Şimdi Ara

DİKKAT !!! 1.5 dCi motor yakıt tüketimleri paylaşımı (30. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
831
Cevap
5
Favori
223.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: istannbullu34

    şehiriçi kullanımda 5.8 in altına düşmedim, bu 4,7 ler falan nasıl yakalanıyor? İlginç:) İstanbulun trafiğinden olsa gerek:)


    İstanbul trafiği+ Uzun yol karışık ben de bir ara 5.0 / 5.1 falan görüyordum, Ama ekranda tabiki :P
    Gerçek değer 5.4 - 5.5 falan oluyordu

    Ortalama yazan arkadaşlar özellikle düşük ortalama yazdıklarında Gerçek değer mi, yoksa yol bilgisayarındaki ortalama mı olduğunu da yazsalar ortalık çok karışmıcak aslında.

    Aynen hocam anlık değerlerden bahsediliyor galiba, şehiriçinde sürekli kullanıp ortalamada 6 nın altına düşmek imkansız gibi. Anlıkta bende 4, 4.5, 5 görüyorum tabi ama ortalamada 5.8 in altına düşmedim İstanbul içinde, o da otobanı kullanıyorum iş dönüşü falan öyle yani:). Şehirdışındada 4.2 yakalamıştım. Ya ben kullanmayı bilmiyorum:) Ya da bu işte bi yanlışlık mevcut:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istannbullu34 -- 24 Kasım 2011; 13:25:07 >




  • Herkese merhaba,


    Yakıt tüketim değerleri önceki mesajlara baktığım kadarıyla "Yol Bilgisayarı" ekranında gözüken değerler dikkate alınarak yapılıyor.
    Ancak bu yanıltıcı olabilir. Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte.

    Benim kullandığım yöntem, depoyu tam olarak doldurttuktan sonra ( ki pompa attığında devam ettirmiyorum ) yol bilgisayarını sıfırlamak. Dana sonra yakıt aldığımda doldurulan yakıtı yaptığım km'ye bölüp 100 çarpmak.

    Örn: 35 Lt yakıtla depoyu tam olarak doldurttuysam ve yol bilgisayarı o sırada 650 KM'yi gösteriyorsa;

    35/650x100 = 5,38 çıkmakta ve aslında tüketim miktarı bu olmakta. O esnada genelde yol bilgisayarı daha düşük tüketim sonucu vermekte ( örn: 4,9 vs. gibi ).

    Not: Niyetim ukalalık yapmak değil ancak bir çok arkadaş salt yol bilgisayarı bilgilerini yazdığından bir miktar da olsa yanılma olasılığı mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qube26

    Herkese merhaba,


    Yakıt tüketim değerleri önceki mesajlara baktığım kadarıyla "Yol Bilgisayarı" ekranında gözüken değerler dikkate alınarak yapılıyor.
    Ancak bu yanıltıcı olabilir. Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte.

    Benim kullandığım yöntem, depoyu tam olarak doldurttuktan sonra ( ki pompa attığında devam ettirmiyorum ) yol bilgisayarını sıfırlamak. Dana sonra yakıt aldığımda doldurulan yakıtı yaptığım km'ye bölüp 100 çarpmak.

    Örn: 35 Lt yakıtla depoyu tam olarak doldurttuysam ve yol bilgisayarı o sırada 650 KM'yi gösteriyorsa;

    35/650x100 = 5,38 çıkmakta ve aslında tüketim miktarı bu olmakta. O esnada genelde yol bilgisayarı daha düşük tüketim sonucu vermekte ( örn: 4,9 vs. gibi ).

    Not: Niyetim ukalalık yapmak değil ancak bir çok arkadaş salt yol bilgisayarı bilgilerini yazdığından bir miktar da olsa yanılma olasılığı mevcut.




    Anlık tüketim durma halinde veya 30 km/h hıza kadar iken sıfır yazar ama bu ortalama değere etki etmediği anlamına gelmez.
    Bu durum ortalama tüketimi kalan yakıtla gidilecek mesafeyi değiştirir.
    Sadece araçtaki sensörlerden kaynaklanabilecek sebepler yol bilgisayarı ile pompadaki farklılıları yaratır.

    Tabiki en doğru yöntem Pompa değerleridir.

    Ama kendi aracım için konuşayım.
    Yol bilgisayarında yazılan değerlerden ly olarak şu anakadarki tespitlerime göre sapma 0,5 lt civarlarında

    yani yol bilgisayarı 52 lt yazıyorsa pompada 52,5 lt çıkıyor.




