Şimdi Ara

Toyota MMT Şanzıman Araba Yolda Kalıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
22.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 2009 model yarı otomatik, 168binde Yaris aracım var. Öncelikle sadece sıkışık trafikte yaptığını zannettiğim fakat daha sonra gece 02:00'da boş ve düz yolda bile yaşadığım bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum. Araç otomatik vitesteyken birden devrini bulamamış gibi yapıp sendeleyip N'ye atıyor, kırmızı çark içinde ünlem işaretli gösterge çıkıyor, ne gazı yiyor ileriye gidiyor ne manuele alıp ileriye gidiyor, ne kontak aç kapa yapıp otomatikte ileriye gidiyor. Araç sadece bağırıyor, yolun ortasında kalıyor. Yaklaşık 15-20 dakikalık beklemeden sonra anca kendine gelebiliyor. Aynı sorundan dolayı yaklaşık 5 ay önce İzmir Tokullar'da baskı-balata değişti gerekli işlemler yapıldı. Şu an İstanbul'da olduğum için aradım Tokulları, herhangi bir yetkili servise gösterebilirsiniz, bizim yaptığımız işlemin garantisi oralarda da geçerli dediler. Yarın İstanbul Nataş'a götüreceğim fakat size de bir danışmak istedim. Nedir ne değildir durum diye. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.


    Ekleme: Araç servisten sonunda çıktı motor tesisatının hasar gördüğünü, bunun sadece yetkili serviste onarılabileceğini, 5800 liraya mal olacağını söylediler. Nasıl bir yol izlemeliyim ?

    Ekleme 2: Yarın arabayı bırakacağım bostancıya, vites seçim tesisatı değişecek, inşallah bir daha sıkıntı yaşamayız.

    Ekleme 3: Arkadaşlar bu araçta bu sorunu yaşayan çok kişi mesaj atmış aktif olarak bakamadığım için kusura bakmayın, burayı da güncellemeyi unutmuşum. Bostancı'da RİCAR İbrahim Usta'ya gösterdikten sonra yetkili serviste motor/vites tesisatının tamamen değişip 5800 liraya mal olacak işlemi 600-700 lira gibi bir ücretle vites seçim tesisatını onardı ve aracı sorunsuz bir şekilde kullandım. Daha sonrasında başka araca geçtim yani uzun vadede ne gibi bir sonuç çıkarır bilemiyorum ama kısa vadede kesinlikle işimi görmüştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ronaldinho820 -- 26 Eylül 2019; 22:35:19 >







  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    2jz1993 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması

    DSG ile niye mukayese ediyorsunuz ki? Ben 6.5 yıl boyunca Hyundai nin 4 ileri tam otomatik vitesini kullandım (Bazıları tarihi eser diye küçümsedikleri). Sadece her 60.000 km de yağı ve filtresi değişti (takriben 200 TL)en ufak bir arıza yapmadı (İzmir şehiriçi). Kullanırken insanı secde ettirmiyordu. MMT şanzuman ucuzmuş sağlammış diye kendinizi kandırmayın, kabul edin 5 para etmez bir şanzuman.
    2jz1993 kullanıcısına yanıt
    2jz1993 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması

    DSG ile niye mukayese ediyorsunuz ki? Ben 6.5 yıl boyunca Hyundai nin 4 ileri tam otomatik vitesini kullandım (Bazıları tarihi eser diye küçümsedikleri). Sadece her 60.000 km de yağı ve filtresi değişti (takriben 200 TL)en ufak bir arıza yapmadı (İzmir şehiriçi). Kullanırken insanı secde ettirmiyordu. MMT şanzuman ucuzmuş sağlammış diye kendinizi kandırmayın, kabul edin 5 para etmez bir şanzuman.

    Sizinki klastik tork k. otomatik vites. Siz 10 lt yakarken bu araçlar,8 lt ile gezdiler.Zaten robotize maliyeti az. Ömür açısından tabi ki uzun değil onlae kadar ama.Cevi yormayan cinsten.



