İstanbul verileri işte hocam çok bir kış olmadı bu sene Opet |
Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (35. sayfa)



-
-
Dizel araçlar 1500 devirden itibaren torkunu veriyor ve hep düşük devirlerde seyahat edildiği için motor geç ısınıyor. 2000 devir altında ısınma yavaş, 2000 devir üstü kullanımda ısınma daha hızlı gerçekleşiyor. Yani kullanıma göre değişiyor.
Misal 1.3 mjet motora sahip kendi aracımda denemeler yapmıştım. Düşük viteslerde abartmadan 2000-3000 devirlerde gittiğimde motor hemen ısınıyor.
Bazı dizel araçlarda ek ısıtıcı olarak PTC heater var. Kısa sürede sıcak üflüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşük devirden değil hocam, termal verimden..
Motorun birim yakıttan aldığı verim benzinliye göre daha yüksek olduğu için yanma sırasından dışarı fazla ısı yaymıyor.. yakıttaki enerjinin daha büyük kısmı yola aktarılıyor.
Motor sıcaklığı üretmeye geç başladığı için geç ısınıyor, kalorifer de haliyle geç ısıtıyor.
Termal verimi yüksek bazı benzinli motorlar da var, onlar da geç ısınıyor..
-
Ben dizel clio güzellemesi yapmadım ya da qashqai 1.3 benzinli övüyor değilim. Sadece şu son gelinen durumda hesap kitap yapıldığında dizelin çok bir avantajı kalmadığını anlatmaya çalışıyorum. Yoksa Clio dizel yakıt konusunda gerçekten rakip tanımıyordu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilgilendirme için teşekkürler hocam. Teknik konularda bilgim yok, sadece deneyimlerimi yazdım. Böyle teknik konularda bilgili üye varken sorayım; dizel araçların motor yağı neden simsiyah katran gibi olur? Bin km önce değişen yağın özelliğinin/yapısının bu kadar kısa sürede değişmesinin termal verimle alakası olabilir mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 3 Şubat 2023; 12:49:27 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel yakıt piston bloklarında kurum oluşturur yanarken. Motor yağı oluşan bu kurumları söker ve kendi içine alır. Kararmasının nedeni bu. Sıkıntıya sebep olmaz. Tam aksine piston bloğunu temizleyerek çizilmesini önler haliyle motorun ömrünü ciddi şekilde uzatır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar 2006 1.4 HDI Peugeot 206 aracım İstanbul şehir içi 100 km'de 11 litre yakmış. Aracımda siyah duman, yağ yakma, eksilme, çekiş düşüklüğü vs yok. Aksine performansı çok iyi. Depoyu fullledim 100 km yapıp tekrar fulledim 11 litre aldı. Sorun ne olabilir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son indirimlerden sonra dizel araclarımız lpg li benzerlerine göre en az %15 daha az yakmaya başladı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Maf sensörüne bakın bir, sorun ondan kaynaklanıyor olabilir.
-
Maf sensörü dediğiniz debimetre isimli parça mı hocam?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya hocam benim yazdığıma bile cevap vermemiş daha ne arabasının 7-8 litre yaktığının kanıtı var nede motorunun kaç dakikada ısındığını güzergahını söylememiş.
Ortaya yağlı yağlı cümlelerini bırakıp fiuv kaçıyolar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 multijet otomatik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son indirimle dizel bir boy fark attı benzine.
Benzinli aracımda en büyük şikayetim otomatik jikle. Kısa süreli stoplarda 15dk yı bile geçince jikle devrede oluyor 10sn filan ve araç muhtemlen yazılım nedeni ile gitmiyor bu yüksek devir halinde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Seni komik şey şehir içi 75 kuruş yakıyorum sedan C sınıfı aracımla. Traktör motorlu aracınla zorlasan da şehir içi 5lt yakamazsın
-
La bi yürü git. 1.5 dci dizel şuan şehiriçi 4.5 lt. 1.4 tdci dizel 5 lt yakıyo. Lpgli jettamızda şehiriçi 10 lt lpg yakıyo. Yazın daha az yakıyo dizellerimiz. Senle laf salatası yapamıcam hadi işine..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
Dizel otomatik accent blue yi 7,6lt nin altına düşüremedim. Siz nasıl koskoca tussona 6lt altında yaktırıyorsunuz yav? 🤔
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaş yanıt vermiş ama ekleme-düzeltme yapayım, kurum oluşmasının sebebi direkt enjeksiyon aslında..yakıt sıkıştırma esnasında doğrudan silindir içine enjekte edildiği için sıkıştırma öncesi ön püskürtmelerden sonraki son püskürtme esnasında alev alan yakıtın çevresinde nox partikülleri kadar is-kurum oluşumu da oluyor. bu is de silindir duvarları segmanların arasında her döngüde yağa karışıyor. yağlamaya herhangi bir zararı yoktur. kararma yağ görevini iyi yapıyor demektir.
Özetle araç dizel değil benzinli-direkt enjeksiyon olsa yine is oluşumu fazla.. bu yüzden direkt enjeksiyon benzinli araçlarda GPF-benzin partikül filtresi kullanmaya başlanırken, pazarda az sayıdaki normal indirekt enjeksiyon yani eski tip Mpi motorlarda GPF kullanılmasına gerek kalmıyor. bu motorların karbon emisyonu daha yüksek olsa da, is oluşumu çok daha az..
-
dizel araba işi bitmez, 2017 bmw 118i stage 1 180hp aracın ortalaması 9 litre istanbul şehir içi şehir dışı ,2015 a4 2.0tdi tüketimi aynı kullanımda ortalama 7 litre.Uzun kullanımda dizel arabalar halen çok daha kârlı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X