Şimdi Ara

Mazda Rx 8 hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
2
Favori
5.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar neredeyse 1 yıla yakındır kafamda olan bu düşünce hakkında sorularım var bilgili olanlar lütfen cevaplasın 26 yaşındayım ve arabadanda anlarım bu melet hariç yani geyik muhabbet olmazsa sevinirim.

    Arkadaşlar şimdi kendime ait e46 2004 model bi 320i var ben aracımdan memnunum ama sedan bir araba tek kapıya geçmek istiyorum.

    ve gözümü kesen 2 araba var 1ncisi Honda s2000 2ncisi ise Mazda Rx8
    S2000 hakkında düşüncelerim gereğinden çok daha pahallı bir araba bu araba ilk çıktığı zamanlar 60 bin tl civarına satılıyordu şimdi 90 bin tl aşşasına alınmıyor ha iyi araba sorunsuz araba ama bile bile kazık yemek istemiyorum.


    İkincisi ise s2000 den çok daha hoşuma giden görünüş olarak Rx 8 fiyatları gayet cazip ikinci elde ama milyon tane kafamda soru var

    1ncisi bu arabanın motor yeme ihtimali cidden 50 bin KM midir ?
    2ncisi elden çıkarması zor mudur
    3ncüsü kullanan biri varsa yakıtı nedir kendi aracım 11 litre yakıyor
    4 ncüsü siz olsanız alır mısınız ?

    ayrıca Rx8 ile neredeyse kafa kafaya takaslıyabiliyorum kendi aracımı hatta üstüne para bile alabilirim







  • Motor omrunu bilmiyorum ama walkel motorun rektifiyesi olmuyor sanırım. Sandık motor getirip swapliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-Narin ve surekli bakim isteyen bir motoru vardir.Yagi bile mineral yagdir,yani normal yaglardan farkli ve heryerde bulamayacaginiz turden.Duzgun bakim yaptirmalisiniz ama yine de motor omru hakkinda tam bilgi gormedim hicbiryerde.

    2-Her arac elden cikartilir.Ama normal bir binek arac kadar hizli piyasasi olmaz ve bu araclari merak edenler toplumda az sayida.

    3-Kullanmadim ama kullanan biriyle baya muhabbetim oldu.Konya da aracin 13 lt yaktigini soyluyordu.

    4-Ben bu tarz araclarla pek ilgilenmiyorum:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rx8 modeli mk1 ve mk2 olarak iki türlü,sen ilk nesil mi istiyorsun yoksa makyajlanmış son paket mi istiyorsun.

    Mk2'lerde temiz ve düşük km'li araç bulman pekala kolay.
    Mk1 için ise baya uğraşman gerekecek,hor kullanılmışı çokca var.Zaten fiyatları da çok dengesiz bu yüzden.Tek tük anniversary özel donanım üretimleri çıkıyor.

    Rx8 sonuçta gerçek bir coupe değil.

    Mk1'ine binmiş kullanmışlığım var,güzel araba kokpit ve yerleşim sanki gerçek bir spor bir araç kullanıyormuşsun hissini yaşatıyor.Motul yağ kullanacaksın.Bagajda bulunduracaksın her daim 2lt.Bu motorun tipi böyle.Rektefiye olayı gerçek anlamda yok sandık motor takılıyor.

    50.000 km motor ömrü diye birşey söz konusu değil.Kaliteli kullanım önemli.Zamanında 80'lerdeki rx7'lerin wankell motorlarınu bilinçsizce öttürüp,daha sonra yerine Ford Granada 2,9 motorlar takıldığı için şehir efsanesi oldu bu olay maalesef.

    Gerçi yurtdışında Rx8 rektefiye yapan tipler mevcut garip şekillerde ama bizim için ölçü tabiki değil.

    Bence mk2 kasa 20.000 km bandında recaro paket bir Rx8 alabilirsin.Bmw'den sonra çok başka bir tad alacağın aşikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Rx8 modeli mk1 ve mk2 olarak iki türlü,sen ilk nesil mi istiyorsun yoksa makyajlanmış son paket mi istiyorsun.

    Mk2'lerde temiz ve düşük km'li araç bulman pekala kolay.
    Mk1 için ise baya uğraşman gerekecek,hor kullanılmışı çokca var.Zaten fiyatları da çok dengesiz bu yüzden.Tek tük anniversary özel donanım üretimleri çıkıyor.

    Rx8 sonuçta gerçek bir coupe değil.

    Mk1'ine binmiş kullanmışlığım var,güzel araba kokpit ve yerleşim sanki gerçek bir spor bir araç kullanıyormuşsun hissini yaşatıyor.Motul yağ kullanacaksın.Bagajda bulunduracaksın her daim 2lt.Bu motorun tipi böyle.Rektefiye olayı gerçek anlamda yok sandık motor takılıyor.

    50.000 km motor ömrü diye birşey söz konusu değil.Kaliteli kullanım önemli.Zamanında 80'lerdeki rx7'lerin wankell motorlarınu bilinçsizce öttürüp,daha sonra yerine Ford Granada 2,9 motorlar takıldığı için şehir efsanesi oldu bu olay maalesef.

    Gerçi yurtdışında Rx8 rektefiye yapan tipler mevcut garip şekillerde ama bizim için ölçü tabiki değil.

    Bence mk2 kasa 20.000 km bandında recaro paket bir Rx8 alabilirsin.Bmw'den sonra çok başka bir tad alacağın aşikar.

    Gerçekten çok temiz ve güzel bilgiler verdin (iz) teşekkür ederim.

    Lakin ben bu aracı alacağımda şöyle bi sorun gözümün önünde canlandırıyorum , ben bu arabaya nerde baktırcam. Bir bmw gösterseniz 5-10 saniye motorunu dinlesem arabanın evveliyatını sayabilirim.

    Ama Rotary diye motor üretmiş adam ben bunun ne sesinden ne görünüşünden ne tarzından bişi anlarım anlıyanı nerde bulcam istanbul da yaşıyorum bu arada.

    Makyajlı kasasını hiç beğenmiyorum arabanın ama mk2 motor dediğiniz gibi daha olumlu her zaman yeni nesil motoru eski nesile tercih ederim.

    Ayrıca çok garip gelecek çok enteresan bi sorum daha var acaba olur mu tarzı varsayıyorum ki ben bu arabanın motorunu yedim alıp acaba 330 motoru ya da m3 motoru daha doğrusu avrupa motoru silindirli pistonlu enjektörlü bir motor koyabilir miyim buna ? o zaman bu araba tadından yenmez ömürlük kullanırım.

    Şahsen bu arabanın %100 hatasının ne kadar saygı duysamda Rotary motor olduğu kanaatindeyim. Bu kasaya bu ağırlık ölçümlerine 2000 cc lik atmosferik bir motor atsalardı 190 beygir civarı bi güç elde etselerdi yeterliydi.

    neyse olmuş ile ölmüşe çare yok.

    Yakıt sarfiyatı konusunda hala net bilgi elde edemiyorum çok enteresan bu arabanın yakıt tüketimi çok belirsiz. :))




  • Kullanmadım ama baya araştırdım. Bir kaç yerli video var oturup izleyin. Kendi yağını vs kullandığınızda 250k km ye kadar rahat rahat kullanabiliyormuşsunuz sanırım. Biraz güzel bir kadın gibi. Tamam harcamaları bakımı vs var ama seni de üstün gösteriyor. Sağlam yakıyormuş sanırım ama düzgün kullanımda çok üzeceğini sanmam. 3 kapı ama 5 kapı da olabiliyor arkadakilerin binip inmesi çok rahat olacaktır 3 kapıya göre. Scirocco ya göre çok daha albenili bi araç performansına bir şey diyemem. 26 yaşındaysan rx sana iyi ekmek çıkartır.
  • Impreza diyorum ama uğraşırım diyorsan rx-8

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Rx8 modeli mk1 ve mk2 olarak iki türlü,sen ilk nesil mi istiyorsun yoksa makyajlanmış son paket mi istiyorsun.