    Tork k. vites arttırması performans törpülemesi gibi şeyler bunla aynı zaten.Bu da 5 para etmiyorsa,sizin ki de etmez.



    Klasik otomatik vites mantığı ile yaklaşırsanız secde ettirir zaten öyle yaklaşmazsan zaten amacına hizmet eden bir vites olduğunu görürsünüz. Siz öyle yaklaşıyorsunuz ki yanlış. Adı üstüne "Otomatikleştirilmiş Robotize Şanzıman "

    Hocam benim aracım 10 lt re yakarken, sizin aracınız 8 lt yaktı kabul, peki benim aracım 120.000 km de sadece 2 yağ ve filtre değişimi sonucu 200+200=400 TL masraf çıkarırken, sizin MMT şanzumanınız baskı balata ve Robotize kol hedele hödelesine kaç para verdiniz? Yaptığınız tasarruf nereye gitti???
    Çift kavrama otomatik vitesler genelde benzer yakıyor, tek kavrama biraz daha kötü ama arada 1 lt fark yok... Dediğiniz 2 lt fark 4 ileri tam otomatik tork konvektörlülerle çift kavrama arasında olabilir... Şimdi gelelim yeni nesil tork konvektörlü otomatik ve çift kavrama karşılaştırmasına: DSG vs EAT6
    Peugeot 308 1.6 bluehdi 120 bg EAT6
    http://arabamkacyakar.com/peugeot/308/ortalama-yakit-tuketimi/1209
    VW Golf 1.6 TDI BMT 115 bg DSG 7 ileri
    http://arabamkacyakar.com/volkswagen/golf/ortalama-yakit-tuketimi/1950
    Yeni nesil otomatikler DSG'den daha az yaktırmayı başarmış... Dolayısıyla sizin de dediğiniz gibi otomatik sıfır araba alınacaksa DSG vb çift kavramalılara bulaşılmaz...
    Adam soru sormuş yardım istemiş, millet gelip mmt kötü deyip gitmiş, dsg yorumları havada uçusuyor. Adam mmt iyi mi, kötü mü diye sormamış! Eski konularda hep konuyla ilgili yardım amaçlı yorumlar varken herkes işin dalgasında. Madem adamın sorunuyla ilgili bilginiz fikriniz yok mmt kötü dsg zart zurt tartışmalarını başka yerde yapın.
    Zeytinbey Z kullanıcısına yanıt
    Z Zeytinbey demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Bende 2007 model 1.6 benzinli mmt eşimde 2012 model 1.4 dizel mmt araç var... Bendeki corolla 125 binde eşimdeki yaris 84 binde... Bakımlarını yaptırıyor, yağını zamanında değiştiriyoruz, sorun yaşamadık inşallahta yaşamayız... Beğenmediğiniz mmt Aisin üretimi bir şanzıman... Hani şu forumun bayıla bayıla anlattığı Peugeot'un EAT6 sını üreten firma... İstanbul trafiğindeki eşim ve benim için yakıt ekonomisi ve her trafik durduğunda debriyaja basmama lüksünü yaşamak bize yetiyor... Takipteyim eğer şanzıman robotu değişim maliyeti 2 bin lira gibi bir tutar ise biz bu araçları uzun süre kullanırız...

