Şimdi Ara

RENAULT LAGUNA OTOMATİK ŞANZIMAN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
27.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar...
    benim 2005 model laguna 2 2.0 16v priv. tiptironik şanzıman aracım var 80bin km de...
    kafama takılan sorum şu,
    benim aracın otomatik şanzıman yağı değişiyormu? ben kontrol kutusunu veya yağ çubuğunu bulamadım,
    sorduğum 2 yetkili servisten biri bu şanzımanlar tiptronik kapalı sistem şanzıman yağının değişmesi gerekmez ,diğeri ise 90 bin de değişmeli dedi tabi benim kafa karıştı...
    bu işten anlayan arkadaşlar beni aydınlatırlarsa sevinirim...
    teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Laguna Otomatik Şanzıman

    Renault Laguna, otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulan popüler bir orta sınıf otomobildir. Modelin farklı nesillerinde kullanılan iki ana otomatik şanzıman türü bulunur:

    Laguna 1 Otomatik Şanzıman

    • Dört ileri oranlı DP0 tipi bir otomatik şanzımandır.
    • Genel olarak güvenilir kabul edilir, ancak bazıları vites geçişlerinde gecikme veya sertlik yaşayabilir.
    • Tam otomatik modun yanı sıra manuel vites değiştirme seçeneği de sunar.

    Laguna 2 Otomatik Şanzıman

    • Altı ileri oranlı ZF 4HP20 tipi bir otomatik şanzımandır.
    • DP0 şanzımana göre daha pürüzsüz ve verimli olarak kabul edilir.
    • Sadece tam otomatik mod sunar.

    Renault Laguna Otomatik Vites Nasıl Kullanılır?

    Renault Laguna'daki otomatik vites kullanmak oldukça basittir:

    • Araca binin ve emniyet kemerinizi takın.
    • Motoru çalıştırın.
    • Vites kolunu istediğiniz konuma getirin (P, R, N, D veya M).
    • Ayağınızı fren pedalından çekin ve araç kendi kendine hareket edecektir.
    • Hızınızı ayarlamak için gaz pedalını kullanın.

    Laguna Otomatik Şanzıman Arızaları

    Tüm otomatik şanzımanlar gibi, Laguna şanzımanları da zamanla arızalar geliştirebilir. En yaygın arızalar şunları içerir:

    • Vites geçişlerinde gecikme veya kayma
    • Vites devreye girmeme veya araç hareket etmeme
    • Vites geçişlerinde sarsıntı veya gürültü
    • Şanzıman sıvı sızıntısı

    Bu arızaları önlemek için düzenli bakım ve periyodik şanzıman sıvısı değişimi önerilir.

    Sonuç

    Renault Laguna otomatik şanzıman, konforlu ve güvenilir bir sürüş deneyimi sunar. Farklı nesillerdeki modellerde bulunan şanzıman türlerini ve olası arızaları göz önünde bulundurarak, bilinçli bir karar verebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence fazla kafanıza takılması gereken bir sorun değil. şanzıman yağları kolay kolay değişmez. baskı balata değişimine giderken şanzıman yağını kontrol ettirebilirsiniz.
    şanzıman yağının kontrolü ön sol lastiğin arkasından yapılıyor. yada ona yakın bir yerde olabilir. genelde sizin bunu kontrol etmeniz çok zor olur. aracın altına yatmak falan çok zor iş. o nedenle lifte çekilir o şekilde bakılır. birde mazallah dikkatsizlikten, motor sıcakken bakmaya çalışırsınız falan, yanarsınız vallahi :)
    herhangibir motor ustasına götürüp şanzıman yağını kontrol ettirebilirsiniz. hatta bir çok yağ değişimi yapan benzinlikte bile kontrol ettirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 27 Haziran 2009; 10:54:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    bence fazla kafanıza takılması gereken bir sorun değil. şanzıman yağları kolay kolay değişmez. baskı balata değişimine giderken şanzıman yağını kontrol ettirebilirsiniz.
    şanzıman yağının kontrolü ön sol lastiğin arkasından yapılıyor. yada ona yakın bir yerde olabilir. genelde sizin bunu kontrol etmeniz çok zor olur. aracın altına yatmak falan çok zor iş. o nedenle lifte çekilir o şekilde bakılır. birde mazallah dikkatsizlikten, motor sıcakken bakmaya çalışırsınız falan, yanarsınız vallahi :)
    herhangibir motor ustasına götürüp şanzıman yağını kontrol ettirebilirsiniz. hatta bir çok yağ değişimi yapan benzinlikte bile kontrol ettirebilirsiniz.
    100.000 civarında değişmeli diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    100.000 civarında değişmeli diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    genelde 60.000 km de bir değişir....
    ancak bazen kapalı sistem yapılıyor ve lifetime yazıyor yağ değişimi için...
    şanzıman 300.000 v.s. artık nerede beni değiştirin derse komple şanzıman değiştiriliyor...

