< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Direksiyon Yamukluğu Nasıl Giderilir? (2. sayfa)








-
-
Atılan yorumlar komik
Direksiyon yamukluğuyla kamber açısının ne alakası var ?
Kaldı ki kamber ve kaster açıları öyle kafanıza göre yapabileceğiniz ayarlar değil.
Lazerli bilgisayar destekli aracın fabrika standart verisi neyse ona göre yapılır.
Bi arkadaş direksiyonu söküp düz takın demiş en doğru yorum o yalnız onda da air bag sargı veya kablolarına zarar verilebiliyor o yüzden hiç gerek yok.
Pedalların olduğu kısımda direksiyon mafsalı var oradan mafsal ile direksiyon kutusunun bağlantısını kesin.
Direksiyonu düzleyin, lastikleri de elinizle göz kararı düzleyin.
Bağlantıları tekrar yapıp ekipmanı sağlam olan ön düzenci de ince ayarını yaptırın. -
Benin megane 4 marka aracımda da bu problemi farkettim düz giderken sola dönük duruyordu , lazer ölçüm yapan bir rot balans ustasına gittim ,usta sorunun rot ayarlarından olduğunu ya çukura düşmekten ya kaldırıma yanaşırken lastiği kaldırıma çarpmaktan vs vs sıraladı , lazerle ayar yaptı direksiyon eğer elektrikli ise ayardan sonra tekrar 90 ila 100 km hız yapmamı ve bir sorun olursa tekrar ince ayar yaparız dedi , yavaş giderken sıkıntı yok fakat hızlanınca bu seferde hafif sağa yatık duruyordu , tekrar ayar yaptı usta bir test sürüşünden sonra direksiyon jilet gibi dümdüz oldu. Sorun rot ayarlarından , test sürüşü yaparken 2 defa kaza atlattım gözüm direksiyonda olduğundan siz dikkat edin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstünden 1 sene geçmiş ama bu yorum daha bir komik olmuş.quote:
Orijinalden alıntı: Malik the Mafia
Atılan yorumlar komik
Direksiyon yamukluğuyla kamber açısının ne alakası var ?
Kaldı ki kamber ve kaster açıları öyle kafanıza göre yapabileceğiniz ayarlar değil.
Lazerli bilgisayar destekli aracın fabrika standart verisi neyse ona göre yapılır.
Bi arkadaş direksiyonu söküp düz takın demiş en doğru yorum o yalnız onda da air bag sargı veya kablolarına zarar verilebiliyor o yüzden hiç gerek yok.
Pedalların olduğu kısımda direksiyon mafsalı var oradan mafsal ile direksiyon kutusunun bağlantısını kesin.
Direksiyonu düzleyin, lastikleri de elinizle göz kararı düzleyin.
Bağlantıları tekrar yapıp ekipmanı sağlam olan ön düzenci de ince ayarını yaptırın.
Kamber ayarı direksiyon yamukluğunu etkilemez ama virajda bir tarafa dalma yaptırabilir, neyse.
Kaster açısı bozulabilir ve direksiyonu gayet de çektirebilir. Daha doğrusu aracı çektirir. Mesela kaldırıma yaslayıp tekerleğin birisinin geriye kaymasına sebep olursanız, kaster açısı da bozulur. Bu da aracın ısrarla o tarafa çekmesi, direksiyon toplaması ile sonuçlanabilir. Ya da arka kamber ve toe ayarı bozuksa direksiyonu bariz bir şekilde bir tarafa toplayabilir, bu durumda düz yürüyebilir.
Direksiyonu söküp düz takmak tam cahillik olur. Zira daha önce direksiyon sökülüp, diş atlatılarak takılmamışsa bu yapılacak hareket sadece sorunu gizlemeye yarar. Tam sağ ve tam sol manevralarda bariz sırıtır. Hele simidi sökmek yerine mafsalla direksiyon kutusunun bağlantısını kesip, düzleyip bağlamak hiç mümkün değil zira mafsal adı üstünde mafsaldır yani ek yeridir. Orada ayar yapabileceğiniz bir ortam yok. Sadece direksiyon milinin kıvrılabilmesini sağlayan bir ek yeridir. Azıcık döndürüp tekrar monte edeyim diyemezsiniz, oturacağı iki pozisyon vardır. Birisi doğru pozisyon birisi de 180 derece ters pozisyon (Düz giderken direksiyon baş aşağı bakar).
