Şimdi Ara

FORD OTOMATİK ŞANZIMAN

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
38.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Ford Focus otomatik şanzıman almayı düşünüyorum. >Fordun otomatik şanzımanı nasıl? Kullanan arkadaşlar memnun mu? Diğer marka otomatik şanzımanlarıyla karşılaştırırsak durum nedir? Paylaşım için şimdiden teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Otomatik Şanzıman

    Ford araçlarının çoğunda otomatik şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzımanlar, sürücülerin vites değiştirme işlemini yapmalarına gerek kalmadan araçlarını sürmelerini sağlar.

    Ford Otomatik Şanzıman Nasıl Çalışır?

    Ford otomatik şanzımanları tork konvertörü ve planet dişli takımı gibi bileşenler kullanarak çalışır. Tork konvertörü, motorun gücünü şanzımana aktarırken, planet dişli takımı ise farklı vites oranları sağlar. Şanzıman, aracın hızına ve yüküne bağlı olarak otomatik olarak uygun vitesi seçer.

    Ford Hangi Otomatik Şanzımanları Kullanıyor?

    Ford, araçlarına bağlı olarak farklı otomatik şanzıman türleri kullanmaktadır. Bu şanzımanlar arasında şunlar yer alır:

    • SelectShift Otomatik Şanzıman: Bu şanzıman, sürücülere hem otomatik hem de manuel vites değiştirme seçenekleri sunar.
    • PowerShift Otomatik Şanzıman: Bu şanzıman, hız ve yakıt tasarrufu için optimize edilmiş çift kavramalı bir şanzımandır.
    • 10 Hızlı Otomatik Şanzıman: Bu şanzıman, daha sorunsuz vites geçişleri ve daha iyi yakıt ekonomisi sağlar.

    Ford Otomatik Şanzıman İsmi

    Ford otomatik şanzımanlarının özel bir ismi yoktur. Genellikle "otomatik şanzıman" veya "otomatik vites" olarak anılırlar.

    Ford Otomatik Vites Nasıl Kullanılır?

    Ford otomatik vitesli araçları kullanmak oldukça kolaydır. Vites kolunu "D" (Sürüş) konumuna getirerek aracını sürmeye başlayabilirsin. Aracın, hızına ve yüke bağlı olarak otomatik olarak uygun vitesi seçecektir.

    "P" (Park): Araç park halindeyken kullanılır. "R" (Geri): Aracı geriye doğru sürmek için kullanılır. "N" (Boş): Araç çalışırken ancak hareket halinde değilken kullanılır. "D" (Sürüş): Aracı ileri doğru sürmek için kullanılır.

    Ford otomatik şanzımanları, sürüş deneyimini geliştiren ve araç sahiplerine kolaylık sağlayan güvenilir ve verimli şanzımanlardır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ne tip araba alacaksın ? Cevap ona göre değişir. Dizellerde CVT şanzıman var, benzinlide yok. Benzinlide olan otomatik vites daha farklı, o da dizelde yok. Ama CVT şanzımanl olanlar bana göre daha güzel. Ben TDCİ CVT kullanıyorum gayet memnunum. Bir sorun yaşamadım şimdiye dek.

    CVT ne dersen; klasik otomatik viteslerde dişliler var, CVT 'de ise kabaca iki konik kasnak ve bunların arasında hareket eden çelik bir zincir var. Motor devrine göre bu kasnakların konumu değişiyor. Bu sayede vites geçişleri sarsıntısız ve devamlı oluyor. Yakıt ise klasik otomatik sistemlere göre daha az harcanıyor.(Elbette düz vitese göre daha fazla)

    TDCİ olanlar düz 100 Km için 90 Km sabit hızda 4.0 Lt.
    TDCİ CVT otomatik '' '' '' 4.7 Lt.

    Yakın zamanda 350 KM uzun yol yaptım, tamamına yakını otoyolda olmak üzere 100 Km'de 5.2 litre motorin yaktı aracım(120 km sabit hızda). Başlangıçta daha fazla olur zamanla düşer. Ben 22.000 M 'ye gedim. 10 Bin den sonra düşmeye başladı.

    Nette CVT diye aratırsan daha fazla bilgi bulacaksın. Bir ara listelerde olmasına rağmen CVT li araç yoktu otosanda. Şimdi varmı bilmiyorum, sorman lazım.




  • CVT almayın arkadaşlar.. Zaten yenisi gelmiyor.. Bildiğim kadarıyla..
    CVT bozulursa tamir şansı yok.. Yeni şanzuman almak zorunda kalırsınız..
  • CVT olmayan otomatik şanzıman bozulursa tamir şansı varmı peki?


