Şimdi Ara

Mazda RX-8 hakkında ne düşünüyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gelecek aylar içerisinde almayı düşündüğüm bir araç. Sizce zevkine alınabilecek bir araç mı?
    Alırken nelere dikkat edilmeli, kronik problemleri nelerdir, nasıl bakımı yapılmalı, bilginiz var mıdır? Bakım ve yürütme maliyetleri, benzin dahil, pek önemli değil benim için, çok sık arıza çıkarmasın, yolda kalmayım yeterli benim için.



  • Sadece düşüncemdir.

    Benimde beğendiğim bir araç ama bence beğenmekle kalmak en iyisi . araç motoru rotary motor ve yaklaşık 150,000 kmde yeni sandık motor takılmalı . tamir ediyoruz diyenler var ama genel kanı tamir edilmeyeceği .aracın fiyatı harici cüzdanın bayağı bir yedekli olması gerek . mazda servislerinin Türkiyedeki durumu da malım .

    şuna inanıyorum optimum bir araç almak sonuçta her zaman daha karlı olacaktır .


    Ama yinede çok güzel bir araç ...
    Matt Rittmanyoutube
    How a Rotary Engine Works
    https://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI




  • Dediğim gibi bakım masrafları pek problem değil, araca bakabilecek bütçem var, sadece çok fazla sorun çıkarır mı ya da yolda kalır mıyım düşüncesinden korkuyorum açıkçası.
  • bende zamanında bakmıştım bildiklerimi yazayım ;

    sandık motorun servis fiyatı 100.000-150.000 tl diye hatırlıyorum

    ilk binişte rolantide 10 dk beklemek gerekiyor, yine kapatırkende beklenecek.

    ısındıktan sonra, her kullanımda red line görülmesi gerekiyor.

    18 lt x 7.2tl = 1.3 tl yakıtı var.

    dexeila yağının 5000 km de bir değişmesi gerekiyor. artık türkiyeye gelmiyor diye biliyorum.
  • motor dışında sorun çıkaracağını sanmam ama onunda maaliyetleri ortada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    bende zamanında bakmıştım bildiklerimi yazayım ;

    sandık motorun servis fiyatı 100.000-150.000 tl diye hatırlıyorum

    ilk binişte rolantide 10 dk beklemek gerekiyor, yine kapatırkende beklenecek.

    ısındıktan sonra, her kullanımda red line görülmesi gerekiyor.

    18 lt x 7.2tl = 1.3 tl yakıtı var.

    dexeila yağının 5000 km de bir değişmesi gerekiyor. artık türkiyeye gelmiyor diye biliyorum.
    güzel bir hafta sonu arabası olur gibi duruyor, motora da iyi bakılması lazım anladığım kadarıyla
  • alacağın araç kaç yaşında 2012 den beri üretimi yapılmıyor, 2 silindirli 1,3 wankel motorun en büyük kronik sorunu olarak rotary ünitesinde ki yağ keçelerinin bir müddet sonra sızdırmazlığının engellenememesi neticesinde motorun tamirinin çok zor olduğu kucağa alındığında sandık motor ile yenilenmesi gerektiğini söyleyebilirim.

    ben mazda mx-5 tercih ederdim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    alacağın araç kaç yaşında 2012 den beri üretimi yapılmıyor, 2 silindirli 1,3 wankel motorun en büyük kronik sorunu olarak rotary ünitesinde ki yağ keçelerinin bir müddet sonra sızdırmazlığının engellenememesi neticesinde motorun tamirinin çok zor olduğu kucağa alındığında sandık motor ile yenilenmesi gerektiğini söyleyebilirim.

    ben mazda mx-5 tercih ederdim...
    mx-5 soft top olduğu için kış kullanımına müsait durmuyor
  • 10 dakika beklemek falan böyle birşey yok, ilk çalıştırmada 30 saniye bekleyip devir düşünce çıkıyorsun. Yalnız kapatırken 5000 devir civarına çıkıp gaz vererek kapatmak (5000 devirde yağ enjektörleri açılıyor) daha sonraki ilk çalıştırma için segmanların ilk dönüşe yağlı başlaması bakımından önemli.

    Yolda kalıp kalmama durumun önceki sahibinin senin alacağın araca göstermiş olduğu özenle ilgili. En basitinden soğutma suyunu bile önerilen FL22 sıvıyla değiştirilmesi lazım. Motor yağı her 2-3 depoda bir kontrol edilecek, 5000 km'de bir yağ değişimi yapılacak. Parçaları markanın diğer araçları ile dönüşümlü değildir, yani her parçası kendine özeldir wankel motorun, bu yüzden diğer modeller gibi milyon km test edilmemiştir haliyle. Şanzıman baskı-balata hassas, ateşlemesi hassas. Kesinlikle soğuk iklim otomobili değil ve en meşhuru apex seal mevzusu, dönüp dolaşıp iş segmanlara geliyor. Motor kompresyonunu ölçtürmek, alınacak araçla uzunca bir sürüş yapıp hiçbir devir dalgalanaması olmadığını görmek şart. Normalde krema gibi çalışır wankel motor ne ara devirleniyor anlamazsın bile, motorun çalışmasını çok iyi analiz edilmesi lazım. Çok şey yazılır da bu konuda çok fazla kaynak var zaten internette araştırın cevapları bulursunuz.

    Parça sorunu olacağını hiç sanmam, bazı detay ilginç parçalar harici. Yağı Mazda original oil 5w-30'dur ve her serviste var, dexellia yağın aynısı ismi değişti. Ayrıca bu yağ total'in 5w-30 yağı ile aynı, bulamazsan total koyabilirsin.




  • iyi bakılmamış bir rx-8 başınıza bela olacaktır...

    bu araçların motoru rotary motor bu sebeple çok yüksek devir çevirerek kullanılıyor. eğer ilk sahibi bakımlarını tam zamanında ve eksiksiz olarak yaptıysa sorun yok, gönül rahatlığıyla alınır. ancak bakımsızsa uğraşırsınız... hele hele yağ bakımına çok dikkat edilmiş olması gerekiyor.

    ben olsam risk almazdım. tanıdık, bildik birinden bulup almak lazım bu tarz bir aracı. bilmediğin bir aracı almak tam anlamıyla bir kumar olacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.