Şimdi Ara

Aracın şanzıman kulağı kırılmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
47.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım Fabia 1.2 HTP ve 8.300 km'de.
    Dün araca sürtmüşler ona baktırmak için bugün yetkili servise uğramıştım. Bir de bir kaç haftadır aracın altından bir ses geliyordu. Kontrol ettiler, şanzıman kulağının kırılmış olduğunu söylediler. Garantiden değişecek.
    Bu parça nedir ve ne işe yarar ?
    Ne bu arızaya sebep olabilir ?
    Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şanzıman Kulağı Kırılması: Nedenleri, Belirtileri ve Çözümleri

    Bir aracın şanzıman kulağı, şanzımanın güvenli bir şekilde takılı kalmasını ve motorun titreşimlerini emmesini sağlayan önemli bir bileşendir. Ancak zamanla aşınabilir veya belirli arızalara maruz kalabilir.

    Şanzıman Kulağının Kırılma Nedenleri:

    • Aşınma ve Yıpranma: Sürekli kullanım ve titreşimler, şanzıman kulağının zamanla aşınmasına ve zayıflamasına neden olabilir.
    • Yüksek Tork: Ani ivmelenme veya çekiş gibi yüksek tork uygulamak, aşırı gerilmelere neden olarak kulağın kırılmasına yol açabilir.
    • Darbe veya Çarpışma: Bir kaza veya yol çukurları gibi sert darbeler de şanzıman kulağının kopmasına veya hasar görmesine neden olabilir.
    • Şanzıman Takozu Arızası: Şanzıman takozları, şanzımana destek sağlar ve titreşimleri azaltır. Arızalı takozlar, şanzıman kulağında aşırı yüke neden olarak kırılmaya yol açabilir.

    Şanzıman Kulağı Arızasının Belirtileri:

    • Vuruntu veya Takırtı Sesleri: Şanzıman kulağı kırıldığında veya gevşediğinde, sürüş sırasında özellikle vites değiştirirken veya hızlanırken vuruntu veya takırtı sesleri duyulabilir.
    • Vites Geçiş Problemleri: Kırık bir şanzıman kulağı, vites geçişlerini zorlaştırabilir veya imkansız hale getirebilir.
    • Titreşim: Şanzıman kulağı motorun titreşimlerini emmeye yardımcı olur. Kırık veya hasarlı bir kulakla, sürüş sırasında şiddetli titreşimler hissedilebilir.
    • Yağ Sızıntısı: Bazı durumlarda, kırık bir şanzıman kulağı şanzıman karterinde çatlaklara neden olarak yağ sızıntısına yol açabilir.

    Şanzıman Kulağı Arızasının Sonuçları:

    Şanzıman kulağı kırılırsa, bu aşağıdakiler gibi ciddi sonuçlara yol açabilir:

    • Şanzımanın Yerinden Çıkması: Kırık bir kulakla şanzıman güvenli bir şekilde takılı kalamaz ve yerinden çıkabilir. Bu, aracın hareket etmesini imkansız hale getirir ve ciddi hasarlara yol açabilir.
    • Motor Hasarı: Şanzıman yerinden çıkarsa, motor krank mili veya volanı hasar görebilir.
    • Güvenlik Riski: Kırık bir şanzıman kulağı, sürüş sırasında kontrol kaybına ve kazalara neden olabilir.

    Şanzıman Kulağı Arızasının Çözümü:

    Şanzıman kulağı kırılırsa veya hasar görürse, derhal bir tamirciye başvurmak gerekir. Tamirci, kulağı değiştirecek, hasarlı diğer bileşenleri tamir edecek ve aracın güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yok mu bilen ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Yok mu bilen ?
    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 2 Eylül 2013; 15:45:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Yok mu bilen ?
    200-250tl civarı olması gerek. araca göre üç aşağı beş yukarı bu civarda
    diye biliyorum. hayati bişey değil.yolda bırakmaz.
    ama 8bindeki arabada olması normal gelmedi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    200-250tl civarı olması gerek. araca göre üç aşağı beş yukarı bu civarda
    diye biliyorum. hayati bişey değil.yolda bırakmaz.
    ama 8bindeki arabada olması normal gelmedi..

