Şimdi Ara

Mazda Rx 8 hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
5.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle rx8 tek kapı değil 4 kapıdır
    S2000 ile rx8i karşılaştırmak gerekirse rx8 drift yapar s2000 kıç atar yol tutuşu bakımından s2000 düzgün lastikle rx8 den kat kat iyidir yol tutar
    Rx lerde olan motor yeme muhabbeti yanlıştır düzgün bakımı yapılan ve 300.000 kmde olan rxler vardır rxlerin bakımı düzgün yapılırsa motor felan yemez her 5000 kmde bir kendi özel yağını koymanız lazım ve bu yağı bulmak zor değil ayrıca rx8 lerde motor reflektiyesi mümkündür biraz pazarlıkla 35-40 bin liraya alınabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burası çok sessiz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    Merhaba arkadaşlar neredeyse 1 yıla yakındır kafamda olan bu düşünce hakkında sorularım var bilgili olanlar lütfen cevaplasın 26 yaşındayım ve arabadanda anlarım bu melet hariç yani geyik muhabbet olmazsa sevinirim.

    Arkadaşlar şimdi kendime ait e46 2004 model bi 320i var ben aracımdan memnunum ama sedan bir araba tek kapıya geçmek istiyorum.

    ve gözümü kesen 2 araba var 1ncisi Honda s2000 2ncisi ise Mazda Rx8
    S2000 hakkında düşüncelerim gereğinden çok daha pahallı bir araba bu araba ilk çıktığı zamanlar 60 bin tl civarına satılıyordu şimdi 90 bin tl aşşasına alınmıyor ha iyi araba sorunsuz araba ama bile bile kazık yemek istemiyorum.


    İkincisi ise s2000 den çok daha hoşuma giden görünüş olarak Rx 8 fiyatları gayet cazip ikinci elde ama milyon tane kafamda soru var

    1ncisi bu arabanın motor yeme ihtimali cidden 50 bin KM midir ?
    2ncisi elden çıkarması zor mudur
    3ncüsü kullanan biri varsa yakıtı nedir kendi aracım 11 litre yakıyor
    4 ncüsü siz olsanız alır mısınız ?

    ayrıca Rx8 ile neredeyse kafa kafaya takaslıyabiliyorum kendi aracımı hatta üstüne para bile alabilirim

    2004 winning blue rx8 sahibi olan birisi olarak sorularınızı kulaktan dolma değil bizzat sahibi olarak cevaplandırayım.

    1- hayır motor yeme olayı 50k değildir, kendi yağını koyarsanız 50k nın birkaç katıdır. Ben 50k da motor değiştirdim diyen birisini 2010 dan sonra ne duydum ne gördüm, sorun servisin bile yanlış koyduğu yağ idi. 2010 da biten bir efsaneyi herkes hala konuşuyor.
    2- evet 2. piyasası ölüdür, sebebi ustası az dikkat isteyen bir arabadır.
    3- yakıt olayı ile ilgili bilgiyi şu biçimde sormak lazım ateşleme ne zaman değişti? 30k önce buji, bobin, kablo yenileten adamın yakıtı şehir içi 13dür, 16-17 litre yakıyorum diyen adam size bu arabada 2 farklı buji kullanıldığını bile söyleyemez.
    4- ben aldım ve 1 gün bile pişman olmadım.

    eksileri
    Öncelikle RX8 binek bir araç değildir spor bir araçtır, eğer kilometre yapıyorsanız bu araba size uygun değil.
    RX8 hangi ruhu taşıdığını bilmek gerekir bu arabanın amacı m5 ile kapışmak değildir, s2000 daha iyi muhabbetlerine girmeyeceğim çünkü bence bir defans ile forveti kıyaslamak aptalcadır, çok meraklı olan "Nurburgring den naber der" geçersiniz sanki yollarımız harika da her gün top speed deniyoruz?
    motorun önü çok ciddi paralar harcanmadıkça ciddi beygirler elde edilemez mesela.

