Şimdi Ara

Astra H 'F' Arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2005 model 1.6 twinport düz vites bir opel astra sahibiyim. Sorun 3 hafta önce başladı.
    Araç ilk marş basıldığında marşı bir anda kesiyor, yol bilgisayarında F yazıyor.
    Bu hata bazen 5 dakika sonra bazen hemen düzeliyor ve haftada bir iki kez yaşanıyor.
    Aracın beyni, aküsü, marş motoru, ateşleme bobini değiştirilerek denendi ama onlarla alakalı değil.
    Şu vakite kadar hiç sıkıntı çıkarmayan araba sebebini bir türlü bulamadığımız bir sorun çıkardı.
    Daha önce böyle bir problemle karşılaşan veya bilgisi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Astra H "F" Arızası: Çözümleri ve İpuçları

    Opel Astra H araçlarında sıklıkla karşılaşılan "F" arızası, çeşitli sorunlara işaret edebilir. Bu arıza, aracınızın çalışmamasına veya performansında düşüklere neden olabilir.

    Astra H F Arızasının Nedenleri

    "F" arızasının en yaygın nedenlerinden bazıları şunlardır:

    • Bozuk krank mili sensörü
    • Arızalı ateşleme bobini
    • Hatalı yakıt pompası veya filtresi
    • Oksijen sensörü arızası
    • Egzoz gazı geri besleme valfi (EGR) sorunu

    Opel Astra H F Arızası Çözümleri

    Arızanın nedenini doğru bir şekilde teşhis etmek için bir otomobil teknisyenine başvurmalısınız. Teşhis edildikten sonra, sorunu çözmek için aşağıdaki adımları atabilirsiniz:

    • Bozuk Sensörleri Değiştirin: Arızalı krank mili sensörü veya oksijen sensörü gibi sensörleri değiştirin.
    • Ateşleme Sistemini Kontrol Edin: Ateşleme bobinini ve bujileri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Yakıt Sistemini Gözden Geçirin: Yakıt pompasını ve filtresini inceleyin ve gerekirse değiştirin.
    • EGR Valfini Temizleyin veya Değiştirin: EGR valfini temizleyin veya arızalıysa değiştirin.
    • Egzoz Sistemini Kontrol Edin: Egzoz sisteminde herhangi bir tıkanıklık veya hasar olup olmadığını kontrol edin.

    Dikkat Edilmesi Gerekenler

    "F" arızasını görmezden gelmek, daha ciddi sorunlara yol açabilir. Arıza ile karşılaştığınızda aşağıdakilere dikkat edin:

    • Aracınızı güvenli bir şekilde park edin.
    • Bir otomobil teknisyenine başvurun.
    • Arızanın nedenini teşhis ettirin ve uygun onarımları yaptırın.