    Neyse ki garanti kapsamında değişecek.
    Ama 8 binde olması bana da hiç normal gelmedi.
    Skodam forumunda da bir kişi konu açmış şanzıman kulağı kırılmış diye ve 9.500 km'de imiş onun aracı.
  • 8 binde olan arabanin kulak kirilmi yav altini biyeremi vurdunuz ?? Yoksa ole kolay kirilcak hatta kirilcak birsey deil allah korusun diger kulaklar kirilsa agirliktan motor komple assagi inerdi cok ciddi birsey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OguzDURSUN

    8 binde olan arabanin kulak kirilmi yav altini biyeremi vurdunuz ?? Yoksa ole kolay kirilcak hatta kirilcak birsey deil allah korusun diger kulaklar kirilsa agirliktan motor komple assagi inerdi cok ciddi birsey

    Yok bir yere vurmadım.
    8 binden de önce kırılmış. Bu şekilde 1000-1500 km yol yaptım sanırım.
    Anlamıyorum vallahi sorunlusu bizi bulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Yok mu bilen ?
    senin şanzımanı şasiye sabitleme bağlantısı oluyur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    senin şanzımanı şasiye sabitleme bağlantısı oluyur

    Alıntıları Göster
    sert kullanımla alakası olacagını sanmam... arkadaşlarım hep birgün o vites elinde kalıcak derler yaş 30 oldu daha kalmadı... üretim hatasıdır... olur öyle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    sert kullanımla alakası olacagını sanmam... arkadaşlarım hep birgün o vites elinde kalıcak derler yaş 30 oldu daha kalmadı... üretim hatasıdır... olur öyle...

    Evet sanırım üretim hatası. Baya uzun süredir vardı bu ses. Araç 3 silindirli çok titreşim yapıyor o yüzdendir filan dedim. Bugün servise uğrayınca ortaya çıktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Alttan çok (çok çok) sert bir darbe yemedikçe sert kalkmayla falan olacak iş değil, belki üretimde bir hata vardır belli serilerde..

    Sizde bahsetmişsiniz Skoda forumunda birinin daha başına gelmiş diye..

    Tek kulak yoktur o sebeple birinin kopmasıyla şanzuman inmez ayrıca motora bağlı biliyorsunuz, bağlı olduğu yerden de civatalarla motora sabitlenmiş bir durumda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Alttan çok (çok çok) sert bir darbe yemedikçe sert kalkmayla falan olacak iş değil, belki üretimde bir hata vardır belli serilerde..

    Sizde bahsetmişsiniz Skoda forumunda birinin daha başına gelmiş diye..

    Tek kulak yoktur o sebeple birinin kopmasıyla şanzuman inmez ayrıca motora bağlı biliyorsunuz, bağlı olduğu yerden de civatalarla motora sabitlenmiş bir durumda..

    Teşekkürler cevap için.
    Peki araca zarar verir mi bu şekilde kullanmam ? Parça siparişi verildi parça gelene kadar kullanmaya devam edeceğim. Bugüne kadar bu şekilde baya kullandım ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Alttan çok (çok çok) sert bir darbe yemedikçe sert kalkmayla falan olacak iş değil, belki üretimde bir hata vardır belli serilerde..

    Sizde bahsetmişsiniz Skoda forumunda birinin daha başına gelmiş diye..

    Tek kulak yoktur o sebeple birinin kopmasıyla şanzuman inmez ayrıca motora bağlı biliyorsunuz, bağlı olduğu yerden de civatalarla motora sabitlenmiş bir durumda..

    Teşekkürler cevap için.
    Peki araca zarar verir mi bu şekilde kullanmam ? Parça siparişi verildi parça gelene kadar kullanmaya devam edeceğim. Bugüne kadar bu şekilde baya kullandım ama.

    Rica ederim..

    Normal şartlar altında bir zarar vermez, dediğim gibi tek bağlantının kopması-kırılmasını tolere edecek şekilde üretiliyor parçalar..

    Fakat yinede ne olursa olsun sert çukura falan düşersiniz sıkıntı çıkmayacağının garantisini kimse veremez, gel gelelim tüm bağlantılar sağlam olsa dahi bir şey olmayacağının garantisi yok..

    Bana sorarsanız kullanmaya devam edin ama aklınızın bir köşesinde bulunsun bu durum ve daha dikkatli kullanmaya çalışın..

    Geçmiş olsun, kafanızı takmayın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Alttan çok (çok çok) sert bir darbe yemedikçe sert kalkmayla falan olacak iş değil, belki üretimde bir hata vardır belli serilerde..

    Sizde bahsetmişsiniz Skoda forumunda birinin daha başına gelmiş diye..

    Tek kulak yoktur o sebeple birinin kopmasıyla şanzuman inmez ayrıca motora bağlı biliyorsunuz, bağlı olduğu yerden de civatalarla motora sabitlenmiş bir durumda..

    Teşekkürler cevap için.
    Peki araca zarar verir mi bu şekilde kullanmam ? Parça siparişi verildi parça gelene kadar kullanmaya devam edeceğim. Bugüne kadar bu şekilde baya kullandım ama.

    Rica ederim..

    Normal şartlar altında bir zarar vermez, dediğim gibi tek bağlantının kopması-kırılmasını tolere edecek şekilde üretiliyor parçalar..

    Fakat yinede ne olursa olsun sert çukura falan düşersiniz sıkıntı çıkmayacağının garantisini kimse veremez, gel gelelim tüm bağlantılar sağlam olsa dahi bir şey olmayacağının garantisi yok..