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    CVT almayın arkadaşlar.. Zaten yenisi gelmiyor.. Bildiğim kadarıyla..
    CVT bozulursa tamir şansı yok.. Yeni şanzuman almak zorunda kalırsınız..
  • CVT (Continuosly Varible Transmission) "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değilMİŞ. CVT'de vites değişimleri hissedilmezmiş. Kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edermişiz.
    CVT şanzıman kafama yattı gibi... Bu konuda olumlu ve olumsuz tüm görüşleri bekliyorum. Selamlar.
    Not: Honda Jazz modelinde de CVT şanzımanı kullanıyormuş...
  • CVT şanzımanla ilgili olarak aşağıdaki bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim (alıntıdır):
    "CVT (Continuosly Varible Transmission):

    Sürekli değişken şanzıman olarak adlandırılan bu sistemde dişli çemberleri birbirlerine bir çelik bantla bağlı bulunur. Böylece kademesiz bir vites kontrolü sağlanır CVT, torku motordan son dişliye aktarmak üzere merdaneler üzerinde hareket eden bir çift taraflı kayış kullanır. Merdanelerin çapının hidrolik olarak değiştirilmesi, otonun vites oranını etkin şekilde değiştirir. Bu nedenle CVT vitesi bir dizi adım halinde değiştirmez; tersine duruştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans sağlar. Sürücünün bakış açısından minimum müdahale gerektiren bir otomatik şanzıman gibi çalışır. CVT klasik otomatik şanzımana göre bazı avantajlar sağlar. Motor uzun devrelerde azami verime yakın çalıştığı, tork dönüştürücüsünün kayması giderildiği ve güç kayıpları azaltıldığı için başlıca yararı yakıt ekonomisi sağlamasıdır. İlave olarak gelişmiş sollama performansı, daha geniş vites oranı aralığı ve vites değiştirme şokunun ortadan kalkması daha düzgün sürüş sağlar. Bu sistemler için gelişmiş bilgisayar programlı beyinler kullanır, bu sayede tüm gaz ve frenleme işlemlerinde düzgün çalışma ve iyi yakıt ekonomisi sağlar. Eğimli yollarda, dik bir yokuşu tırmanırken veya dik bir yokuştan aşağı inerken devreye girer. CVT yukarı çıkarken hızlanmaya yardımcı bir oran seçer ve aşağı inerken ilave motor frenlemesi sağlar."




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES
    CVT olmayan otomatik şanzıman bozulursa tamir şansı varmı peki?

    Bildiğim kadarıyla var.. Ankara'da tamir yaptıranları biliyorum.
    Ama CVT direk fabrikaya gidiyor ve yerine daha önce gitmiş revizyondan geçmişi geliyor.. Ama fabrikaya gidiyor.. Bekleme süresi de tahminen bir aydır..
    Şu anda bu işlemler hep garanti kapsamında yapıldığı için maliyeti kestiremiyoruz, ama garanti bitince neler olacak kestirmek zor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06
    CVT (Continuosly Varible Transmission) "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değilMİŞ. CVT'de vites değişimleri hissedilmezmiş. Kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edermişiz.

    Bu saydıklarınızın hepsi de doğruda.. Ford'un CVT'si yanlış.. Diğer marka CVT'lerde sorun yaşanmazken Ford'da arıza oranı çok yüksek..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06
    CVT (Continuosly Varible Transmission) "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değilMİŞ. CVT'de vites değişimleri hissedilmezmiş. Kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edermişiz.

    Bu saydıklarınızın hepsi de doğruda.. Ford'un CVT'si yanlış.. Diğer marka CVT'lerde sorun yaşanmazken Ford'da arıza oranı çok yüksek..

    Üstad, peki bunun sebebi nedir? Ford'un CVT şanzımanı ile Honda Jazzın CVT'sinin farkı ne ola ki? paylaşım için teşekkürler...
  • Selamlar
    Focus TDCİ CVT HB kullanıcısıyım.Yakıt konusunda fikir vereyim.Şehir içi (istanbul trafiği) 8lt yakıyor.
    Sehirlerarası 140 km hı ile gidersen 6.8 falan yakıyor.90 ile gidersen 4-4.5 arası yakar .Kullanıs acısından spor surus tepkileri az daha ziyade ekonomikmve sarsıntısız geçişleri ile konforlu surus için tasarlanmış benim fikrim bu.Ancak kullanılmış focus olursa bulurusun zira sıfır km artık gelmiyor.Arıza konusuna gelince
    motor dizek oldugu için yuksek torktan kaynaklanan arızalr oluyor bana kalırsa ancak ben hicbir sıkıntı yasamadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06
    Üstad, peki bunun sebebi nedir? Ford'un CVT şanzımanı ile Honda Jazzın CVT'sinin farkı ne ola ki? paylaşım için teşekkürler...