    artıları
    rx8 diğer arabalardan ayıran en büyük özelliği 2 tip kullanıcısı vardır; apaçi sezonluk alır arabanın canını çıkarır veya bilinçli rx8 kullanıcısı. bu manada bilen adamdan alırsanız pişman olmazsınız, 3 lira ucuzunu alırsanız 2.. sorunun cevabına dönersiniz.
    fabrika çıkışı 231bg olarak şuanda piyasada fiyat/performans bakımından hiç bir alternatifi yoktur, yakınından geçen araba yoktur.
    içi küçük diyen arkadaşlara 175cmx2 kişi rahat yolculuk ediyor diyorum, spor otomobil alıp da iç hacim tartışması bir bizim arabada var zaten.

    soru cevap yaparsak herkes daha çok faydalanırlar, milyonlarca soruyu cevaplarım tartışmaya girmek isteyen arkadaşlarda varsa kullandığı arabaları / daha önce sahibi olduğu arabayı yazarsa kriterleri daha doğru belirleriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Rx8 modeli mk1 ve mk2 olarak iki türlü,sen ilk nesil mi istiyorsun yoksa makyajlanmış son paket mi istiyorsun.

    Mk2'lerde temiz ve düşük km'li araç bulman pekala kolay.
    Mk1 için ise baya uğraşman gerekecek,hor kullanılmışı çokca var.Zaten fiyatları da çok dengesiz bu yüzden.Tek tük anniversary özel donanım üretimleri çıkıyor.

    Rx8 sonuçta gerçek bir coupe değil.

    Mk1'ine binmiş kullanmışlığım var,güzel araba kokpit ve yerleşim sanki gerçek bir spor bir araç kullanıyormuşsun hissini yaşatıyor.Motul yağ kullanacaksın.Bagajda bulunduracaksın her daim 2lt.Bu motorun tipi böyle.Rektefiye olayı gerçek anlamda yok sandık motor takılıyor.

    50.000 km motor ömrü diye birşey söz konusu değil.Kaliteli kullanım önemli.Zamanında 80'lerdeki rx7'lerin wankell motorlarınu bilinçsizce öttürüp,daha sonra yerine Ford Granada 2,9 motorlar takıldığı için şehir efsanesi oldu bu olay maalesef.

    Gerçi yurtdışında Rx8 rektefiye yapan tipler mevcut garip şekillerde ama bizim için ölçü tabiki değil.

    Bence mk2 kasa 20.000 km bandında recaro paket bir Rx8 alabilirsin.Bmw'den sonra çok başka bir tad alacağın aşikar.

    Gerçekten çok temiz ve güzel bilgiler verdin (iz) teşekkür ederim.

    Lakin ben bu aracı alacağımda şöyle bi sorun gözümün önünde canlandırıyorum , ben bu arabaya nerde baktırcam. Bir bmw gösterseniz 5-10 saniye motorunu dinlesem arabanın evveliyatını sayabilirim.

    Ama Rotary diye motor üretmiş adam ben bunun ne sesinden ne görünüşünden ne tarzından bişi anlarım anlıyanı nerde bulcam istanbul da yaşıyorum bu arada.

    Makyajlı kasasını hiç beğenmiyorum arabanın ama mk2 motor dediğiniz gibi daha olumlu her zaman yeni nesil motoru eski nesile tercih ederim.

    Ayrıca çok garip gelecek çok enteresan bi sorum daha var acaba olur mu tarzı varsayıyorum ki ben bu arabanın motorunu yedim alıp acaba 330 motoru ya da m3 motoru daha doğrusu avrupa motoru silindirli pistonlu enjektörlü bir motor koyabilir miyim buna ? o zaman bu araba tadından yenmez ömürlük kullanırım.

    Şahsen bu arabanın %100 hatasının ne kadar saygı duysamda Rotary motor olduğu kanaatindeyim. Bu kasaya bu ağırlık ölçümlerine 2000 cc lik atmosferik bir motor atsalardı 190 beygir civarı bi güç elde etselerdi yeterliydi.

    neyse olmuş ile ölmüşe çare yok.