    100 bin civarında değiştirirseniz şanzımanın ömrünü uzatırsınız.... ancak ben zaten o kadar kullanmam derseniz hiç açtırmanıza gerek yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    genelde 60.000 km de bir değişir....
    ancak bazen kapalı sistem yapılıyor ve lifetime yazıyor yağ değişimi için...
    şanzıman 300.000 v.s. artık nerede beni değiştirin derse komple şanzıman değiştiriliyor...

    100 bin civarında değiştirirseniz şanzımanın ömrünü uzatırsınız.... ancak ben zaten o kadar kullanmam derseniz hiç açtırmanıza gerek yok...

    Alıntıları Göster
    motor ustaları otomatik şanzımandan pek anlamıyorlar ,hatta çok karıştırmakda istemiyorlar genelde otomatik şanzımancılara yönlendiriyorlar,ben kafam rahat olsun şanzımanın ömrü uzun olsun diye değiştirmek istiyorum .
    renaultlardaki sistemin yağının kontrol çubuğunun olmaması beni rahatsız etti şanzıman yağının durumunu görememek beni tedirgin etti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    motor ustaları otomatik şanzımandan pek anlamıyorlar ,hatta çok karıştırmakda istemiyorlar genelde otomatik şanzımancılara yönlendiriyorlar,ben kafam rahat olsun şanzımanın ömrü uzun olsun diye değiştirmek istiyorum .
    renaultlardaki sistemin yağının kontrol çubuğunun olmaması beni rahatsız etti şanzıman yağının durumunu görememek beni tedirgin etti...

    Alıntıları Göster
    eğer yoksa kapalı sistem olduğu içindir...
    hiç birşeyine bakılmaz.... kullanır ve atarsın mantık bu..
    şanzıman oldukça karmaşık birşeydir motordan en ileri düzelde anlayan biri bile şanzıman hakkında gıkını çıkaramayabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    eğer yoksa kapalı sistem olduğu içindir...
    hiç birşeyine bakılmaz.... kullanır ve atarsın mantık bu..
    şanzıman oldukça karmaşık birşeydir motordan en ileri düzelde anlayan biri bile şanzıman hakkında gıkını çıkaramayabilir...

    Alıntıları Göster
    katılıyorum whisper mesela benim ustalarım ankaranın en iyilerindendir,geçen bakıma götürdüğümde hiç kurcalamayalım direk şanzımancıya götür dediler onlarda otomatik şanzımanın ayrı ustalık gereken birşey olduğunu söylediler...
    bende bu iş şakaya gelmez en iyisi renault servisine götüreyim diyorum,gerçi onlarında anlayackları şüpheli...
    adamlar tutar sağlam şanzımanı değiştirmeye kalkarlar..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites ford focus....
    16 yıl önce açıldı
    Opel Otomatik şanzıman
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    katılıyorum whisper mesela benim ustalarım ankaranın en iyilerindendir,geçen bakıma götürdüğümde hiç kurcalamayalım direk şanzımancıya götür dediler onlarda otomatik şanzımanın ayrı ustalık gereken birşey olduğunu söylediler...
    bende bu iş şakaya gelmez en iyisi renault servisine götüreyim diyorum,gerçi onlarında anlayackları şüpheli...
    adamlar tutar sağlam şanzımanı değiştirmeye kalkarlar..

