Değerli dostlar son iki haftadır yaşadığım ve bende FORD firmasının adını bile duymak istemediğim aracımın arızasını sizlerle paylaşmak istedim. Aracım başlıkta belirttiğim gibi Ford Focus 2012 Trend otomatik vites araç. Aracı yaklaşık bir yıl önce ikinci el olarak satın aldık. Aldıktan sonra araca Atiker sıralı sistem tüp taktırdık. Aracını temiz ve titiz kullanan bir yılların şoförü olarak kullandığım bir yıl içerisinde bir sorun yaşamadım. Ne var ki bir ay önce araç ile şehir içi kullanım sırasında araçta arıza lambası yandı ve “şanzıman ısındı” şeklinde uyarı verdi. Ne oldu ise ondan sonra başladı. Aracın şikayeti bekleme ile düzeldi ancak bu şikayet birden fazla kere olmaya başlayınca yetkili servisi olan Ankara Ford Tur Oto’ya aracımızı bıraktık. Aracı inceleyen servis bize “kavramanın değişmesi” gerektiğini belirtti. Yaklaşık olarak 3 bin TL lik bir masrafı olduğunu belirttiler. Biz yeni olan bir araçta bu hasarın makul olmadığını belirtince yetkili birimler ile görüşüp iyi niyet kapsamında aracın kavramasını değiştireceklerini belirttiler. Yaklaşık bir hafta süre sonunda aracın hazır olduğunu söylediler. Aracı teslim aldık. Teslim aldığımız Cumartesi günü araç akşama doğru tekrar aynı arıza ile durdu ve şanzımanın soğuması için beklemek durumunda kaldık. Firma tekrar hafta başında aracı teslim alabileceğini belirtti ve teslim ettiğimizde yetkili servisin ustası da deneme sürüşünde aynı hatayı gözlemledi. Bize tekrar inceleyeceklerini belirttiler ve beş gün sonra bize aracın yaklaşık 6.500 TL lik masrafı olduğunu belirttiler. Bizim için tam bir hayal kırıklığına dönüşen süreç sonunda yaşadıklarımızı kaleme almaya ve kimsenin aynı mağduriyeti yaşamaması için durumu her türlü platformda dile getirmeye karar verdik. Aracın parça garantisi dolalı bir sene olmadan ve hiçbir kazası ve hor kullanımı olmaksızın –ki araç aile arabası olarak şehir içinde kullanılmıştır- daha 4 yıllık iken yaklaşık 10 bin TL değerinde bir hasarının meydana gelmesi bizi son derece üzdü. Daha da kötü olanı ise firma yetkililerinin otomatik vites power shift bir sisteme sahip bu aracın 4 senede müşteri kullanımına bağlı olarak bu arızanın nasıl meydana gelebileceğini izah edememesi oldu. Bir firma düşünün ki kullanımında hiçbir eksiklik ve yanlışlık olmaksızın ürettiği otomobil daha 4. senesinde satış fiyatının beşte biri kadar bir hasar çıkarabilsin. Bütün bunların üzerine aracımızın bir de serviste iken tamponunu sürtmüşler ve hatasız boyasız gözümüz gibi baktığımız aracın tamponu boyatılmak durumunda kaldı. Bu deneyimden sonra FORD mu bundan sonra ASLA, diyorum. Uzak durun siz de hayal kırıklığına uğramayın.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme