Şimdi Ara

DİSK TORNA MI DİSK DEĞİŞİM Mİ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
2
Favori
83.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    @hezerfen

    sizi çok iyi anlıyorum fakat pratik ve hayat tecrübesinden yoksun herşeyin yenisi ile çözüm üretildiği,tamirin akla makul gelmediği ve düşünülmediği

    tüplü televizyonların yerine 3 d televizyonları kullanan ellerinde iphone bilmem kaç ile hayat süren bir mühendis jenerasyonu yetişmekte vede gençlik.

    bu anlattıklarınızı herkes anlayamacaktır veya hazım problemleri olacaktır.

    bilgi birikiminiz ve konulara olan hakimiyetiniz gayet başarıl ayrıca sizi tebrik ederim.



    onore edici sözleriniz için teşekkür ederim.bildiklerimi bildiğimi zannetiklerimi paylaşmak isteğimden başkaca düşüncem yok...
    ben çıkıp desemki YENİ DİSK VE KAMPANALARDA BİLE tornalama zorunluluğu oluyor bazen.yer yerinden oynar...yeniyi öğrenmek kolaydır alışkanlıkları değişmek zordur......evet yeni takılan disk-kampanalarda tornaya bağlanıp kontrolleri yapılır.şimdide CNC lerden bahisle hata olmayacağını söyleyeceklerde çıkacaktır...amma boş tenekeden çok ses çıkar..
    bu cevabıda nezaketiniz için yazdım..tekrar teşekkür.sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    @hezerfen

    sizi çok iyi anlıyorum fakat pratik ve hayat tecrübesinden yoksun herşeyin yenisi ile çözüm üretildiği,tamirin akla makul gelmediği ve düşünülmediği

    tüplü televizyonların yerine 3 d televizyonları kullanan ellerinde iphone bilmem kaç ile hayat süren bir mühendis jenerasyonu yetişmekte vede gençlik.

    bu anlattıklarınızı herkes anlayamacaktır veya hazım problemleri olacaktır.

    bilgi birikiminiz ve konulara olan hakimiyetiniz gayet başarıl ayrıca sizi tebrik ederim.



    onore edici sözleriniz için teşekkür ederim.bildiklerimi bildiğimi zannetiklerimi paylaşmak isteğimden başkaca düşüncem yok...
    ben çıkıp desemki YENİ DİSK VE KAMPANALARDA BİLE tornalama zorunluluğu oluyor bazen.yer yerinden oynar...yeniyi öğrenmek kolaydır alışkanlıkları değişmek zordur......evet yeni takılan disk-kampanalarda tornaya bağlanıp kontrolleri yapılır.şimdide CNC lerden bahisle hata olmayacağını söyleyeceklerde çıkacaktır...amma boş tenekeden çok ses çıkar..
    bu cevabıda nezaketiniz için yazdım..tekrar teşekkür.sağolun

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba 1.5 ay önce fren balatalarım bitmeye yakın olduğu için ustama gittim balataları değişirken diskleride değişmemiz iyi olur dedi (eski diskler bi kez torna görmüştü)Tamam dedim ustam pahalıdır ama trw set al abi dedi dediği yaptım ve kabus başladı.Aracın fren performansı mükemmel oldu ama 60-70 gibi hızlarda (başka hızlarda yok) frene basınca direksiyonda bir titreme başladı.Yüksek hızda frenajda yok,frene basılmadığında çekmede titremede yok ama 60-70 gibi frende araba zangırdıyor.Gittik diski değiştik başka bi trw aldık yine aynı.Balataları değiştik daha yumuşak bi balata taktık 1 hafta düzeldi şimdi yine aynı.Aracın tüm ön düzeni kontrol edildi hiçbi sorun yok.Eski disk balatamdada böyle bi sorun yoktu.Biraz sonra sıfır trw diskide tornaya vericem oda olmazsa başka marka bi disk alıcam.Nedir bu çilem yaw...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    zaten kampana-disk torna tezgahı üretenler keyfince hüküm verenlere sorupta üretim yepmıyorlar..o işlemin niçin yapıldığını bilmeden yorum yapmakta bana biraz doğru gelmiyor...bazı şeyler söyleniyor mantıklı ve doğru dayanağı yok bence....
    hiç biliyormusunuz bijon delikleri çıkan yere takılmadığı için vuruntu yapan freni...birde "disk sökülüp torna olmaz" gibi afaki bir bilgi kıtlığı sunuyorsunuz.....elbette sadece diski tornalamanın mantığı yok...
    disk -kampana porya ile işleme sokulur...boş bir zamanda iyi bir fren servisindede bu işlemler izlenebilir...
    birde herkes disk kaç lira teranesi tuuturmuş...yanınızda parçacı yokmu?neyse boşa nefes tüketmekte anlamsız.....