    Aisin değil isterse ZF üretsin. Bakın bir noktayı kaçırıyorsunuz, robotize şanzumanlar kullanıcıdan çok, üreticinin en az maliyetle satışa sunduğu bir üründü. Artık hemen hemen tüm firmalar bundan vaz geçti veya geçiyor. Örnek olarak sahibi olduğunuz Toyotaların 2. ellerinde en tutulmayan modelleri MMT şanzumanlardır. Aksine CVT şanzumanlar ise piyasa da tutulur. Günümüz de artık tüm markalar tam otomatik tork konvektörlülere dönmektedir. Aynı şekilde örneğini verdiğiniz AISIN firması da tam otomatiğe dönmüştür.
    Toyota halen MMT'li araba sattığına göre Aisin halen bu şanzımanı üretiyor demektir... Toyotanın dizel otomatik araçları bu şanzıman ile satılıyor halen... Konfor ve performansını beğenmiyorsunuz diye yanlış bilgi yaymayın forumda... Bizim için ekonomi ön planda sizin için olmayabilir, Allah daha çok versin gözümüz yok... Mevcut yakıt fiyatları ve araba fiyatları ile elektrikli araçlar çıkana kadar bu araçları kullanacağımdan 2. el değeri şu an dert etmiyorum... 32 bin tl masraf çıkaran nissan micra cvt otomatiği değişiminden sonra bu 2000-3500 gibi rakamlar hiç bir şey benim gözümde...
    Bende 2007 model 1.6 benzinli mmt eşimde 2012 model 1.4 dizel mmt araç var... Bendeki corolla 125 binde eşimdeki yaris 84 binde... Bakımlarını yaptırıyor, yağını zamanında değiştiriyoruz, sorun yaşamadık inşallahta yaşamayız... Beğenmediğiniz mmt Aisin üretimi bir şanzıman... Hani şu forumun bayıla bayıla anlattığı Peugeot'un EAT6 sını üreten firma... İstanbul trafiğindeki eşim ve benim için yakıt ekonomisi ve her trafik durduğunda debriyaja basmama lüksünü yaşamak bize yetiyor... Takipteyim eğer şanzıman robotu değişim maliyeti 2 bin lira gibi bir tutar ise biz bu araçları uzun süre kullanırız...
  • Sanziman robotu bozulmustur 1500-2 bin tl arasi bir rakama mal olur tahmini.



    Hayirli gunler.
  • Aküatör arızası büyük ihtimalle. Yani robot denilen servo motorlardan biri arızalanmış olabilir. Eğer yetkili servis yüksek bir fiyat çıkarırsa maslakta tem toyota, güngören ve ikitelli de toyotronic'e de sorarak fiyat alın.
  • 2009 u bizde de vardı ancak satarak kurtulabildik kronik sorunlu bir şanzımana sahip bir araç
    geçmiş olsun
  • MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması
  • Aktüatör servo motorunun kömürlerini temizleyip kararsızlık sorununu çözen çok kullanıcı var. Değişim öncesinde bunu denemenizi öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması

    DSG ile niye mukayese ediyorsunuz ki? Ben 6.5 yıl boyunca Hyundai nin 4 ileri tam otomatik vitesini kullandım (Bazıları tarihi eser diye küçümsedikleri). Sadece her 60.000 km de yağı ve filtresi değişti (takriben 200 TL)en ufak bir arıza yapmadı (İzmir şehiriçi). Kullanırken insanı secde ettirmiyordu. MMT şanzuman ucuzmuş sağlammış diye kendinizi kandırmayın, kabul edin 5 para etmez bir şanzuman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması

    DSG ile niye mukayese ediyorsunuz ki? Ben 6.5 yıl boyunca Hyundai nin 4 ileri tam otomatik vitesini kullandım (Bazıları tarihi eser diye küçümsedikleri). Sadece her 60.000 km de yağı ve filtresi değişti (takriben 200 TL)en ufak bir arıza yapmadı (İzmir şehiriçi). Kullanırken insanı secde ettirmiyordu. MMT şanzuman ucuzmuş sağlammış diye kendinizi kandırmayın, kabul edin 5 para etmez bir şanzuman.

    Sizinki klastik tork k. otomatik vites. Siz 10 lt yakarken bu araçlar,8 lt ile gezdiler.Zaten robotize maliyeti az. Ömür açısından tabi ki uzun değil onlae kadar ama.Cevi yormayan cinsten.



    Tork k. vites arttırması performans törpülemesi gibi şeyler bunla aynı zaten.Bu da 5 para etmiyorsa,sizin ki de etmez.