    Yakıt sarfiyatı konusunda hala net bilgi elde edemiyorum çok enteresan bu arabanın yakıt tüketimi çok belirsiz. :))

    10k devir bu devirde neredeyse hep full güç

    Araba çok iyi bir gidişe sahip dediğin ortalama 4 silindir motoru rektefiye edeceğini paraya buna 0 motor indirirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • kardeşim benim ne gerek var macera aramaya. Al bilindik bişe rahatına bak neden böle dedim diyecen şimdi 1- dolar durmuyor 2- elden çıkarma lafını kullanmışsın elden çıkarma lafını kullanan kişi tutulmayan arabanın sadece resimlerine bakmalıdır bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NakeBenihime

    Gerçekten çok temiz ve güzel bilgiler verdin (iz) teşekkür ederim.

    Lakin ben bu aracı alacağımda şöyle bi sorun gözümün önünde canlandırıyorum , ben bu arabaya nerde baktırcam. Bir bmw gösterseniz 5-10 saniye motorunu dinlesem arabanın evveliyatını sayabilirim.

    Ama Rotary diye motor üretmiş adam ben bunun ne sesinden ne görünüşünden ne tarzından bişi anlarım anlıyanı nerde bulcam istanbul da yaşıyorum bu arada.

    Makyajlı kasasını hiç beğenmiyorum arabanın ama mk2 motor dediğiniz gibi daha olumlu her zaman yeni nesil motoru eski nesile tercih ederim.

    Ayrıca çok garip gelecek çok enteresan bi sorum daha var acaba olur mu tarzı varsayıyorum ki ben bu arabanın motorunu yedim alıp acaba 330 motoru ya da m3 motoru daha doğrusu avrupa motoru silindirli pistonlu enjektörlü bir motor koyabilir miyim buna ? o zaman bu araba tadından yenmez ömürlük kullanırım.

    Şahsen bu arabanın %100 hatasının ne kadar saygı duysamda Rotary motor olduğu kanaatindeyim. Bu kasaya bu ağırlık ölçümlerine 2000 cc lik atmosferik bir motor atsalardı 190 beygir civarı bi güç elde etselerdi yeterliydi.

    neyse olmuş ile ölmüşe çare yok.

    Yakıt sarfiyatı konusunda hala net bilgi elde edemiyorum çok enteresan bu arabanın yakıt tüketimi çok belirsiz. :))

    ben bu arabaya nerde baktırcam?
    istanbul'da 9 bayi var, bursa da ustası var

    330 veya m3 motoru koyamazsınız (kanunen) %30 fazlasını koyarsınız "hacmen" oda size eder 1,600 motorlu olur o motordan da 231 bg nasıl çıkar arkaya aktarırken ne kadarı feda olur muamma, ayrıca bu arabanın ağırlık dağılımı 50/50 şeklinde mükemmel dağıtılmıştır, motor tam arabanın ortasında, bu yüzden inanılmaz bir yol tutuş var ve motorun büyüklüğü valiz kadar, m3 motoru hem ağır kaçar hem dengesini bozar hemde kaputta o kadar yer olacağını düşünmüyorum. ayrıca bu konu ile alakalı olarak şanzıman gibi bir sürü konu devreye giriyor. bu işin astarı yüzünü geçer.

    Bu arabanın hatası rotary değil, atom bombası atılmış bir şehrin felsefesini taşıyor asla pes etme diyor, tek amaç hız değil çünkü yollar aşırı virajlı ve dağlık tarif isterseniz tokyo driftin son yarışı gibi. kısacası hızlı ama temel amaç bu değil hız+ mükemmel yol tutuşla-denge ile alakalı.

    bu kasaya 2000 cc motor koysaydınız motor tam ortada olamazdı, ilk virajdada kalçayı bir köşe başına vururdunuz, ben 180 le 3 şerit değiştiriyorum diyen var mı aranızda?

    Ayrıca 2000 motor koysam ortaya yakın koymaya çalışsam bu sefer 50/50 dağıtamazdım ağırlığı, hadi diyelim en mantıklı dağılımı yaptım bu sefer arkadaki koltuklar iptal olurdu a bir saniye zaten honda bunu mazda dan 6 sene önce s2000 ile yaptı..

    şahsi fikrim biran önce 5k dan sonraki sesini içeriden dinlemeniz, içerideki müzik sistemini görmeniz.

    yakıtla ilgili konuyu cevapladım, ateşlemeye bağlı olarak 13, ateşleme birimleri 50 k yı geçtiyse 15-16 ha ben insan değilim ateşleme nedir derseniz 16-17.