    Alıntıları Göster
    Geçenlerde elime bir accent geldi usta demeye dilim varmıyor. Ama kampanayı tornalatmış. Yeni balata takmış ve o balatada rezil olmuştu. Araca sıfır kampana takmak zorunda kaldık. Adam gibi tornalayan yok ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayanikwalla

    Geçenlerde elime bir accent geldi usta demeye dilim varmıyor. Ama kampanayı tornalatmış. Yeni balata takmış ve o balatada rezil olmuştu. Araca sıfır kampana takmak zorunda kaldık. Adam gibi tornalayan yok ki.

    Alıntıları Göster
    geçenlerde aracımı bakıma götürmüştüm 4 disk tornolama 4 fren balata değişimi için 330 tl dedi yetkili servis sıkı pazarlıkla 4 disk fren yeni 4 fren balata ve fren yağ değişimi 480 yaptırdım ,arabanın frenleri miss gibi 100 bin km gider,fren aksamları disk-balata-fren yağ-lastik değişim şart şakası olmaz




  • Aşınan parçaların onarımı olmaz. Özellikle fren gibi önemli bir güvenlik donanımının.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Aşınan parçaların onarımı olmaz. Özellikle fren gibi önemli bir güvenlik donanımının.
    Hayattında disk görmemiş yada fren balatası nedir bilmeyende konuşuyor arkadaşlar ya boş fikirler üretmeyin konu hakkında bilginiz yoksa konuşmayın 40 katını bilmiyorsan sus diye bir hadis var. Ağzı olan konuşuyor diskler aşınınca yada çizilince kolay kolay tornalanmaz sadece eğilme olursa o eğilme düzelebilecek seviyede ise tornalanır. Her aracın disk sistemi farklıdır. O otomobil üreticisi diskin tornalanmasına izin vermez. Disk tornalanınca fren balatası (o oraç için konuşuyorum) disk yüzeyine yeterli derecede yapışmaz ve fren mesafesi uzar. Bu sebeple o araç için disk tornalatmak yanlıştır. Bunu da servise değil müşteri hizmetlerindeki teknik elemana sorun yada nette arayın bu işlem şu araç için yapılabilirmi diye. Ayrıca eğer aracınız için daha dayanıklı bir metalden üretilen disk varsa o diski temin etmenizi öneririm. Mesela Galfer disk sağlamdır ve uzun ömürlüdür. Otomobil firmaları para kazanmak amacıyla daha çabuk yıpranan disklere rağbet etmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Hayattında disk görmemiş yada fren balatası nedir bilmeyende konuşuyor arkadaşlar ya boş fikirler üretmeyin konu hakkında bilginiz yoksa konuşmayın 40 katını bilmiyorsan sus diye bir hadis var. Ağzı olan konuşuyor diskler aşınınca yada çizilince kolay kolay tornalanmaz sadece eğilme olursa o eğilme düzelebilecek seviyede ise tornalanır. Her aracın disk sistemi farklıdır. O otomobil üreticisi diskin tornalanmasına izin vermez. Disk tornalanınca fren balatası (o oraç için konuşuyorum) disk yüzeyine yeterli derecede yapışmaz ve fren mesafesi uzar. Bu sebeple o araç için disk tornalatmak yanlıştır. Bunu da servise değil müşteri hizmetlerindeki teknik elemana sorun yada nette arayın bu işlem şu araç için yapılabilirmi diye. Ayrıca eğer aracınız için daha dayanıklı bir metalden üretilen disk varsa o diski temin etmenizi öneririm. Mesela Galfer disk sağlamdır ve uzun ömürlüdür. Otomobil firmaları para kazanmak amacıyla daha çabuk yıpranan disklere rağbet etmektedir.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca aracınızın diski tornalatılabiliyorsa maliyetini torna + işçilik olarak öğrenin ve yeni bir çift diskin fiyatını öğrenin karşılaştırmasını yapın ve size uygun olanı kabul edin. Benim aracımda bir çift disk tornası 40 TL idi yeni bir çift diskin fiyatı ise 100 TL ben yeni bir çift disk aldım çünkü tornacılar bazen düzgün tornalayaymadığı için sorun yaşatıyorlar.
    Herkese kazasız belasız güvenli sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Ayrıca aracınızın diski tornalatılabiliyorsa maliyetini torna + işçilik olarak öğrenin ve yeni bir çift diskin fiyatını öğrenin karşılaştırmasını yapın ve size uygun olanı kabul edin. Benim aracımda bir çift disk tornası 40 TL idi yeni bir çift diskin fiyatı ise 100 TL ben yeni bir çift disk aldım çünkü tornacılar bazen düzgün tornalayaymadığı için sorun yaşatıyorlar.
    Herkese kazasız belasız güvenli sürüşler dilerim.

