Şimdi Ara

Toyota MMT Şanzıman Araba Yolda Kalıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
22.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı vites sistemini kullan dizel araçta benzer sorunu yaşamıştık.

    Yetkili servis baskı balata komple değişecek deyip 5000 TL istemişti(Araç 20.000 TL)

    Tavsiye üzerine Sultanbeyli FSM Otomotiv' e götürdüm. 150 TL' ye sorunu halletti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam soru sormuş yardım istemiş, millet gelip mmt kötü deyip gitmiş, dsg yorumları havada uçusuyor. Adam mmt iyi mi, kötü mü diye sormamış! Eski konularda hep konuyla ilgili yardım amaçlı yorumlar varken herkes işin dalgasında. Madem adamın sorunuyla ilgili bilginiz fikriniz yok mmt kötü dsg zart zurt tartışmalarını başka yerde yapın.
  • Beyler hepinize cevaplarınız için teşekkür ederim, tek tek dönemedim kusura bakmayın. Bugün Pendik-Dumankaya'ya götürebildim. Usta aracı test etti, sürdü. Tabiki de sorun o araçtayken olmadı :D Normal sağlıklı bir şekilde bikaç tur attık. Daha sonra cihaza bağladı. Cihazda trafikte yaşadığım sıkıntının arıza kaydı göründü, geçici bir kayıtmış, kalıcı ve ciddi değilmiş. Baskı balata Mayıs'ta değişti. 160.000'de, 160.000'e kadar dayanması bile mükemmel dedi. Varsa aktüatör motorunda vardır sıkıntı dedi. Kavramayı etkiler dedi şimdilik biraz daha kullan tekrar yaşarsan üzerine düşelim dedi. Daha sonra NATAŞ'tan çarşamba sabahı için randevu aldım, başka bir sıkıntı olsa düşmem üstüne de, aracın ilerlemeyip, yolun ortasında kalması heves kırıyor. Ayrıca şehir içinde artık manuel kullanılıyorum, araba gerçekten yarım akıllı :D vites geçişlerindeki kararsızlığı, devrini bulamaması, ileri atması gibi durumlardansa, dur-kalk yaptığım yerlerde manuelde kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    Buradakilerin %30 u ergen %30 u matematikten bi haber %30 u vw ye kirmizi gormus boga muamelesi yaptigi için totale vurdugunda en mantikli otomatigin dsg oldugunun farkinda degil kalan %10 da benim gibi düşünüyor zaten .. Sadece yakita olan katkisi bile 100 000 km de 8 9 bin lira ediyor , daha getirdigi konfora ve olasi iyi niyet garantisi ile yapilan kavrama degisimine girmiyorum bile .. Ama yinede otomatik bi arac alacak olsam mumkun olduguna cift kavramadan uzak dururum ..

    Şimdi bir şey soracağım Ergen olmayan, ve matematikten anlayan kardeşim. Vw Golf 1.4 TSİ 125 PS DSG COMFORTLINE DONANIM ARACIN YAKIT TÜKETİMİ VERİLERİNİ VERİYORUM: (Şehir içi 6,2-şehir dışı 4,4. Ortalama 5,1.) Vw GOLF 1.4 TSİ 125 PS MANUEL COMFORTLİNE DONANIM VERİLER: (Şehir içi 6,7-Şehir dışı 4,3. Ortalama 5,2)
    Şimdi soruyorum sayın Hocam "Sadece yakita olan katkisi bile 100 000 km de 8 9 bin lira ediyor" diyorsunuz ya, şu hesabı birde bizim için yapın da, 100.000 km de DSG yakıtla kendisini nasıl amorti yapıyor, biz de öğrenelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tefennili -- 21 Kasım 2017; 10:20:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    Buradakilerin %30 u ergen %30 u matematikten bi haber %30 u vw ye kirmizi gormus boga muamelesi yaptigi için totale vurdugunda en mantikli otomatigin dsg oldugunun farkinda degil kalan %10 da benim gibi düşünüyor zaten .. Sadece yakita olan katkisi bile 100 000 km de 8 9 bin lira ediyor , daha getirdigi konfora ve olasi iyi niyet garantisi ile yapilan kavrama degisimine girmiyorum bile .. Ama yinede otomatik bi arac alacak olsam mumkun olduguna cift kavramadan uzak dururum ..

