RENAULT MEGANE 4 – FLUENCE / DACİA DUSTER GETRAG 6DCT250 EDC 6/1 YARI OTOMATİK ŞANZIMANDA YAĞ DEĞİŞİMİ Dikkat ! Bu bilgiyi toparlayıp paylaşmamdaki gaye DIY (DO IT YOURSELF) meraklılarına yardımcı olmaktır. Olabilecek can-mal kaybında, zarar-ziyanda sorumluluk kabul edilmez.
1. Motoru ısıtın, kısa bir seyahat yapın. 2. Sonra aracı dümdüz bir zemine getirin. Aracın klima, kalorifer, radyo vs elektronik tüm aygıtları kapatın. 3. Yağ değişim yerine getirdiğinizde el frenini çekin ve ayağınız fren pedalındayken vitesi tüm pozisyonlarında 10’ar ya da 20’şer saniye bekleterek hepsini gezin. P’de 10/20 saniye, R’de 10/20 saniye, N’de 10/20 saniye, D’de 10/20 saniye sonra M+’da 10/20 saniye, M-‘de 10/20 saniye, D’de 10/20 saniye, N’de 10/20 saniye, R’de 10/20 saniye, P’de 10/20 saniye ve aracı stop edin. Yağ değişimi esnasında vites P pozisyonunda kalacak. 4. Şimdi aracı dört tarafından kriko ile kaldırıp mesnetleyebilirsiniz, ya da arka tekerleri kaldırıma çıkartıp ön tarafını kriko ile kaldırıp iki tane mesnetle sabitleyebilirsiniz, ya da ilk önce arka tekerleri kaldırıp altlarına ikişer tane üst üste, dengesiz olmasın diye de ikişer tane de yan yana kaldırım taşı koyabilirsiniz. Su terazisiyle aracın düzgünlüğünü marşbiyelden kontrol edebilirsiniz. 5. Kriko ile önce sürücü tarafını sonra yolcu tarafını kaldırarak her iki yandan mesnetleyin. Yolcu tarafında kriko dolu pozisyonda dursun kaldırmayın. Yağ seviye tapasını açıp yağ seviyesini kontrol etmek için krikoyu indirin, yağ tapasını açıp 90 derece kıvrılmış bir tel ya da ataçla yağ seviyesini ölçün. Bu ölçümü yaparken aracın yolcu tarafında marşbiyelin yere olan mesafesini de metreyle ölçün. Yeni yağ koyduğumuzda yağ seviyesini kontrol için krikoyu bu ölçüde tutacağız. Yağı boşaltırken de krikoyu biraz fazla kaldırıp şanzımanda boşaltma tapasına doğru tabanda bekleyen yağı hızlıca boşaltma işlemini yapacağız. Yağı doldururken de krikoyu biraz indirip yağ sızmasına müsaade etmeden tam ölçüsünde dolduracağız. 6. Aracın altına girerek plastik motor şanzıman koruma kapağını sökün. 7. İnfrared termometreniz varsa şanzımanın birkaç noktasından sıcaklığını ölçün. 8. Şanzımanın seviye kontrolünü yaptığımız ve yağ doldurduğumuz tapa aynı tapa, plastik kelebek kafalı bir tapa. Bu tapayı hafif gevşetin, yağ gelmesine müsaade etmeyecek kadar da sıkı kalsın. Yağ seviye kontrol tapasını açtığımızda yağ gelmiyorsa 90 derece kıvrılmış bir ataçla yağ seviyesini kontrol edin. Sonra yağ boşaltma tapasını açarak yağın tavaya boşalmasını sağlayacağız. Bu esnada aynı anda yağ seviye kontrol tapasını da açacağız ki şanzıman hava alsın ve yağ hızlıca boşalsın. Lok lok lok yapmasın. Çapak varsa onlar da yağla birlikte insin gelsin. 9. Yağ boşaltma tapasını açın ve yağ seviye kontrol tapasını da hemen peşinden açın. Yağın ölçekli kaba komple boşalması için vaktiniz varsa 20-30 dakika bekleyin. Damlamaları silin. Yağ boşaltma tapasının bakır dolgulu pulunu değiştirin. Tapanın dibine doğru kalın olacak şekilde biraz teflon bant sarabilirsiniz. Teflon bandı tapanın ucuna doğru sarmayın ki şanzımanın içerisine teflon bant parçacıkları gitmesin. Tapayı yerine takıp sıkın. 10. İnrared termometre ile ya da sondalı termometre ile yağın sıcaklığı ölçün. 11. Motul Multi DCTF, Ravenol DCT / DSG Getriebe Fluid, Liqui Moly DCT 8100, Valvoline Hybrid DCT Fluid yağlarından birini tercih edebilirsiniz. Ben Liqui Moly DCT 8100’ü tercih ettim. 12. Yeni koyacağınız yağın sıcaklığı ölçün. Mümkünse çıkan yağ ile yeni yağı aynı sıcaklıkta ve aynı miktar olacak şekilde ölçekli kaplarda seviyesini ayarlayın. 