  • Turkıye şartlarında RX8 alıpta maceraya girmeyin derim. Parçası ustası olsa yakıt fıyatları normal değerlerde olsa seve seve alınır zaten.

    RX8 ın yakıtı ortalama 17 lıtre rahat var. Antalyada arkadaşım vardı foto çekımı yapalım dıyordum foto çekımı için mekan arıcaz dedıgımde kalp atışları hızlanıyordu garibimin. 50 tl lik yakıtı eve gıdene kadar bıtırıyordu araba. İlk başlarda seversınız ama sonra tıpkı arkadaşım gibi type-r la biri değişse direk vericem dersiniz. Şekil ve ilginç bir araç ama bu şartlarda fantaziden başka bişey değil. Bu segmentte bence TR şartlarında S2000 in rakibi yok. 2.0 240 hp vtec motor az yakıyor çok kaçıyor arkadan itişli üstü açık ve oldukça sade ve şık. Ustasıda bol hastasıda 2. elide her yönüyle alıcısınıda satıcısınıda üzmeyen bir model. Eğer düşünüyorsanız paranızda yetiyorsa beklemeden alın. Yeniside çıksa s2k fiyatları hiçbir zaman düşmeyecek ve kazıklanmış hissini yaşamıcaksınız rahat olun. 70 e alsanız 80 e rahat verirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 15 Nisan 2015; 15:19:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Turkıye şartlarında RX8 alıpta maceraya girmeyin derim. Parçası ustası olsa yakıt fıyatları normal değerlerde olsa seve seve alınır zaten.

    RX8 ın yakıtı ortalama 19-20 lıtre rahat var. Antalyada arkadaşım vardı foto çekımı yapalım dıyordum foto çekımı için mekan arıcaz dedıgımde kalp atışları hızlanıyordu garibimin. 50 tl lik yakıtı eve gıdene kadar bıtırıyordu araba. İlk başlarda seversınız ama sonra tıpkı arkadaşım gibi type-r la biri değişse direk vericem dersiniz. Şekil ve ilginç bir araç ama bu şartlarda fantaziden başka bişey değil. Bu segmentte bence TR şartlarında S2000 in rakibi yok. 2.0 240 hp vtec motor az yakıyor çok kaçıyor arkadan itişli üstü açık ve oldukça sade ve şık. Ustasıda bol hastasıda 2. elide her yönüyle alıcısınıda satıcısınıda üzmeyen bir model. Eğer düşünüyorsanız paranızda yetiyorsa beklemeden alın. Yeniside çıksa s2k fiyatları hiçbir zaman düşmeyecek ve kazıklanmış hissini yaşamıcaksınız rahat olun. 70 e alsanız 80 e rahat verirsiniz.

    RX8 ın yakıtı ortalama 19-20 lıtre rahat var, o kadar rahat yok.




  • değiştim zaten hazırdamı beklıyordunuz postu göndermemi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 15 Nisan 2015; 15:20:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    değiştim zaten hazırdamı beklıyordunuz postu göndermemi ?

    1 lt fazla yazmışsınız ya neyse olsun o kadar :p

    şaka bir yana arkadaşınız arabasının fotosunu çekecek kadar seviyor, 5-6 depoda kendisi amorti edecek değişimi parça yapamıyor mu? işin kötüsü sadece ekonomik açıdan da değil araba yarın öbürgün flood olacak ondan sonra tü kaka rx8.

    hali hazırda bekliyordum bi hondacı yazsak da kavga etseydik diye ahah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N0M4d

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    değiştim zaten hazırdamı beklıyordunuz postu göndermemi ?

