Şimdi Ara

dizel arabada vites değiştirme ve tasarruf ikilemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
26.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkesin bildiği benzinli arabalarda yüksek devirlerde vites atarsak çok benzin harcarız benzin de çok gider.

    Ancak genel bir söylemdir ki "dizel araçlar devirli kullanılır"

    ***dizel araçlarda vites atmak için hangi devirler kullanılmalıdır?

    ***benzinli araçlarda vites atmak için hangi devirler kullanılmalıdır?

    ***tabi ki vites geçiş oranlarına göre değişir ama örnek arabalarla anlatılabilir ya da genellemelerle.


    şimdi dizel araba kullanan 2500 devirde vites atarsa erken midir?
    3500 devirde vites atarsa yakıtı daha mı çok yakar?


    Buradan alacağım bilgiler yol gösterici olduğundan açıklamalara ve örneklere dayanarak konuyu anlatırsanız çok sevinirim...







  • benim bildiğim en uygun vites değiştirme .. arabanın max torkunu verdiği devirdir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rechtsanwalt

    benim bildiğim en uygun vites değiştirme .. arabanın max torkunu verdiği devirdir..
    o zaman benzinlide çok benzin harcarız.

    dizelde de 2000'den 3500'e kadar sabit max tork verebilyosa ... hööö

    bu cevabı hiç beğenmedim kusura bakma


    quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    benim bildiğim en uygun vites değiştirme .. arabanın max torkunu verdiği devirdir..






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rechtsanwalt

    benim bildiğim en uygun vites değiştirme .. arabanın max torkunu verdiği devirdir..
    bildiklerim doğru ise genel olarak dizeller 2000 devir civarında maks tork üretiyorlar. tork eğrileri de 2000 den itibaren düşmeye başlıyor. mantık der ki, 2000 den ne kadar uzaklaşırsan randımanın düşeceği için yakıtın artacaktır. ben olsam 2200 - 2300 gibi bir üst vitese geçerim. tabi şanzıman oranları da önemli, bir üst vitese geçtiğimde motor devri 1600 ün altına da inmese iyi olur. ona göre ayarlamak lazım işte bence....

    bir de kamyoncu birkaç arkadaşın sözü vardı, dizeli benzinli gibi kullanan kısa sürede motoru yer derlerdi. yani dizel devri sevmezmiş, onların deyişi ile, 1 den hemen 2 ye atacaksın, hiç oyalanmayacaksın, 1 de devirlenmeye bakmayacaksın falan derlerdi. tabi bu sadece kamyoncu ağzı, asıl bilimsel açıklama bu değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rechtsanwalt

    benim bildiğim en uygun vites değiştirme .. arabanın max torkunu verdiği devirdir..
    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 5 Kasım 2005, 22:57:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)

    Alıntıları Göster
    evet aslında sorulardan biri bu?

    Dizel araçlar max torku düşük devirlerde üretmeye başlıyor ama yüksek devirlere taşıyor.

    vitesi ne zaman atarsak optimum olur?

    ekonomi olarak optimum / performans olarak optimum



    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)






  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_247

    evet aslında sorulardan biri bu?

    Dizel araçlar max torku düşük devirlerde üretmeye başlıyor ama yüksek devirlere taşıyor.

    vitesi ne zaman atarsak optimum olur?

    ekonomi olarak optimum / performans olarak optimum



    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)




    Alıntıları Göster
    Çok yüksek devirlere taşmıyor. dediğim gibi her aracın verilerinde maximum torku ürettiği maximum değer olmalı .. eğer yoksa 2500 civarı atın .. yaklaşık bu devirler optimum dengeyi sağlayacaktır. ama benden söylemesi bu dengeyi bozan temel nokta 3000 devirin aşılmasıdır.
    ben ne 307 de ne getz de 2500 ün üzerine çıkmamaya çalışırım.
    umarım yardımcı olabilmişimdir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247

    evet aslında sorulardan biri bu?