13. Bir huni yardımıyla ucuna da uygun ebatta şeffaf bir hortum bağlayarak hortumun ucunu şanzıman yağ doldurma tapasına sokup sabitleyerek huni içerisine 1 litre yağı boşaltın, sonra yarım litre daha boşaltın ve geri kalan kısmı 60 ml şırınga yardımıyla yağ doldurma tapasından yağı izleyerek 50’şer ml 50’şer ml doldurmaya başlayın. Çıkan yağ ile konulacak yağ aynı sıcaklıkta ve aynı miktarda ayarladıysanız bu miktarını belirlediğiniz yağın hepsini doldurun. Doldururken krikoyu azıcık indirerek yağın taşmasına izin vermeyin. Kelebek plastik tapanın dibinde conta vardır. Onu kontrol edin eski ise değiştirin. Tapanın dibine doğru biraz kalınca teflon bant sarın. Teflon bant hem gevşemeye engel olur hem de sızıntı riskini en aza indirir. 14. Miktarı ayarlanmış yağı doldurduktan sonra, yağ doldurma tapasını kapatarak aracın altından çıkın ve aracı çalıştırın. 2000 devirde 30 saniye gaz verip sonra bırakın ve boşta araç bu şekilde çalışsın, şanzıman sıcaklığını infrared termometreyle ölçün. Ardından yukarıda vites pozisyonlarının hepsini nasıl gezmiştik aynısını 10’ar ya da 20’şer saniye yapın. Sonra aracınızı çalışırken Şanzıman yağının sıcaklığını kontrole devam edin. Yağ seviyesinin kontrol işlemi 35-45 dereceler arasında, Toyota’da 40-45 dereceler arasında, BMW’de bazı modellerde 40-50 dereceler arasında bazı modellerinde ise 30-50 dereler arasında yapıldığını öğrendim. 6DCT250 şanzımanda Megane 4 araçlarda hangi sıcaklıkta yağ seviyesi kontrolü yapıldığını kesin olarak bilmemekle beraber 40 derecenin sihirli bir sıcaklık seviyesi olduğunu Youtube yorumlarında gördüm. Uygun Sıcaklık 35 derecenin altında ise sıcaklığın 35-45 derece arasına gelmesini bekleyin. Sıcaklık 45 derecenin üzerinde ise motoru kapatıp soğumasını bekleyin. İnfrared termometre ile ölçüm yaparken dıştan şanzımanın alüminyum gövdesini ölçtüğünüzden içindeki yağ sıcaklığının bunun 1-2 derece üzerinde olabileceğini göz önüne bulundurun. 15. Araç terazide mi kontrol edin. Aracı stop ederek tekrar aracın altına girin ve infrared termometre ile şanzımanın birkaç noktasından sıcaklık değeri ölçün. 35-45 derece arasındaysa (İzlediğim çoğu Youtube videosunda yağın 39-40 dereceye kadar ısınmasını bekleyip seviye belirleme tapasını açıyorlar) şanzıman sıcaklığı seviye tapasını açtığınızda tek bir damla yağ gelmesi yeterlidir. Çok fazla yağ geliyorsa şırıl şırıl akarken tapayı kapatmayın iyice süzüldükten sonra damla damla geldiği durumda seviye tamamdır. Tapayı kapatın işlem tamamdır. Balata spreyi ile kirli yerleri yıkayın. Birkaç gün yağ kaçağı var mı takip edin. Geçmiş olsun her 70.000 Km’de bir bu işlemi kendiniz yapabilirsiniz. 16. Çok hassas biriyseniz eski yağ şanzımandan tam çıkmadı, yeni yağla karıştı, tamam eskisinden daha iyi oldu ama şanzıman içerisinde komple yeni yağ yok diyen arkadaşlar, bir hafta sonra aynı marka yağla bu işlemi tekrarlasınlar. Ben öyle yapacağım. Açıklama: ZF, BMW’ye ve Chrysler’e şanzıman üreten bir firmadır ve bu şanzımanı kullanan araba imalatçıları şanzımandaki yağın değişimine gerek olmadığını yağın (Lifetime) ömürlük yağ olduğunu belirtmelerine rağmen, ZF yetkilileri bunu biz söylemiyoruz, araç imalatçıları söylüyor diyerek ZF’nin bakım talimatnamesinde normal kullanımda 150.000 Km’de bir değişimin gerektiği fakat şartlar zorlandığında spor kullanım, sürekli otobanda yüksek hızda kullanım, aşırı bagaj yükü ile seyahatlerde ve römork çekme vb durumlarında ise 80.000-120.000 Km’de bir yağın değiştirilmesi gerektiğini belirtiyorlar. Ayrıca aynı ZF yetkilileri şanzıman karterinde yağın ömürlük olduğu yazdığı halde, aynı yerde bu yazının hemen altında yağ dolum sıcaklığının ise 40 ile 50 derece arasında olmasının gerektiğinin de yazıldığını belirtiyorlar. Şanzımanda hiç yağ yokken araç yürütülmemelidir. Şanzımanda hiç yağ yokken motor çalıştırılmamalıdır. Şanzımana önerilen karakteristiklerdeki yağ haricinde herhangi bir katkı maddesi kullanmayınız, çünkü bu yağın kimyasal özelliğini bozar. Yağ seviyesi normalden düşük olursa şanzımanın soğuması sağlıklı olmaz ve şanzıman aşırı ısınır, şanzıman hasar görür, sıcaklık sinyali çıkar. Yağ aşırı doldurulursa yüksek hızlarda şanzımandan rüzgar sesi gibi bir ses gelir, yağ köpüklenir, şanzımanda aşırı ısınma meydana gelir, yağlama azalır, soğutma azalır, sürtünme artar, vites geçişlerinde titreme meydana gelir, yağ ısınınca seviye yükselir ve sızdırma problemleri baş gösterir, conta/keçeler hasar görür, yağ kaçakları oluşur, sıcak parçalar üzerine egsoz gibi düşerse alev alıp yangın çıkartabilir. Yağ değişimi zamanında yapılmazsa da yağda sıcaklık artışı daha erken olur ve yağ sıcaklık sinyali çıkarabilir. Yağın ideal çalışma sıcaklığı 80 derecedir. Bu sıcaklık 95 derece ve üzerine çıkarsa metal yüzeyler üzerinde vernik gibi bir katman oluşur, 115 derece üzerine çıkarsa sızdırmazlık contaları sertleşir, 125 derece üzerine çıkarsa kavrama kaydırmaya başlar, 145 derece üzerine çıkarsa contalar ve kavrama yanar, aracı stop edip çekici çağırın artık. Sanayide soğuk yağı katıp seviye tapasından yağ gelmeyince yetmedi az daha katalım deyip 1.7 litre yağ konulması gereken şanzımana 2 litreyi dolduruyorlar buna dikkat edin. Rus bir Youtuber’ın EDC Getrag 6DCT250 şanzımana 100 gram fazla olmak üzere 1,8 litre yağ koyduğunu gördüm. Hadi 100 gram önemli olmayabilir ama illaki fazla yağın zararı vardır. Motora fazla yağ koymanın neticesinde de aynı durum geçerli, karterdeki fazla yağı krank mili çırparak köpüklendirip motorun yataklarının doğru dürüst yağlanmamasına, hava kabarcığı ile dolu yağı, yağ pompası basarken yağ basıncının yeterli seviyeye çıkartamamasına neden olduğunu birkaç yerde izledim ve okudum. Şanzımanda yağ boşaltma tapası ile yağ seviye kontrol tapası aynı olan araçlardan biri diyelim servise geldi ve yağ seviyesinin kontrolünü istedi. Motor sıcak, şanzıman sıcak. Şanzıman yağının nominal çalışma ısısı 85 ila 88 santigrat derecedir. Bu sıcaklıktaki yağı bekleyelim 35-45 santigrat derece arasına düşsün de yağ seviyesini kontrol edelim diyemezsiniz. Bunun yöntemi şudur, araca bilgisayarla bağlanan servis yetkilisi şanzımanın yağ sıcaklığını okur ve ardından yağ doldurma tapasını açar oraya vakum bağlar, sonra yağ boşaltma tapasını açar ve yağ seviye tapasına elindeki dereceli bir pipeti deliğinden içeriye sokarak vidalar ve monte eder. Vakum bağlanmasının nedeni yağ boşaltma tapasının açılması anında yağın dökülmesini engellemektir. Yağ askıda havada duracaktır. Bu pipet 35-45 dereceler arasında yağ seviyesini deşarj ederek ayarlayan borudan yani yağı dışarıya salan seviye tapasından daha da yukarı çıkacak şekilde her sıcaklık derecesine göre ayarlanabilen yağın sıcaklığını kompanze eden bir pipettir. Bu dereceli pipet sayesinde şanzımanda bulunan 80-90 derecelik yağın seviyesi ölçülüp ayarlanabilir. Bu pipeti monte ettikten sonra vakum durdurularak yağın gelmesine müsaade edilir ve seviye ayarlanır. Bu bahsettiğim pipet sadece Toyota’da var. En güzeli yağ seviye kontrol çubuğunun olmasıdır, sıcak ve soğuk bölgeleri tarayarak gösteren seviye kontrol çubuğudur. Yağ soğutucusuna giden ve gelen hortumları ayırdıktan sonra hortumları bir kabın içerisine koyarak motoru çalıştırınca “Hangi hortumdan şanzımana yağ gidiyor” bu tespit yapılır ve bu hortuma yeni yağı basan, radyatörden gelen karşılığından da basılan şanzımanı yıkayıp dönen eski yağı vakumla emen ve ve emdiği kadar da yağı tekrar şanzımana basan değiştirme makineleriyle aslında bu işlem yapılıyor lakin bazı araçlarda yağ filtreleri küçük olduğundan basınçla yağ basma işlemi sınırlı bir şekilde yapılabilmekte ve pek de randımanlı olmadığı söylenmektedir. DIY meraklıları evde kendileri yukarıda izah ettiğim şekilde de yağ değişimini 1 kez değil de 2-3 kez değiştirmeleri durumunda şanzımanda eski yağın kalma ihtimali %10-15 civarlarındadır. Her seferinde yağ hacmi kadar yağı, yıkama yağı zebil edilecek ama birer hafta arayla bu değişimi yaparsanız tertemiz cillop gibi yıkanmış bir şanzımana çok cüzi bir miktar ücretle sahip olmuş olacaksınız. Bir kural daha, önce doldurma tapası sökülür, eğer rahatça sökebiliyorsanız