    Bu adımları izleyerek, Opel Astra H aracınızdaki "F" arızasını çözebilir ve aracınızı sorunsuz bir şekilde çalıştırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Baskı balata volant değiştirdin mi ??
  • Hocam direk arıza şanzımanla alakalı. Marş motoru, beyin, bobin falan bunları deneyerek çözüm üretmeye çalışan ustadan koşarak uzaklaşın. Opcom cihazına bağlandığında zaten size arızaları söyleyecektir. Çok çok düşük ihtimalle fren müşürü yada akü. Ama yüksek ihtimalle şanzıman robotlarından biri arızalı.
    Edit: konu hortlanmış sorry.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 17 Şubat 2020; 14:35:15 >
  • Aracim Astra H 2009 - 113 bin km'de. Aynı sorunu 1 hafta önce yaşadım. Araçta öncesinde hiç bir sorun yokken sabah anahtarı çevirdim çalışmadi ve f harfi ekranda yanıp sonmeye başladı. Kontağı kapattım actim fakat f harfi gitmedi ve araç çalışmadi. Belki çocuklar teybi yada tavan ışıklarını açık birakmislardir ve akü bitmistir düşüncesi ile bakkalı çağırdım takviye yaptık ama yine çalışmadı. Bakkalda abi bu arabada büyük sorun var bu alman arabaları kendini kitliyor hıhamına falan söylendi ve gitti. Bende eve geldim internetten araştırdım. Akü kutup başı sökme takma ile çözüm bulanlar olduğunu gördüm. Ekşi kutbu cikardim yarım saat sonra taktim yine çalışmadı. Eksiyi takip artiyi çıkardım sabaha kadar öyle kaldı. Sabah kalktım 0 ümitle kutup başını taktım ve kontağı çevirdim bingo araba çalıştı f gitti. Neyse o gün gün içinde bir sorun çıkmadı. İşe gittim eve geldim sorun yok. Ertesi sabah kontağı çevirdim yine çalışmadı. Ülkemin bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan en küçük arızada motor inecek abi diyen tamircisine guvenmedigim için kendi kendime araştırmaya devam ettim. Enteresan olan sabah çalıştı mi o gün gün içinde arıza vermiyor sanki mesaili çalışıyor neyse hava gece soğuk ondan oluyor diye düşündüm. Birde sorunun akude olabilecegini düşündüm akü 4 yıllık bu arada aküyü değiştirdim. Gün içi olduğu için akücüde çalıştı sorun yok. Neyse eve geldim sabah işe gidicem yine f hatası. Şirket araclarini da tamir eden bir servis var orayı aradim. Abi getir bir bakalım falan dedi ama araba çalışmıyor neyse kutup basini soktum tekrar. Bekledim çalıştı. Doğru tamirciye gittim. Adam insaflı çıktı dedi abi önce şanzıman yağı değişecek tamam dedim el mahkum kol gardiyan neyse şanzıman yağı değişti dedim tamam kurtuldum herhalde 2. Bingo yine çalışmadı. Tamirci dedi abi hidrolik sıvı var akünün altında neyse tamam dedim ne olacak dedi abi değişecek. Tamam dedim lafımı olur. Fiyat bile sormadım Emenike. Yeterki şurdan bir kurtulayım. Neyse hidroliği siringayla çektiler büyük bir enjektorle bidondan alıp deliğe doldurdular. Bir ara deliği tutturamadı usta her yer yağ oldu motor kapağı sağ sol neyse dedim sabir bir kere düştüm. Neyse uzaklaştım görmiyim dedim Emenike ne yaparlarsa zevk alayım artık kara haberi bekliyorum . Neyse usta gelip beni bulmadan ben gittim tekrar arabanın yanına. Bir baktım serviste ne kadar usta varsa çaycı teyze de dahil aracın başında dedim eyvah aliminiyüm araba ruhunu teslim etti heralde cenazesini kiliyorlar neyse nebati gibi kalabalıkta kendime bie yer bulmak için ustaların arasına hücum ettim. Usta dedi abi çalışmasi lazım ama çalışmıyor nasıl çalışmaz nerdeyse beni fircaliyor. Neyse dedim abi ne olcak işimiz gücümüz var . Ustalardan tık yok. Başka servisten bir usta çağırdılar. Adam geldi yuksek dağlari ben yarattım edasıyla baktı sağa sola elinde ışıkla neyse dedi bunların şanzıman hassas yağ koyarken hava yaptırmış olabilirsiniz dedi. Hemen aküyü söktüler tekrar. Havayı aldılar cihaza falan bağladilar sistemi resetlediler ve araba çalıştı. 3 gündür sorun yok. Toplam 2500 TL'ye halletmiş oldum. Yok beyin yok şanziman inecek v.b diyenlere itibar etmeyin. Güvenilir tamirci varsa götürüp baktırın. Ben ilk başta gitseydim belki akü almama gerek kalmayacaktı. İnternette okuyup teşhis koymaya kalkmayın. Haydi selametle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkanskaya -- 17 Nisan 2023; 2:4:41 >




  • erkanskaya E kullanıcısına yanıt

    havayı nasıl aldılar hocam? bende çalıştırmada değil ama 2 ve 4 e geçmesi gerekirken geçmeme durumu oldu sonra F'e döndü, bir kaç saniye içinde giderken vites alçalt yükselt derken düzeliyordu. hem robot hem hidrolik yağı değiştirdik. maşallah sorun yok bayadır. ama hava alma olayını merak ediyorum.

  • Ustaya sordum, robot yağ haznesinin kapağını gevşeterek havayı aldığını söyledi. İlaveten hava alındıktan 3 gün sonra tekrar F yaktı kavacikta kaldım. Tekrar ustalar geldi bir şekilde aracı çalıştırdılar. Araç topkapiya beyinciye gitti beyincide bir işlem yapılmış tamir veya değişim tam bilmiyorum. 1 haftadır sorunsuz gidiyor. Her çalıştırma öncesi ciddi şekilde tedirginlik yaşıyorum.

  • erkanskaya E kullanıcısına yanıt

    Hikaye anlatimiza bayıldım, aynı şeyleri yaşayan biri olarak kendime çok benzetttim👏👍😂😂😂😂 geçmiş olsun bende de ara ara bulgi ekranında F yazıyor ama şimdilik sadece tehdit ediyor😂 yakında icraata gecer🤣

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.