    Alıntıları Göster
    onların uygulaması nedir onu bir sorun....

    mesela bmw kosifler oto biz değiştirmiyoruz diyor...
    ancak bu işte epey büyük tecrübeli batı oto 100 140 civarı değiştirip ömrünü uzatıyoruz diyor...

    ancak 80 binde birşey olmaz merak etmeyin içiniz rahat olsun (eğer değişmiyorsa kesinlikle)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    onların uygulaması nedir onu bir sorun....

    mesela bmw kosifler oto biz değiştirmiyoruz diyor...
    ancak bu işte epey büyük tecrübeli batı oto 100 140 civarı değiştirip ömrünü uzatıyoruz diyor...

    ancak 80 binde birşey olmaz merak etmeyin içiniz rahat olsun (eğer değişmiyorsa kesinlikle)

    Alıntıları Göster
    Selamlar
    aynı araçtan bende de var. Siz tiptronik vs. dediğine bakmayın araç aslında 4 ileri klasik sistem bir otomatik şanzıman. Sadece manuel vites değiştirmeye izin veriyor.

    Yağ değişimi için burada (Belçika) speedy tarzı resmi servis olmayan bir yere gittiğimden şanzımanın yağını da değişin dediğimde, biz yapamayız resmi servise gidin dediler. Tam olarak değişim periyodunu ben de bilmiyorum ne yalan söyleyeyim ama kullanma kılavuzunun ilk sayfalarında ne tür yağ kullanılması gerektiği ELF model bilmem ne olarak detaylı olarak yazılmış.

    Eğer değişme imkanı varsa ihmal etmeyin, zararı olmaz faydası olur şanzımanın ömrü uzar.
    Bir önceki aracım Opel Vectra'da her 40 bin km'de değiştirdim, şu anda araç 200 bin km'nin üstünde ve herhangi bir şanzıman sorunumuz yok.
    Takriben 5000 km sonra motor yağı vb. değişimler için resmi servise gideceğim, şanzıman yağını da değişmelerini isteyeceğim.
    bakalım ne diyecekler (araç 48 bin'de şu anda). Siz de bilgi alırsanız ve burada paylaşırsanız sevinirim.


    Bu arada bir ekleme, uyumlu şanzıman yağını mutlaka araştırın. Motor yağlarında olduğu gibi otomatik şanzıman yağlarında da değişik standartlar var
    herhangi bir yağ size uygun olmayabilir. Şimdi kullanım klavuzun kontrol ettim: Otomatik vites için: Renaultmatic D3Syn ve Renaultmatic D2.
    Aracýnýzdan maksimum verim alabilmek için bu ürünleri kullanýnýz.(*) demekte. D3 öneririm, standart olarak D3 zaten D2 standartlarını karşılamakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SilverBlue -- 28 Haziran 2009; 3:26:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Selamlar
    aynı araçtan bende de var. Siz tiptronik vs. dediğine bakmayın araç aslında 4 ileri klasik sistem bir otomatik şanzıman. Sadece manuel vites değiştirmeye izin veriyor.

    Yağ değişimi için burada (Belçika) speedy tarzı resmi servis olmayan bir yere gittiğimden şanzımanın yağını da değişin dediğimde, biz yapamayız resmi servise gidin dediler. Tam olarak değişim periyodunu ben de bilmiyorum ne yalan söyleyeyim ama kullanma kılavuzunun ilk sayfalarında ne tür yağ kullanılması gerektiği ELF model bilmem ne olarak detaylı olarak yazılmış.