Ayrıca birden fazla ön takım sorunu varsa o da direksiyon sağa yatık arabanın düz gitmesine, direksiyonu toplayınca sola gitmesine sebep olabilir.
-
Aynenquote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Üstünden 1 sene geçmiş ama bu yorum daha bir komik olmuş.
Kamber ayarı direksiyon yamukluğunu etkilemez ama virajda bir tarafa dalma yaptırabilir, neyse.
Kaster açısı bozulabilir ve direksiyonu gayet de çektirebilir. Daha doğrusu aracı çektirir. Mesela kaldırıma yaslayıp tekerleğin birisinin geriye kaymasına sebep olursanız, kaster açısı da bozulur. Bu da aracın ısrarla o tarafa çekmesi, direksiyon toplaması ile sonuçlanabilir. Ya da arka kamber ve toe ayarı bozuksa direksiyonu bariz bir şekilde bir tarafa toplayabilir, bu durumda düz yürüyebilir.
Direksiyonu söküp düz takmak tam cahillik olur. Zira daha önce direksiyon sökülüp, diş atlatılarak takılmamışsa bu yapılacak hareket sadece sorunu gizlemeye yarar. Tam sağ ve tam sol manevralarda bariz sırıtır. Hele simidi sökmek yerine mafsalla direksiyon kutusunun bağlantısını kesip, düzleyip bağlamak hiç mümkün değil zira mafsal adı üstünde mafsaldır yani ek yeridir. Orada ayar yapabileceğiniz bir ortam yok. Sadece direksiyon milinin kıvrılabilmesini sağlayan bir ek yeridir. Azıcık döndürüp tekrar monte edeyim diyemezsiniz, oturacağı iki pozisyon vardır. Birisi doğru pozisyon birisi de 180 derece ters pozisyon (Düz giderken direksiyon baş aşağı bakar).
Ayrıca birden fazla ön takım sorunu varsa o da direksiyon sağa yatık arabanın düz gitmesine, direksiyonu toplayınca sola gitmesine sebep olabilir.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konu sahibinin sorununu aynı zamanda benim sorunum.
Bu çözmek için rot balanscıya mı gitmek gerekiyor son durumda?
Teşekkürler.
-
Tam olarak sorununuz direksiyon düzken aracın bir tarafa gitmesi mi?
Birden fazla sebep olabilir ama en basitten gidecek olursak rot ayarı yaptırmak ilk aşamada denenmeli. Direksiyon tam düz konumdayken ayar yapılmalı, tekerleklerin yönleri direksiyon düzken düz olmalı.
Onun dışında bir sürü sebep var tek tek muayene edilmesi gereken. Lastiklerin aşınma izlerine bakılarak da fikir edinilebilir. Eğer lastiğin birisi karşısındaki lastikten farklı aşınma bölgesine sahipse (Yani lastik yere diğerinden farklı basıyorsa v.b) burada sorun aranabilir.
-
Hocam sorun; araba düz giderken direksiyonun hafif sola dönük olması..
Tabi direksiyonu düz tuttuğumda haliyle sağa doğru gidiyor araç..
Sinir bozucu bir durum..
-
Hocam ilk önce rot ayarına girin. Direksiyon tam düz ayarlayın o şekilde ayarlasınlar. Bazen direksiyonu tam düzlemeden ayar yapıyorlar, lastikler düzgün olsa da direksiyonla tam düz gelmiyorlar.
Diğer yandan arka yürüyen aksama da baksınlar. Torsiyon bile olsa oradaki yamukluk ya da bir gevşeklik bu soruna sebep olabiliyor.
Siz direksiyonu tamamen bırakınca araç ne yapıyor? Direksiyon eğri bir şekilde düz mü gidiyor yoksa direksiyon düze dönüp araç mı çekiyor?
-
Direksiyon sol tarafa dönük kalma eğiliminde hep.
Araba hareket etmediğinde direksiyonu düz konuma alıyorum, aracı çok az yürüttüğümde sola kendi dönüyor hafifçe.
Yani sorunuzun cevabı bu olmalı: """Direksiyon eğri bir şekilde düz gidiyor"" Direksiyonu düzeltince haliyle sağa doğru gidiyor.