  • arkadaslar valla su bugun yıne baktım anlık tuketım falan da degıl... normal tuketım degerı 7.7 lıtre olarak gorunuyor bazen 7.4 de dusuyor... valla anlamadım gıttı sız nasıl 5 ortalamayı tutturuyorsunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkmuki

    arkadaslar valla su bugun yıne baktım anlık tuketım falan da degıl... normal tuketım degerı 7.7 lıtre olarak gorunuyor bazen 7.4 de dusuyor... valla anlamadım gıttı sız nasıl 5 ortalamayı tutturuyorsunuz ?

    Sol şeritten gitme sabit hızda gitmeyi dene 2500 deviri geçme gereksiz vites değiştirme eğimli ve iniş yollarda gazdan ayağını çek gazın tamamını %100 düşünürsek gerek olmadıkça %20 den fazlasına basma birde forumdaki turbo şarjlı arabalar nasıl kullanılmalı diye bir konu var onu okursan faydalı olacaktır dikkat edersende bu değerlere yaklaşırsın :D tek yaptığım bunlar zaten istanbul içinde ortalama hız değerin 50 km den fazlaysa bence baştan ofsaytsın :D niye diyeceksin şehir içinde ortalama hızın yüksek olması eşittir agrasif araç kullanılıyorsun tabi bunlar kişisey deneyimlerim şartlara ve sürücüye göre değişir kimi otobanda 130 ile falan gidiyordur şehiriçinden şehirdışına kullanıyordur eyv. Ama genel anlamda bunlara dikkat et iyi akşamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qube26

    Herkese merhaba,


    Yakıt tüketim değerleri önceki mesajlara baktığım kadarıyla "Yol Bilgisayarı" ekranında gözüken değerler dikkate alınarak yapılıyor.
    Ancak bu yanıltıcı olabilir. Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte.

    Benim kullandığım yöntem, depoyu tam olarak doldurttuktan sonra ( ki pompa attığında devam ettirmiyorum ) yol bilgisayarını sıfırlamak. Dana sonra yakıt aldığımda doldurulan yakıtı yaptığım km'ye bölüp 100 çarpmak.

    Örn: 35 Lt yakıtla depoyu tam olarak doldurttuysam ve yol bilgisayarı o sırada 650 KM'yi gösteriyorsa;

    35/650x100 = 5,38 çıkmakta ve aslında tüketim miktarı bu olmakta. O esnada genelde yol bilgisayarı daha düşük tüketim sonucu vermekte ( örn: 4,9 vs. gibi ).

    Not: Niyetim ukalalık yapmak değil ancak bir çok arkadaş salt yol bilgisayarı bilgilerini yazdığından bir miktar da olsa yanılma olasılığı mevcut.



    "Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte."

    motor çalışırken anlık tüketim sıfır gösteriyorsa o anki tüketim sıfırdır. motor çalışıyordur ve yakıt tüketmez.
    yani

    1- motor devri 1500dv/dk üstünde ise
    2- ve o sırada siz gaza basmıyorsanız (yani sizin anlık tüketim sıfır gösteriyor dediğiniz an)

    araçlar yakıt TÜKETMEZ (en azından 1994 yılından sonra üretilmişse)

    bu yüzden rampa aşağı daha az benzin yaksın diye boşa alanlar asıl boşa aldıklarında yakıt tüketirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: qube26

    Herkese merhaba,


    Yakıt tüketim değerleri önceki mesajlara baktığım kadarıyla "Yol Bilgisayarı" ekranında gözüken değerler dikkate alınarak yapılıyor.
    Ancak bu yanıltıcı olabilir. Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte.

    Benim kullandığım yöntem, depoyu tam olarak doldurttuktan sonra ( ki pompa attığında devam ettirmiyorum ) yol bilgisayarını sıfırlamak. Dana sonra yakıt aldığımda doldurulan yakıtı yaptığım km'ye bölüp 100 çarpmak.

    Örn: 35 Lt yakıtla depoyu tam olarak doldurttuysam ve yol bilgisayarı o sırada 650 KM'yi gösteriyorsa;

    35/650x100 = 5,38 çıkmakta ve aslında tüketim miktarı bu olmakta. O esnada genelde yol bilgisayarı daha düşük tüketim sonucu vermekte ( örn: 4,9 vs. gibi ).

    Not: Niyetim ukalalık yapmak değil ancak bir çok arkadaş salt yol bilgisayarı bilgilerini yazdığından bir miktar da olsa yanılma olasılığı mevcut.