    Alıntıları Göster
    Servis kılavuzlarında yazar bunlar. Galiba bende aks yönündeki sapma dış çeperde 1mm'den fazlaysa torna öneriliyordu. Güvenlik için de disklerin min. kalınlığı vardır. Bazılarında göbeğe yakın (şapka da diyorlar) kısımda min. güvenli kesit kalınlığı kalınlığı yazar. Tornadan sonra (mesela 24mm'den) daha ince olacaksa değiştirilir. Kampanalarda da güvenli torna çapları yazar.

    Çepere paralel aşınmalarda da 1mm derinliğe kadar toleransı var. Bu çizikler 1mm derinliği geçiyorlarsa balata hareketlerini bozmuyor ve müdahaleye gerek yok. Diğer halde ya düzeltimeli veya balata ile beraber disk değişimi de olmalı. Bu değerler tabii üreticiye göre değişebiir, fikir vermesi açısından yazıyorum. Bu metrik bir iş.

    Disklerin yüzey metalurjisinin doğru çalışması içn bir önemli konu da balata tipi. Kullanılabilecek tipte balatalar da servis kılavuzlarında vardır. Metalikse metalik, yarı metalikse yarı metalik balatalar kullanılmalı. Sanıyorum burada çok hata yapılıyordur, çünkü gördüğüm parçacılar ne sattıklarını bilmiyorlar çoğu zaman, alıcı zaten hiç bir şeyin farkında değil.

    Suya girmenin diskleri eğdiğini hiç zannetmiyorum. Hareket halinde su eşit dağılır. Disklerin eğrilmemesi için en önemlisi -açık söylemek gerekirse- orjinal parçadaki metalurji kalitesi ve seçilen kalınlık. Diğer en önemli şey de bijon torklarının eşit olması. Güvenlik için bijon torklarına her zaman gereken önemi veririm, şimdiye kadar hiç disk eğmedim. Nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum yani :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 10 Ağustos 2012; 12:33:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Servis kılavuzlarında yazar bunlar. Galiba bende aks yönündeki sapma dış çeperde 1mm'den fazlaysa torna öneriliyordu. Güvenlik için de disklerin min. kalınlığı vardır. Bazılarında göbeğe yakın (şapka da diyorlar) kısımda min. güvenli kesit kalınlığı kalınlığı yazar. Tornadan sonra (mesela 24mm'den) daha ince olacaksa değiştirilir. Kampanalarda da güvenli torna çapları yazar.

    Çepere paralel aşınmalarda da 1mm derinliğe kadar toleransı var. Bu çizikler 1mm derinliği geçiyorlarsa balata hareketlerini bozmuyor ve müdahaleye gerek yok. Diğer halde ya düzeltimeli veya balata ile beraber disk değişimi de olmalı. Bu değerler tabii üreticiye göre değişebiir, fikir vermesi açısından yazıyorum. Bu metrik bir iş.

    Disklerin yüzey metalurjisinin doğru çalışması içn bir önemli konu da balata tipi. Kullanılabilecek tipte balatalar da servis kılavuzlarında vardır. Metalikse metalik, yarı metalikse yarı metalik balatalar kullanılmalı. Sanıyorum burada çok hata yapılıyordur, çünkü gördüğüm parçacılar ne sattıklarını bilmiyorlar çoğu zaman, alıcı zaten hiç bir şeyin farkında değil.

