Şimdi Ara

Lastiğin bu şekilde yarılması normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;


    Günü birlik gidiş geliş 500 km bir seyahatim oldu giderken hiç bir şey yoktu dönerken son 10 km arabada güçlü bir sarsıntı sonrasında en uygun yerde kenara aldığımda sağ arka lastiğin yanaktan yarıldığını gördüm..


    Lastikler Lassa Snoways 4 ve 2020 üretim yeni lastik..

    Lassa’ya garanti başvurusunda bulundum süreç devam ediyor..


    Lastikleri internetten almıştım satıcı süreci takip ediyor. Tüketici hakem heyetini son çare düşüneceğim..


    Sizce neden olmuş olabilir ? Lastikçinin görüşü lastik hava basıncı düşmüş ve jant lastiği aşındırmış şeklinde..


    Tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum..



    Lastiğin bu şekilde yarılması normal mi?
    Lastiğin bu şekilde yarılması normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackEagles2 -- 27 Aralık 2020; 21:1:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Yarılması: Nedenleri ve Ne Yapılması Gerektiği

    Araba lastikleri, aracın güvenli ve verimli çalışması için hayati önem taşır. Ancak, bazen lastiğin yanaklarında, sırtlarında veya tabanlarında yırtıklar veya yarılmalar oluşabilir. Bu durum, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir.

    En yaygın lastik yarılması nedenleri şunlardır:

    • Yol bozukluklarına çarpma: Kötü yol koşulları, lastiklerde ani darbelere ve yırtılmalara neden olabilir.
    • Aşırı hız: Aracı çok hızlı sürmek, lastiğin aşınmasına ve hasar görmesine neden olabilir.
    • Yanlış lastik basıncı: Düşük veya aşırı yüksek lastik basıncı, lastiğin eşit olmayan şekilde aşınmasına ve zayıflamasına yol açabilir.
    • Kaldırımlara sürtünme: Kaldırımlara veya diğer yüksek nesnelere sürtünmek, lastiğin yanaklarında yarılmalara neden olabilir.
    • Keskin nesneler: Cam kırıkları, çiviler veya diğer keskin nesneler lastiğin tabanını veya sırtını delebilir.

    Lastik yarılması meydana geldiğinde, aracınızı güvenli bir yere çekmeniz ve lastiği mümkün olan en kısa sürede tamir ettirmeniz veya değiştirmeniz önemlidir. Yarılmış bir lastikle araç kullanmaya devam etmek tehlikelidir ve daha fazla hasara neden olabilir.

    Bazı durumlarda, lastik yarılması garanti kapsamına girebilir. Ancak, bu genellikle lastiğin üretim hatasından kaynaklanması durumunda geçerlidir. Yol bozukluklarına çarpma veya aşırı hız gibi faktörlerden kaynaklanan yarılmalar genellikle garanti kapsamı dışındadır.

    Lastik yarılmasını önlemek için şu önlemleri almanız önerilir:

    • Yollardaki bozukluklara dikkat edin.
    • Uygun hız limitlerine uyun.
    • Lastik basıncınızı düzenli olarak kontrol edin.
    • Kaldırımlara ve keskin nesnelere sürtünmekten kaçının.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynı yerden boydan boya lastiğimiz yarılmıştı. Lakin bizimkinin artık değişme zamanı gelmişti zaten. Lastikçi iç taraftan balon yapmış olabilir demişti. Ama yeni lastiğin böyle olması ilginç.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    Aynı yerden boydan boya lastiğimiz yarılmıştı. Lakin bizimkinin artık değişme zamanı gelmişti zaten. Lastikçi iç taraftan balon yapmış olabilir demişti. Ama yeni lastiğin böyle olması ilginç.

    Evet yeni olması ve Lassa’nın özellikle güçlendirilmiş yanak demsine rağmen boydan boya yankta bu durum oluştu. Çelik jant ve arka sağ olması ciddi bir sorun yaratmadı Allah’tan..


    Lastikçi özellikle düşük hava basıncı sonrası jantın içten lastiği yiyerek aşındırma yaptığını söylüyor ama her şey normaldi bilemiyorum..


    Lassa’dan sonuç alamazsam tüketici hakem heyetine gideceğim.. İlk defa böylesi bir durum yaşadım taban olsa anlarım kendi hatam derim (yolda da yabancı obje vs üzerinden gecmedik) ama yanaktan olması tamamen güvenimi sarstı Lassa’ya..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam benzer durum basima geldi düşük hava basinci ile arabayi kullanmis olabilirsiniz?. Ben lastiği sokturdugumde yanaklarin içten yenmiş oldugunu gordum ve hemen yeniledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackEagles2

    Evet yeni olması ve Lassa’nın özellikle güçlendirilmiş yanak demsine rağmen boydan boya yankta bu durum oluştu. Çelik jant ve arka sağ olması ciddi bir sorun yaratmadı Allah’tan..


    Lastikçi özellikle düşük hava basıncı sonrası jantın içten lastiği yiyerek aşındırma yaptığını söylüyor ama her şey normaldi bilemiyorum..