    "Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte."

    motor çalışırken anlık tüketim sıfır gösteriyorsa o anki tüketim sıfırdır. motor çalışıyordur ve yakıt tüketmez.
    yani

    1- motor devri 1500dv/dk üstünde ise
    2- ve o sırada siz gaza basmıyorsanız (yani sizin anlık tüketim sıfır gösteriyor dediğiniz an)

    araçlar yakıt TÜKETMEZ (en azından 1994 yılından sonra üretilmişse)

    bu yüzden rampa aşağı daha az benzin yaksın diye boşa alanlar asıl boşa aldıklarında yakıt tüketirler.


    Merhaba,


    Benim bildiğim ve araç kullanan daha tecrübeli kişilerden aktarılan bilgiler bu yöndeydi. Eğer doğru bildiğim yanlış ise düzeltmek isterim zira diğer kişilere de yanlış bilgi vermek istemem.

    Bu konuda ayrıntılı bilgiyi bulabileceğim adres vs. varsa verebilirseniz sevinirim. Yanlış anlaşılma olmasın size istinaden bir ithamım yok ancak mantıken motorun çalışması için yakıta ihtiyacı olacağını düşündüğümden bu doğru gözükmekte. Gerekli enerji ihtiyacı yakıt haricinde ne şekilde elde edilmekte bunu netleştirebilirsem bilgimi düzenleyebilirim.


    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukymk

    quote:

    Orijinalden alıntı: qube26

    Herkese merhaba,


    Yakıt tüketim değerleri önceki mesajlara baktığım kadarıyla "Yol Bilgisayarı" ekranında gözüken değerler dikkate alınarak yapılıyor.
    Ancak bu yanıltıcı olabilir. Malum, kimi zaman anlık değer " sıfır " olarak gözükmekte ki bu durumda da motor çalışmakta ve yakıt tüketimi az da olsa devam etmekte.

    Benim kullandığım yöntem, depoyu tam olarak doldurttuktan sonra ( ki pompa attığında devam ettirmiyorum ) yol bilgisayarını sıfırlamak. Dana sonra yakıt aldığımda doldurulan yakıtı yaptığım km'ye bölüp 100 çarpmak.

    Örn: 35 Lt yakıtla depoyu tam olarak doldurttuysam ve yol bilgisayarı o sırada 650 KM'yi gösteriyorsa;

    35/650x100 = 5,38 çıkmakta ve aslında tüketim miktarı bu olmakta. O esnada genelde yol bilgisayarı daha düşük tüketim sonucu vermekte ( örn: 4,9 vs. gibi ).

    Not: Niyetim ukalalık yapmak değil ancak bir çok arkadaş salt yol bilgisayarı bilgilerini yazdığından bir miktar da olsa yanılma olasılığı mevcut.




    Anlık tüketim durma halinde veya 30 km/h hıza kadar iken sıfır yazar ama bu ortalama değere etki etmediği anlamına gelmez.
    Bu durum ortalama tüketimi kalan yakıtla gidilecek mesafeyi değiştirir.
    Sadece araçtaki sensörlerden kaynaklanabilecek sebepler yol bilgisayarı ile pompadaki farklılıları yaratır.

    Tabiki en doğru yöntem Pompa değerleridir.

    Ama kendi aracım için konuşayım.
    Yol bilgisayarında yazılan değerlerden ly olarak şu anakadarki tespitlerime göre sapma 0,5 lt civarlarında

    yani yol bilgisayarı 52 lt yazıyorsa pompada 52,5 lt çıkıyor.



    Sanırım benim kullandığım aracın yol bilgisayarında bir sıkıntı olabilir o zaman. Gerçi her halükarda en net bilgi için pompa değerlerini yazmayı alışkanlık haline getirdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkmuki

    arkadaslar valla su bugun yıne baktım anlık tuketım falan da degıl... normal tuketım degerı 7.7 lıtre olarak gorunuyor bazen 7.4 de dusuyor... valla anlamadım gıttı sız nasıl 5 ortalamayı tutturuyorsunuz ?


    Merhaba,

    Bu değerleri dediğiniz şekilde devir vs. dikkat ederek kullanıyorsanız bir de aracı servise göstermeniz gerekebilir diye düşünüyorum.
    Sizin bahsettiğiniz değerleri 2005 Laguna 1.9 Dci ( 130 Bg ) araçla İstanbul şehiriçi kullanımında erişiyorduk. Normal kullanım değerleri sanırım araınızda şehir içi 5,6 - 6 LT olması gerek.
  • sayın qube26