    1 lt fazla yazmışsınız ya neyse olsun o kadar :p

    şaka bir yana arkadaşınız arabasının fotosunu çekecek kadar seviyor, 5-6 depoda kendisi amorti edecek değişimi parça yapamıyor mu? işin kötüsü sadece ekonomik açıdan da değil araba yarın öbürgün flood olacak ondan sonra tü kaka rx8.

    hali hazırda bekliyordum bi hondacı yazsak da kavga etseydik diye ahah

    Arkadaşa çekicemiz fotolarla arabasını ilana koyucaktı zaten bi bakımada bu yuzden ıstıyordu TR şartlarında çok giderli bi araç değil ne yazıkki yoksa keşke rx8 e bınsek çok başarılı bı araç. Ama 7 yi hiçbirine değişmem




  • rx8 değşiik güzel bir araç , wankel motoru , düşük hacmi , yüksek sıkıştırma oranı vs . bunlar bir yana
    çok narin bir araçtır , düzgün kullanım ister , dikkatli bakım ister , yüksek tüketimi de var .
    Bence uzak durulması gereken bir araç , bunun yerine subaru vs al daha iyi
  • rx8 lerin fiyatları arttı 2010 modellerine 100 bin istiyorlar yav
  • Rx8'lerde motoru kucağa alan arkadaşların çoğu mineral yağ yerine sentetik kullananlar oldu.

    - Aracın doğası gereği yağı hızla eksiltiyor. Bunu sürekli eklemek gerekiyor. (2-3000km'de ekleme yapmak şart)
    - Yağ bakımlarına gecikmeden uymak lazım. Mineral yağ özelliğini hızlı kaybeder. 50-60'lı yıllarda yağ bakımları maksimum 5000km'de bir olurmuş.

    Motor kucağa alındıktan sonra sandik motor getiriliyor. Diğer arabaların motorlarına göre ucuz bir motor bu. Ancak gene de çok para. Tamir eden çıktı mı hiç mi hiç bilmiyorum. Çok sağlam japon'cu ustalar var. Onlar kesin bilir. Teknik detaylar onlara sorulmalı.

    Düzgün bakılmış, zorlanmamış ve duvarda patlamamış RX8 bulmak da kolay değil. Bulunursa oldukça keyifli olacağını sanıyorum.




  • Hangi rx8?

    Neden rx8?

    keyfe keder binicem,bir de şunun tadına bakayım derserniz alın tabi lakin garajda h.sonu orta ve uzun vadelik spor otomobilim rx8 olsun derseniz biraz sıkıntılı durum işte..

    Mazda'nın zaten yedek parça,servis ve usta sıkıntısı var bir de buna wenkel motorlu rx ekleyince katmerli oluyor,impreza sti-evo 9-350z ve s2000 gibi sürüş dinamikleri ve karakteri olan bir araç fakat e46 gibi yüklenmeye gelecek bir araç değil,narin,sürekli ilgi isteyen haatun gibi..biraz pist için uyarlanmış bir alet,dön dolaş dur pist içinde mini tadında zevkinde bir otomobil..
  • sonuç ne oldu?
  • sonuc konuyu 26 yasinda acmisim simdi yas 31

    gittim onun yerine tak kapi 330 aldim memnun kalmadim 2 yildir da opel astra sahibiyim duruyo kapida :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok masraflı zor satılır. Motoruna bakmayı bilmek gerek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rx8'in bakımı ve doğru motor yağı kullanımı hayati bir önem taşır. 50.000'de motor yiyor deniliyor evet, ama arabasının bakımını zamanında yapmayan kişilerde görülüyor bu durum. DEXELİA ULTRA 5W-30 isimli bir motor yağı var, rx8'e bu yağdan koymanız gerekiyor. kesinlikle rx8'e tam sentetik yağ önerilmiyor. dexelia 5-30 olmasına rağmen yarı sentetik bir yağ (yanlışım varsa düzeltiniz).

    oturduğum sitede siyah renkli bir rx8 sahibi bir ağabeyim var. çoğunlukla istanbulpark'a pist günlerine de katılıyor. genel olarak aracından memnun ve yıllardır sürüyor. oturduğumuz yer yokuşlu bir yer ve yokuşlarda biraz zorlandığından bahsediyordu bana, sürekli yüksek devir çevirmen gerekiyormuş ancak bu da benzini içmesine sebep oluyor. rx8 çok yakan bir araç. ama bu tarz bir araç düşünen kişinin de yakıt konusunu dert edeceğini pek sanmıyorum.

    rx8 apaçi arabası değil, binici arabasıdır. apaçilerin ellerinde heba olmuş örneklerine denk gelirseniz başınızı ağrıtacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 18 Ağustos 2019; 17:10:19 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.