    Suya girmenin diskleri eğdiğini hiç zannetmiyorum. Hareket halinde su eşit dağılır. Disklerin eğrilmemesi için en önemlisi -açık söylemek gerekirse- orjinal parçadaki metalurji kalitesi ve seçilen kalınlık. Diğer en önemli şey de bijon torklarının eşit olması. Güvenlik için bijon torklarına her zaman gereken önemi veririm, şimdiye kadar hiç disk eğmedim. Nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum yani :)

    Alıntıları Göster
    sayın karbon12 ,

    merak etmeyin siz ne kadar dikkat etseniz de uzun yolda park ettiğinizde hemen arabanızı yıkamacılar basınçlı suyla yıkayarak ,sizin göstermiş olduğunuz gayrettin içine ederek diskleri yamultuyorlar, özellikle tembih etseniz bile ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ağustos 2012; 16:54:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın karbon12 ,

    merak etmeyin siz ne kadar dikkat etseniz de uzun yolda park ettiğinizde hemen arabanızı yıkamacılar basınçlı suyla yıkayarak ,sizin göstermiş olduğunuz gayrettin içine ederek diskleri yamultuyorlar, özellikle tembih etseniz bile ...

    Alıntıları Göster
    Çok faydalı bilgiler paylaşılmış, ben de birkaç ekleme yapmak isterim.

    Diskler genellikle Nikel alaşımlarından (NiCr20TiAl) imal edilirler. İmal sonrası yüzey sertleştirme için ısıl işleme girerler. Isıl işlem sonrası fren diskleri ;

    - yüksek sertliğe
    - yüksek tokluğa
    - yüksek mukavemete
    - yüksek korozyon dayanımına

    sahip olur. Ve disklerin sahip oldukları kütleler itibariyle bir ısıl kapasiteleri mevcuttur. Kütle azaldıkça ısıl kapasite düşer, fren diski daha yüksek sıcaklıklara ulaşır.

    Eğer disklerinizi tornalatacaksanız iki defa düşünün. Çünkü diskin yüzeyi çok serttir. Tornalama esnasında ondan çok daha yüksek sertliğe sahip kesici takım ile işlenmelidir. Bu tip kesici takımlar da çok pahalıdır ve her tornacıda bulunmaz. Bu yüzden genelde uygun olmayan kesici takımlarla ''işinizi görmeye'' çalışırlar. Peki bu durumda ne olur?

    Kesici takım tornalama esnasında diske zarar verir. Kılcal çatlaklar meydana gelebilir. Kesici takımın ucundan kopan mikron parçalar disk yüzeyinde kılcal çizikler meydana getirir, yüzey pürüzlülüğü oluşturur.

    Diskini tornalattıktan sonra da sorunların hala devam etmesinin temel sebebi budur. Diski tornalatmak idare etmektir.

    Bunun yanında tornalanan diskin yüzeyi eski yüzeye göre daha yumuşaktır. Bu da demektir ki diskin ;

    - sertliği
    - kütlesi dolayısıyla ısıl kapasitesi
    - mukavemeti
    - tokluğu

    azalmıştır. Eğer ki tornalama sonrasında diski yüzey sertleştirme işlemine sokmak isterseniz de ;

    - bu işlem hem pahalıdır
    - hem de profesyonel kişiler tarafından yapılmazsa uygun sertlik değerine ulaşılamaz
    - ısıl işlemde uygulama derinliği ve uygulama süresi çok önemlidir.

    Sonuç olarak; tornalama sonrasında hiçbir zaman fabrikasyon değerlere ulaşılamaz.

    Bu yüzden can güvenliğinizi sağlayan en önemli sistem olan fren sisteminde riske girmemenizi, biraz daha fazla para vererek diski değiştirmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Çok faydalı bilgiler paylaşılmış, ben de birkaç ekleme yapmak isterim.

    Diskler genellikle Nikel alaşımlarından (NiCr20TiAl) imal edilirler. İmal sonrası yüzey sertleştirme için ısıl işleme girerler. Isıl işlem sonrası fren diskleri ;

    - yüksek sertliğe
    - yüksek tokluğa
    - yüksek mukavemete
    - yüksek korozyon dayanımına

    sahip olur. Ve disklerin sahip oldukları kütleler itibariyle bir ısıl kapasiteleri mevcuttur. Kütle azaldıkça ısıl kapasite düşer, fren diski daha yüksek sıcaklıklara ulaşır.