    elbette motorun çalışması için yakıta ihtiyacı var. ancak gelişen teknoloji sayesinde motorlar çok daha komplike bir hale gelmiş durumdalar. motorlarda bir çok sensör ve benzeri algılayıcılar vardır. ve eski motorlarda olmayan ve halk arasında "beyin" diye adlandırılan (ECU) ünitesi sayısız bilgiyi belli bir yazılımda dahilinde kullanarak motoru yönetirler. bu sensörlerden bir tanesi de krank milindeki devir sayısını ölçer. gaza basmadığınız halde devir sayısı belli bir değerin altına düşmüyorsa enjeksiyon sistemi silindirlere yakıt göndermez ama krank mili şanzıman üzerinden yani tekerleklerden gelen tahrik ile dönmeye devam eder. bu duruma motor çalışıyor diyebiliriz çünkü devir saatine bakarsanız motorun belli bir değer çevirdiğini görürsünüz ama yakıta ihtiyaç yoktur. bu sırada vitesi boşa aldığınızda motor devrinin ANİDEN rölanti devrine düştüğünü ve yol bilgisayarının yakıt tüketildiğini belirten bir değer gösterdiğini görürsünüz. çünkü ECU motorun stop etmemesi için motoru rölanti devrinde tutabilmek için yakıt kullanır.

    hiç aracı durağan andan örneğin 90km hızına ulaşıp orada sabit hızla gitme şeklinde bir sürüş yaparken anlık tüketim değerini takip ettiniz mi? bunu yaparsanız anlık tüketim değerinin siz hızlandıkça büyük değerlerden azalarak ve 90km hızına geldiğinde de çok makul değerlere geldiğini görürsünüz. buradaki espri sadece bir aracın 90km hızla giderken tükettiği yakıtla örneğin 30km hızla giderken tükettiği yakıtın çok farklı olduğu değildir. buradaki olay 0 dan 90 km hıza belli bir sürede ulaştığı sırada enerjinin korunumu ilkesine göre büyük bir enerji yüklenmesi olmasıdır. yani siz aracı hızlandırırken çok daha fazla enerjiye(yakıta) ihtiyacınız olduğu gerçeğidir. ancak belli bir hıza ulaştığınızda ise daha fazla hızlanmamayı yani o hızda sabit gitmeyi tercih ederseniz 2 şey için yakıt harcarsınız. 1 aracın ağırlığı ve yerle temas eden yüzeyle ilgili sürtünme kayıpları 2 aracın hava ile sürtünmesinden kaynaklanan kayıplar. (fizikte f=m.a diye başlayan mekanik dersi)

    şimdi üstteki paragrafı niye yazdım?

    aracın 90km hızda sahip olduğu kinetik enerjiyi vitesi boşa alıp ve bu yetmezmiş gibi durmak istediğinizde aniden fren yapıp bu kinetik enerjiyi disklerde ısı enerjisine çevirirseniz yakıt tüketiminiz elbette artar.

    ama benim gibi yukarda yazdığım şeyleri bilirseniz ve buna göre yavaşlarken vites düşüre düşüre, mümkün olduğu kadar frene basmadan aracı durmaya yakın boşa alırsanız( yada debriyaja basarsanız) paranız cebinizde kalır, fren diski ile balatalar arasında ısıya dönüşmez.

    lütfen size ders vermek amacı ile ukalalık ettiğimi sanmayın.

    benden de size saygılar

    örneğin iki trafik ışığı arasında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    Çok güzel anlatmışsınız teşekkürler...
  • Merhabalar,

    Aracım Nissan Juke 2012 dci 110 hp/240 nm vgt, şu an 650 km de.

    Tamami ile şehir içinde kullandığım ( sabah akşam Maltepe-Kadıköy sahilden ) ilk depo tüketim değeri; 37 lt ile 600 km yol kattetim.Bu da 6.1 e tekamül etmekte.

    Sanırım rodaj sonrası bu değerler biraz daha düşecektir...

    Saygılar...
  • 2011 Megane HB 1.5 dCi 105 hp
    3000 km'de

    şehiriçi,çok kısa mesafelerde kullanım ortalaması : 6,4 lt
    şehirdışı 100-160 km/s arası kullanım ile ortalama : 5,6 lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    sayın qube26