    Şimdi bir şey soracağım Ergen olmayan, ve matematikten anlayan kardeşim. Vw Golf 1.4 TSİ 125 PS DSG COMFORTLINE DONANIM ARACIN YAKIT TÜKETİMİ VERİLERİNİ VERİYORUM: (Şehir içi 6,2-şehir dışı 4,4. Ortalama 5,1.) Vw GOLF 1.4 TSİ 125 PS MANUEL COMFORTLİNE DONANIM VERİLER: (Şehir içi 6,7-Şehir dışı 4,3. Ortalama 5,2)
    Şimdi soruyorum sayın Hocam "Sadece yakita olan katkisi bile 100 000 km de 8 9 bin lira ediyor" diyorsunuz ya, şu hesabı birde bizim için yapın da, 100.000 km de DSG yakıtla kendisini nasıl amorti yapıyor, biz de öğrenelim.

    Diger otomatiklere gore bariz 1 - 2 litre arasi daha az yakiyor , 100 000 de 5.000 ila 10.00 arasi tasarruf demek , zaten kavrama degisimi iyi niyet garantisi adi altinda yapiliyor keza yilda en az 1 kez bakima girdigimiz icin 100 000 2 kere kavrama degisse cok buyuk birsey anlam ifade etmiyor , digerlerine gore bariz daha konforlu zaten , dolayisi ile dsg li arac almak sandiginiz kadar mantıksız bir is degil cunku rakiplerinde durum daga da vahim .. Ama sunuda belirteyim ben otomatik alacak olsam mumkun oldugunca cift kavramadan uzak dururum ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çift kavrama otomatik vitesler genelde benzer yakıyor, tek kavrama biraz daha kötü ama arada 1 lt fark yok... Dediğiniz 2 lt fark 4 ileri tam otomatik tork konvektörlülerle çift kavrama arasında olabilir... Şimdi gelelim yeni nesil tork konvektörlü otomatik ve çift kavrama karşılaştırmasına: DSG vs EAT6
    Peugeot 308 1.6 bluehdi 120 bg EAT6
    http://arabamkacyakar.com/peugeot/308/ortalama-yakit-tuketimi/1209
    VW Golf 1.6 TDI BMT 115 bg DSG 7 ileri
    http://arabamkacyakar.com/volkswagen/golf/ortalama-yakit-tuketimi/1950
    Yeni nesil otomatikler DSG'den daha az yaktırmayı başarmış... Dolayısıyla sizin de dediğiniz gibi otomatik sıfır araba alınacaksa DSG vb çift kavramalılara bulaşılmaz...




  • Araç servisten sonunda çıktı motor tesisatının hasar gördüğünü, bunun sadece yetkili serviste onarılabileceğini, 5800 liraya mal olacağını söylediler. Nasıl bir yol izlemeliyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun,
    Daha önceki servis ben o parçayı ellemedim diyecek,
    2 yol var, ya bostancı sanayide iyi bir toyotacıya aracı yaptıracan yarı fiyatına, yada servisde yaptıracan.
    Ben olsan sanayide yaptırır ve satarım.
  • reallist55 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam, servisten aramayı duyar duymaz, iyi bir toyotacı aramaya koyuldum zaten. Ne işlem detayı verdiler, ne arızanın ne olduğunu söylediler. Fiyatı desen maşallah. Var mı tavsiye edebileceğiniz biri, bostancıda olursa baya işime gelir valla. Maslak TEM duymuştum ama araba oraya kadar götürür mü tereddütteyim :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu haberleri ve maliyetleri son zamanlarda çok görüyorum ve manuele bağlılığım aşkım artıyor .Toyota ve 5800 .Allah kolaylık versin işiniz zor ben kafayı yerdim 5800 vay be .iyi ki hamallık yapıyorum manuelle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ama İstanbul trafiğinde gündüz de yollarda iseniz hakikaten zor düz vites...
    Gerçi ben de yeni araç aldım düz vites ama sadece hafta sonları bir kaç saat biniyorum araca...
  • Yarın arabayı bırakacağım bostancıya, vites seçim tesisatı değişecek, inşallah bir daha sıkıntı yaşamayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevban8