boşaltma tapası daha sonra sökülür. Metal tapalar için açmakta sıkıntı yaşanırsa şanzıman yağını dolduramamanız problem olacaktır. Çıkan yağ koyu sarı ya da kahverengi renkli ise normaldir, koyu siyah renkli ise sıkıntı vardır. Elinize bir miktar yağı alın ve yanık olup olmadığını avucunuza sürerek kontrol edin, yanık yağ lekesi elinizden hemen çıkmaz, avucunuzu simsiyah eder. Normal yağ ise silmekle hemen çıkar. Yağı koklayın kötü kokuyor tamam ama şöyle izah edeyim; mesela arabanın altında sırt üstü yatıyorsunuz ya, diyelim yağı kokladınız ve yağın iğrenç/keskin kokusundan uzaklaşmak için kafanızı yere ya da arabanın bir yerine çarptıysanız; bu gene yağda, şanzımanda sıkıntı olduğunun işaretidir. Tam otomatik şanzımanlarda yağ seviye kontrolü ya da seviye belirlemek için yağ tahliyesi araç çalışırken vites P konumundeyken tavsiye edilen yağ sıcaklık derecesinde yapılmalıdır. Çünkü araç çalışmazsa tork konvertörü / türbin içerisindeki yağ kartere süzülecek ve yağ seviyesi için tahliye yapılırken olması gerekenden şanzımanın önemli parçaları yağsız durumdayken seviye belirlenmiş olacak bu da daha fazla yağ tahliyesi ve normalden düşük yağ seviyesi anlamına gelecektir. Kısaca yağ seviyesi belirlenirken tork konvertörü / türbin içerisinde yağ olması gerekiyor. Bunu sağlamak için de motorun çalışır vaziyette olması gereklidir.
English RENAULT MEGANE 4 - FLUENCE DACIA OIL CHANGE IN GETRAG 6DCT250 EDC 6/1 SEMI AUTOMATIC TRANSMISSION Attention! The purpose of collecting and sharing this information is to help DIY (DO IT YOURSELF) enthusiasts. Liability is not accepted for possible loss of life and property, damage and loss. 1. Warm up the engine, take a short trip. 2. Then bring the vehicle to level ground. Turn off all the air conditioning, heater, radio, etc. electronic devices of the vehicle. 3. When you perform the oil change, pull the handbrake and keep the gear in all positions for 10 or 20 seconds while your foot is on the brake pedal and navigate them all. 10/20 seconds in P, 10/20 seconds in R, 10/20 seconds in N, 10/20 seconds in D, then 10/20 seconds in M +, 10/20 seconds in M-, D 10/20 seconds in N, 10/20 seconds in N, 10/20 seconds in R, 10/20 seconds in P and stop the vehicle. The gear will remain in the P position during the oil change. 4. Now you can lift and support the vehicle with a jack from all four sides, or you can lift the rear wheels to the pavement and lift the front side with a jack and fix them with two supports, or first lift the rear wheels and two on top of them below them, and two side by side sidewalks so that they are not unbalanced. you can put the stone. You can check the smoothness of the vehicle from the rocker arm with a spirit level. 5. Support it on both sides with the jack, lifting first the driver's side, then the passenger side. Do not lift the jack on the passenger side, let alone in the filled position. To open the oil level plug and check the oil level, lower the jack, open the oil plug and measure the oil level with a wire or paperclip bent 90 degrees. While making this measurement, measure the distance of the rocker plate on the passenger side of the vehicle with the meter. When we add new oil, we will keep the jack at this size to control the oil level. While draining the oil, we will raise the jack a little too much and quickly drain the oil waiting on the base towards the drain plug in the gearbox. While filling the oil, we will lower the jack a little and fill it in full size without allowing oil leakage. 6. Get under the vehicle and remove the plastic engine gearbox protection cover. 7. If you have an infrared thermometer, measure the temperature of the gearbox at several points. 