    Eğer değişme imkanı varsa ihmal etmeyin, zararı olmaz faydası olur şanzımanın ömrü uzar.
    Bir önceki aracım Opel Vectra'da her 40 bin km'de değiştirdim, şu anda araç 200 bin km'nin üstünde ve herhangi bir şanzıman sorunumuz yok.
    Takriben 5000 km sonra motor yağı vb. değişimler için resmi servise gideceğim, şanzıman yağını da değişmelerini isteyeceğim.
    bakalım ne diyecekler (araç 48 bin'de şu anda). Siz de bilgi alırsanız ve burada paylaşırsanız sevinirim.


    Bu arada bir ekleme, uyumlu şanzıman yağını mutlaka araştırın. Motor yağlarında olduğu gibi otomatik şanzıman yağlarında da değişik standartlar var
    herhangi bir yağ size uygun olmayabilir. Şimdi kullanım klavuzun kontrol ettim: Otomatik vites için: Renaultmatic D3Syn ve Renaultmatic D2.
    Aracýnýzdan maksimum verim alabilmek için bu ürünleri kullanýnýz.(*) demekte. D3 öneririm, standart olarak D3 zaten D2 standartlarını karşılamakta.

    Alıntıları Göster
    ya en kötüsü servis kılavuzunda kaç km de değişmeli yazmıyor sadece önerilern yağı söylüyor...

    işin enteresanı dün ankara mais yetkili servislerinden birine uğradım sorayım diye adamlar üşendiklerinden değiştirme sorun çıkar dedi...
    maisi aradım 90bin de değişir dedi...
    otomatik şanzımancıya sordum 40-50 binde değişir dedi
    yine bir başka yetkili servis değişmez dedi...
    yani salla pati iş yapıyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 28 Haziran 2009; 10:38:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    ya en kötüsü servis kılavuzunda kaç km de değişmeli yazmıyor sadece önerilern yağı söylüyor...

    işin enteresanı dün ankara mais yetkili servislerinden birine uğradım sorayım diye adamlar üşendiklerinden değiştirme sorun çıkar dedi...
    maisi aradım 90bin de değişir dedi...
    otomatik şanzımancıya sordum 40-50 binde değişir dedi
    yine bir başka yetkili servis değişmez dedi...
    yani salla pati iş yapıyorlar...

    Alıntıları Göster
    Sanırım Ankaradasın,

    Kullanma kılavuzunda yağ çubuğu veya ekleme tapası gibi bişey bulabilirsin belki.

    Şaşmaz'da Aydoğmuş otomatik şanzıman servisi vardır. Benim eski otomatik reno 9 um için servisten daha bilgiliydiler.
    Orda bence yağı ve şanzıman filtresini de değiştirt. Yalnız yağı elf renaultmatic alıp oraya götürebilirsin. Başka yağ koyuyorlardı eskiden.

    Ankarada avrupa otomatiklerde en iyi orası diye gitmiştim. Hüseyin ustaydı galiba.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hak78

    Sanırım Ankaradasın,

    Kullanma kılavuzunda yağ çubuğu veya ekleme tapası gibi bişey bulabilirsin belki.

    Şaşmaz'da Aydoğmuş otomatik şanzıman servisi vardır. Benim eski otomatik reno 9 um için servisten daha bilgiliydiler.
    Orda bence yağı ve şanzıman filtresini de değiştirt. Yalnız yağı elf renaultmatic alıp oraya götürebilirsin. Başka yağ koyuyorlardı eskiden.

    Ankarada avrupa otomatiklerde en iyi orası diye gitmiştim. Hüseyin ustaydı galiba.

    Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Klasik otomatiklerde (ki senin araba klasik otomatiktir) ortalama 60binde şanzıman yağının değişmesi gerekir.
    Tabi bu süre ortalama bir süredir, kesin değildir. Çünkü şanzıman yağı genellikle, kullanım esnasında oluşan zorlamalar sonucu artan sıcaklık nedeniyle bozulmaya uğrar. Örneğin, sürekli tek başına ve şehirler arası kullanırsın, yani aracı zorlamazsın, şanzıman yağı daha uzun süre bozulmadan kullanılabilir, veya tam yükle sürekli yokuşlu yerlerde dur-kalk yaparsın bir de araca römork bağlarsın, şanzıman yağı 30bin demeden evsafını yitirmeye başlar.
    Ya da (tavsiye etmiyorum) "brake-stand" yaparsın, yani bir ayakla frene bir ayakla gaza abanırsın, böylece arabaya durduğu yerde pati attırırsın, veya karaşimşek gibi lastik yakarak kalkış yaptırırsın, şanzıman yağı aşırı derecede ısınıp çabucak yanmaya geçeceğinden çok çabuk elden çıkar.

    Özetle, şanzıman yağının değişim ortalaması 60 bindir.

    Yağın ömür boyu değişmeyeceğini söylemek hiç mantıklı değil, çünkü kullanımla eskiyen bişeydir. Fren balatası ömür boyu değişmeyecek araba var mı da şanzıman yağı değişmeyecek otomatik olsun.

    Düz viteste baskı balata, otomatik viteste de şanzıman yağı birer sarf malzemesidir; ömrü dolunca değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Klasik otomatiklerde (ki senin araba klasik otomatiktir) ortalama 60binde şanzıman yağının değişmesi gerekir.
    Tabi bu süre ortalama bir süredir, kesin değildir. Çünkü şanzıman yağı genellikle, kullanım esnasında oluşan zorlamalar sonucu artan sıcaklık nedeniyle bozulmaya uğrar. Örneğin, sürekli tek başına ve şehirler arası kullanırsın, yani aracı zorlamazsın, şanzıman yağı daha uzun süre bozulmadan kullanılabilir, veya tam yükle sürekli yokuşlu yerlerde dur-kalk yaparsın bir de araca römork bağlarsın, şanzıman yağı 30bin demeden evsafını yitirmeye başlar.
    Ya da (tavsiye etmiyorum) "brake-stand" yaparsın, yani bir ayakla frene bir ayakla gaza abanırsın, böylece arabaya durduğu yerde pati attırırsın, veya karaşimşek gibi lastik yakarak kalkış yaptırırsın, şanzıman yağı aşırı derecede ısınıp çabucak yanmaya geçeceğinden çok çabuk elden çıkar.

    Özetle, şanzıman yağının değişim ortalaması 60 bindir.

    Yağın ömür boyu değişmeyeceğini söylemek hiç mantıklı değil, çünkü kullanımla eskiyen bişeydir. Fren balatası ömür boyu değişmeyecek araba var mı da şanzıman yağı değişmeyecek otomatik olsun.

    Düz viteste baskı balata, otomatik viteste de şanzıman yağı birer sarf malzemesidir; ömrü dolunca değişir.

    Alıntıları Göster
    Ben 29.000 KM'de degiştirmiştim daha dogrusu degıstırmek zorunda kaldım

    Cunku şanzıman tirbunum bozuldu ve balataları yakmışım. ideali 60.000 de bır degiştirmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ben 29.000 KM'de degiştirmiştim daha dogrusu degıstırmek zorunda kaldım

    Cunku şanzıman tirbunum bozuldu ve balataları yakmışım. ideali 60.000 de bır degiştirmek


    Alıntıları Göster
    peki arkadaşlar sizce servistemi değiştiriyim,şanzımancıdamı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    peki arkadaşlar sizce servistemi değiştiriyim,şanzımancıdamı?