    elbette motorun çalışması için yakıta ihtiyacı var. ancak gelişen teknoloji sayesinde motorlar çok daha komplike bir hale gelmiş durumdalar. motorlarda bir çok sensör ve benzeri algılayıcılar vardır. ve eski motorlarda olmayan ve halk arasında "beyin" diye adlandırılan (ECU) ünitesi sayısız bilgiyi belli bir yazılımda dahilinde kullanarak motoru yönetirler. bu sensörlerden bir tanesi de krank milindeki devir sayısını ölçer. gaza basmadığınız halde devir sayısı belli bir değerin altına düşmüyorsa enjeksiyon sistemi silindirlere yakıt göndermez ama krank mili şanzıman üzerinden yani tekerleklerden gelen tahrik ile dönmeye devam eder. bu duruma motor çalışıyor diyebiliriz çünkü devir saatine bakarsanız motorun belli bir değer çevirdiğini görürsünüz ama yakıta ihtiyaç yoktur. bu sırada vitesi boşa aldığınızda motor devrinin ANİDEN rölanti devrine düştüğünü ve yol bilgisayarının yakıt tüketildiğini belirten bir değer gösterdiğini görürsünüz. çünkü ECU motorun stop etmemesi için motoru rölanti devrinde tutabilmek için yakıt kullanır.

    hiç aracı durağan andan örneğin 90km hızına ulaşıp orada sabit hızla gitme şeklinde bir sürüş yaparken anlık tüketim değerini takip ettiniz mi? bunu yaparsanız anlık tüketim değerinin siz hızlandıkça büyük değerlerden azalarak ve 90km hızına geldiğinde de çok makul değerlere geldiğini görürsünüz. buradaki espri sadece bir aracın 90km hızla giderken tükettiği yakıtla örneğin 30km hızla giderken tükettiği yakıtın çok farklı olduğu değildir. buradaki olay 0 dan 90 km hıza belli bir sürede ulaştığı sırada enerjinin korunumu ilkesine göre büyük bir enerji yüklenmesi olmasıdır. yani siz aracı hızlandırırken çok daha fazla enerjiye(yakıta) ihtiyacınız olduğu gerçeğidir. ancak belli bir hıza ulaştığınızda ise daha fazla hızlanmamayı yani o hızda sabit gitmeyi tercih ederseniz 2 şey için yakıt harcarsınız. 1 aracın ağırlığı ve yerle temas eden yüzeyle ilgili sürtünme kayıpları 2 aracın hava ile sürtünmesinden kaynaklanan kayıplar. (fizikte f=m.a diye başlayan mekanik dersi)

    şimdi üstteki paragrafı niye yazdım?

    aracın 90km hızda sahip olduğu kinetik enerjiyi vitesi boşa alıp ve bu yetmezmiş gibi durmak istediğinizde aniden fren yapıp bu kinetik enerjiyi disklerde ısı enerjisine çevirirseniz yakıt tüketiminiz elbette artar.

    ama benim gibi yukarda yazdığım şeyleri bilirseniz ve buna göre yavaşlarken vites düşüre düşüre, mümkün olduğu kadar frene basmadan aracı durmaya yakın boşa alırsanız( yada debriyaja basarsanız) paranız cebinizde kalır, fren diski ile balatalar arasında ısıya dönüşmez.

    lütfen size ders vermek amacı ile ukalalık ettiğimi sanmayın.

    benden de size saygılar

    örneğin iki trafik ışığı arasında

    Sn. newtonmeter ;

    Öncelikle zaman ayırıp ayrıntılı ve örnekli açıklamanız için teşekkür ederim. Önceki mesajımda da dediğim gibi
    "doğru bildiğim yanlışları " paylaşmayı kesinlikle istemem ki zaten gayet net ve komplike olmadan açıkladınız olayın aslını.

    Ders verme konusunda da; estağfurullah, kesinlikle alınacak vs. bir olay yok, bilakis olayın doğrusunu öğrendiğim için memnun oldum. Zaten
    uslübunuzla bilgili ve değerli bir kişiliğe sahip olduğunuz ortada. Zaten forumu takip etme ana nedenim hem öğrenmek hem de varolan bilgilerimi paylaşmak.


    Tekrar teşekkürler.




  • sıfır alıp 51500 km kullandığım 1.5 dacia loganımın tüm yakıt fişlerinı pc ye kaydettim genel ortalaması 5,3 litre
  • İstanbul şehir içi trafik yoğun 7-8lt yakıyorum.

    Uzun yolda da 5-6..
  • Symbol 65hp 2007

    3.8lt/100km
  • Megane II 1.5 DCi, şehiriçi ort. 6,1-6,3lt , şehirdışı ort. 4,4-4,8lt
  • Megan Sport tourer EDC 1,5 Dci 7200 km de şehir içi 8 litre şehir dışı 6 litre sözde ekonomik oldun diye aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirae

    Megan Sport tourer EDC 1,5 Dci 7200 km de şehir içi 8 litre şehir dışı 6 litre sözde ekonomik oldun diye aldım

    Maş. Niye boyle cok yakiyor otomatikden mi acemilikten mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.