arkadaşlar herkese selam, yeni aldığım golf ile çok sorunlu bir süreç yaşadım malesef. Aracın kendi konusunda da bu sorunu paylaştım ama orası çok aktif görünmediği için başlık açmak istedim. 17 eylülde istanbul altur otodan 1.0 etsi life paket golf teslim aldım. araç aldıgım günün akşamı multimedya sisteminde ve geri görüş kamerasında hata verdi. aracı parkedip yaklaşık 2 saat sonra tekrar bindiğimde hatayı tekrarlamadığı için çok sorun etmedim pazartesi günü servise götürürüm diye düşündüm park edip eve çıktım. 2 gün sonra pazar günü sabah evden çıktığımda gaz pedalına basarken araç tahrik sisteminde hata şeklinde bir uyarı verdi. hemen sağa çektim. aracı durdurup yeniden başlattım start stop sisteminde hata yazıyordu. motor arıza ışığı yanıyordu ve start stop sistemi çalışmıyordu. problemi tam anlamayıp hata alır almaz kenara cektiğim için tam olarak neyden kaynaklandığını çözemedim. pazar günü servis kapalı oldugu için satış temsilcisine whatsapp üzerinden durumu bildirdim pazartesi günü de servise götürdüm. araca bakıldı hatalar silindi, showroom aracı olduğu için akü kaynaklı olabileceği ve tekrar etmemesi gerektiği söylendi. bu sırada ilk aldıgımda görünen geri görüş ve multimedya hatalarını da gösterdim çarşamba günü için randevu verildi getirin bakalım dendi. çarşamba günü araç sabah alındı, showroom modunun açık kaldığını ve kontrollerin yapıldıgını aracın serbest moda alındıgı söylendi akşamında bana tekrar teslim edildi. tamam dedik yola çıktık geçtiğimiz perşembe gece eve dönerken 140 gibi bir hızla araç yine motor tahrik sisteminde hata yazdı. burada şunu fark ettim gaz pedalına kökleyince bu hata oluşuyor özellikle serbest moddayken. bu hatanın üzerine tekrar gaza bastım araç gaz yemiyordu sanki enjektör benzini tam aktaramıyor gibi ufak sarsıntılar oldu araçta. sağa çektim yine motoru kapattım tekrar başlattım start stop sistemi arızalı yazıyordu ve yine motor arıza ışığı duruyordu ama normal şekilde devam ettim ilk gün oldugundaki gibi. 5-10 km gidince tekrar denedim ve gaz pedalını kökleyince yine aynı hata çıktı yine aynı şekilde motoru kapatıp açıp eve geldim. Cuma günü hemen servise götürdüm detaylıca bakılmasını ve hayati tehlike yaşattığını anlattım aracı aldılar gün sonunda teslim ettiler bana söylenilen şey çok düşük depoyla gezmişim (kalan mesafe 50km gösterirken hatayı almıştım) yeni araçlarda benzin bu kadar düşük seviyede olmamalı vsvs.. hiç bir şey yapılmadıgını tahmin ettim cuma akşam 5.30da aracı teslim aldım eve geldim. çok yağmurlu oldugu için aracı zorlayıp test edeceğim bir ortam yoktu. dün kuzey marmara otoyoluna cıktım, çıkmadan önce depoyu fulleyip biraz aracı kullandım bir sorun yaşamadım. kuzey marmara otoyolunda aynı senaryoyu yapınca aracta gaz pedalını kökleyince hemen yine aynı hata ve aynı senaryo... servis kesinlikle problemin ne olduğunu bilmiyor, ve aracı da çok fazla tanımadığı için ne teşhis koyabiliyor ne sorunu çözebiliyor. zaten sıfır araçta bu saatten sonra sorun çözülse de ben bu aracı tekrar teslim almak istemiyorum. yarın aracı faturasıyla birlikte değişim/iade yapmaya götüreceğim. Bu hatayla ilgili daha önce tecrübesi olan oldu mu? sorunu bulup çözen var mı? sıfır aracın hayati tehlike yaratacak şekilde böyle problemli olması direkt ayıplı ürün kategorisine giriyor. sıfır aracı ayıplı ürün olup sonraki süreç hakkında bilgi verebilecek tecrübeli birisi var mı acaba? |
Volkswagen Golf 8'de Karşılaşılan Kronik Sorunlar
Volkswagen Golf 8, piyasaya sürülmesinden bu yana, kronik olduğu bilinen bazı sorunlarla karşı karşıya kalmıştır. Bu sorunlar, tahrik sistemi hatası ve SOS hatası gibi çeşitli alanları etkilemektedir.
Tahrik Sistemi Hatası
Golf 8'deki tahrik sistemi hatası, genellikle aracın hızlanma veya fren yapma sırasında meydana gelir. Sorun, bir "Tahrik Sistemi Hatası" uyarısıyla birlikte araçta güç kaybına neden olabilir. Bu sorun, sürücülerin güvenliğini tehlikeye atabilir ve Volkswagen tarafından geri çağrılmalara yol açmıştır.
SOS Hatası
SOS hatası, Golf 8'de bildirilen bir başka yaygın sorundur. Bu hata, aracın acil durum çağrı sistemiyle ilgilidir ve acil bir durumda yardıma ulaşmayı engelleyebilir. SOS hatası, hem araç yazılımındaki hatalardan hem de donanım sorunlarından kaynaklanabilir.
Diğer Sorunlar
Yukarıda bahsedilen sorunların yanı sıra, Golf 8 sahipleri ayrıca elektronik aksam sorunları, vites değiştirme sorunları ve yakıt ekonomisi sorunları gibi çeşitli başka problemler de bildirmişlerdir.
Sonuç
Volkswagen Golf 8, çeşitli kronik sorunlarla bilinen bir araçtır. Bu sorunlar, tahrik sistemi hatası ve SOS hatası gibi ciddi güvenlik risklerine yol açabileceği için araç sahipleri tarafından ciddiye alınmalıdır. Volkswagen, bu sorunları gidermek için geri çağrılmalar yapmıştır, ancak araç sahiplerinin sorunları konusunda yetkili bayileriyle iletişime geçmeleri önerilir.