Şimdi Ara

ARACIN ÇOK AZ SU EKSİLTMESİ NORMAL Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
41.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • EDIT: Şöyle bir şey var. Aracımın motoru sıcakken bakmıştım suya. Yarım çay bardağı kadar su koydum Max çizgisine tekrar geri getirdim. Ertesi gün araç soğukken tekrar açıp baktım su max seviyesinden benim koyduğum miktar kadar yukarıya çıkmış. Yani eksiltme olmamış ama böyle olmasının nedeni nedir?


    Merhaba arkadaşlar. Aracım Megane 2 1.6 (2006).Atiker LPG takılı. Aracımın yedek radyatör suyu deposuna maximum çizgisine kadar su doldurdum. Şehir içi ve dışı 350 km yol yaptım. Sonra radyatör suyuna bakayım dedim. Su yarım yada bir çay bardağı kadar azalmış fazla değil. Bu azalma normal mi yoksa araçta bir problem var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cool_ice45 -- 11 Eylül 2019; 16:37:2 >



  • Teorik olarak her ne kadar aracın su eksiltmemesi gerektiği söylense de (buna katılıyorum) pratikte genelde hep eksiltirler.

    0 araçlar ve yeni araçlarda pek eksiltme olmaz. Ancak zamanla araçların aksamlarında olan eskime ve değişimlerle genelde eksiltme oluyor. Çok eksiltiyorsa bu ciddi bir sıkıntıdır ancak sizi dediğiniz miktar çok gelmedi bana. Yaz günü olması ve yoğun trafik vsde kullanmak da bunu tetikliyor olabilir.

    Kısaca 2. el arabalarda genelde araç su ve bir miktar yağ eksiltir en azından ben daha eksiltmeyenine denk gelmedim. Abartıya kaçmadığı sürece bu eksiltmeler normal karşılanabilir
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Çok Az Su Eksiltmesi Normal mi?

    Arabanın az miktarda su eksiltmesi, özellikle yaz aylarında normal kabul edilebilir. Bunun birkaç nedeni vardır:

    • Buharlaşma: Motor çalışırken, soğutma sıvısı ısınır ve buharlaşır. Bu, zamanla küçük miktarlarda su eksilmesine neden olabilir.
    • Genleşme: Yüksek sıcaklıklarda soğutma sıvısı genleşir ve genleşme deposuna taşar. Motor soğudukça, sıvı büzülür ve depodaki seviye düşebilir.
    • Yükseltilmiş Sıcaklıklar: Sıcak havalarda, motor daha yüksek sıcaklıklara ulaşabilir, bu da daha fazla buharlaşmaya neden olur.

    Normal Su Eksiltme Oranı Nedir?

    Genel olarak, iki yağ değişimi arasında bir litreye kadar su eksilmesi normal kabul edilir. Ancak, aşağıdaki durumlarda aracını daha yakından incelemelisin:

    • Hızlı Su Eksilmesi: Aracın birkaç gün veya hafta içinde bir litreden fazla su eksiltiyorsa, bir sorun olabilir.
    • Hararet Yükselmesi: Aracın motoru fazla ısınıyorsa ve aynı zamanda su eksiltiyorsa, bir sızıntı veya başka bir sorun olabilir.
    • Kaçak İzleri Yok: Aracın altında su birikintisi veya sızıntı izi göremiyorsan, ancak su eksilmesi devam ediyorsa, içsel bir sızıntı olabilir.

    Arabanın Su Eksiltmesi Nedenlerine Yönelik Potansiyel Çözümler

    • Kaçakları Kontrol Et: Hortumları, kelepçeleri ve radyatörü sızıntılara karşı kontrol et.
    • Termostatı Değiştir: Arızalı bir termostat, motorun aşırı ısınmasına ve su kaybına neden olabilir.
    • Silindir Kapağı Contasını Değiştir: Hasarlı bir silindir kapağı contası, soğutma sıvısının yanma odasına sızmasına neden olabilir.
    • Radyatörü Temizlet: Tıkanmış bir radyatör, soğutma sıvısının düzgün şekilde dolaşmasını engelleyebilir ve su eksilmesine neden olabilir.