    Lassa’dan sonuç alamazsam tüketici hakem heyetine gideceğim.. İlk defa böylesi bir durum yaşadım taban olsa anlarım kendi hatam derim (yolda da yabancı obje vs üzerinden gecmedik) ama yanaktan olması tamamen güvenimi sarstı Lassa’ya..



    Alıntıları Göster

    Lastik basınçları izi soğuk lastikte en geç ayda bir kontrol edip aracın uygun lastik psi na göre kullanmalıydiniz kaç ayda bir lastik basınç değerlerine baktın lastikçi doğru söylemiş düşük basınçla kullanıldıkça lastik içten içe zamanla aşınır bişey çıkmaz bundan geçmiş olsunLastiğin bu şekilde yarılması normal mi? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Istedigi kadar hava basıncı düşük olsun boyle bi lastik yarılmaması lazım
  • Hocam farkında olmadan düşük basınçla kullanmışsınız bence lastiği.Lastik basıncı konusu çok önemli,üşenmeyip sık sık kontrol etmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Görüntüye göre inik lastikle seyretmişsiniz. Yarılmayan kısımda da yıpranma bariz görülebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehiriçi ile şehirlerarası yollardaki lastik basınçları birbirinden farklı. Uzun yola giderken yük durumunuza da bağlı olarak, lastiklere biraz daha hava basmanız önerilir. Yola çıkmadan önce basınçları kontrol etmeliydiniz. Uzun yolda herhangi bir çukur da lastiğin yanaktan hava kaybetmesine neden olmuş olabilir. İnik lastikle bir süre giderseniz yanak yıpranır ve iç yapısı zarar görür.

  • Ön inceleme sonucu geldi aynen dediğiniz gibi düşük basınçlı lastikle kullanım olarak belirtilmiş..

    Ders oldu uzun yola çıkmadan mutlaka yük durumuna da göre lastik psi seviyeleri kontrol edilmeli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackEagles2

    Ön inceleme sonucu geldi aynen dediğiniz gibi düşük basınçlı lastikle kullanım olarak belirtilmiş..

    Ders oldu uzun yola çıkmadan mutlaka yük durumuna da göre lastik psi seviyeleri kontrol edilmeli..

    Geçmiş olsun aracın şoför tarafında fabrikaca verilen psi degerleri var kişi veya ağırlık sayısına göre lütfen ne kadar psi yapacaginiza bakın .Bı de uzun yola vs çıkarken lastikler soğukken yani en fazla 1-2 km hareket edip uygun ölçülerle lastiğinin havasını basın.2 haftada bir düzenli kontrol ederseniz kaldırımlara çıkarken park ederken yavaş dikkatli girin balon ve yarilmalara karşı dikkatli olun.Gecmis olsun tekrarLastiğin bu şekilde yarılması normal mi? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 2 senede 2 defa yardim.. Turkiye de yollar cok berbat gayet normal yeni de olsa yarilir 3. dunya ulkesindesin yolda tumsek olur yarilir yol bozuktur yine yarilir anca secim zamani calisirlar sonrasi allah kerim.. japonyada degilsin ki..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fortune 4 -- 31 Aralık 2020; 12:37:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiğin yarılması normal bir şey değil ki "bu şekilde" yarılması normal olsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Geçmiş olsun aracın şoför tarafında fabrikaca verilen psi degerleri var kişi veya ağırlık sayısına göre lütfen ne kadar psi yapacaginiza bakın .Bı de uzun yola vs çıkarken lastikler soğukken yani en fazla 1-2 km hareket edip uygun ölçülerle lastiğinin havasını basın.2 haftada bir düzenli kontrol ederseniz kaldırımlara çıkarken park ederken yavaş dikkatli girin balon ve yarilmalara karşı dikkatli olun.Gecmis olsun tekrar 



    Alıntıları Göster

    Teşekkürler önerileriniz için 👍🏻 Kesinlikle daha dikkatli olacağım artık pandemi dönemi çoluk çocuk yollarda kalmak gerçekten zor bir durum kimsenin başına gelmemesi temennisiyle..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Lastiğin yarılması normal bir şey değil ki "bu şekilde" yarılması normal olsun.

    Hocam tabandan patlasa kendi hatam derdim hiç uğraşmazdım ama lastik hava basıncı düştüğüne dair en ufak bir hissiyatım olmadı. Yada araçta lastik basınç sensörü şart artık bilemiyorum.


    Lassa kabul etmiyor, düşük hava basıncı ile kullanmışsınız diyor nasıl ispatlayacağım da meçhul, işin icinden çıkıyorlar, şimdi bayi ikinci kez inceleme talebi açtı lastik için..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikte garanti hikaye. Firmalar kullanıcı hatası deyip her türlü bahane uyduruyorlar. Ama burada ben de yukarıdaki mesajlara katılıyorum, inmiş lastik kaynaklı gibi duruyor yarılma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun hocam en azından kimseye bir şey olmamış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik Eco olarak geçiyorsa olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resimlerden düşük basınçla çukur veya bir yere jant lastik sıkıştırması gibi duruyor ,sanki jant lastiği kesmiş ,lastik düşük basınçtayken sertçe hız kesiciden geçilmiş olabilir bayanlar frensiz dalıyolar mesela :) lastik olmayan hız kesiciler baya sert ,lastik havasıda az ise o çarpmayla jant lastiğe değer

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.