    Dizel araçlar max torku düşük devirlerde üretmeye başlıyor ama yüksek devirlere taşıyor.

    vitesi ne zaman atarsak optimum olur?

    ekonomi olarak optimum / performans olarak optimum



    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 6 Kasım 2005, 3:06:42 >




  • Benzin her zaman mazota göre daha yüksek enerji veren bir yakıttır. Motorinin ekonomisi ise yüksek sıkıştırma oranı sayesinde kazanılır. Benzin malesef yüksek sıkışma altında kararsız yanma eğilimi gösterdiğinden oran olarak 11'den fazla pek sıkıştırılmaz. Motorin ise 19-20 oranına kadar sıkıştırılabilir.
    Motorin düşük enerji içerdiğinden benzine eşit güç elde etmek için daha yüksek miktar yakıta ve havaya ihtiyaç duyar. (Bu yüzden turbo ile daha çok hava basılır.) Yüksek sıkıştırma oranı ile yüksek tork ve düşük devirde çalışma olanağı elde edilir. Düşük devir düşük yakıt tüketimini sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: url

    Benzin her zaman mazota göre daha yüksek enerji veren bir yakıttır. Motorinin ekonomisi ise yüksek sıkıştırma oranı sayesinde kazanılır. Benzin malesef yüksek sıkışma altında kararsız yanma eğilimi gösterdiğinden oran olarak 11'den fazla pek sıkıştırılmaz. Motorin ise 19-20 oranına kadar sıkıştırılabilir.
    Motorin düşük enerji içerdiğinden benzine eşit güç elde etmek için daha yüksek miktar yakıta ve havaya ihtiyaç duyar. (Bu yüzden turbo ile daha çok hava basılır.) Yüksek sıkıştırma oranı ile yüksek tork ve düşük devirde çalışma olanağı elde edilir. Düşük devir düşük yakıt tüketimini sağlar.
    mesela dizel focusta max. tork 1800 devirde üretiliyor diye hatılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: url

    Benzin her zaman mazota göre daha yüksek enerji veren bir yakıttır. Motorinin ekonomisi ise yüksek sıkıştırma oranı sayesinde kazanılır. Benzin malesef yüksek sıkışma altında kararsız yanma eğilimi gösterdiğinden oran olarak 11'den fazla pek sıkıştırılmaz. Motorin ise 19-20 oranına kadar sıkıştırılabilir.
    Motorin düşük enerji içerdiğinden benzine eşit güç elde etmek için daha yüksek miktar yakıta ve havaya ihtiyaç duyar. (Bu yüzden turbo ile daha çok hava basılır.) Yüksek sıkıştırma oranı ile yüksek tork ve düşük devirde çalışma olanağı elde edilir. Düşük devir düşük yakıt tüketimini sağlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: url
    Benzin malesef yüksek sıkışma altında kararsız yanma eğilimi gösterdiğinden oran olarak 11'den fazla pek sıkıştırılmaz. Motorin ise 19-20 oranına kadar sıkıştırılabilir.


    Dostum sıkıştırılan hava o yüzden oran fazla, zaten yüksek sıkıştırma olmasaydı ateşlenme de sağlanamazdı dizelde, benzinde sıkıştırlan hava+yakıt.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: can_247
    Ancak genel bir söylemdir ki "dizel araçlar devirli kullanılır"

    yanlış. yok öyle birşey. aynı benzinli gibi kullanabilirsin dizelleri de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nlty2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247
    Ancak genel bir söylemdir ki "dizel araçlar devirli kullanılır"

    yanlış. yok öyle birşey. aynı benzinli gibi kullanabilirsin dizelleri de.
    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247
    Ancak genel bir söylemdir ki "dizel araçlar devirli kullanılır"

    yanlış. yok öyle birşey. aynı benzinli gibi kullanabilirsin dizelleri de.



    bu "devirli kullanım" konusuyla ilgili forumda bi anlaşmazlık var galiba.

    ben "devirli kullanım" denilince abuk subuk dengesiz vites atmaktansa hep düzenli bir şekilde yani motoru yüksek devirde çok sıkıştırmadan ve düşük devirde öldürmeden vites atmayı anlıyorum.
    sanırım bazıları "devirli kullanım" konusunu yüksek devir anlıyor. ya da bana öyle geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: epsis

    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: can_247
    Ancak genel bir söylemdir ki "dizel araçlar devirli kullanılır"

    yanlış. yok öyle birşey. aynı benzinli gibi kullanabilirsin dizelleri de.



    bu "devirli kullanım" konusuyla ilgili forumda bi anlaşmazlık var galiba.

    ben "devirli kullanım" denilince abuk subuk dengesiz vites atmaktansa hep düzenli bir şekilde yani motoru yüksek devirde çok sıkıştırmadan ve düşük devirde öldürmeden vites atmayı anlıyorum.
    sanırım bazıları "devirli kullanım" konusunu yüksek devir anlıyor. ya da bana öyle geliyor

    Alıntıları Göster
    dizel araç zaten 5000 devir oluyor

    2500-3000 arası devirli oluyor

    1500-2000 de devirsiz oluyo

    böyle ayrılmaz ki... motorun sesi ne derse odur yaw..

    max torkta vites atma olayına gelince benzinliler max torkta mı atıyor?

    burada bi yanlışlık var galiba..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_247

    dizel araç zaten 5000 devir oluyor

    2500-3000 arası devirli oluyor

    1500-2000 de devirsiz oluyo

    böyle ayrılmaz ki... motorun sesi ne derse odur yaw..

    max torkta vites atma olayına gelince benzinliler max torkta mı atıyor?

    burada bi yanlışlık var galiba..

