevilen bir kahramanı öldürmek risklidir. İnsanlar arkalarını dönüp gidiverirler. Çok sevilen bir oyunu berbat bir tekrar oyunu olarak bilmem kaç sene gecikmeli olarak piyasaya sürmek de tehlikelidir. İnsanlar UMARIM arkalarını dönüp gidiverirler. Bu arkadaşlar böyle devam ederlerse gidişleri iyi değil demedi demeyin. Biz ne devlerin batışına şahit olduk. Sega'nın da helvasını yedik, Activision'un da... Blizzard'ınkini de yeriz bize bişey olmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: broodofqueen

    Tartışmanın temeli oyuncular arasındaki kuşak farkı. Kabul etmek lazım biz eskidik.
    Bu türden tartışmalar, müzik için, sinema için edebiyat için vs.. sürekli yapılıyor. Bana göre sinema eğer 5. sanat ise bu sektörde 6.sı.
    Bu böyle sürecek, eskiler "aaaah ah, bizim zamanımızda....." diye başlayacak, yeniler o malum bit pazarı esprisini yapacaklar.
    Şimdiye kadar kazanan hep yeni nesil oldu. Zamanında biz kazanmıştık, şimdi sıra gençlerde onların kazanma zamanı.
    Bitmez bu tartışma... Hiç bitmedi ki.

    Usta ben 18 yaşındayım. Destur bismillah yani. 12 yaşındaki oyunculara göre mi yapıyorlar oyunları?

    Fikrimi soruyorsan eğer, sen istisnasın. Günümüzde tüketimin en makbulü hızlı olanıdır. Sindire sindire tüketmek(oynamak, dinlemek, okumak vs..) biz eskilerin keyfidir.

    @thunderwatcher
    Şahsi görüşüm : Blizzard'a arkasını dönüp giden kitle azınlık olacaktır. WoW Vanilla'dan sonra dönen döndü gitti zaten, hala milyonlarca kayıtlı kullanıcısı var. Blizzard'da dönüp gidenlerin değil, YENİ kitlenin isteklerine eğiliyor, kapitalizm de bu demek. Ama düzen bu, Blizzard'dan eski özgür stüdyo günlerine geri dönmesini beklemek hayalciliktir. Acı ama gerçek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi broodofqueen -- 14 Mart 2012; 15:04:39 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.