    Eğer disklerinizi tornalatacaksanız iki defa düşünün. Çünkü diskin yüzeyi çok serttir. Tornalama esnasında ondan çok daha yüksek sertliğe sahip kesici takım ile işlenmelidir. Bu tip kesici takımlar da çok pahalıdır ve her tornacıda bulunmaz. Bu yüzden genelde uygun olmayan kesici takımlarla ''işinizi görmeye'' çalışırlar. Peki bu durumda ne olur?

    Kesici takım tornalama esnasında diske zarar verir. Kılcal çatlaklar meydana gelebilir. Kesici takımın ucundan kopan mikron parçalar disk yüzeyinde kılcal çizikler meydana getirir, yüzey pürüzlülüğü oluşturur.

    Diskini tornalattıktan sonra da sorunların hala devam etmesinin temel sebebi budur. Diski tornalatmak idare etmektir.

    Bunun yanında tornalanan diskin yüzeyi eski yüzeye göre daha yumuşaktır. Bu da demektir ki diskin ;

    - sertliği
    - kütlesi dolayısıyla ısıl kapasitesi
    - mukavemeti
    - tokluğu

    azalmıştır. Eğer ki tornalama sonrasında diski yüzey sertleştirme işlemine sokmak isterseniz de ;

    - bu işlem hem pahalıdır
    - hem de profesyonel kişiler tarafından yapılmazsa uygun sertlik değerine ulaşılamaz
    - ısıl işlemde uygulama derinliği ve uygulama süresi çok önemlidir.

    Sonuç olarak; tornalama sonrasında hiçbir zaman fabrikasyon değerlere ulaşılamaz.

    Bu yüzden can güvenliğinizi sağlayan en önemli sistem olan fren sisteminde riske girmemenizi, biraz daha fazla para vererek diski değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Bir durum bu kadar net açıklanabilirdi.

    Ağzınıza sağlık.

    Burada uygun takım kullanılsa bile TORNA AYNASI nın kalibreli olup olmadığı ve yapan fürmanın bu işlemin önemini bilip bilmemesi ise önemlidir.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Çok faydalı bilgiler paylaşılmış, ben de birkaç ekleme yapmak isterim.

    Diskler genellikle Nikel alaşımlarından (NiCr20TiAl) imal edilirler. İmal sonrası yüzey sertleştirme için ısıl işleme girerler. Isıl işlem sonrası fren diskleri ;

    - yüksek sertliğe
    - yüksek tokluğa
    - yüksek mukavemete
    - yüksek korozyon dayanımına

    sahip olur. Ve disklerin sahip oldukları kütleler itibariyle bir ısıl kapasiteleri mevcuttur. Kütle azaldıkça ısıl kapasite düşer, fren diski daha yüksek sıcaklıklara ulaşır.

    Eğer disklerinizi tornalatacaksanız iki defa düşünün. Çünkü diskin yüzeyi çok serttir. Tornalama esnasında ondan çok daha yüksek sertliğe sahip kesici takım ile işlenmelidir. Bu tip kesici takımlar da çok pahalıdır ve her tornacıda bulunmaz. Bu yüzden genelde uygun olmayan kesici takımlarla ''işinizi görmeye'' çalışırlar. Peki bu durumda ne olur?

    Kesici takım tornalama esnasında diske zarar verir. Kılcal çatlaklar meydana gelebilir. Kesici takımın ucundan kopan mikron parçalar disk yüzeyinde kılcal çizikler meydana getirir, yüzey pürüzlülüğü oluşturur.

    Diskini tornalattıktan sonra da sorunların hala devam etmesinin temel sebebi budur. Diski tornalatmak idare etmektir.

    Bunun yanında tornalanan diskin yüzeyi eski yüzeye göre daha yumuşaktır. Bu da demektir ki diskin ;

    - sertliği
    - kütlesi dolayısıyla ısıl kapasitesi
    - mukavemeti
    - tokluğu

    azalmıştır. Eğer ki tornalama sonrasında diski yüzey sertleştirme işlemine sokmak isterseniz de ;

    - bu işlem hem pahalıdır
    - hem de profesyonel kişiler tarafından yapılmazsa uygun sertlik değerine ulaşılamaz
    - ısıl işlemde uygulama derinliği ve uygulama süresi çok önemlidir.