    Estağfurullah,
    Sebep tasarımdır bence.. Konuyu derinlemesine incelemedim.. Bence tasarım hatasıdır.. Bildiğim şu; Artık fordun bu şanzumanı getirmediği, Gördüğüm ise her servisin köşesinde şanzumanı sökülüp fabrikaya gönderilmiş bir focusun yattığı..
  • farkı hondanınkini japonlar yapıyor, fordunkini diğerleri
    aklımda değil ama bir avrupa firması vardı ford ve benzeri araçlar için CVT üreten, birçok firma onlardan alıyor, honda kendisi yapıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06
    CVT (Continuosly Varible Transmission) "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değilMİŞ. CVT'de vites değişimleri hissedilmezmiş. Kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edermişiz.

    Bu saydıklarınızın hepsi de doğruda.. Ford'un CVT'si yanlış.. Diğer marka CVT'lerde sorun yaşanmazken Ford'da arıza oranı çok yüksek..

    Üstad, peki bunun sebebi nedir? Ford'un CVT şanzımanı ile Honda Jazzın CVT'sinin farkı ne ola ki? paylaşım için teşekkürler...




  • Ford ne zaman DSG şanzımana geçecek ?? Zamanı gelmedimi artık??
  • zamanında fiatın paliosunda ve albeasında kullandığı şanzıman da süperdi , speedgear
    o da bir cvt , neden süper , onu da caponlar yapıyor ;)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: huseyinn06

    Arkadaşlar, Ford Focus otomatik şanzıman almayı düşünüyorum. >Fordun otomatik şanzımanı nasıl? Kullanan arkadaşlar memnun mu? Diğer marka otomatik şanzımanlarıyla karşılaştırırsak durum nedir? Paylaşım için şimdiden teşekkürler...



    Selamlar,

    Fordun CVT sinden uzak durun problem yaşarsınız garanti sürecince ücretsiz değişiyor ama sonrası bir felaket olur.Ayrıca tüketim değerleri yüksektir. Bu arada şanzumanın garanti dışı değişim ücreti 14000 ytl civarındadır. Gerisini siz düşünün.
    CVT aslında çok güzel bir şanzuman ama bu işi en iyi arkadaşlarında dediği gibi Japonlar yapıyor.Birda audinin zincirli uygulamaları iyi.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.
  • Selamlar, otomatik şanzıman araç alacağız diye düştüğümüz durumlar ortada. Her bir sistem biribirinden çok farklı. İyi ki şu forum varda bilgilerimizi paylaşıyoruz. Hem dünya kadar para ver, hem de rezil ol. Vallahi bravo.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    Ford ne zaman DSG şanzımana geçecek ?? Zamanı gelmedimi artık??

    Geerçekten de haklı bir talep. Bizler otomatik şanzımanı sürüş konforu ve rahatlığı için tercih ediyoruz. Üreticilerin bu talebimizi en iyi şekilde karşılamaları görevleri. Parayı biz ödüyoruz ve onlar kazanıyor.
    O zaman tüketicilerin de bilinçli davranmaları gerekiyor. Bunun için de bilgi sahibi olmamız gerekli. Katkısı olan herkese selamlar...




  • ford, makyajlı focusun 2.0 motor seçenekli otomatik vites modelinde çift kavramalı şanzıman kullanacağını duyurdu. Ama türkiyedeki vergi politikası yüzünden 1.6 olmassa bi manası yok. Zamanla 1.6 için de çıkartırlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    ford, makyajlı focusun 2.0 motor seçenekli otomatik vites modelinde çift kavramalı şanzıman kullanacağını duyurdu. Ama türkiyedeki vergi politikası yüzünden 1.6 olmassa bi manası yok. Zamanla 1.6 için de çıkartırlar.

    Umarım ki ford focusların 1.6 versiyonlarında otomatik çift kavramalı şanzıman kullanılır ve aracı aldığımız da rahatlık içerisinde ve sorunsuz bir şekilde kullanırız.
  • 2012 ford bmax aldım geçışlerde sıkıntı oluyor sollarken şişiyo şansınız varsa vites değişiyor.bazen oyle bir şişiyorki gazdan ayagını çekıp vıtesın geçmesını saglıyosunuz.aracım şuan 4 yıllık 2016 yanı..şuan arızada otomatık vıtes şansıman kutusu yanı beyni arızalı fordda sadece beyni 6 binlira 5 gundur arıyorum yurt dışında aynı parça 1400TL
    Ben tavsıye etmıyorum.egerkı ımkanınız varsa japon kore ve alman arabalarında şaşmayın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.