    Mk2'lerde temiz ve düşük km'li araç bulman pekala kolay.
    Mk1 için ise baya uğraşman gerekecek,hor kullanılmışı çokca var.Zaten fiyatları da çok dengesiz bu yüzden.Tek tük anniversary özel donanım üretimleri çıkıyor.

    Rx8 sonuçta gerçek bir coupe değil.

    Mk1'ine binmiş kullanmışlığım var,güzel araba kokpit ve yerleşim sanki gerçek bir spor bir araç kullanıyormuşsun hissini yaşatıyor.Motul yağ kullanacaksın.Bagajda bulunduracaksın her daim 2lt.Bu motorun tipi böyle.Rektefiye olayı gerçek anlamda yok sandık motor takılıyor.

    50.000 km motor ömrü diye birşey söz konusu değil.Kaliteli kullanım önemli.Zamanında 80'lerdeki rx7'lerin wankell motorlarınu bilinçsizce öttürüp,daha sonra yerine Ford Granada 2,9 motorlar takıldığı için şehir efsanesi oldu bu olay maalesef.

    Gerçi yurtdışında Rx8 rektefiye yapan tipler mevcut garip şekillerde ama bizim için ölçü tabiki değil.

    Bence mk2 kasa 20.000 km bandında recaro paket bir Rx8 alabilirsin.Bmw'den sonra çok başka bir tad alacağın aşikar.

    Gerçekten çok temiz ve güzel bilgiler verdin (iz) teşekkür ederim.

    Lakin ben bu aracı alacağımda şöyle bi sorun gözümün önünde canlandırıyorum , ben bu arabaya nerde baktırcam. Bir bmw gösterseniz 5-10 saniye motorunu dinlesem arabanın evveliyatını sayabilirim.

    Ama Rotary diye motor üretmiş adam ben bunun ne sesinden ne görünüşünden ne tarzından bişi anlarım anlıyanı nerde bulcam istanbul da yaşıyorum bu arada.

    Makyajlı kasasını hiç beğenmiyorum arabanın ama mk2 motor dediğiniz gibi daha olumlu her zaman yeni nesil motoru eski nesile tercih ederim.

    Ayrıca çok garip gelecek çok enteresan bi sorum daha var acaba olur mu tarzı varsayıyorum ki ben bu arabanın motorunu yedim alıp acaba 330 motoru ya da m3 motoru daha doğrusu avrupa motoru silindirli pistonlu enjektörlü bir motor koyabilir miyim buna ? o zaman bu araba tadından yenmez ömürlük kullanırım.

    Şahsen bu arabanın %100 hatasının ne kadar saygı duysamda Rotary motor olduğu kanaatindeyim. Bu kasaya bu ağırlık ölçümlerine 2000 cc lik atmosferik bir motor atsalardı 190 beygir civarı bi güç elde etselerdi yeterliydi.

    neyse olmuş ile ölmüşe çare yok.

    Yakıt sarfiyatı konusunda hala net bilgi elde edemiyorum çok enteresan bu arabanın yakıt tüketimi çok belirsiz. :))

    Mazda'nın kendine has bir olayıdır bu motor,gayet de güzel iş çıkardılar.Tarihe adlarını yazdırdılar bu şekilde.Özgünlük böyle birşey.Mazda'nın geçmişte amiral gemisi Xedos'larda kullandığı V6'ları da çok sağlam ve dayanıklıdır.Ama rx8'de hiçbir zaman düşünmediler.

