Merhaba arkadaşlar, arabadan çok anlamam, aşağıda dilim döndüğünce yaşadığım sorunu anlatacağım daha fazla bilgi lazım olursa sorun lütfen. 2012 model Hyundai i30 cw (station) otomatik vites dizel aracım var. Son zamanlarda özellikle yokuş çıkarken vites geçişinde silkeleme yapıyordu, ve yine bir silkeleme sonrası motor arıza ışığı yandı ve kendini sanırım limp moduna aldı (düzlükte ayağımı frenden çekince araba artık rolantide yürümüyordu ve ilk kalkışlarda devir çok yükseldikten sonra ağır ağır kalkıyordu) tamirciye götürdüm, adam sorun bulamadık bilgisayarını OBD cihazıyla resetledim sorunsuz sürüyor şimdilik ama ışığın geri gelme olasılığı var dedi. Harbiden de sorunsuz sürdü bir süre. İşin garip tarafı; Geçenlerde gene bir yokuşta silkeleme yaptı ve arıza ışığı tekrar yandı, 2 gün falan öyle kullandım gene silkeleme yapıyordu ama limp moduna almadı sanırsam kalkışlarda ve rölantide yürümede sorun yoktu. 2 gün sonra ışık kendi kendine söndü ve belki de hiç olmadığı kadar düzgün sürüyor ve vites değiştiriyordu sanki biri geldi benden habersiz tamir edip gitti. En son arabada 5 kişi ile bir yere yolculuk yaparken gene bir silkeleme oldu ve tekrardan motor arıza ışığı yandı, limp moda tekrar aldı sanırım ilk kalkışta zorlanma ve rolantide yürümememe vs şeyler oldu. Bir OBD 2 tarayıcı aldım ve araca bağladım, arıza kodu P0700 diyordu. Başka bir tamirciye götürdüm adamdan bu sabah telefon geldi, şanzıman değişecek, 2. el şanzıman (190 bin kmde) + işçilik ve şanzıman yağ değişimi vs 3000 dolar dedi güvenemedim açıkçası ve yapmamasını söyledim. Avustralyada tamircilerin çoğu böyle ufak arızada bile hemen o değişece bunun yenisi lazım diyorlar ve arabanın yarı fiyatı bir tamir masrafı çıkartıyorlar. Ben açıkçası şanzıman değişiminin tamamen saçmalık olduğunu düşünüyorum, şanzımanı komple değiştirecek bir arıza olsa diğer gün ışık kendinden sönüp hiç olmadığı kadar düzgün vites geçişleri ve yokuş performansı yapmazdı. Sorun sizce ne olabilir? |
Hyundai I30 Yokuşlarda Vites Değişiminde Sarsıntı Neden olur?
-
-
En basitinden başlayın, ve şanzımanın yağ ve filtresini değiştirin. 2012 Model araçta bu yağ değişim işi em az 2 defa yapılması lazımdı zaten umarım daha önce yapılmıştır. Sorun çözülmezse, şanzıman revizyonu yapılmaktan başka çare yok.
-
Sulu mazota benziyor,
Yakıt aldığınız istasyonu değiştirin...
-
Teşekkür ederim hocam, yağı değiştirecekler söyledim, bakacağız sonuca olmadı dediğiniz gibi yağ flush ve filtre değişimi de yaptırırım. Arabanın 3. sahibiyim öncekiler ne yaptı bir bilgim yok maalesef logbook tutulmamış. 2 yıldır bendeydi araba son zamanlarda artmıştı silkeleme olayı. Şanzıman revizyonu yapacak adam burada bir elin parmağını geçmez, olan da zaten arabanın fiyatından yüksek masraf çıkartıyor. İnşallah dediğiniz gibi yağla, filtreyle sorun çözülür yoksa sanırım ya yok parasına satacağım ya da hurdaya çıkartmak zorunda kalacağım, tamir ettirmenin hiçbir anlamı kalmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marshall-Bruce -- 26 Eylül 2024; 15:11:30 > -
Shellden aldım hep mazotu, arada 2 kere BP'den aldım, büyük markalar ama belli olmaz belki istasyon çaplı bir sorundur sulu mazotsa.
-
Dün kapalı otoparkta 5 km hızla yer ararken otomatik vitesli dizel araç gaz pedalına basmadığım halde birkaç defa silkemele tarzında sarsıntılı vites değiştirdi.
İş yerinde benzinli manuel aracı olan arkadaş anlattığımda "Abi depo azaldıysa mazot hava yapar, bende de oluyordu, depoyu doldurunca düzeliyor" dedi...
-
Cevaplarınız için sağolun. Şanzıman filtresi ve yağı değiştirince sorun büyük oranda çözüldü. Tamirci yağ ve filtre aşırı kirliydi dedi hatta filtreyi atmamışlar gösterdi yağ siyahlaşmış artık. Büyük oranda dedim çünkü hiç silkeleme yapmıyor şuan ama bazen yine yokuşta eskiden silkeleme yaptığı şekilde vites değiştirirken devir birden yükselip geri düşüyor. Ya arabayı bi süre o kötü yağla sürdüğüm için şanzımanı biraz yedi, ya da yağ yeni değiştiği için böyle yapıyor, ucuz kurtardım ama aklıma da keşke ilk götürdüğüm tamircide yağ değişimini istemek aklıma gelseydi diyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marshall-Bruce -- 2 Ekim 2024; 11:28:35 > -
Yokuş çıkmaktan kastınız nedir bilmiyorum tabi ama yokuş çıkarken vites arttırılmaz ki zaten. Çok güzel bir tabela vardı eskiden yokuşlarda "çıktığınız vitesle ininiz" diye. Mealen, yokuşta vitesle oynama diyor.
Araç otomatik bile olsa manuele alma fonksiyonu var ise yokuşları sabit vitesle çıkıp sabit vitesle inin. 2 iyidir misal yokuş çıkarken de inerken de.
Tabi nasıl bir yokuştan bahsettiğinizi bilmiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 2 Ekim 2024; 15:46:19 > -
Bazen şanzıman yağının tamamı değişemeyebiliyor. Bu yüzden değişim yapıldıktan sonra biraz kullanıp tekrardan değiştirmeniz iyi olabilir. Tapadan yağın tamamı değişmiyor çünkü bazen. Makineyle değişimi yapıldıysa ayrı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
En basitinden başlayın, ve şanzımanın yağ ve filtresini değiştirin. 2012 Model araçta bu yağ değişim işi em az 2 defa yapılması lazımdı zaten umarım daha önce yapılmıştır. Sorun çözülmezse, şanzıman revizyonu yapılmaktan başka çare yok. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X