Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ EGZOZ MUAYENESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Arkadaşım "yalnızca fosil yakıtla çalışan" ve stop etmeyen çalışır vaziyetteki motor nasıl 0 yakıt tüketir ? Bu fizik kanunlarına aykırı. Eğer aracın start stop gibi bir özelliği varsa ya da hybrid türü bir araçsa ve yakıt enjeksiyonu tamamen devre dışı kalıp motor başka bir güç iletimi ile çalışabiliyorsa olabilir. Ama motora yakıt girişi kesildiği an motor stop eder. Motor stop etmiyorsa da yakıt girişi devam ediyor demektir ve minimum düzeyde de olsa yakıt sarfiyatı devam eder. Yakıt harcamak gaza basmakla değil motorun çalışmasıyla başlar.

    Kardesim tekerlerdeki devam eden donme,motoru cevirmeye yetiyor.

    Baska bir yerde buldugum yazi,anlamana yardimci olur


    Öncelikle araç nasıl hareket ediyor bunu kısaca açıklayayım;
    Hareket için gaza basarız, motora yakıt hava karışımı yollarız (veya gaza basmayız araç rölanti devrinde sabit kendisi çalışır), bu karışım bujiler ile ateşlenir ve pistonları hareket ettirir, bu pistonlar krank milini çevirir, krank milide bu hareketi vites kutusuna iletir (motor ile vites kutusu arasındaki bağı sağlayan/yok eden şey baskı balatadır-manuel vites için konuşuyorum), vites kutusu bu hareketi tahrik tekerlerine iletir (aralardaki diferansiyel-aks gibi parçaları yazmıyorum), bu 3 yol çalışma prensibini anlamak için yeterlidir

    Şimdi varsayalımki yeterli eğime sahip 10km'lik rampa aşağı bir yolda aracımız, 60kmh hızla seyir halindeyiz, aracımız 3. viteste, ayağımızı gazdan çektik, (yolun eğimine bağlı olarak ve motor devrine/bıraktığımız vitese bağlı olarak hızımız ya sabit kalacak ya belli bir yere kadar yavaşlayacak yada belli bir yere kadar artacaktır, biz hızımızı sabit tutabilecek şartların oluştuğunu varsayalım), araç viteste ise ayağımızı gazdan çekince devir saati rölanti devrine inmeyecektir, çünkü yukarıda belirttiğim gibi motor ile vites kutusu arasındaki bağ sağlanmış olacaktır, bu ne demektir, motorun stop etmemesi için pistonların ihtiyaç duyduğu döngü tahrik tekerlerinden sağlanacaktır, araç hareket ettiği sürece tahrik tekerleri vites kutusunu çevirir, vites kutusu araç viteste olduğundan (tabi ayak debriyajdan çekili) baskı balata kavrama yapar ve bu hareketi krank miline iletir buda pistonlara ihtiyaç duyduğu döngüyü sağlayarak motor stop etmeden çalışır

    Yine aynı yol, aynı hız, aynı senaryoyu varsayarak vitesi boşa alalım, öncelikle aracımızın hızı ne olursa olsun artacaktır, sabit kalması için fren ile takviyede bulunmamız gerek, yukarıdakinin tam tersine tahrik tekerleri hareketi vites kutusuna iletir fakat bu döngü motora iletilemez çünkü aracı boşa aldığımızda motor ile vites kutusu arasındaki kavramayı yok ederiz, krank mili ve pistonların döngülerini devam ettirebilmeleri için araç bu sefer rölanti devrinde çalışmaya başlayacak ve gücünü kendisi üretmeye çalışacağı için yakıt harcayacaktır, aksi halde motor stop edecektir

    Boştaki aracın, vitesteki araca göre daha fazla hızlanma eğiliminde bulunmasının sebebi motor frenidir, pistonlar bir direnç oluştururlar ve araç viteste ise bu direnci tahrik tekerlerine iletirler, boştayken bu direnç iletilemez ve araç eğime bağlı olarak yer çekimi ivmesi ile hızlanır

    Rampa aşağı inişlerde boşta inilmesi tehlikelidir, aracın hakimiyeti zorlaşır, fren balatası ömrünü azaltır (sürekli fren ihtiyacı duyacağından), araç azda olsa yakıt harcar

    Rampa aşağı inişlerde viteste inersek aracın hakimiyeti daha kolay olur, daha az fren gereksinimi ile fren balatası ömrü kısalmaz ve araç yakıt harcamaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    hocam aynı şeyleri çok daha basit şekilde yıllar önce arkadaş yazmış, ben yazdım, siz yazdınız ama hala daha itiraz ediliyor. sadece bu arkadaş içinde demiyorum çevremde de var bunu anlamamak için direten bir sürü kişi. velhasıl güzel bulmuşsunuz fakat daha önceki yazılanları anlamayan bunu hiç anlamaz gibime geliyor.

    @urukhrai

    o motor yalnızca fosil yakıt yaktığı zaman çalışıyor anlamına gelmez, her ne kuvvetle olursa olsun o motorun pistonları yukarı aşağı inip çıkıyorsa çalışıyor demektir. ister içince ateş yakarsın, ister volana öküz bağlar koşturarak ona çevirttirirsin. fizik kanunlarına aykırı hiçbir şey yok ortada. madem fiziğe girdik, aracın yüksekte olmasından kaynaklanan potansiyel enerjisi tekerleklerde kinetiğe dönüşerek buradan motora aktarılır ve motor bu enerji ile yakıt olmasa da çalışır. varsa imkanınız anlık yakıt tüketimini gösteren bir araçta deneyin sıfırı görün, onlarca markanın yüzlerce mühensinin yaptığı mslik hassasiyetli enjektörlerin yakıtı yanlış ölçtüğünü iddia etmezsiniz sanırım.




  • suicide kullanıcısına yanıt
    Bana da anlamayacak gibi geliyor ama yine de cevabi vermis olalim biz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hata yaptığınız konu motorun çalışmasından değil, aracın gitmesinden bahsetmek. Aracın yüksekte olmasından kaynaklanan yerçekimi etkisi ile motora gelen yakıtın sıfır olması arasında hiçbir bağ yok. İddia ettiğin konu bir aracın yokuş aşağı çalışmamasında geçerli. Bu durumda motor çalışmadığı için yakıt harcamaz elbette. Ama << motor çalışıyorsa >>, motor freni ile de inse, uçarak da inse başka herhangi bir şekilde de inse, motor yakıt harcar. Harcamıyor diyen kendi inancına inanabilir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • al sana sistemin patenti, sadece ozet kismini okumak yeterli. hadi selametle.

    https://www.google.com/patents/US20130080031
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımı yine anlamamışsın anlaşılan, anlayabilirsen tekrar mesaj at gerekli açıklamayı fizik formülü olarak yapayım.
    Ayrıca verdiğin linkteki patent yazısını istersen iyi ve dikkatli oku :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urukhrai -- 18 Nisan 2015; 1:25:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.