    Aerodinamik ve devir bandı çevirmede,ayrıca seyir halinde gayet iyi bir araç rx8,beygir,tork,fren,ağırlık merkezi ve dağılım gibi temel branşlarda ziyadesi ile seni memnun eder.

    Ben de düşündüm bir ara makyajlı rx8 almak ama bana hitap etmiyor maalesef.Nissan 350z bak diyeceğim ama onun da motoru Renault Velsatis ile aynı,yani ortak platform devşirme motoru.Hem fiyatları da çok gereksiz arttı.Rx8 şu an edeceği paranın giderini her türlü verecek bir araç,sanmıyorum ki pişman olasın.

    İstanbul'da yaşayıp servis sıkıntın olması abestle iştigal etmek olur.Tam yerindesin sorunsuz binersin.

    Motor mevzusunda biliyorsun kafana göre alıp takamazsın mevzuatlar baya geniş ve zor,evlat edinmek daha kolay motor edinmekten bu ülkede.M3 motoru felan çok spesifik ve gereksiz işler,temiz bir 321 hp'lik motor bulman zaten zor zira yürüyen M3'lerde bile düzgün motor bulmak zor,artı artaç karoseri ağırlık ve çap olarak zaten kaldırmaz.

    Sen motor mevzusunu kafanda çok takmışsın,istersen haftasonu birkaç özel Mazda servisine git,olaya yerinden gir ve kafandaki suallere uzmanlarından cevap al.




  • E46 m3 varken boşverin rx-8'i

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motoru gerçekten özel bir motor ve çalışma sistemi çok farklı bu yüzden büyük ilgi istiyor.yağ yakma problemi baya fazla bu yüzden ayda 1 yağına baktırılmalı bence
    bildiğim kadarıyla 2010 yılında araç makyaj geçirdi tercih edicekseniz yeni olanı tercih edin çünkü araç gerçekten çok güzel görünüyor içi ,body kiti ve farları çok hoş
    motoru bence düzgün kullanılırsa 100bin kmyi rahatlıkla aşar tabi sizden önceki sahibinin kullanımına göre değişir
    yakıt konusunda basınca 30 litre yaktığını bile söyleyenler var:D ama normal kullanımda 15 litre civarı olacağını düşünüyorum
    ikinci elide normal bir araca göre tabikide sıkıntılıdır ama neden satılmasın bu aracında bir çok fanı var türkiyede
    bütçem olsaydı ikinci araç olarak almayı gerçekten düşünürdüm tabiki makyajlı ve 30bin kmnin altındaki bir araç olması şartıyla




  • faho kullanıcısına yanıt
    Şapka çıkarıyorum arkadaşım verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum :) Evet kafamda olan tek sıkıntı arabanın motoru indirmesi bana korkulu rüya gibi geliyor hangi araba olursa olsun motor indirmek atın seni sırtından atması gibi birşey.
    Ama yine de arabaya tekrardan ısındım söylediğin ve verdiğin bilgilerle tekrardan teşekkür ederim.

    En kısa zamanda gidip bi mazda bayiinde olay yeri incelemesi yapıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twin Turbo

    E46 m3 varken boşverin rx-8'i

    hocam ben e46 m3 sahibi biriydim. Alman arabasının spor performansı ile Uzak doğu arabasının spor performansı çok farklı motor tepkimeleride farklıydı. Evet aldığımda e46 m3 e hasta oldum 1 yıl kadar kullandım .

    Ama şöyle bi gerçek var yolda giderken ışıklarda gidiyorum karşımda sağ tarafında m3 yazan bi 316 görünce hayattan soğuyordum bide yanımda korna çalıyordu bassana der gibi.

    Kısacası o kadar kült arabadan millet soğuttu beni ve bmw nin bi yandan da hatası buydu hâla da aynı kafa ile devam ediyorlar. Tabi adam türkiye ye göre araç üretmiyor.
    Şahsen e46 m3 ün görüntüsü kaslı görünüşü Rx 8 i ona çarpar 5 e katlar.