    Alıntıları Göster
    Hocam dizel arac devirli kullanilir lafi daha cok eski dizellere dayaniyor. Malum o zamanlarda dizel araclar genelde agir yuk tasiyan araclardi, ve gucleri yuke gore zayif kaliyordu. Devirli kullanmaktaki amac da araci max gucune yakin tutmakti. Ancak artik otomobillerde kullanilan motorlar oldukca guclu denilebilir, ve tasidigi agirlik da nispeten dusuk. Dolayisiyla eskisi kadar devirli kullanma durumu pek gerekli degil.

    Dizellerin onemli noktasi vites oranlari. Motor cok fazla devir ceviremedigi icin vites oranlari uzun tutularak yuksek hizlar kapsanmaya calisilmak zorunda. Bu da vites yukseltildiginde devrin onemli olcude dusmesi anlamina geliyor. Yeni dizellerin en onemli ozellikleri turbo lu oluslari. Turbo da belli bir devirden sonra ciddi olarak etki etmeye basliyor. Yani dusuk devirlerde dizel motorlar cok gucsuz kalabiliyor. Ama genelde 1500 devrin uzerinde kalindigi taktirde bu durum pek sorun olmuyor. Zaten cogu motor 1700-2000 devir civari max torka ulasiyor. Yani sen vites yukselttiginde 1500 devrin (tercihen 1700-1800) altina dusmeyecek devirlerde vites degistirisen ekonomik davranmis olursun. Dusersen daha cok yakarsin, cunku motor toparlayana kadar cok gaz yer. Performans icinse cevap basit, 4000-4500 arasi, yani max gucun verildigi devri hafifce gecip vites atacaksin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vertexShader

    Hocam dizel arac devirli kullanilir lafi daha cok eski dizellere dayaniyor. Malum o zamanlarda dizel araclar genelde agir yuk tasiyan araclardi, ve gucleri yuke gore zayif kaliyordu. Devirli kullanmaktaki amac da araci max gucune yakin tutmakti. Ancak artik otomobillerde kullanilan motorlar oldukca guclu denilebilir, ve tasidigi agirlik da nispeten dusuk. Dolayisiyla eskisi kadar devirli kullanma durumu pek gerekli degil.

    Dizellerin onemli noktasi vites oranlari. Motor cok fazla devir ceviremedigi icin vites oranlari uzun tutularak yuksek hizlar kapsanmaya calisilmak zorunda. Bu da vites yukseltildiginde devrin onemli olcude dusmesi anlamina geliyor. Yeni dizellerin en onemli ozellikleri turbo lu oluslari. Turbo da belli bir devirden sonra ciddi olarak etki etmeye basliyor. Yani dusuk devirlerde dizel motorlar cok gucsuz kalabiliyor. Ama genelde 1500 devrin uzerinde kalindigi taktirde bu durum pek sorun olmuyor. Zaten cogu motor 1700-2000 devir civari max torka ulasiyor. Yani sen vites yukselttiginde 1500 devrin (tercihen 1700-1800) altina dusmeyecek devirlerde vites degistirisen ekonomik davranmis olursun. Dusersen daha cok yakarsin, cunku motor toparlayana kadar cok gaz yer. Performans icinse cevap basit, 4000-4500 arasi, yani max gucun verildigi devri hafifce gecip vites atacaksin.

    Alıntıları Göster
    evet evet günlerdir beynimde olan şey bu

    vites attıktan sonra 1800 devire düşsün ki turbo devrede olsun
    hem sürüş dinamizmi hem de yakıt kazanımı..

    artık zamanla ayarlarız hangi viteste kaç devire vites atarsak 1800e düşer. 1,5 sn debriyaj zamanı

    teşekkürler vertexShader, ben kolay beğenmem



    quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Hocam dizel arac devirli kullanilir lafi daha cok eski dizellere dayaniyor. Malum o zamanlarda dizel araclar genelde agir yuk tasiyan araclardi, ve gucleri yuke gore zayif kaliyordu. Devirli kullanmaktaki amac da araci max gucune yakin tutmakti. Ancak artik otomobillerde kullanilan motorlar oldukca guclu denilebilir, ve tasidigi agirlik da nispeten dusuk. Dolayisiyla eskisi kadar devirli kullanma durumu pek gerekli degil.