    Sonuç olarak; tornalama sonrasında hiçbir zaman fabrikasyon değerlere ulaşılamaz.

    Bu yüzden can güvenliğinizi sağlayan en önemli sistem olan fren sisteminde riske girmemenizi, biraz daha fazla para vererek diski değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Bir durum bu kadar net açıklanabilirdi.

    Ağzınıza sağlık.

    Burada uygun takım kullanılsa bile TORNA AYNASI nın kalibreli olup olmadığı ve yapan fürmanın bu işlemin önemini bilip bilmemesi ise önemlidir.

    İyi forumlar...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim aracımda da ön tekerleklerden ses geliyor.

    diskler vs soğukken çok bi ses yok ama yüksek ısıya ulaştığında (uzun yolda falan genelde) vik vik sürtünme sesi geliyor.

    balataları bitmiş değiştirildi ve sorun hala devam ediyor.

    tekrar gittim disklerin tornalanması gerektiğini söyledi ustam.

    bende yenisiyle değiştirmeyi düşünüyorum.

    arkadaşlar sorum şu : diskleri değiştirirsem bu sesten kurtulurmuyum.

    Edit : araçla drift yaptıktan sonra bu ses gelmeye başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    arkadaşlar benim aracımda da ön tekerleklerden ses geliyor.

    diskler vs soğukken çok bi ses yok ama yüksek ısıya ulaştığında (uzun yolda falan genelde) vik vik sürtünme sesi geliyor.

    balataları bitmiş değiştirildi ve sorun hala devam ediyor.

    tekrar gittim disklerin tornalanması gerektiğini söyledi ustam.

    bende yenisiyle değiştirmeyi düşünüyorum.

    arkadaşlar sorum şu : diskleri değiştirirsem bu sesten kurtulurmuyum.

    Edit : araçla drift yaptıktan sonra bu ses gelmeye başladı.




    Bu VIK VIK sesi düşük hızlarda 2004 MODEL KANGOO aracımızda yaşamıştık.

    Disk ve balata değişimi yaparak sorunu gidermeye çalıştık, ancak ORIJINAL PARÇA takıncaya dek sorunu çözemedik.

    Tavsiyem orijinal parça kullanarak çözüme ulaşmanız yönündedir.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    arkadaşlar benim aracımda da ön tekerleklerden ses geliyor.

    diskler vs soğukken çok bi ses yok ama yüksek ısıya ulaştığında (uzun yolda falan genelde) vik vik sürtünme sesi geliyor.

    balataları bitmiş değiştirildi ve sorun hala devam ediyor.

    tekrar gittim disklerin tornalanması gerektiğini söyledi ustam.

    bende yenisiyle değiştirmeyi düşünüyorum.

    arkadaşlar sorum şu : diskleri değiştirirsem bu sesten kurtulurmuyum.

    Edit : araçla drift yaptıktan sonra bu ses gelmeye başladı.




    Bu VIK VIK sesi düşük hızlarda 2004 MODEL KANGOO aracımızda yaşamıştık.

    Disk ve balata değişimi yaparak sorunu gidermeye çalıştık, ancak ORIJINAL PARÇA takıncaya dek sorunu çözemedik.

    Tavsiyem orijinal parça kullanarak çözüme ulaşmanız yönündedir.

    İyi forumlar...

    zaten ben hep orjinal parça kullanıyorum ve aracıma hassasım.

    ama hassas olunca sanki herşey daha kötüye gidiyo.

    tamam diskleri değiştirecem başka çözümü yok gibi.

    teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykpnrgz -- 18 Ağustos 2013; 14:43:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    arkadaşlar benim aracımda da ön tekerleklerden ses geliyor.

    diskler vs soğukken çok bi ses yok ama yüksek ısıya ulaştığında (uzun yolda falan genelde) vik vik sürtünme sesi geliyor.

    balataları bitmiş değiştirildi ve sorun hala devam ediyor.

    tekrar gittim disklerin tornalanması gerektiğini söyledi ustam.

    bende yenisiyle değiştirmeyi düşünüyorum.

    arkadaşlar sorum şu : diskleri değiştirirsem bu sesten kurtulurmuyum.