-
Anladım hocam. O zaman sorun lastiklerin yönünde değil de rot ayarını yaparken direksiyonu tam düzleyememelerinde olabilir. Yani anladığım kadarıyla atıyorum 100 km hızla giderken direksiyonu bırakınca araba ip gibi dümdüz gidiyor ama direksiyon simidi sola dönük kalıyor.
Aslında ön takım sorunları çok derin bir derya, hiç beklemediğiniz yerden beklemediğiniz tepkiler çıkabiliyor. Uzaktan sadece tahmin yürütmek de çok yardımcı olamıyor.
-
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
-
Aracım insignia grand sport
Lanet olası direksiyon düzlüğünü 4-5 yere gittim hiç biri yapamadı
Geçen kasım aralık gibi kış lastikleri takıldı , biraz kaçıklık vardı yaptırdım uzun yola gidecektim
Yola çıktım yine eğri
Lanet olsun diyerek devam ettim ama uzun yolda yormaya başladı almanya da lastikçiye girdim adamlar ip gibi yaptı
Km 80 bin civarıydı
Araç 112 bin de geçenler de yine kaçıklık oluştu
Yetkili serviste yaptılar olmadı
Dışarıda bir rotçuya gittim olmadı
Geçen hafta bir rotçuya gittim olmadı
Tavsiye üzerine bir yere gittim gerçekten kapı kuyruk ve ilk kez çıktı rapor verene rastladım
Yine olmadı
Sola hafif eğik tutuyorum
Sağa sola çekme vs yok
Bir direksiyon düzlüğünü ayarlatamadık şaka gibi
Su terazisi koydular yine olmadı
Direksiyon kasasından alınır bu hiza doğrusu budur ama yok arkadaş yaptıramıyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
sorunu çözebildiniz mi?
-
Çözülmedi , fırsat bulursam almanya da deneyeceğim bir de
Nasıl olsa sadece direksiyon yamuk duruyor diyeceğim bakalım çözülecek mi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 23 Haziran 2024; 16:12:16 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İlginç bir şey oldu 2. Kez ve yazayım dedim
Sola hafif eğiklik devam ediyor her zama ki gibi klasik , yurt dışında da baktırmadım uğraşmak istemedim artık
Fakat bir kez direksiyon ne olduysa ip gibi düzeldi
Bir kaç gün böyle sürdü sonra tekrar hafif sola eğildi
Bugün mesela kuzey marmaradaydım tekrar ip gibi dümdüz gidiyorum tutuş vs , istediğim gibi
Yani 2 kez düzeldi bu süre zarfında herhangi bir işlem yapmadan ve bir sorun olduğu belli
Acaba sorun elektronik mi ? Mekanik mi ?
Bilsem ki çözebilecek ve sorunu analayabilecek bir yer var giderim , ama sorunu anlayacak ve çözebilecek bir yer olduğunu düşünmüyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Üstadım yorumunuzu okudum çok beğendim. Benim araçta da aynı durum var ve ben İstanbul'dayım. Siz acaba bu problemi çözmek için aracı nereye götürüyordunuz. Adresi veya ismi varsa ben de oraya gitmek istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim gerçekten çok teşekkürler.
-
Anadolu yakasında Bostancı Toybal rot balansa gidilebilir,
-
Hocam acaba yollardaki gizli eğim mi buna sebep oluyor? Az önce rot yaptırdım ve araç düz giderken direksiyon 1-2 derece sola bakıyor. Artık ben de pes edeceğim sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 25 Ekim 2024; 17:12:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilmiyorum ama son dönemde düz gidiyor
Sorun bence bir sürü gittiğim ve yapamıyorlar dediğim rot balanscılar da değil
Onlar makinaya bakıp bu direksiyon düz diyorlar , ama buna rağmen yamukluk varsa bir dakika şöyle bir şey olabilir diye yorum yapmıyorlar , sorunları kafa yormamaları
Direksiyon açı sensör kalibrasyonu yapmıyorlar
Bu sadece yetkili servisteki bilgisayarlarla oluyor sanırım
Ne derece etkili değil onu da bilmiyorum çünkü bu konuda cevap verebilecek birine de rastlayamadım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X