    Dizellerin onemli noktasi vites oranlari. Motor cok fazla devir ceviremedigi icin vites oranlari uzun tutularak yuksek hizlar kapsanmaya calisilmak zorunda. Bu da vites yukseltildiginde devrin onemli olcude dusmesi anlamina geliyor. Yeni dizellerin en onemli ozellikleri turbo lu oluslari. Turbo da belli bir devirden sonra ciddi olarak etki etmeye basliyor. Yani dusuk devirlerde dizel motorlar cok gucsuz kalabiliyor. Ama genelde 1500 devrin uzerinde kalindigi taktirde bu durum pek sorun olmuyor. Zaten cogu motor 1700-2000 devir civari max torka ulasiyor. Yani sen vites yukselttiginde 1500 devrin (tercihen 1700-1800) altina dusmeyecek devirlerde vites degistirisen ekonomik davranmis olursun. Dusersen daha cok yakarsin, cunku motor toparlayana kadar cok gaz yer. Performans icinse cevap basit, 4000-4500 arasi, yani max gucun verildigi devri hafifce gecip vites atacaksin.




  • Horttttttt

    Dizel focusumun çok yaktığını düşünüyorum sehir ici Çevreyolunda günlük 15-17 km gidiş geliş yapıyorum ortalama 6.0 100/LT altına düşmedi neden kullanmasını mi bilmiyorum neden acaba

    2500-3000 devir arası vites değiştiriyorum yol musaitse 5 e çekip 100/kmh ile veya 4. Viteste. 80 kmh ile gdiyorum yanlış ne arkadaslar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Horttttttt

    Dizel focusumun çok yaktığını düşünüyorum sehir ici Çevreyolunda günlük 15-17 km gidiş geliş yapıyorum ortalama 6.0 100/LT altına düşmedi neden kullanmasını mi bilmiyorum neden acaba

    2500-3000 devir arası vites değiştiriyorum yol musaitse 5 e çekip 100/kmh ile veya 4. Viteste. 80 kmh ile gdiyorum yanlış ne arkadaslar

    1,6 TDCi 109 HP motora sahip..

    Ben şehir içi günlük olarak sizden az km yapıyorum ve 1,4 TDI 80 HP araç ile 6 litreden fazla yakıyorum.

    Aracınız gayet az yakıyor
  • Bir aracin en verimli oldugu devirler nasil anlasilir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Horttttttt

    Dizel focusumun çok yaktığını düşünüyorum sehir ici Çevreyolunda günlük 15-17 km gidiş geliş yapıyorum ortalama 6.0 100/LT altına düşmedi neden kullanmasını mi bilmiyorum neden acaba

    2500-3000 devir arası vites değiştiriyorum yol musaitse 5 e çekip 100/kmh ile veya 4. Viteste. 80 kmh ile gdiyorum yanlış ne arkadaslar

    1,6 TDCi 109 HP motora sahip..

    Ben şehir içi günlük olarak sizden az km yapıyorum ve 1,4 TDI 80 HP araç ile 6 litreden fazla yakıyorum.

    Aracınız gayet az yakıyor


    Benim araç 1.6 TDCİ 90 Hp

    İLK defa dizel araç kullanıyorum forumlarda bakıyorum insanlar 5,3-5.4-5,5 gibi degerlerden bahsediyorlar benim araç ise 6,0-6,2 aralığında geziyor bazıları 15-17 km kısa mesafe ondan çok yakıyor motor sogukken çok yakar motor tam isinip az yakmaya başlayacağı zamanda yol bitiyor nedeni bu diyorlar bilmiyorum valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    crepassio arkadaş doğru söylemiş ,

    örneğin ;

    hyundai getz 1.5 crdi 82 bg aracın maksimum torku 195 nm dir. araç bu torku 1900 devirde üretmeye başlar ve 2500 devire kadar bu torku üretmeye devam eder. getz için 2500 devirde vites atmak gerekir.

    peugeot 307 de ise 1750 den itibaren max tork üretmeye başlar..
    genel anlamıyla tüm dizellerde 3.000 devirin üzerine çıkılmamalıdır. ideal vites değiştirme aralığı 2500 - 2750 civarıdır ( modele göre bu aralık değişiyor)



    Hyundai getz 1.5 82 hp sahibiyim. Genelde 3000-3500 civarı vites atıyorum hiçbir sorun yaşamadım ve 7lt nin üstünü hiç görmedim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.