8. The plug that we check the level of the gearbox and fill with oil is the same plug, a plug with a plastic butterfly head. Slightly loosen this plug so that it remains tight enough not to allow oil to come out. If oil does not come out when we open the oil level check plug, check the oil level with a paper clip bent at 90 degrees. Then we will open the oil drain plug and let the oil drain into the pan. In the meantime, we will open the oil level control plug at the same time so that the gearbox gets air and the oil drains quickly. Lok lok lok lok. If there are burrs, let them come with the oil. 9. Open the oil drain plug and immediately open the oil level check plug. If you have time for the oil to drain completely into the graduated container, wait 20-30 minutes. Wipe off any drips. Replace the copper-filled washer of the oil drain plug. You can wrap some Teflon tape to the bottom of the plug so that it is thick. Do not wrap the Teflon tape against the end of the plug so that the Teflon tape particles do not go into the gearbox. Replace the plug and tighten. 10. Measure the temperature of the oil with an infrared thermometer or thermometer with probe. 11. You can choose one of Motul Multi DCTF, Ravenol DCT / DSG Getriebe Fluid, Liqui Moly DCT 8100, Valvoline Hybrid DCT Fluid oils. I chose Liqui Moly DCT 8100. 12. Measure the temperature of the new oil to be put. If possible, level the extracted oil and new oil at the same temperature and in the same amount in scaled containers. 13. With the help of a funnel, connect a transparent hose of suitable size to the end of the hose and insert the end of the hose into the gearbox oil filling plug and fix it and pour 1 liter of oil into the funnel, then pour half a liter more and the rest with a 60 ml syringe, following the oil from the oil filling plug, add 50 ml each. Start filling 50 ml each. If you have set the same temperature and the same amount of oil to be put with the oil that is extracted, fill this amount with all the oil you have determined. Do not let the oil overflow by lowering the jack slightly while filling. There is a gasket at the bottom of the butterfly plastic plug. Check it, if it is old, replace it. When it is slightly thick towards the bottom of the plug, wrap Teflon tape. Teflon tape both prevents loosening and minimizes the risk of leakage. 14. After filling the adjusted amount of oil, exit under the vehicle by closing the oil filler plug and start the vehicle. Throttle at 2000 rpm for 30 seconds, then release it and let the idle vehicle run like this, measure the transmission temperature with an infrared thermometer. Then how we traveled all the gear positions above, do the same for 10 or 20 seconds each. Then continue to check the temperature of the transmission oil while your vehicle is running. I learned that the control of the oil level is between 35-45 degrees, 40-45 degrees in Toyota, 40-50 degrees in some models in BMW and 30-50 degrees in some models. Although I do not know exactly at what temperature the oil level is checked in Megane 4 vehicles in the 6DCT250 gearbox, I saw in Youtube comments that 40 degrees is a magical temperature level. If the Suitable Temperature is below 35 degrees, wait for the temperature to come between 35-45 degrees. If the temperature is above 45 degrees, turn off the engine and wait for it to cool. When measuring with an infrared thermometer, keep in mind that the oil temperature inside may be 1-2 degrees above this, since you measure the aluminum body of the gearbox from the outside. 