    Ama insan bu zamana kadar 4 defa e46 kasaya binince doğal olarak değişik birşeyler arıyor :) Hem Rx 8 in performansının m3 ten zerre aşşa kalır bi yanı yok




  • Rx 8 tek kapı değil yalnız hocam. Kapılarının tam açıldığı fotoğrafları incelemenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twin Turbo

    E46 m3 varken boşverin rx-8'i

    hocam ben e46 m3 sahibi biriydim. Alman arabasının spor performansı ile Uzak doğu arabasının spor performansı çok farklı motor tepkimeleride farklıydı. Evet aldığımda e46 m3 e hasta oldum 1 yıl kadar kullandım .

    Ama şöyle bi gerçek var yolda giderken ışıklarda gidiyorum karşımda sağ tarafında m3 yazan bi 316 görünce hayattan soğuyordum bide yanımda korna çalıyordu bassana der gibi.

    Kısacası o kadar kült arabadan millet soğuttu beni ve bmw nin bi yandan da hatası buydu hâla da aynı kafa ile devam ediyorlar. Tabi adam türkiye ye göre araç üretmiyor.
    Şahsen e46 m3 ün görüntüsü kaslı görünüşü Rx 8 i ona çarpar 5 e katlar.

    Ama insan bu zamana kadar 4 defa e46 kasaya binince doğal olarak değişik birşeyler arıyor :) Hem Rx 8 in performansının m3 ten zerre aşşa kalır bi yanı yok

    Hocam valla bende sürekli aynı şeyi düşünüyodum adamlar üşenmişler M arabalarına kasa üretmeye 3 serisine 5 serisine bi tampon bi jant koyup devam ediyorlar ama e60 m5 ler tip motor kullanılabilirlik olarak çok iyi gözüküyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emre.35 kullanıcısına yanıt
    Hocam o araba dışardan bakınca 4 kapı içine girince tek kapı oluyor arka tarafa insan sığmıyor zaten fino köpek sahibi olursam bigün onu sığdırabilirim anca tek kapı derken kastım spor arabaydı işte :))
  • Twin Turbo kullanıcısına yanıt
    hocam şahsen ne e60 m5 ne e46 m3. Bmw nin yaptığı bu zamana kadar ki ve bi 10 yıl boyunca yapabileceği en iyi m serisi arabası e64 m6 dır.
    sizde m6 olduğunu biliyorsunuz da maddi gücümüz yetmediği için pek ilerde alacağımız arabalar listesinde durmuyor ondan akıldan siliniyor :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    Şapka çıkarıyorum arkadaşım verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum :) Evet kafamda olan tek sıkıntı arabanın motoru indirmesi bana korkulu rüya gibi geliyor hangi araba olursa olsun motor indirmek atın seni sırtından atması gibi birşey.
    Ama yine de arabaya tekrardan ısındım söylediğin ve verdiğin bilgilerle tekrardan teşekkür ederim.

    En kısa zamanda gidip bi mazda bayiinde olay yeri incelemesi yapıcam

    Ölümün bile biz faniler için apansız gelebildiği bir yaşam döngüsünde bu tarz mekanik şeylere takılma,Japonlar mühendislikte özel birşeyler üreteceklerse kıldır ve Mazda firma olarak ekstra kıldır rahat ol sen.




  • Bambaşka bir önerim var. FN2 Type R

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bir şey eklemek isterim.Bitkiden yapılan bir yağ kullanılıyormus wankel motorda böylelikle rotarda kurum birikintisi olmuyormus motor ömrü uzuyormus.Ayrıca forumda okumuştum motor bittiğinde japonyadan sıfır sandık motor getirtilip takması falan toplam 8000 tl tutuyor diyorlardı.8000 iyi bir fiyat gibi 500.000 km bile gider diyorlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rash.87 -- 27 Mart 2015; 23:06:01 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota gt86 veya Subaru brz neden düşünmüyorsunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.