    Arabanın su eksiltmesiyle ilgili endişelerin varsa, aracını en kısa sürede kalifiye bir tamirciye götürmeni öneririz. Erken teşhis ve onarım, daha maliyetli sorunların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bende de 2014 model hyundai i10 var. 5 ay evvel satın aldım. ilk aldığımda eksik kısmı antifriz ile tamamladım. 5 ay sonra max çizgisinin 2 parmak altında idi. Normalde daha evvelki araçlarınla hep yıllık 10.000 km altı mesafeler yaptım ve sıfır almış olduğum araçlarda hiç su tamamlama ihtiyacı duymadım. lpg li olan şu an ki azda olan su eksilmesi normal midir ?
  • Kapalı sistem devrede kaçak ve conta sebebiyle suyun silindirlere/kartere kaçması ihtimalleri dışında eksiltme olmaması gerek. Sistem değişmediyse, LPG bağlanırken sistemdeki sıcak su hortumundan bağlantı alınır. Ya bu hortum kelepçelerinde sıkıntı var ya da sistemin kendisinde kaçak var.

    LPG yüksek ısıda yanıyor bu yüzden su/yağ buharlaşıyor diyen usta olursa uzak durun zaten motor ideal sıcaklığa ulaşınca soğutma sistemi devreye giriyor. Genleşme kabından kompresör ile hava verip kaçağı akıntı haline getirip görmek mümkün ama işinin ehli birisi yapması gerek yoksa radyatörü patlatabilir. Kaçak yoksa su eksilmez, mümkünse serviste kontrol ettirin.
  • Motor soğutma suyu kapalı devredir. Kaçak yoksa kayıp olmaması lazım.
  • Teorik olarak her ne kadar aracın su eksiltmemesi gerektiği söylense de (buna katılıyorum) pratikte genelde hep eksiltirler.

    0 araçlar ve yeni araçlarda pek eksiltme olmaz. Ancak zamanla araçların aksamlarında olan eskime ve değişimlerle genelde eksiltme oluyor. Çok eksiltiyorsa bu ciddi bir sıkıntıdır ancak sizi dediğiniz miktar çok gelmedi bana. Yaz günü olması ve yoğun trafik vsde kullanmak da bunu tetikliyor olabilir.

    Kısaca 2. el arabalarda genelde araç su ve bir miktar yağ eksiltir en azından ben daha eksiltmeyenine denk gelmedim. Abartıya kaçmadığı sürece bu eksiltmeler normal karşılanabilir
  • Yazıldı mi bilmiyorum kardeş radyatör kapağıni aç aracı çalıştır eğer şu sogukken bile kabariyorsa conta ufak tan yanmış ondan su eksiltiyor yoksa öyle bişi ufak bir kaçak var demekki damlatiyor
  • Benim tüm araçlarımda hafif de olsa su eksiltmesi oluyordu, bazılarında daha fazla miktarda su eksiliyordu. Lpg li veya lpg siz fark etmiyordu. En çok su kaybını Fiat motorunda yaşadım. En az eksilme Hyundai motorlarında oldu. Ancak dediğim gibi hepsinde bir parmak dahi olsa bakımdan bakıma su eksildiğini gözlemledim.
  • Normaldir bence. Max. seviyeye kadar doldurunca su ısınınca (Isınan su genleşip max. seviyeyi aşmıştır.) birazı tahliye edilmiştir.
    Motor sıcakken bakın seviyesine tekrardan bu sefer max. seviyesindeyse sıkıntı yok demektir.
  • arabalarda su uyarısı oluyor mu ? ben hiç bakmıyorum da. yeni araçlarda eksiltme olmaz muhtemelen kolay kolay ama...
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    yeni araçlarsa var sanırım. benim 2017 golfde genlesme kabinda hem su seviyesini hemde sıcaklığı olcen bir sensor var
  • 94 model civic aracım 1000 km'de yarım lt kadar su eksiltirdi. Birkaç ay önce radyatör delindi ve yenisiyle değişti. Artık gram eksiltmiyor.
  • Ya radyatör delik ya kapak açık kalıyor yada hararet yapınca tapadan atıyor...
  • Aracındaki LPG bağlantı hortumlarından 3 hortumu bir arada tutan bir bağlantı hortumu daha var, onun kelepçelerinden kaçırma olasılığı çok yüksek.
    O bağlantı muhtemelen sizde plastik ama onun aslında plastik değil sert alumınyum gibi bir şey olması lazım.Bir LPGciye gidin ve baktırın öyle sanıyorum sorunun bu olsa gerek.

    Bu ihtimali kendi kullandığım araçta yaşadığım aynı sorunun sebebi olduğu için yazdım.
    Belki sizinki contada olabilir ama bunu bi kontrol ettirin derim.
  • Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.