    Bana sorarsanız kullanmaya devam edin ama aklınızın bir köşesinde bulunsun bu durum ve daha dikkatli kullanmaya çalışın..

    Geçmiş olsun, kafanızı takmayın :)

    Anladım hocam çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Motor tutar.
    O kadar kolay değil de zamanla zamanla zorlar parçayı.
    Hiçbirini yapmıyorsanız üretim hatası/montaj hatası/dandik parça üçlüsünden biri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Alttan çok (çok çok) sert bir darbe yemedikçe sert kalkmayla falan olacak iş değil, belki üretimde bir hata vardır belli serilerde..

    Sizde bahsetmişsiniz Skoda forumunda birinin daha başına gelmiş diye..

    Tek kulak yoktur o sebeple birinin kopmasıyla şanzuman inmez ayrıca motora bağlı biliyorsunuz, bağlı olduğu yerden de civatalarla motora sabitlenmiş bir durumda..

    Teşekkürler cevap için.
    Peki araca zarar verir mi bu şekilde kullanmam ? Parça siparişi verildi parça gelene kadar kullanmaya devam edeceğim. Bugüne kadar bu şekilde baya kullandım ama.

    Alıntıları Göster
    üretim hatası ve kaza veya aracın ilk alındığında motoru açalım vs diye ani gaz kökleme debriyaj bırakma dip durumu veya şanzımanı biryere vurma vs gibi durumlara girilmemişse yüksek km çıkmadıkça sorun çıkarmaması gereken bir parça.

    Hayatimi değil.Ses ve titreşime sebep olur keza aynı şekilde birde motor kulakları vardır oda motoru sabitleyen parçadır hazır servisteyse onada bakılsa iyi olur derim.Keza bu duruma ani bir motor+şanzıman sarsılmasınında sebep olabileceğine şahit oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Motor tutar.
    O kadar kolay değil de zamanla zamanla zorlar parçayı.
    Hiçbirini yapmıyorsanız üretim hatası/montaj hatası/dandik parça üçlüsünden biri.

    Haklısınız motor tutar tabi
    Ama sonra şanzımana zarar verip de büyük bir masraf açmasın da.
    Ayrıca üretim hatası diye düşünüyorum. Baktım Skoda forumunda 2 kişinin başına gelmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Şanzımanın şasiye bağlantısını sağlayan parça.

    Edit : Bu arızaya ne sebep olur sorusunu görmedim. 8000 kmdeki araç için normal gelmedi bana.
    Debriyaksız vites değiştirir misiniz ? Sert kalkış yapar mısınız ? Aracın altını vurdunuz mu ? Araç durmadan vites değiştirir misiniz ? Debriyaja tam basar mısınız ?

    Bağlantıyı yapıyorsa bu parça kırılınca şanzıman nasıl duruyor yerinde ?
    Aracın altını kesinlikle vurmadım.
    Hiç ebriyajsız vites de değişmedim. Vites değiştirirken debriyaja tam basarım.
    Araç durmadan geri vitese takmam.
    Arada bir sert kalkış yaptığım oluyor ama bu kadar kolay kırılmaması lazım.


    Motor tutar.
    O kadar kolay değil de zamanla zamanla zorlar parçayı.
    Hiçbirini yapmıyorsanız üretim hatası/montaj hatası/dandik parça üçlüsünden biri.

    Haklısınız motor tutar tabi
    Ama sonra şanzımana zarar verip de büyük bir masraf açmasın da.
    Ayrıca üretim hatası diye düşünüyorum. Baktım Skoda forumunda 2 kişinin başına gelmiş.


    Şanzımana kısa vadede zarar vermez ya. Kalkışlarda aşağıdan tak diye bir ses gelir. Özellikle bayırlarda.
    Vites titrer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    üretim hatası ve kaza veya aracın ilk alındığında motoru açalım vs diye ani gaz kökleme debriyaj bırakma dip durumu veya şanzımanı biryere vurma vs gibi durumlara girilmemişse yüksek km çıkmadıkça sorun çıkarmaması gereken bir parça.

    Hayatimi değil.Ses ve titreşime sebep olur keza aynı şekilde birde motor kulakları vardır oda motoru sabitleyen parçadır hazır servisteyse onada bakılsa iyi olur derim.Keza bu duruma ani bir motor+şanzıman sarsılmasınında sebep olabileceğine şahit oldum

    Dediğim gibi aracı bakım vb. için götürmemiştim. Araca yan taraftan hafif sürtmüşler. Ona baktırmaya gittim. Aracı da genel bir kontrolden geçirdiler. Şanzıman kulağının kırık olduğu söylendi. Parça siparişi verildi. Gelince değiştirmeye götüreceğim. Motot kulağıyla ilgili bir şey söylemedi.
    Bir de araç 1500 km civarındayken 1 saat boyunca 3. viteste 5000-5500 d/d ile gittim ama bu sebep olur mu bilemiyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.