    Klasik otomatik vites mantığı ile yaklaşırsanız secde ettirir zaten öyle yaklaşmazsan zaten amacına hizmet eden bir vites olduğunu görürsünüz. Siz öyle yaklaşıyorsunuz ki yanlış. Adı üstüne "Otomatikleştirilmiş Robotize Şanzıman "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: triptister


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    MMT şanzumanlı bir aracı satarak kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz. MMT şanzuman, Toyotanın yüz karasıdır.

    Araç 168 bin km de bırakın sorun çıkarsın.Güncelleme ile zaten garanti olmasa bile çözdü toyota.100 bin km deki corollam mmt vitesli olarak saat gibi çalışıyor.Dsg olsaydı kaç kez patlardı bile bilemiyorum.

    Karşılaştırmam hızı ve iyi olduğu için değil.Ekonomik ve göreceli olarak uzun ömürlü olması

    DSG ile niye mukayese ediyorsunuz ki? Ben 6.5 yıl boyunca Hyundai nin 4 ileri tam otomatik vitesini kullandım (Bazıları tarihi eser diye küçümsedikleri). Sadece her 60.000 km de yağı ve filtresi değişti (takriben 200 TL)en ufak bir arıza yapmadı (İzmir şehiriçi). Kullanırken insanı secde ettirmiyordu. MMT şanzuman ucuzmuş sağlammış diye kendinizi kandırmayın, kabul edin 5 para etmez bir şanzuman.

    Sizinki klastik tork k. otomatik vites. Siz 10 lt yakarken bu araçlar,8 lt ile gezdiler.Zaten robotize maliyeti az. Ömür açısından tabi ki uzun değil onlae kadar ama.Cevi yormayan cinsten.



    Tork k. vites arttırması performans törpülemesi gibi şeyler bunla aynı zaten.Bu da 5 para etmiyorsa,sizin ki de etmez.



    Klasik otomatik vites mantığı ile yaklaşırsanız secde ettirir zaten öyle yaklaşmazsan zaten amacına hizmet eden bir vites olduğunu görürsünüz. Siz öyle yaklaşıyorsunuz ki yanlış. Adı üstüne "Otomatikleştirilmiş Robotize Şanzıman "

    Hocam benim aracım 10 lt re yakarken, sizin aracınız 8 lt yaktı kabul, peki benim aracım 120.000 km de sadece 2 yağ ve filtre değişimi sonucu 200+200=400 TL masraf çıkarırken, sizin MMT şanzumanınız baskı balata ve Robotize kol hedele hödelesine kaç para verdiniz? Yaptığınız tasarruf nereye gitti???




  • Bende 2007 model 1.6 benzinli mmt eşimde 2012 model 1.4 dizel mmt araç var... Bendeki corolla 125 binde eşimdeki yaris 84 binde... Bakımlarını yaptırıyor, yağını zamanında değiştiriyoruz, sorun yaşamadık inşallahta yaşamayız... Beğenmediğiniz mmt Aisin üretimi bir şanzıman... Hani şu forumun bayıla bayıla anlattığı Peugeot'un EAT6 sını üreten firma... İstanbul trafiğindeki eşim ve benim için yakıt ekonomisi ve her trafik durduğunda debriyaja basmama lüksünü yaşamak bize yetiyor... Takipteyim eğer şanzıman robotu değişim maliyeti 2 bin lira gibi bir tutar ise biz bu araçları uzun süre kullanırız...
  • Yine iyi dayanmış hocam bizim eskisi 75bin de bozuldu servisler sorunu biliyor dışarıda yaptırmayın 3500 lira bedeli var
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Zaten ücretsiz değiştiriyorlar.Ücretisz olmasa bile parçaları orjinal alıp sanayide 800 tl değiştirirsiniz.Max 1000 tl.Sizin otomatik vitesin tamiri işin ehli birisi yapması lazım.2500 tl civarı tutar sanayide.Zaten onun yerine değiştirirsiniz.

    çevremde bir iki arkadaşımın taş gibi otomatik vitesi olan hondası 150 bin km tamamen değiştirmişlerdi vitesi.