    Alıntıları Göster
    bugün şaşmazdaki çaş renault servisine gittim ustalar şanzıman yağı değişmez ömürlüktür dediler yine,maise gittim 90 bin de değişiyor ddiler ya arkadaş acayip sinir oldum mais genel müdürlüğüne bu konuyla ilgili mail attım cevap gelmedi hadi hayırlısı bakalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    bugün şaşmazdaki çaş renault servisine gittim ustalar şanzıman yağı değişmez ömürlüktür dediler yine,maise gittim 90 bin de değişiyor ddiler ya arkadaş acayip sinir oldum mais genel müdürlüğüne bu konuyla ilgili mail attım cevap gelmedi hadi hayırlısı bakalım...

    Alıntıları Göster
    otomatik viteslerde şanzıman yağı değişmez.
    Citroen xsara otomatik kullanıyordum, kitapçığında böyle yazıyordu, yetkili serviste böyle bilgi verdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sunbred

    otomatik viteslerde şanzıman yağı değişmez.
    Citroen xsara otomatik kullanıyordum, kitapçığında böyle yazıyordu, yetkili serviste böyle bilgi verdi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sunbred

    otomatik viteslerde şanzıman yağı değişmez.
    Citroen xsara otomatik kullanıyordum, kitapçığında böyle yazıyordu, yetkili serviste böyle bilgi verdi.


    Citroen Xsara için doğrudur belkide ama genelleme yapmasak keşke?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sunbred

    otomatik viteslerde şanzıman yağı değişmez.
    Citroen xsara otomatik kullanıyordum, kitapçığında böyle yazıyordu, yetkili serviste böyle bilgi verdi.


    Citroen Xsara için doğrudur belkide ama genelleme yapmasak keşke?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ne olursa olsun şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim..
    sizce yetkili servistemi değiştireyim özel şanzımancılardamı??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    arkadaşlar ne olursa olsun şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim..
    sizce yetkili servistemi değiştireyim özel şanzımancılardamı??

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bugun şanzıman yağını değiştirdim ,
    aklım rahat olsun diye yetkili serviste değiştirdim ama içime tam sinmedi...
    birkaç sorum var

    1.usta önce şanzımanın altındaki tapayı açtı yağı boşalttı iyice boşalması için 1,5 saate yakın bekledik,

    2.tapayı kapattı daha sonra üstten 4 lt elf şanzıman yağı koydu

    3.sonra motoru çalıştırdı ilk çalıştırmada şanzımandan bir ciyaklama geldi içim gitti..

    4.5 dakkika sonra motor çalışırken alttaki tapayı açıp yağın fazlası dediği 1 lt ye yakın yağı tapadan akma durana kadar boşalttı.

    benimde kafam buna takıldı acaba doğrumu yaptı?

    4litre yağ koyup 1litresi fazla diye boşaltması bana garip geldi..

    hadi boşa gidene neysede umarım şanzıman yağımız tamdır şu an içime kurt düştü valla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 6 Temmuz 2009; 22:17:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    arkadaşlar bugun şanzıman yağını değiştirdim ,
    aklım rahat olsun diye yetkili serviste değiştirdim ama içime tam sinmedi...
    birkaç sorum var

    1.usta önce şanzımanın altındaki tapayı açtı yağı boşalttı iyice boşalması için 1,5 saate yakın bekledik,

    2.tapayı kapattı daha sonra üstten 4 lt elf şanzıman yağı koydu

    3.sonra motoru çalıştırdı ilk çalıştırmada şanzımandan bir ciyaklama geldi içim gitti..

    4.5 dakkika sonra motor çalışırken alttaki tapayı açıp yağın fazlası dediği 1 lt ye yakın yağı tapadan akma durana kadar boşalttı.

    benimde kafam buna takıldı acaba doğrumu yaptı?

    4litre yağ koyup 1litresi fazla diye boşaltması bana garip geldi..

    hadi boşa gidene neysede umarım şanzıman yağımız tamdır şu an içime kurt düştü valla...


    şu an şanzıman ne durumda? bir sorun falan çıkarmamıştır inşallah..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.