    Edit : araçla drift yaptıktan sonra bu ses gelmeye başladı.




    Bu VIK VIK sesi düşük hızlarda 2004 MODEL KANGOO aracımızda yaşamıştık.

    Disk ve balata değişimi yaparak sorunu gidermeye çalıştık, ancak ORIJINAL PARÇA takıncaya dek sorunu çözemedik.

    Tavsiyem orijinal parça kullanarak çözüme ulaşmanız yönündedir.

    İyi forumlar...

    zaten ben hep orjinal parça kullanıyorum ve aracıma hassasım.

    ama hassas olunca sanki herşey daha kötüye gidiyo.

    tamam diskleri değiştirecem başka çözümü yok gibi.

    teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    mesajım bulunsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    mesajım bulunsun...


    "tornalatmak" ile
    "balata izleri için temizletmek" aynı şey midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 1 Aralık 2015; 16:26:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    zaten kampana-disk torna tezgahı üretenler keyfince hüküm verenlere sorupta üretim yepmıyorlar..o işlemin niçin yapıldığını bilmeden yorum yapmakta bana biraz doğru gelmiyor...bazı şeyler söyleniyor mantıklı ve doğru dayanağı yok bence....
    hiç biliyormusunuz bijon delikleri çıkan yere takılmadığı için vuruntu yapan freni...birde "disk sökülüp torna olmaz" gibi afaki bir bilgi kıtlığı sunuyorsunuz.....elbette sadece diski tornalamanın mantığı yok...
    disk -kampana porya ile işleme sokulur...boş bir zamanda iyi bir fren servisindede bu işlemler izlenebilir...
    birde herkes disk kaç lira teranesi tuuturmuş...yanınızda parçacı yokmu?neyse boşa nefes tüketmekte anlamsız.....

    Alıntıları Göster
    Tornalama sürekli olmaz ama 1 kerelik olabilecek bişey. 2.sinde değişim önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    zaten kampana-disk torna tezgahı üretenler keyfince hüküm verenlere sorupta üretim yepmıyorlar..o işlemin niçin yapıldığını bilmeden yorum yapmakta bana biraz doğru gelmiyor...bazı şeyler söyleniyor mantıklı ve doğru dayanağı yok bence....
    hiç biliyormusunuz bijon delikleri çıkan yere takılmadığı için vuruntu yapan freni...birde "disk sökülüp torna olmaz" gibi afaki bir bilgi kıtlığı sunuyorsunuz.....elbette sadece diski tornalamanın mantığı yok...
    disk -kampana porya ile işleme sokulur...boş bir zamanda iyi bir fren servisindede bu işlemler izlenebilir...
    birde herkes disk kaç lira teranesi tuuturmuş...yanınızda parçacı yokmu?neyse boşa nefes tüketmekte anlamsız.....

    Alıntıları Göster
    1-2 defa torna yaptırdım bi zararını görmedim. Ama iyi işçilik lazım




  • Bizim diskler yamulmuş sanırım eskiden ara sıra ufak ufak pedal titreme yapardı teperdi geçen hafta 25 KM yol yapıp geldikten sonra basınçlı makineyle yıkadım üstelik unutup disklere doğru da uzun uzun su tuttum şimdi biraz daha kötü oldu ama her zaman yapmıyor. Birkaç aya bakıma gidicez bakalım ne söyleyecekler
  • olineoline12 O kullanıcısına yanıt
    Fren balatalarinin bittiğini nasıl anlıyorsunuz,
    Işık felan yanıyor mu?
    .
    2011 avensis.
    40 bin km de arka balatalar değişti, (halbuki %20-30 daha vardı)servise de güvenim kalmadı.
    Ön balatalar da değişecekti ama ön disk torna edilecek dediler, kalsın dedim.
    Şu an araç 48bin km de. Bir sıkıntı yok.
    lastikleri değiştirirken baktılar, balata daha var, diskler ise hiç birşey istemiyor dedi lastikcim.
    50 bin de ön Diske ellemeden sadece balata değiştirsem,
    bir sonraki balata değişiminde 100bin km de diski satıh taşlama veya torna yaptırsam olurmu ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 9 Nisan 2014; 8:28:23 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.