    Şansa bağlı kısaca.Mmt da 200 bin km kullanan insanlar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2jz1993 -- 20 Kasım 2017; 10:40:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Bende 2007 model 1.6 benzinli mmt eşimde 2012 model 1.4 dizel mmt araç var... Bendeki corolla 125 binde eşimdeki yaris 84 binde... Bakımlarını yaptırıyor, yağını zamanında değiştiriyoruz, sorun yaşamadık inşallahta yaşamayız... Beğenmediğiniz mmt Aisin üretimi bir şanzıman... Hani şu forumun bayıla bayıla anlattığı Peugeot'un EAT6 sını üreten firma... İstanbul trafiğindeki eşim ve benim için yakıt ekonomisi ve her trafik durduğunda debriyaja basmama lüksünü yaşamak bize yetiyor... Takipteyim eğer şanzıman robotu değişim maliyeti 2 bin lira gibi bir tutar ise biz bu araçları uzun süre kullanırız...

    Aisin değil isterse ZF üretsin. Bakın bir noktayı kaçırıyorsunuz, robotize şanzumanlar kullanıcıdan çok, üreticinin en az maliyetle satışa sunduğu bir üründü. Artık hemen hemen tüm firmalar bundan vaz geçti veya geçiyor. Örnek olarak sahibi olduğunuz Toyotaların 2. ellerinde en tutulmayan modelleri MMT şanzumanlardır. Aksine CVT şanzumanlar ise piyasa da tutulur. Günümüz de artık tüm markalar tam otomatik tork konvektörlülere dönmektedir. Aynı şekilde örneğini verdiğiniz AISIN firması da tam otomatiğe dönmüştür.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Toyota halen MMT'li araba sattığına göre Aisin halen bu şanzımanı üretiyor demektir... Toyotanın dizel otomatik araçları bu şanzıman ile satılıyor halen... Konfor ve performansını beğenmiyorsunuz diye yanlış bilgi yaymayın forumda... Bizim için ekonomi ön planda sizin için olmayabilir, Allah daha çok versin gözümüz yok... Mevcut yakıt fiyatları ve araba fiyatları ile elektrikli araçlar çıkana kadar bu araçları kullanacağımdan 2. el değeri şu an dert etmiyorum... 32 bin tl masraf çıkaran nissan micra cvt otomatiği değişiminden sonra bu 2000-3500 gibi rakamlar hiç bir şey benim gözümde...
  • yoksa siz hala multimodezedeleştiremediklerimizdenmisiniz?
  • 217.000km de 2008 d4d mmt corolla aracım var. 4.5 yıl ve 113.000km dir kullanıyorum. 146.000km de baskı balata değişimi oldu. Yaklaşık 4000km sonrada vitesin 4 de takılıp ne 5 e nede başka bir vitese geçmesinden ötürü actuator motorlarının kömürlerini yenilettim. Evet çooookkkkkk yavaş ve konforsuz bir şanzuman. Biraz kıt zekalı ve sık sık manuel müdahale ettiğim de olmuyor değil. Ama masraf çıkardığında canınızı yakmiyor. Alıştım artık.😁
  • Yine bir patlak DSG konusu saatli bomba bunlar resmen
  • Mmt nasıl yokuşta kalkmıyor anlamak zor 1. vitesi manuel in 1. Vitesi ile aynı?
  • Buradakilerin %30 u ergen %30 u matematikten bi haber %30 u vw ye kirmizi gormus boga muamelesi yaptigi için totale vurdugunda en mantikli otomatigin dsg oldugunun farkinda degil kalan %10 da benim gibi düşünüyor zaten .. Sadece yakita olan katkisi bile 100 000 km de 8 9 bin lira ediyor , daha getirdigi konfora ve olasi iyi niyet garantisi ile yapilan kavrama degisimine girmiyorum bile .. Ama yinede otomatik bi arac alacak olsam mumkun olduguna cift kavramadan uzak dururum ..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.