    Yarın arabayı bırakacağım bostancıya, vites seçim tesisatı değişecek, inşallah bir daha sıkıntı yaşamayız.

    Kaça malolacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. MeMaTi sıkıntılıdır.
  • daha önceki aracım toyota idi.
    orda ibrahim usta var.nataşın eski teknik servis şefi.
    Ben genel bakımları v.s. hep ona yaptırıyordum.
    İstersen PM den numarasını atarım
  • hort,

    arkadaşlar iyi günler,

    yukarıda MMT şanzımanla ilgili baya olumsuz yazılarınızı okudum. Bende yarı otomatik bi auris ya da yaris almayı düşünüyorum. 2008-2011 aralığında bütçeme göre. şöyle bir sorum olacak.
    Bu aracı manuel gibi kullansak ( sonuçta debriyaj otomatik sadece yukarı aşağı vites değiştiricez ) yine konuyu açan arkadaşın ki gibi veya benzeri ciddi sorunlarla karşılaşır mıyız.
    Ya da en temizi, sorunsuzu bu modelin manuelini mi almaktır
    teşekkürler.
  • Selamlar,
    Sevban bey, aşağıda konu ile ilgili faydalı bir cevap bulamadım. Çok benzer bir problemi 2009 Toyota Corolla MMT aracımda yaşıyorum.
    Yoğun trafikte İnişli çıkışlı yollarda ilerledikten sonra vites N pozisyonuna geçiyor ve kırmızı çark işareti yanıyor.
    iki defa yaşadığım bu problemde her seferinde aracın 15-20 dk soğumasını bekleyip tekrar çalıştırıp öyle ilerledim. Forumlardan birinde ısparda 'da Toyota şanzıman ustası Erhan bey 'in bu sorun ile ilgili uzmanlaştığını okuyup kendisini aradım. basit bir problem olduğunu söyledi. Aracın şasi numarasını gönderip baskı balata değişim durumuna baktıktan sonra net bir fiyat verecek.
    Konuyu Isparta 'ya gitmeden çözebilir miyim diye, sizin deneme sonuçlarınızı merak ettim.
  • erkanalkac E kullanıcısına yanıt
    Baskı balata değişiminin sorunu çözeceğini pek sanmıyorum. Sizin aracın aktüatör motoru arızalanmıi gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanalkac

    Selamlar,
    Sevban bey, aşağıda konu ile ilgili faydalı bir cevap bulamadım. Çok benzer bir problemi 2009 Toyota Corolla MMT aracımda yaşıyorum.
    Yoğun trafikte İnişli çıkışlı yollarda ilerledikten sonra vites N pozisyonuna geçiyor ve kırmızı çark işareti yanıyor.
    iki defa yaşadığım bu problemde her seferinde aracın 15-20 dk soğumasını bekleyip tekrar çalıştırıp öyle ilerledim. Forumlardan birinde ısparda 'da Toyota şanzıman ustası Erhan bey 'in bu sorun ile ilgili uzmanlaştığını okuyup kendisini aradım. basit bir problem olduğunu söyledi. Aracın şasi numarasını gönderip baskı balata değişim durumuna baktıktan sonra net bir fiyat verecek.
    Konuyu Isparta 'ya gitmeden çözebilir miyim diye, sizin deneme sonuçlarınızı merak ettim.
    Sonuç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronaldinho820

    Yarın arabayı bırakacağım bostancıya, vites seçim tesisatı değişecek, inşallah bir daha sıkıntı yaşamayız.
    Sonuç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.