Şimdi Ara

dizel arabada vites değiştirme ve tasarruf ikilemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
26.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKINCI BURAK

    Bir aracin en verimli oldugu devirler nasil anlasilir ?

    Kullanma kılavuzundan.
    Turbo beslemeli motorlarda azami tork alt devirlerde, azami beygir gücü biraz daha üst devirlerde olur. Atmosferik motorlarda ise her ikisi de üst devirlerde olur.

    En uygun vites değiştirme devri; vitesi yükselttiğinizde araç bayılmayacak kadar düşük, vites küçülttüğünüzde araç yığılmayacak kadar yüksek olmalıdır.

    Turbo beslemeliler için konuşuyorum; turbo çalışmaya başladığı devirlerde aracınız düz yolda rahat gider. Bu genellikle azami tork devrinin 500-1000 devir altıdır. Azami tork devriyle çok dik olmayan yokuşlar rahat çıkılır ama çok dik yokuşlarda mutlaka azami bg devrini yakalayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 23 Kasım 2011; 19:16:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vertexShader

    Hocam dizel arac devirli kullanilir lafi daha cok eski dizellere dayaniyor. Malum o zamanlarda dizel araclar genelde agir yuk tasiyan araclardi, ve gucleri yuke gore zayif kaliyordu. Devirli kullanmaktaki amac da araci max gucune yakin tutmakti. Ancak artik otomobillerde kullanilan motorlar oldukca guclu denilebilir, ve tasidigi agirlik da nispeten dusuk. Dolayisiyla eskisi kadar devirli kullanma durumu pek gerekli degil.

    Dizellerin onemli noktasi vites oranlari. Motor cok fazla devir ceviremedigi icin vites oranlari uzun tutularak yuksek hizlar kapsanmaya calisilmak zorunda. Bu da vites yukseltildiginde devrin onemli olcude dusmesi anlamina geliyor. Yeni dizellerin en onemli ozellikleri turbo lu oluslari. Turbo da belli bir devirden sonra ciddi olarak etki etmeye basliyor. Yani dusuk devirlerde dizel motorlar cok gucsuz kalabiliyor. Ama genelde 1500 devrin uzerinde kalindigi taktirde bu durum pek sorun olmuyor. Zaten cogu motor 1700-2000 devir civari max torka ulasiyor. Yani sen vites yukselttiginde 1500 devrin (tercihen 1700-1800) altina dusmeyecek devirlerde vites degistirisen ekonomik davranmis olursun. Dusersen daha cok yakarsin, cunku motor toparlayana kadar cok gaz yer. Performans icinse cevap basit, 4000-4500 arasi, yani max gucun verildigi devri hafifce gecip vites atacaksin.

    güzel cevap...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKINCI BURAK

    Bir aracin en verimli oldugu devirler nasil anlasilir ?

    Kullanma kılavuzundan.
    Turbo beslemeli motorlarda azami tork alt devirlerde, azami beygir gücü biraz daha üst devirlerde olur. Atmosferik motorlarda ise her ikisi de üst devirlerde olur.

    En uygun vites değiştirme devri; vitesi yükselttiğinizde araç bayılmayacak kadar düşük, vites küçülttüğünüzde araç yığılmayacak kadar yüksek olmalıdır.

    Turbo beslemeliler için konuşuyorum; turbo çalışmaya başladığı devirlerde aracınız düz yolda rahat gider. Bu genellikle azami tork devrinin 500-1000 devir altıdır. Azami tork devriyle çok dik olmayan yokuşlar rahat çıkılır ama çok dik yokuşlarda mutlaka azami bg devrini yakalayın.

    1.6 Tdci 90 hp Focus

    Vites hangi devirlerde degistirmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    quote:

    Orijinalden alıntı: AKINCI BURAK

    Bir aracin en verimli oldugu devirler nasil anlasilir ?

    Kullanma kılavuzundan.
    Turbo beslemeli motorlarda azami tork alt devirlerde, azami beygir gücü biraz daha üst devirlerde olur. Atmosferik motorlarda ise her ikisi de üst devirlerde olur.

    En uygun vites değiştirme devri; vitesi yükselttiğinizde araç bayılmayacak kadar düşük, vites küçülttüğünüzde araç yığılmayacak kadar yüksek olmalıdır.

    Turbo beslemeliler için konuşuyorum; turbo çalışmaya başladığı devirlerde aracınız düz yolda rahat gider. Bu genellikle azami tork devrinin 500-1000 devir altıdır. Azami tork devriyle çok dik olmayan yokuşlar rahat çıkılır ama çok dik yokuşlarda mutlaka azami bg devrini yakalayın.

    1.6 Tdci 90 hp Focus

    Vites hangi devirlerde degistirmeli

    Kesin bir şey söylemek zor. Aracı tanımak lazım önelikle. Vitesi yükselttiğinizde üst vitesteyken motorun aracı çekebilmesi lazım. Bunun için de devrin, turbonun çalışmaya başladığı devirde olması gerekir. Bu devir genelde 1500 devir civarı olur, 2012 Focus'larda bu 1000 devre yaklaşmış olsa da yine bu devri esas alabiliriz. Ayrıca yokuşlarda vites değiştirmeden motorun iyice devir alması gerekebilir, yoksa çekiş düşer.




  • merhaba arkadaşlar.

    Bu konu benim de merak ettiğim konulardan biriydi. çevremde dizel ya da benzinli kullananlara sorduğumda çok farklı yanıtlar aldım. Çoğu kişi kendi arabasını dahi doğru düzgün tanımıyor. ben dizel 206 da 2.300 gibi yükselttiğimde 1.800 civarına düşüyor bu da turbo'nun devreye girdiği devir olduğununda boğulma olmuyor. düşürürken 1500'lerde düşürdüğümde 1.800-2.000 civarını buluyorum. tabi ki bu yol şartlarına göre de değişiyor. Dik yokuşlarda yükseltirken 4.000'i gördüğümde oluyor. Ben de dizellerde en azından benim aracım için 1.800-2.300 de en yüksek torku ürettiğini ve en tasarruflu şekilde yol aldığımı düşünüyorum.
  • Eşimde Polo Bluemotion araç var. Henüz 2000 km'de DPF tıkalı arızası verdi...Dedim nasıl sürüyorsun bu arabayı...Vites değişim uyarısı yanınca değiştiriyorum dedi...Bir de baktım Yüce VW mühendisleri 1000 deviri geçice vites büyüttürüyor...
  • 1.5 DCI motorlu arabamda motor soğuk ise 2000 - 2200 devir arasında, sıcak ise 2500 - 2750 devirler arasında vites değiştiririm.
  • Biraz da motorun sesini dinlemek gerekiyor derim ben.:)
  • Devirli kullanılan dizeller Common rail öncesi dizellerdir. Su an 1750 d/d ve 2000 d/d arası vites degistiriseniz uygundur.
  • dünkü konuşmalardan sonra bugün vites düşürürken bazen 1200-1000 aralığına kadar düştüğümü farkettim. vites düştüğünde de yine 1600-1800 aralığına geliyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.