15. Check if the vehicle is level. Stop the vehicle and enter under the vehicle again and measure the temperature value from several points of the gearbox with an infrared thermometer. If it is between 35-45 degrees (in most Youtube videos I watched, they wait for the oil to warm up to 39-40 degrees and open the leveling plug) When you open the gearbox temperature level plug, a single drop of oil is enough. If there is too much oil coming out, do not close the plug while it flows, and the level is ok when it comes drop by drop after it has been thoroughly filtered. Close the plug, the process is complete. Wash dirty places with the lining spray. Check if there is any oil leakage for a few days. You can do this yourself every 70.000 Km. 16. If you are a very sensitive person, the old oil was not completely out of the gearbox, it was mixed with the new oil, it was better than the old one, but the friends who say there is no complete new oil in the gearbox, should repeat this process with the same brand oil a week later. I will do that. Explanation: ZF is a company that manufactures gearboxes for BMW and Chrysler, and although car manufacturers using this gearbox state that the oil in the gearbox does not need to be changed, the oil (Lifetime) is a lifetime oil, ZF officials do not say this, saying that the vehicle manufacturers say it is normal in ZF's maintenance instructions. They state that a change is required at 150,000 Km in use, but when the conditions are difficult, the oil should be changed every 80,000-120,000 Km in cases of sports use, continuous high-speed use on the highway, traveling with excessive luggage load and trailer towing. In addition, the same ZF officials state that although the oil is for life in the gearbox sump, it is also written that the oil filling temperature should be between 40 and 50 degrees just below this article in the same place. The vehicle should not be driven with no oil in the transmission. The engine should not be run with no oil in the transmission. Do not use any additives other than the oil with the characteristics recommended for the gearbox, as this will spoil the chemical properties of the oil. If the oil level is lower than normal, the transmission will not cool down properly and the transmission will overheat, the transmission will be damaged, and a temperature signal will appear. If the oil is overfilled, there is a noise like wind from the gearbox at high speeds, the oil foams, the gearbox is overheated, lubrication decreases, cooling decreases, friction increases, shifts occur in gear shifts, oil level rises and leakage problems occur when the oil is warmed up, gasket / seals is damaged, oil leaks occur, if it falls on hot parts like an exhaust, it may catch fire and cause a fire. Even if the oil change is not made on time, the temperature rise in the oil will occur earlier and the oil temperature signal may be generated. The ideal working temperature of the oil is 80 degrees. If this temperature rises to 95 degrees and above, a layer like varnish forms on metal surfaces, if it goes above 115 degrees, the sealing gaskets harden, if it goes above 125 degrees, the clutch starts to slide, if it goes above 145 degrees, the gaskets and clutch burn, stop the vehicle and call a tow truck now. Pay attention to this, they add cold oil in industry and say that when the oil is not coming from the level plug, it is not enough, let's add less and fill 2 liters of the gearbox where 1.7 liters of oil should be added. I saw a Russian Youtuber put 1.8 liters of oil into the EDC Getrag 6DCT250 gearbox, 100 grams more. Come on, 100 grams may not matter, but there is always the harm in excess oil. As a result of adding too much oil to the engine, the same is true, I have watched and read in a few places that the excess oil in the crankcase foams by whisking the crankshaft, causing the bearings of the engine not to be properly lubricated, the oil filled with air bubbles, and the oil pressure not being able to increase the oil pressure while pumping the oil pump. Let's call it one of the vehicles with the same oil drain plug and oil level control plug in the transmission. Let's say one of the vehicles with the same oil drain plug and oil level control plug in the transmission came to the service and asked to check the oil level. Engine is hot, transmission is hot. The nominal operating temperature of the gearbox oil is between 85 and 88 degrees Celsius. You cannot say, let's wait for the oil at this temperature, let's check the oil level even if it falls between 35-45 degrees Celsius. The method for this is that the service representative who is connected to the vehicle with a computer reads the oil temperature of the gearbox and then opens the oil filler plug, connects the vacuum there, then opens the oil drain plug and screws and mounts the oil level plug by inserting a graduated straw through the hole in his hand. The reason for the vacuum connection is to prevent the oil from spilling when the oil drain plug is opened. The oil will hover in suspended air. This pipette is a pipette that compensates the temperature of the oil, which can be adjusted according to each temperature degree, so as to go up the pipe that sets the oil level by discharging it between 35-45 degrees, that is, the level plug that releases the oil. Thanks to this graduated pipette, the level of 80-90 degree oil in the gearbox can be measured and adjusted. After mounting this pipette, the vacuum is stopped, the oil is allowed to come and the level is adjusted. This straw I mentioned is only available in Toyota. The most beautiful is that it has an oil level control rod, it is the level control rod that scans hot and cold areas. After separating the hoses going to and from the oil cooler, putting the hoses in a container and starting the engine, "Which hose goes to the gearbox", this determination is made and this hose is pressed with the new oil, the oil coming from the radiator, which washes the gearbox, which is pressed by the return of the radiator, and sucks the oil with vacuum This process is actually done with replacement machines that press the gearbox again, but in some vehicles, oil filters can be done in a limited way and it is said that it is not very efficient. If DIY enthusiasts change the oil change at home for 2-3 times instead of once, as I explained above, the probability of the old oil remaining in the gearbox is around 10-15%. The oil and washing oil will be wiped off as much as the oil volume each time, but if you make this change every week, you will have a gearbox that has been washed like a clean leather with a very small fee. Another rule of thumb is that the filling plug is removed first, if you can easily remove it, then the drain plug is removed. If you have trouble opening it for metal plugs, it will be a problem if you cannot fill the transmission oil. If the oil is dark yellow or brown in color, it is normal, if it is dark black, there is a problem. Take some oil on your hand and check if there is a burn by rubbing it on your palm, the burned oil stain will not immediately come out of your hand, it will make your palm black. Normal oil comes out immediately by wiping. Smell the oil, it smells bad, okay, but let me explain it like this; For example, you are lying on your back under the car, let's say you smell the oil and hit your head on the ground or somewhere in the car to avoid the disgusting / pungent smell of the oil; This is again a sign that there is a problem with the oil, the transmission. In fully automatic gearboxes, oil level control or oil drainage should be done at the recommended oil temperature while the vehicle is in the P position while the vehicle is running. Because if the vehicle does not run, the oil in the torque converter / turbine will drain into the sump and the level will be determined when the important parts of the gearbox are in the oil-free state, which would mean more oil drain and lower than normal oil level. In short, when determining the oil level, there must be oil in the torque converter / turbine. In order to achieve this, the engine must be running. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engilis -- 8 Nisan 2021; 11:19:9 > |
Bildirim